Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★0

    Napper en god gang svensk pølseret til morgenmad. Kogte kartoflerne for et par timer siden, så de kan nå at køle af. Netto åbner om 10 minutter, så nu er det afsted ned at hente resterende ingredienser.

    Aranyhajú Nyárszépe11-03-23 06:50

  • ★★★★★★0

    Madplanen for næste uge bliver nogenlunde sund:

    Mandag: pasta med grøntsager, lidt fløde og masser af god parmesan

    Tirsdag: fiskefilet med kartofler og persillesovs

    Onsdag: lasagne

    Torsdag: butter chicken

    Fredag: stærk cajun-ris med bønner og grønt

    Lørdag: tagine med lam og couscous

    Søndag: hvid pizza med kartoffel, rosmarin, mascarpone og nigella

    Guldager12-03-23 07:22

  • ★★★★★★0

    I dag står den som altid også på hjemmelavet pizza. Prøver lidt anderledes i dag: pulled chicken med røget ost.

    Guldager12-03-23 07:51

  • ★★★★★★0

    Det blev sgu en god pizza! Det var pulled chicken lavet i sous vide og osten var en blanding af mozarella og en røget apple cheddar. Men der for meget salt i rubben. Ikke så meget at det blev ødelagt dog.

    Guldager12-03-23 19:08

  • ★★0

    @Dyg

    Jeg er står fan af avocado, så kan du ikke lige uddybe marokkansk avocadocremeting

    HelmerJ13-03-23 06:59

  • ★★★★0

    Det var en opskrift vi fandt i en af vores marokkanske kogebøger, simpel opskrift med Avocado, olivenolie, limesaft, spidskommen, stødt koriander, hvidløg, salt og peber. Det er den vi normalt bruger når vi får tortillas herhjemme.

    dyg13-03-23 07:09

  • ★★0

    Det lyder meget tæt på hvad jeg selv laver

    HelmerJ13-03-23 07:16

  • ★★★★0

    Det er simpelt, men godt. Jeg havde dog købt 18 avocadoer tidligere på ugen, så de roligt kunne blive helt modne, men 16 af dem endte jeg med at smide ud lørdag morgen, da de var helt mugne indvendigt. Så jeg måtte lige skynde mig i Netto inden gæsterne kom, for at købe for en mindre formue avocadoer for anden gang.

    dyg13-03-23 09:05

  • ★★0

    Når vi får taco der hjemme, skærer jeg tit bare mine avocado i tern og blander dem direkte i pico de galloen, for at mindske opvask og skåle på bordet

    HelmerJ13-03-23 09:59

  • ★★0

    I aften bliver menuen

    Marineret svinemørbrad i airfryeren, og stegt spidskål med æbler og timian

    HelmerJ13-03-23 10:01

  • ★★★★★★0

    Kan man panere og dybstege rød fisk om fx friskfanget ørrede?

    davenport13-03-23 10:33

  • ★★★★★★0

    Vendte den lige med min lærer, der er af den rigtig gamle skole, og vidst nok ret landskendt tillige. Han mener det kan gøres, men bare bliver fedt på fedt. Og så fik jeg ellers en masse bedre opskrifter. Ret cool :D

    davenport13-03-23 10:44

  • ★★★★★★0

    Har om fisk, og skal i køkkenet i eftermiddag og lave fiskefilet orly. Vi var lige inde på krøl fra torsk som garniture. Har stadig lidt bræk i munden…

    davenport15-03-23 09:53

  • ★★0

    I aften står den på barbeque potatoes fra Coop. Med ketchup og remoulade som dip. Havde en halv pose fuld, og har faktisk ikke lyst til kød idag.

    Lidt kedeligt, i know...men de er mega mums!!!

    Ryder66615-03-23 20:30

  • ★★0

    I aften soft taco med pico de gallo og kebab

    HelmerJ16-03-23 06:55

  • ★★★★★★0

    Har lige lavet laks boville. Det blev sgu meget godt. Fin sur bearnaise og mine fritter blev lækre. Ret utraditionel morgenmad, dog…

    davenport16-03-23 10:47

  • ★★★★★★0

    Til aften:

    Filet du Porc, pommes duchess (hjemmelavet) og en vélute

    eller

    Svin med kartoffelmos og sows.

    (Skal jo øve mig - 2 uger til eksamen...)

    davenport18-03-23 19:03

  • ★★★★★★0

    Knorr Lasagne...

    I morgen står den på hjemmelavet pizza

    Guldager18-03-23 19:32

  • ★★0

    Er lige kommet hjem efter en tur på Tobaksgården i Assens. Jeg fik pasta med kødsovs. Johan Olsen fra magtens korridorer var også derinde, men ville ikke forstyrre ham. Folk gloede også lidt da han dukkede op.

    Ryder66618-03-23 21:14

  • ★★★★★★0

    Ha ha - du var ude at spise med kniv og gaffel, og fik en ret fra børnemenuen? :,D

    davenport19-03-23 07:55

  • ★★★★★★0

    Vi skal til at bage lidt til Lauges madpakke - pizzahorn og bananbrød. Pizzahornene har ikke så lang holdbarhed og skal fryses, men sådan noget bliver så megatørt, når det tøes op og ikke bliver opvarmet. Kan man undgå det? 

    Eller må man bare bage to gange om ugen i stedet?

    Guldager19-03-23 08:20

  • ★★★★★★0

    Hvordan ser en "normal" madpakke ud hos jer?

    Vi har 3 forskellige, fordi de ikke kan lide det samme.

    Fx:

    Ida - en tomatmad og kartoffelmad på rugbrød med salat under - ingen ekstra ting

    Mikkel - en sandwich/baguette med skinke, grøn pesto, salat, ost og mayo - ingen ekstra ting

    Mads - et stykke rugbrød med pålæg, en figenstang, et par tomater, en lille salami + 1/4 minimælk

    Ikke noget af alt det pølsehorn, pizza osv., men nogle gange har de store aftensmaden med - i morgen fx. spaghetti med kødsovs. (Det er den nemme ;) )

    davenport19-03-23 09:25

  • ★★0

    Ha ha - du var ude at spise med kniv og gaffel, og fik en ret fra børnemenuen? :,D

    Yes, fik i øvrigt også en snack menu, da der ikke var det store udvalg på menuen med noget mad jeg kunne lide. Så det var hvad jeg havde allermest lyst til. Snack menuen bestod af chili cheese tops, mozzarella sticks, nuggets og indbagte løgringe

    Ryder66619-03-23 09:56

  • ★★★★★★0

    Hvordan ser en "normal" madpakke ud hos jer?

    Vi har 3 forskellige, fordi de ikke kan lide det samme.

    Fx:

    Ida - en tomatmad og kartoffelmad på rugbrød med salat under - ingen ekstra ting

    Mikkel - en sandwich/baguette med skinke, grøn pesto, salat, ost og mayo - ingen ekstra ting

    Mads - et stykke rugbrød med pålæg, en figenstang, et par tomater, en lille salami + 1/4 minimælk

    Ikke noget af alt det pølsehorn, pizza osv., men nogle gange har de store aftensmaden med - i morgen fx. spaghetti med kødsovs. (Det er den nemme ;) )

    Er Ida ikke 14-15 år? Så troede jeg man smurte sin egen madpakke :)

    Lauge, som går i forårsSFO får dette:

    Den store madpakke:

    • 2 stykker rugbrød - typisk med leverpostej, æg eller pølse. 
    • 1 peanutbutter-jellysandwich 
    • 1 æble
    • Nogen gange lidt nødder eller peanuts

    Den lille madpakke:

    • Frugt, ostemad eller lige nu har vi pizzahorn, så får han det med.

    VI har normalt ikke hjemmebagte ting, men jeg har købt en juniorkogebog for at få Lauge mere med i køkkenet, og han ville gerne bage dem. Han har selv smurt Tomat udover, puttet skinke på og været med til at rulle dem.

    ----

    Aftensmad i går var pizza.

    Pias blev med mascarpone, kartoffel og rosmarin

    Lauges med skinke (men han havde spist 4 pizza horn i løbet af eftermiddagen, så han var ikke så sulten.

    Min var en Margarita med rigelig god parmesan, frisk basilikum og scotch bonnet-chiliflager

    Jeg er blevet fucking god til pizza! Så nu vil jeg nørde tomatsauce de næste par gange.

    Guldager20-03-23 06:42

  • ★★★★★★0

    Jo, hun kan sagtens selv. Og hvis mine er for trælse eller ensformige så smider hun selv noget sammen. Mikkel kunne for den sags skyld også selv, men så stod den på udelukkende usunde ting, og hans hormoner er i fuld sving, så den går ikke.

    Jeg kan nu godt lide at lave madpakker, som jeg gør mens kartoflerne koger, og bruger den spildtid på det.

    Dine lyder da ganske glimrende. Bare vent til han kommer i picky-alderen, hvor det nærmest er en opskrift man skal følge, så den ikke kommer retur ;)

    davenport20-03-23 08:08

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen