Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★0

    I aften står den på hønsekødssuppe uden urter og grøntsager, da jeg ikke bryder mig om kogte grøntsager. Synes det smager vammelt.. Dog kommer jeg kød og melboller i. Dernæst toastbrød som dyppes i suppen. Det er mega mums.

    Ryder666 9-08-22 18:12

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke noget imod kogte grøntsager, men dem i suppeposerne er elendige 

    Guldager 9-08-22 18:32

  • ★★★★★★0

    Ryder - så du har fået vand med boller og toast??

    davenport 9-08-22 19:52

  • ★★0

    Ryder - så du har fået vand med boller og toast??

    Vil ikke kalde det vand, men klar suppe.

    Men hjemmelavet suppe, har nok mere smag, hvis det var det du mente.

    Er ellers enig med Guldager at de grøntsager der er i suppeposerne, er ganske forfærdelige .

    En skål var nok til at jeg blev mæt...plus 4 stk toastbrød, det hjælper også lidt på ernæring.

    Ryder666 9-08-22 20:10

  • ★★★★★★0

    Simpel burger i dag: bøf, bolle, cheddar, salat, bbq og chili sauce.

    Konen og sønnike fik også tomat og agurk i, mens jeg fik lidt rød chili i.

    Bøffen var krydret med salt og peber, engelsk sauce og lidt røget paprika.

    Guldager 9-08-22 20:16

  • ★★★★★★0

    Min mor og hendes kæreste kommer til frokost. Det er lige blevet planlagt, så nu går jeg og nøkker med lidt foder. Vi skal have to stykker smørrebrød hver. 

    1: Dyrlægens natmad, med nysyltet spidskål og friterede løg.

    2: Kartoffelmad med hjemmerørt, røget dressing, søde rødløg og friteret spidskål.

    Og selvfølgelig en masse pynt, serveret på trætallerken.

    Det var hvad jeg lige havde i huset, men det skal som nok blive lækkert.

    davenport11-08-22 10:07

  • ★★★★0

    Hver dag omkring 10:30 stinker der af hvidløg på mit hjemmekontor. Uanset hvor vinden kommer fra, så er stanken sikker. Jeg ved ikke, hvem fanden, der har brug for at bruge så meget hvidløg hver dag til frokost!

    dyg11-08-22 10:15

  • ★★★★★★0

    Det er nok ikke Pia K.´s udekøkken :D 

    davenport11-08-22 11:20

  • ★★0

    I aften står den på dessert pandekager med lys sirup

    Ryder66611-08-22 21:55

  • ★★★★★★0

    Den mellemste var tidligt oppe, så jeg spurgte om han ville lave pandekager, hvis jeg lige gik over og handlede til det? Det ville han gerne, så jeg instruerede ham, og så stod der et morgenbord med pandekager, is og frugt. Så han fik lige +2 i sin køkken-skill :)

    davenport13-08-22 10:25

  • ★★★★★★0

    Hvilken del instruerede du ham i? Hvis det var opskriften, har du så en særlig? Nu du laver så meget lækkert, vil jeg jo gerne lure et par tricks:)

    T. Nielsen13-08-22 15:35

  • ★★★★★★0

    Nej, bare på slump. Jeg har lavet det så mange gange, at jeg ikke tænker nærmere over det. Men jeg fortalte ham hvad der skulle i, så lige denne gang var det - 6 æg, 10 dl. mel, en røvfuld sukker, 1 tsk vaniljesukker, 1 tsk bagepulver og en halv bøtte creme fraise. 

    I kokkebogen står der, at man skal smelte smør til det dufter af nødder, og så hælde det i dejen, men vil alle gerne blive ældre ;)

    davenport13-08-22 17:01

  • ★★★★★★0

    Næste uge bliver lidt blandet...

    Mandag: Knorr Lasagne. Jeg er på arbejde til mindst 18.00, og det er lige hvad konen kan klare selv :) - og jeg får rester, når jeg kommer hjem.

    Tirsdag: Lo Mein

    Onsdag: er alene med sønnike - vi tager på pizzeria

    Torsdag: Krydret kyllinge-tagine

    Fredag: er alene med sønnike igen, så vi tager på café

    Lørdag: enten er jeg på druk eller bare herhjemme. Uanset hvad bliver det noget med chili og grøntsager.

    Søndag: Forloren hare med kartofler, brune kartofler og sovs.

    Guldager14-08-22 12:34

  • ★★★★★★0

    Nej, bare på slump. Jeg har lavet det så mange gange, at jeg ikke tænker nærmere over det. Men jeg fortalte ham hvad der skulle i, så lige denne gang var det - 6 æg, 10 dl. mel, en røvfuld sukker, 1 tsk vaniljesukker, 1 tsk bagepulver og en halv bøtte creme fraise. 

    I kokkebogen står der, at man skal smelte smør til det dufter af nødder, og så hælde det i dejen, men vil alle gerne blive ældre ;)

    Samme her og varierer det lidt hvad jeg smider i. Creme fraiche har jeg dog ikke prøvet. Det må jeg gøre. Takker.

    T. Nielsen14-08-22 14:09

  • ★★★★★★0

    NP :)

    Jeg har 3 kg. Hamburgryg som lige skal koges. Så tror jeg jeg deler den i to, og bruger del 1 til pålæg, og del 2 bliver sovset ind i sennep, brun farin og nogle krydderier, og så på grillen. 

    davenport14-08-22 14:14

  • ★★★★★★0

    Er ved at bage Brioche. Der er ikke så meget andet at foretage sig på sådan en våd dag.

    davenport16-08-22 09:07

  • ★★★★★★0

    Jeg glæder mig til at høre hvordan de andre elever tager i mod mine børn i morgen. Vi har fået hjemmelavet kebab med rå mængder af hvidløgsolie. Det smagte fantastisk. 

    Konen havde ca. 1 kg. Bacon med hjem fra arbejde. Det er længe siden jeg har fået det. Det er blevet for dyrt. Så skal have lavet noget æbleflæsk snart.

    davenport16-08-22 18:53

  • ★★★★★★0

    Nå, konen havde en lille overraskelse til mig til middag, og det kræver jo lidt gengæld. Så jeg lavede lige en pariserbøf med det hele, på smørstegt, hjemmelavet brioche. Det smagte åndsvagt godt.

    davenport17-08-22 13:05

  • 0

    Nå, konen havde en lille overraskelse til mig til middag, og det kræver jo lidt gengæld. 

    Tell me more....

    Popeye17-08-22 23:09

  • ★★★★★★1

    Nåe, det... Nåmen jeg spulede hende bare af sengen, og gik i køkkenet...

    davenport18-08-22 08:52

  • ★★★★★★0

    En omgang brændende kærlied. Lavede en mos med purløg i, en lækker løgsovs med en håndfuld friske porre. Kødet var selvfølgelig røget flæsk, men så havde jeg et stykke skinke og en svinemørbrad liggende, så dem ternede jeg og stegte af. Og så finthakkede jeg et helt glas rødbede. Det var voldsomt godt.

    davenport18-08-22 19:21

  • ★★★★★★0

    Har lavet mad i taginen. Ved egentlig ikke,om jeg ville kunne smage forskel, hvis det blev lavet i en stegegryde.

    Anyway - det blev virkelig godt. Ingefær, chili, løg og frisk rosmarin sauteres, kyllingebryst kommer i og brunes, flåede tomater, kanelstang, tørret abrikos og en smule vand kommer i, taginelåget på, temperaturen ned og sikres i 40 min.

    Saftig, kraftig og lækker :)

    Guldager18-08-22 19:49

  • ★★0

    I dag har menuen stået på tyndskåret pomfritter med ketchup og remoulade som dip. Varmen har ødelagt appetitten, så ville ikke lave noget andet, når jeg ved at en masse blot ville gå til spilde.

    Ryder66618-08-22 21:22

  • ★★0

    I aftes stod den på prygl

    Til de ikke indviede er det flæsk og løg, brunet godt af og jævnet til mælkesovs over nye kartofler og hjemmesyltede rødbeder

    HelmerJ19-08-22 07:02

  • ★★★★★★0

    copy-cat

    davenport19-08-22 09:38

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen