Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Nixen - jeg sætter bare pris på et godt måltid til at starte dagen på ;-)

    Ja, tror sgu jeg smutter til Jylland og får serveret et måltid morgenmad hos dig over en weekend:-) Så kan vi også se film;-)

    T. Nielsen13-04-22 10:04

  • ★★★★★★1

    Men så ville det måske være en god idé at kommunikere dette overfor gæsten :)

    Jo, men det var ikke det den oprindelige kommentar gik på. Det var at man ikke kunne få serveret noget, der ikke var på menuen længere og at det var dårlig service. Som jeg selv skrev, at service er en ting, men at de ikke kan servere noget, de ikke længere har på menuen er en anden. Selvsagt, som jeg skrev, er det altid en god ide at yde en god, smilende og imødekommende service, specielt i sådanne brancher. Har babo oplevet at servicen var ringe, i forbindelse med et "det kan vi desværre ikke klare, da det sluttede kl. 13.00", er det jo den diskussion vi skal have. Den vil nok blive ret kort, da jeg tror vi alle hurtigt bliver enige. 

    T. Nielsen13-04-22 10:36

  • ★★★★★★1

    Hvad er det?

    Flækkede bønner ;-D

    Bruger også ofte BRAN FLAKES (#%#%£$€ autokorrektur).

    Wayne13-04-22 10:37

  • ★★★★★★1

    Ja, tror sgu jeg smutter til Jylland og får serveret et måltid morgenmad hos dig over en weekend:-) Så kan vi også se film;-)

    Ha ha - deal ;-)

    Wayne13-04-22 10:37

  • ★★★★★★1

    Flækkede bønner ;-D

    Bruger også ofte BRAN FLAKES (#%#%£$€ autokorrektur).

    Hehe, tænkte det nok:-D

    T. Nielsen13-04-22 10:38

  • ★★★★★★0

    Hehe, tænkte det nok:-D

    :-)

    Wayne13-04-22 11:11

  • ★★★★0

    Træner i Nye Borgerlige typer i jeres nedladende idiotiske Lars Bøje kommentarer om offentligt ansatte, eller er i født sådan?

    Nu kunne jeg aldrig finde på at stemme Nye Borgerlige...

    Offentligt ansatte var også en forkert betegnelse - jeg mente alle, der ikke arbejder inden for servicesektoren, hvor man både sælger sig selv og et produkt - og hvor man som selvstændig får svært ved at få succes, hvis man ikke kan være fleksibel.

    Jeg ved godt, at restaurationsbranchen er tough, og synes også, at davenport forklarer det godt. Hvis ikke restaurantejeren formår at motivere sine medarbejdere til at yde en ekstra indsats, går det jo bare ud over ham selv.

    chandler7513-04-22 12:52

  • ★★★★★★0

    Nej, det kunne du jo nok ikke. Det var en bevidst antagelse, lidt som din antagelse om andre:) 

    Derudover arbejder jeg sådan set også i servicesektoren af en art. Det hedder jo ikke serviceloven for ingenting;)

    Og mht at være fleksibel, så skifter jeg arbejdstider utallige gange om året og der er næsten daglige ændringer i mine mødetider. Så det jo altså ikke sådan, at vi ikke er andre der kender sådanne præmisser, om end jeg dog tror at restaurationsbranchen er hård på et helt andet plan. Men uanset, om man ikke oplever at ens arbejdsforhold kan være som beskrevet, tænker jeg godt at man kan være empatisk og måske sætte sig ind i andres situation i et eller andet omfang.

    T. Nielsen13-04-22 13:24

  • ★★★★1

    Men uanset, om man ikke oplever at ens arbejdsforhold kan være som beskrevet, tænker jeg godt at man kan være empatisk og måske sætte sig ind i andres situation i et eller andet omfang.

    Ja, selvfølgelig. Min kommentar var mest en reaktion på Guldagers kommentar om, at Babo "opførte sig forkælet", fordi han havde the nerve at spørge, om det stadig var muligt at få serveret brunch. Det vil jeg stadig holde på er en kommentar, der vidner om et ikke særligt indgående kendskab til, hvordan det foregår i det private - og især i forhold til salgs- og servicebranchen.

    Derudover arbejder jeg sådan set også i servicesektoren af en art. Det hedder jo ikke serviceloven for ingenting;)

    Det kan man vel godt sige, og jeg er sikker på, at dine "kunder" er en del mere krævende end mine :)

    chandler7513-04-22 13:45

  • ★★★★★★0

    Der er nok flere udrykninger i Nielsens job ;)

    davenport13-04-22 13:51

  • ★★★★★★0

    Der er nok flere udrykninger i Nielsens job ;)

    Er han tandlæge ;-)

    Wayne13-04-22 13:56

  • ★★★★0

    Der er nok flere udrykninger i Nielsens job ;)

    De eneste udrykninger, jeg har, er, når jeg må rykke for betaling...

    chandler7513-04-22 13:58

  • ★★★★★★1

    Ja, selvfølgelig. Min kommentar var mest en reaktion på Guldagers kommentar om, at Babo "opførte sig forkælet", fordi han havde the nerve at spørge, om det stadig var muligt at få serveret brunch. Det vil jeg stadig holde på er en kommentar, der vidner om et ikke særligt indgående kendskab til, hvordan det foregår i det private - og især i forhold til salgs- og servicebranchen.

    Det kan man vel godt sige, og jeg er sikker på, at dine "kunder" er en del mere krævende end mine :)

    Det må Guldager selvsagt selv svare på, men jeg opfattede nu ikke at han kommenterede på at Babo tillod sig at spørge. Men på at Babo blev lettere stødt over ikke at få sin vilje. Det synes jeg er en væsentlig forskel. At Babo så forsøger at dreje det over på betjeningen, er hvad det er. Men det var ikke det jeg opfattede som det væsentlige i hans oprindelige kommentar. Til det kan jeg kun svare, at hvordan det er i kulissen, så om det burde kunne imødekomme ens ønske eller ej, ved jeg ikke. Desuden er jeg også ligeglad med om de kan. Har de skrevet kl 13 og jeg først spørger et kvarter senere, respekterer jeg at de siger nej. Det er de i deres ret til. Jeg forventet naturligvis at afslaget gives med respekt:)

    T. Nielsen13-04-22 14:06

  • ★★★★★★0

    Det kan man vel godt sige, og jeg er sikker på, at dine "kunder" er en del mere krævende end mine :)

    Nu arbejder jeg ikke længere med det helt “hårde” klientel. Men særligt de (nogle af dem, bestemt ikke dem alle!) psykisk syge kan være krævende og psykisk opslidende. 

    T. Nielsen13-04-22 14:09

  • ★★★★0

    Nu arbejder jeg ikke længere med det helt “hårde” klientel. Men særligt de (nogle af dem, bestemt ikke dem alle!) psykisk syge kan være krævende og psykisk opslidende. 

    Ja, det er unægtelig noget anderledes med mine kunder... Det udmønter sig højst i irritations- og huh?-oplevelser. Og det er stort set altid indiske kunder. Her et eksempel fra virkelighedens verden:

    - Hello Rasmus, I hope you’re doing well. We have a new translation request for you from our client. This task is assign to you in TMS. Please accept and confirm back.

    - Hi Madura, I am not available, sorry.

    - Hello Rasmus, please check and confirm your availability.

    chandler7513-04-22 15:32

  • ★★★★★★1

    Men på at Babo blev lettere stødt over ikke at få sin vilje

    Præcis det :)

    Guldager13-04-22 17:50

  • ★★★★★★0

    Wok, rejer, nudler og en hønsefond. Det blev lige lidt enkelt i dag, da vi har ordnet have.

    davenport13-04-22 19:00

  • ★★★★★★0

    Har lavet en flanksteak i dag. Lang tid siden, jeg har lavet et reelt stykke kød...med kartofler, gulerødder, svampe og Bearnaise (ikke hjemmelavet).

    Guldager13-04-22 19:09

  • ★★★★0

    Morgenmad: 2-3 halve krydderboller med en fedtfattig havarti + en lille banan.

    Jeg droppede de blødkogte æg til morgenmad (og æg generelt), da det kom frem, at 8 ud af 10 æglæggende høner har brud på brystbenet, fordi de bliver presset til at skulle lægge mange og større æg.

    chandler7513-04-22 19:36

  • ★★★★★★0

    Ingen høns har det dårligt nok! 

    davenport13-04-22 21:56

  • 0

    Ingen høns har det dårligt nok! 

    Så der er faktisk ikke tale om slagtning, men medlidenhedsdrab?

    Verbal13-04-22 21:58

  • ★★★★★★0

    Fjerkræ = friture! 

    davenport13-04-22 22:51

  • ★★★★★★1

    Vi holdte en lidt spontan påskefrokost. Det var meningen at vi bare skulle være os selv, men så inviterede vi min svigermekanik. Så vi delte lige en flaske snaps over maden, og da jeg ikke har små glas, drak vi den af æggebægere. Der var så meget i, at jeg måtte bide den første over, hvilket man jo af princip ikke gør, hvis man har en klar forstand.

    Så måtte svigerfar lige ind og have en halv time på den ene side, og det var en noget munter svigermor jeg lige har sendt ud af døren.

    Vi spillede et par timers Trivial, og har spist en helvedes masse fisk og rejer. Alle har haft en dejlig dag, og nu er alle rimelig trætte. Alt i alt en god start på påsken :)

    davenport14-04-22 20:28

  • ★★★0

    Er på druk. Vi fik røde pølser på det lokale værtshus og pizza til aften. I dag ender det sikkert med pizza igen, da man bare kan ringe efter det.

    Aranyhajú Nyárszépe15-04-22 06:52

  • ★★★★★★0

    Vi har lige spist frokost med rester fra i går. Og der er stadig to laksesider tilbage. Men det er jo kun fredag :)

    davenport15-04-22 14:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen