Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★0

    1 time for at temperere chokolade? Så doven burde det ikke være lovligt at være 

    dyg17-12-22 18:09

  • ★★★★★★0

    1 time for at temperere chokolade? Så doven burde det ikke være lovligt at være 

    Altså, jeg slipper for at røre i noget som helst, så det passer jo bare sig selv :)

    Men jeg tror dog stadig den kan bruges - jeg kan temperere det som normalt, og så kan jeg ligge det over i smelteren bagefter så det holder temperaturen, mens jeg arbejder med chokoladen.

    Guldager17-12-22 18:16

  • ★★0

    Har lige lavet havregrynskugler.

    De er på køl nu, så de bliver lidt mere faste.

    Var træt af at man ikke kunne købe nogle færdiglavede, så endte med at købe ingredienser og lave dem fra bunden af. Desuden tog det kun 20 minutter at lave 30 stks

    Ryder66617-12-22 19:07

  • ★★★★0

    Biksede lige lidt banankage sammen til datterens fødselsdag i morgen, i morgen skal der så bages julesmåkager, vanilliekranse, fedtebrød, jødekager og karamelkager.

    dyg17-12-22 19:18

  • ★★★★★★0

    Svigermors fødselsdag. Asiatisk buffet. De kommer til at fortryde, at de overhovedet lukkede mig ind!

    davenport18-12-22 06:51

  • ★★★★★0

    Var ude at spise i Lørdags på Japansk restaurant Gaijin something something i Århus, med en ven, vi fik Ramen, mig som er den mindst stærkmads tolerante fik den mest krydret :)

    Men jeg fik da varmen, og så fandt jeg ud af jeg er elendig til at spise med pine, men det gik da nogenlunde, fik da spist op. Ske'en man bruger til at få suppedelen op, er dog sjov konstrueret man kan akkurart ikke "slubrer" fra den, så man nærmest øser suppen indebords.

    Stedet havde også Sport Cola, så det var hel perfekt.

    Elwood19-12-22 09:51

  • ★★0

    Elsker Ramen så Googlede lige deres billeder, damn det ser lækkert ud, den er godt nok på listen over steder i århus der skal prøves.

    HelmerJ19-12-22 10:47

  • ★★★★★0

    Elsker Ramen så Googlede lige deres billeder, damn det ser lækkert ud, den er godt nok på listen over steder i århus der skal prøves.

    Det var TanTan den jeg fik, og min ven fik Shio eller, hvordan det lige skrives.

    Elwood19-12-22 12:28

  • ★★0

    I dag står den på bøf bearnaise.

    Vi skulle have haft det i weekenden, men vi fik så mange rester fra mine forældres julefrokost i fredags, at der var nok til 2 dage.. Hvide sild, røde sild, stegte sild, gravad laks, grønlangkål, medister, brunede kartofler, frikadeller, ribbenssteg og rødkål. Det var virkelig godt, men nu trænger vi til noget andet.

    MadMartigan19-12-22 16:30

  • ★★★★★★0

    I dag står den på bøf bearnaise.

    Hjemmelavet bearnaise? Hvis ikke, så er det kun K-salats, der virker IMO. Lidt ekstra salt, eddike og estragon, så er den 85% på en hjemmelavet 

    Guldager19-12-22 16:33

  • ★★0

    Hjemmelavet bearnaise? Hvis ikke, så er det kun K-salats, der virker IMO. Lidt ekstra salt, eddike og estragon, så er den 85% på en hjemmelavet 

    Jeg har lavet hjemmelavet et par gange, men gider ikke på en mandag. For vores vedkommende er der kun én købebearnaise der er værd at spise, og det er Eriks. www.steak-out.dk/eriks-bearnaise-450-ml
    Har I prøvet den?

    Ellers kan knorrs også bruges, men så skal den laves på fløde og med ekstra eddike..

    MadMartigan19-12-22 16:38

  • ★★★★★★0

    Jeg har lavet hjemmelavet et par gange, men gider ikke på en mandag. For vores vedkommende er der kun én købebearnaise der er værd at spise, og det er Eriks. www.steak-out.dk/eriks-bearnaise-450-ml
    Har I prøvet den?

    Ellers kan knorrs også bruges, men så skal den laves på fløde og med ekstra eddike..

    Er ikke helt enig med Knorr-udsagnet :)

    Jeg har ikke prøvet bearnaise fra specialbutikker. Vi spiser meget sjældent bearnaise, så køber bare K-Salat. Selvom thermomixeren nærmest er skabt til at lave netop sådan noget. Noget der skal røres og have en præcis temperatur.

    Guldager19-12-22 18:50

  • ★★0

    Er ikke helt enig med Knorr-udsagnet :)

    Jeg har ikke prøvet bearnaise fra specialbutikker. Vi spiser meget sjældent bearnaise, så køber bare K-Salat. Selvom thermomixeren nærmest er skabt til at lave netop sådan noget. Noget der skal røres og have en præcis temperatur.

    Ja Thermomixeren må da kunne lave det, uden man skal til at lave vandbad og være konstant over det med et termometer.

    Eriks bearnaise kan fås i alle dansk supermarked butikker og Meny - Den var endnu engang konge :)

    MadMartigan19-12-22 19:43

  • 0

    En ting jeg skulle vænne mig til i Sverige er kold Bearnaise. Det bruger de til en del retter her, men ikke lige noget jeg var vant til inden. 

    Kiyonji19-12-22 19:43

  • ★★★★0

    @dave, hvilken købesovs er det du anbefaler at bruge som base for flæskestegssovsen? 

    dyg20-12-22 06:23

  • ★★★★★★0

    Remas andesovs. + fløde, som de har til en femmer indtil d.23. Jeg hælder bare svinesaften fra stegen i andesovsen, giver den en ½ liter fløde, og lidt kulør, ribsgele og en jævning. 

    davenport20-12-22 14:18

  • ★★★★0

    Fedt, tak! Jeg købte piskefløde i Bilka til 4kr. Jeg overvejer dog at lave en fond fra bunden selv i morgen. Får se, hvor doven jeg er.

    dyg20-12-22 14:44

  • ★★★★★0

    Var ude at spise i Lørdags på Japansk restaurant Gaijin something something i Århus, med en ven, vi fik Ramen, mig som er den mindst stærkmads tolerante fik den mest krydret :)

    Men jeg fik da varmen, og så fandt jeg ud af jeg er elendig til at spise med pine, men det gik da nogenlunde, fik da spist op. Ske'en man bruger til at få suppedelen op, er dog sjov konstrueret man kan akkurart ikke "slubrer" fra den, så man nærmest øser suppen indebords.

    Stedet havde også Sport Cola, så det var hel perfekt.

    Elwood21-12-22 14:25

  • ★★★★0

    Prøvede at bruge min nye Ankarsrum røremaskine til mit surdejsbrød i dag, det kunne godt gå hen at blive min foretrukne metode fremadrettet.

    Nu vil jeg snart smide en nakkefilet i min instant pot, og så lave noget carnitas til aftenens tortillas.

    dyg21-12-22 14:31

  • ★★★★★★0

    Tænker det bliver til risengrød i aften - vi kører det en gang om ugen fra midt i november.

    Jeg laver det i en støbejernsgryde hvor risene bliver kogt op i vand og får tilført mælk - og når det hele koger, så ryger det i ovnen i ca 35 min ved 120 grader. Brænder aldrig på.

    Gryden bliver også brugt til en anden favorit, hver weekend - grydebrød.

    Wayne21-12-22 14:59

  • ★★★★★0

    Mikroovn er min metode brænder heller aldrig på det er umuligt nærmest.

    Elwood21-12-22 16:16

  • ★★★★0

    Sous vide brænder heller aldrig på!

    dyg21-12-22 16:22

  • 0

    Risengrød er noget man giver til nisserne (eller kattene)...

    Popeye21-12-22 20:48

  • ★★★★★★0

    Pasta alfredo i aften. Helt simpelt. Med parmaskinke til.

    Guldager22-12-22 16:32

  • ★★★★0

    Pasta carbonara her, dog med Bacon.

    dyg22-12-22 16:35

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen