Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★0

    I aften fyldt svinemørbrad pakket i bacon med ris og bearnaise

    Fyld

    • rødløg, fint snittet
    • mirin
    • estragon, pulver
    • chili, habanero flager
    • røget paprika
    • pikanost
    • salt

    Mørbraden blev fyldt i går eftermiddags og har hvilet på køl natten over, glæder mig som et lille barn

    HelmerJ26-10-22 07:11

  • ★★★★★★0

    Det lyder ganske lækkert.

    Hvad smager bosnisk salami af? Sücük? Der er et ret stort overlap mellem bosnisk og tyrkisk mad.

    Guldager26-10-22 11:22

  • ★★0

    Hvad smager bosnisk salami af?

    Den var ikke noget specielt, meget klassisk for en grov salami, let krydderet med lidt ekstra på salt, men det forsvandt lidt i resten af retten som var krydret godt op, smagte lige et par skiver inden det blev stegt, jeg var vild med konsistensen især fedtet, den ville gøre sige godt på et charcuteriebræt 

    HelmerJ27-10-22 07:09

  • ★★★0

    Venter på at Netto åbner. Har pizza fra i går. Det spiser jeg til morgenmad. Senere laver jeg en pølsegryde med kartoffelmos til. 

    Aranyhajú Nyárszépe29-10-22 06:15

  • ★★★★★★0

    Tror jeg laver noget couvette med smørdampet rødbede til aften, og en eller anden lækker sovs på kalvefond.

    davenport29-10-22 13:22

  • ★★0

    Har været ude og samle slåen til en bjæsk af gin. Anita har kogt æblegrød til fryseren og æbletern til at bage af, hun kunne så ikke nære sig for lige at lave en æbleflæsk til i morgen middag. Aftensmaden bliver medister med sønderjysk hvidkål

    HelmerJ29-10-22 17:48

  • 0

    I dag bliver det til lidt frugt og en enkelt skrællet gulerod...

    Popeye29-10-22 18:18

  • ★★★★★★0

    Til aften - mos og brændende kærlighed og en lille, lækker løgsovs til... Har ikke flere rødbeder, og gider ikke til at sylte nogen, så ikke nogen af dem i aften.

    davenport31-10-22 16:28

  • ★★0

    Har de sidste 2 dage fået suppe kogt på kylling og grønt, der er så meget grønt i den serveres med top. I morgen skal vi have tarteletter med høns i asparges.

    Til aften vides det ikke endnu, Anita har scoret 2 fribilletter til Queen Machine i Fredericia så det bliver noget mad på vejen

    HelmerJ 3-11-22 07:17

  • ★★★★★★0

    Jeg skal jo lave mad til hele plejehjemmet ifm. udd. Så jeg har siddet og nøkket med en lille menu. Det burde være noget alle kan spise, og de der er småtspisende og dem med dysfagi, får i forvejen noget mad, der er tilberedt anderledes.

    Forret

    Røget laks på hjemmebagt valnøddebrød, mayo rørt på dild-olie og citron - topping af eddike-stegte cherrytomater i sukker

    Hovedret:

    Røget flæskesteg m. mos af kartoffel, selleri & løvstikke. Dertil sauce på brombær og rødvin samt svampeconfit m. portvin

    davenport 3-11-22 07:39

  • ★★★★★★0

    Restaurant Aro i aften.

    https://www.restaurant-aro.dk/restaurant-aro/

    Guldager 4-11-22 17:59

  • ★★★★★★1

    Lavede en banger mørbradgryde på arbejde, så den skal vi også ha herhjemme til aften.

    davenport 4-11-22 18:01

  • ★★★0

    Har lige købt to pizza. Nu vil jeg tage hjem og sove brandert ud. 

    Aranyhajú Nyárszépe 4-11-22 19:57

  • ★★★★★★0

    Nappede lige en bestilling på Vår i Odense til januar. Lille, eksklusiv sted med 6 pladser. 10 retter bestilte vi.

    https://vaar.dk/

    Guldager 4-11-22 20:32

  • ★★0

    I aften stod den på butter chicken med ris.

    Mums, si'r jeg bare

    Ryder666 4-11-22 21:54

  • ★★0

    I aften står den på krydrede koteletter med kartoffelmos.

    Det er ved at være noget tid siden sidst.

    Ryder666 7-11-22 16:55

  • ★★0

    I aften bliver det let, burger med rema1k kyllingebøffer, godt med næb og bindevæv, bollerne er godt nok hjemmelavet men fra frost.

    HelmerJ 9-11-22 08:44

  • ★★★★★★1

    I lever på kanten...

    Vi skal have kalvefilet med flødekartofler og nogle timianrntsager.

    davenport 9-11-22 18:02

  • ★★★★★★0

    I anledning af vores 2års bryllupsdag i morgen, var vi ude at spise med kniv og gaffel... På Mango Asian Buffet i Kolding Storcenter... Men vi befordrede os pr. tuk-tuk, så børnene måtte desværre bliver hjemme. Voksentid i et par timer.

    Nu er jeg ved at stege dansk bøf, selv om vi er propmætte. har flødekartofler i ovnen, dog kun en rest. Men det får sgu nok ingen ben at gå på.

    davenport13-11-22 17:07

  • ★★★★★★0

    Traditionen tro skal vi på denne bryllupsdag mæske os i saltet kamelmælk. (Vi kører beduin-uge på matriklen) 

    davenport14-11-22 06:03

  • ★★★★★★0

    Dropper beduinuge, og fortsætter med en omgang medister med det hele til aften. 
    er tråden død?

    davenport15-11-22 14:25

  • ★★0

    Slet ikke, følger ivrigt med. Men mine kulinariske evner, blegner ved siden af jeres.. I går og i dag blev det Mou suppe, med hvidløgsflutes. I begge ungers Top 10 over livretter.

    MadMartigan15-11-22 19:06

  • ★★★★★★0

    Jeg skal stå for en del af maden juleaften, hvilket giver lidt udfordringer i forhold til ovnplads...

    Så jeg tror, at jeg laver andestegen et par dage i forvejen - langtidsstegt, selvfølgelig - parterer den og så i foliebakker. Juleaften bliver den så smurt med andefedt og varmet op i ovnen. Mit største problem er, at jeg er virkelig, virkelig dårlig til at parterer fjerkræ.

    Flæskestegen bliver lavet på dagen, og kan så hvile, mens anden bliver varmet op i ovnen. Men overvejer at købe et sous vide kar samt stav, og så kan jeg lave stegen i den.

    Min plan er også at overtale værtsparret til at skrælle og forkoge kartofler til brunede kartofler. 

    Guldager15-11-22 20:04

  • ★★★★★★0

    er tråden død?

    Jeg har jo været syg i sidste uge, så har levet af meget, meget kedelig mad...og i dag sent møde, så har heller ikke fået noget videre i dag. 

    På torsdag skal vi have forloren hare med alt hvad der passer til!

    Guldager15-11-22 20:06

  • ★★0

    Jeg har fastet....ej spøg til side....

    I aften har den stået på noget så kedeligt som Partypølser med ketchup og remoulade. Ikke den store kulinariske oplevelse, men det var hvad jeg havde lyst og overskud til.

    Ryder66615-11-22 20:15

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen