Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Lavede beuf Lindström i en rulle, som kom på grillen, men nu vil grillen ikke gå højere end 100 g., så den røg i ovnen i stedet. Der var også fede pølledrenge og brød, og en smule rester af kartofler. Så lidt misk mask mad et eller andet sted...

    davenport18-04-23 19:36

  • ★★★★★★0

    I dag bliver det en æggekage - har rimelig mange æg, fordi jeg to gange har købt uden at huske på, vi havde nogen.

    Æggekagen bliver med skinke, spinat, søde tomater og en masse ost. Og så smørristet rugbrød til.

    Guldager20-04-23 16:09

  • ★★★★0

    Inden vores tur til Italien i påsken havde jeg aldrig fået pasta alla sorrentina, men det var sgu lækkert og simpelt, så det laver jeg til os i aften.

    dyg20-04-23 16:13

  • ★★0

    I aften Coops cheese Deep Pan pizza, med tre slags ost. Har derudover købt pepperoni skiver til 10kr i coop365, som skal på pizzaen.

    Ryder66620-04-23 16:24

  • ★★★★★★0

    Inden vores tur til Italien i påsken havde jeg aldrig fået pasta alla sorrentina, men det var sgu lækkert og simpelt, så det laver jeg til os i aften.

    Det vil jeg hellere have nu! Har bare 20 æg i overskud...

    Har lavet noget lignende flere gange før...gode søde tomater, passata, frisk basilikum og så blandet med pasta og gratineret. Anede dog ikke, at det var en ret

    Guldager20-04-23 16:35

  • ★★★★0

    Det smager virkeligt også dejligt! Men det gør æggekage nu også, jeg lavede det i forgårs, med en god portion Bacon og stegt flæsk.

    Og så skal jeg have plantet basilikumplanten ud i køkkenhaven i aften, når ungerne sover. Så har jeg det vigtigste derude, rosmarin, purløg, timian og basilikum.

    dyg20-04-23 16:38

  • ★★★★★★1

    Nå...jeg skal have pasta alla sorrentina i dag :)

    Guldager20-04-23 18:24

  • ★★★★0

    Det er sgu også godt! Jeg ville gerne have haft chicche til, men dem havde de desværre ikke i Supermarco, så jeg nøjedes med en af de andre slags sjove friske pasta, som det har.

    dyg20-04-23 19:57

  • ★★★★★★0

    Har lige ædt 4 hotdogs med nissearme. Nu har jeg det mindre godt...

    davenport21-04-23 19:22

  • ★★★★★★0

    Jeg har det med hot dogs, som jeg har det med æggekage og tarteletter: det bliver for meget af det gode, før man bliver rigtig mæt.

    Og så er der selvfølgelig også den værste fødevarer nogensinde på hotdogs: ristet løg. Jeg får kvalme af lugten og næsten også kvalme af tanken om den nederdrægtige "mad". Nu snakker jeg om købevaren - hjemmelavet ristet løg er fine nok. Men for dælen, jeg så gerne det blev forbudt at sælge det lort færdiglavet. 

    Guldager21-04-23 20:54

  • ★★★★1

    Du er syg i hovedet, Allan! Hotdogs og tarteletter er blandt mine livretter!

    dyg21-04-23 21:04

  • ★★★★★★0

    Du er syg i hovedet, Allan! Hotdogs og tarteletter er blandt mine livretter!

    Er egentlig ikke vild med hot dogs, men jeg elsker tarteletter - kan bare ikke spise nok til at blive mæt før det bliver for meget. Men igen - her snakker jeg selvfølgelig om den normale opbagte høns i asparges og købe- tarteletter.

    Men uanset: købe-ristede løg er virkelig klamt!

    Guldager21-04-23 21:08

  • ★★★★★★1

    Du skal da vidst hjem fra det sommerhus. Du er jo kuldret...

    davenport22-04-23 06:08

  • ★★★★★★0

    Skrev til ChatGPT:

    "generate evening dinner for 5 from these ingridents: garlic, onion, potato, apples, salmon in whole pieces, egg, cream, breadcrumbs, asparagus"

    Og den svarede:

    "

    Here's a dinner recipe for 5 people using the ingredients you mentioned:

    Baked Salmon with Garlic Potato Mash, Creamy Asparagus, and Apple Salad

    Ingredients:

    • 5 salmon fillets
    • 2 garlic cloves, minced
    • 1 onion, chopped
    • 4 large potatoes, peeled and cubed
    • 2 apples, thinly sliced
    • 1 bunch of asparagus, trimmed
    • 1 egg
    • 1/2 cup of cream
    • 1/2 cup of breadcrumbs
    • Salt and pepper to taste
    • Olive oil

    Instructions:

    1. Preheat the oven to 375°F (190°C).
    2. In a saucepan, boil the potatoes until they are soft. Drain and add minced garlic, cream, salt, and pepper to taste. Mash the potatoes until they are smooth and set aside.
    3. In a separate pan, sauté the onions until they are translucent. Add the salmon fillets and cook until they are browned on both sides.
    4. In a bowl, whisk together the egg and cream.
    5. Dip the salmon fillets into the egg mixture and then coat with breadcrumbs.
    6. Place the salmon fillets on a baking sheet and bake for 10-15 minutes or until the breadcrumbs are golden brown.
    7. In a separate pan, sauté the asparagus with salt and pepper until they are tender.
    8. Combine the sliced apples with lettuce, salt, and pepper to make the salad.
    9. Serve the baked salmon fillets with the garlic potato mash, creamy asparagus, and apple salad.

    I hope you enjoy this delicious and nutritious dinner recipe!

    Det lyder sgu egentlig meget lækkert....

    davenport22-04-23 11:18

  • ★★★★★★0

    Smart til restemad :)

    Har været på Hvide Sande Røgeri til aften. Fik deres buffet, så har fået en masse forskellige fisk og skaldyr. Deres mad er røget i deres egne ovne, og købt hos lokale fiskere, så det er meget frisk.

    Det er også hjemmerørt mayo og remo.

    Der var et par ting, jeg aldrig har smagt før: 

    • Røget pil-selv-rejer - det var fandeme godt! Det vil jeg prøve at lave selv.
    • Blæksprutte-salat: blæksprutte i fine skiver med tang, og så en smule teryaki og sesamfrø. Det var også godt :)
    • Varmrøget escolar - lækker og fed

    Ellers var det the usual: skaldyrssuppe, muslinger, diverse kold- og varmrøget fisk, bagt torsk osv.

    Fisk er ubetinget min favorit gruppe af fødevarer

    Guldager22-04-23 18:59

  • ★★★★0

    Fisk er ubetinget min favorit gruppe af fødevarer

    Jeg er også glad for fisk, men holder mig til at spise tun, makrel og torskerovn til frokost, da jeg hader alle benene.

    chandler7522-04-23 19:19

  • ★★★★0

    Jeg har længe haft lyst til en ordentlig omgang flødekartofler a la gastromand (med Bacon og ost), så det lavede jeg i dag. Dertil lidt lammeculotte, der blev helt perfekt - Er virkeligt blevet glad for den nye ovn med indbygget stegetermometer!

    dyg22-04-23 20:11

  • ★★★★★★0

    Det er en dejlig snasket opskrift.

    Hvilket ost bruger du? Jeg vil helt sikkert bruge en gran padano

    Guldager22-04-23 20:15

  • ★★★★0

    Det er meget forskelligt, normalt bliver det bare en gang revet mozzarella, men denne gang havde jeg en gruyere som jeg rev og smed i. Jeg tænkte, at det smager fremragende i en gang mac'n'cheese, så hvorfor ikke her. Og det virkede fint.

    dyg22-04-23 20:27

  • ★★★★★★0

    Har taget en krydderskinke op, og tror bare jeg laver en omgang flødekartofler til. Måske med lidt grillet peberfrugt og nogle ærter til. 

    Har lige spist en kyllingesandwich med syltede agurker, cheddar og skalotteløg. Endda på groft brød!! Jeg kan næsten mærke kiloene rasle af mig...

    davenport23-04-23 14:46

  • ★★★★0

    Vi er på restaurant i dag, den liden kendte svenske gourmetkæde Ikea!

    dyg23-04-23 17:10

  • ★★★★★★0

    Er det så elendigt? Har kun været i IKEA 2-3 gange i mit liv, og tror ikke jeg har spist noget der. (Ville bare ud!) Måske en pølse, men er ikke sikker..

    davenport23-04-23 17:30

  • ★★★★★★0

    Er det så elendigt? Har kun været i IKEA 2-3 gange i mit liv, og tror ikke jeg har spist noget der. (Ville bare ud!) Måske en pølse, men er ikke sikker..

    Til prisen er det fint nok. Det smager ikke af supermeget, men det smager heller ikke dårligt. Mest af alt er det jo posemad (tror jeg). Det er selvfølgelig total børnevenligt, og med små børn så er det fint.

    Sådan er det hvert fald i Odense.

    Lauge har heldigvis nået en alder, hvor han kan være med på rigtige restauranter - selvfølgelig kan vi bare stikke ham tablet eller telefon, så skal han nok underholde sig selv. Nu har han selvfølgelig også været på restaurant (McD medregnet) 2-3 gange om måneden det meste af sit liv.

    Guldager23-04-23 17:35

  • ★★★0

    Har aldrig været der, men tror vist de er berømte for noget med kødboller.

    Aranyhajú Nyárszépe23-04-23 19:20

  • 0

    Köttbullar er jo næsten en svensk nationalret, så det har de naturligvis og det er også børnevenligt. Deres brunch er ganske hæderlig. Jeg har været i IKEA ret mange gange, men jeg bor så også i IKEA land.

    Nu synes jeg så også at det skal understreges at det ikke er deres hovedforretning, men noget de har pga den og en måde at få folk til at blive længere på. I forhold til det du kan få i andre detailforretninger er det ganske fint

    Kiyonji23-04-23 19:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen