Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★★★★0

For at få lidt vitaminer, kan du bruge en kartoffelskræller, og skrælle en gulerod og putte de tynde skræller i nudlerne. Det smager ikke af meget, men giver dig da i hvert fald lidt af det sunde. Hvis du bare lige popper dem i, får nudlerne lidt lækkert crunch. Du kan også vippe en håndfuld frosne ærter i, og så giver det satme næsten stiv pibe ;) 

davenport25-09-24 21:57

• ★★★0

For at få lidt vitaminer, kan du bruge en kartoffelskræller, og skrælle en gulerod og putte de tynde skræller i nudlerne. Det smager ikke af meget, men giver dig da i hvert fald lidt af det sunde. Hvis du bare lige popper dem i, får nudlerne lidt lækkert crunch. Du kan også vippe en håndfuld frosne ærter i, og så giver det satme næsten stiv pibe ;) 

Det lyder ikke så tosset endda...

Har dog ingen skræller!

Ryder66625-09-24 22:14

• ★★0

Har dog ingen skræller!

Køb en pose coleslaw i rema og smid dressingen ud, snup et lille nips og giv det lige så længe som nudlerne

HelmerJ26-09-24 07:08

• ★★★★★★0

spar en frysepizza væk, så vil jeg næsten tro at det lokale marked har en, du vil kunne erhverve dig for under en 20er. (Den vil sandsynligvis holde resten af dit liv) ;)

davenport26-09-24 07:09

• ★★★0

spar en frysepizza væk

Nu skal han jo nødigt dø af sult.

Aranyhajú Nyárszépe26-09-24 10:43

• ★★★0

Der er helt klart nogle brugbare forslag....

I aften står den på burgere, med rødbeder, ketchup og remoulade.

Da jeg ikke gider at rende op til Brugsen eller Coop365, må jeg nøjes med det jeg har, grundet dårligt regnvejr...

Ryder66626-09-24 17:12

• ★★★★★★0

Findes godt regnvejr??

davenport26-09-24 18:52

• ★★★0

Findes godt regnvejr??

Ja, efter en god udrensning af luften, efter voldsom hedebølge...

Ryder66626-09-24 18:57

• ★★★★★★0

Vi skulle have haft gammel dags oksesteg, men alle skulle pludseligt noget, så det blev kartoffelmos med røde pølser, champignon/løgsauce og spaghetti til junior.  

davenport27-09-24 18:01

• ★★★★★★0

Det er maddag i dag. Skal forberede 4 pizzaer til min yngstes fødselsdag i morgen henne i Hallen. De smarte speltforældre har inviteret til fest 9.30, så skal satme tidlig op og lave pizza. Tror bare jeg prepper alt i dag.

Så skal jeg have lavet "fuglekvidder" hvis jeg kan finde alle dele til min kødhakker.

Og så blev oksestegen jo rykket en dag, så det står den også på. Det er jo en større omgang, med mos, bønner, ærter, karameliserede perleløg og en god sovs. 

Det bliver nok en dag, hvor opvaskeren kommer til at køre min. 3 gange.

davenport28-09-24 11:36

• ★★★★★★0

Har lige brunet oksen af. Nu dufter her fantastisk. Lidt som hjemme ved min farmor og farfar om søndagen, når min oldemor stod i køkkenet om formiddagen, og vi skulle have varm mad til middag. Og hørte Rage Against the Machine før vi skulle høre Pressen i radioen... 

davenport28-09-24 13:59

• ★★★★★★0

Jeg fatter ikke, når min kone rydder af, så insisterer hun på at vaske alt der er større end en tallerken af i hånden. Hun kan tage tre kvarter om det, selv om der er en helt frisk opvasker man bare kan smide det ned i. Hun siger, at det er fordi, at det ikke bliver ordentligt rent. Men jeg tømmer den maskine 95% af gangene, og det er altid rent. Det er lidt spild af tid, men så er hun da beskæftiget så længe...

davenport28-09-24 18:57

• ★★★0

Jeg har det fint med at vaske op i hånden. Hvis jeg skulle have en opvaskemaskine installeret, ville det optage plads jeg kan bruge til andet. Plejer at hører podcast eller en lydbog imens, så er det ganske hyggeligt. Jeg kan af en eller anden grund ikke koncentrere mig om handlingen, hvis jeg intet laver. Så vandre mine tanker. Jeg skal lave noget monotomt imens.

Har lavet chilisuppe med kidneybønner og kylling til aften. Fik den opskrift kodet ind i Lifesum, så jeg nemt kan lave det igen. Har sat et mål på 3200 kalorier om dagen, men det er svært at nå, hvis jeg ikke drikker alkohol og derfor spiser sundt. I går nåede jeg 2726 kcal og i dag rammer jeg 2758.

Det inkludere min natmad, som er to æggemadder.

Aranyhajú Nyárszépe28-09-24 22:26

• ★★★0

Idet blev til hjemmelavet brændende kærlighed.

Rester imorgen...

Ryder66628-09-24 22:44

• ★★★0

Idet blev til hjemmelavet brændende kærlighed.

Rester imorgen...

Det er sgu da godt gået. Det må betyde at du nu har fået købt en kartoffelskræller. Jeg forudser store gastronomiske oplevelser forude ;)

Aranyhajú Nyárszépe28-09-24 22:56

• ★★★0

Det er sgu da godt gået. Det må betyde at du nu har fået købt en kartoffelskræller. Jeg forudser store gastronomiske oplevelser forude ;)

Nu var det ikke mig selv der lavede maden....så har ingen skræller, endnu!!!

Men Mega mums...er nede på 83,4 kilo, og har ikke rørt søde sager i weekenden.... faktisk ikke nogle dage nu....køber kun light/sukkerfri sodavander af drikkelse...

Ryder66628-09-24 23:04

• ★★★★★★0

Det kribler helt i mine fingre, for at køre over til dig med en skræller - har trods alt 4+ i skufferne :D

Nå, til aften står den på rester af oksesteg. Fik vidst lige lavet i overkanten. Men det smager jo også godt, det lård! 

davenport29-09-24 15:12

• ★★★0

I dag startede jeg dagen med 300ml appelsinjuice med Kreatin (5g), samt 200ml proteinshake med skummetmælk.

Efter træningen, har jeg spist en gang fedtfattig youghurt med brombær og banan.

Er i gang i gang med at lave "Mors Spinatlasagne" og få det tastet ind i Lifesum.

Til natmad, laver jeg måske et par æggemader igen, men fandt ud af at et æg er for lidt til et stykke rugbrød, men tror jeg opdatere opskriften med en tomat også. Det tror jeg kan blive godt.

Fordi jeg fået lavet ordentlig mad i weekenden, er der rester jeg få at spise i løbet af arbejdsugen. Der har jeg ikke så meget tid til den slags. 

Aranyhajú Nyárszépe29-09-24 16:55

• ★★★★0

Lavede en spontan gang chili con carne i dag, kom alt for sent i gang, så måtte ty til trykkogeren. Det blev helt fint alligevel. 

dyg29-09-24 18:36

• ★★★★★★0

Har også overvejet en trykkoger  - men har egentlig ikke haft brug for en endnu.

Fik selv kartofler i både fra airfryeren og burger med dobbeltpaneret kylling 

Guldager29-09-24 19:13

• ★★★★0

Jeg fik en instant pot i gave for et par år siden, den har jeg været glad for. 

dyg29-09-24 19:27

• ★★★★★★1

Noget pis! Både min Kenwood røremaskine og min food processor stod fanme af i weekenden. Så nu kan jeg ikke lave noget der minder om dej, mayo, snitte og alt det her, som bare er basic for mig, og som jeg bruger fanme hele tiden. Og jeg har på ingen måde råd til nye maskiner, så det var sgu noget af et throw back for mig :/

davenport30-09-24 08:23

• ★★★★★★0

Ah, det er sgu træls.

Alle tingene kan jo laves uden maskine, men jeg kunne forestille mig at det er ret tidskrævende til 5 personer.

Guldager30-09-24 08:43

• ★★0

de næste aftensmåltider kommer den til at stå på rugbrød, laver en ribbensteg og en omgang æbleflæsk, så må vi se hvor mange dage vi gider det

HelmerJ30-09-24 09:44

• ★★★★★0

Jeg hørte i nyhederne, at sundhedsstyrelsen (mener jeg det var) anbefaler, at man højt spiser 300 gram kød om ugen (alt kød og kylling, men ikke fisk). Er der nogen af jer, der overholder det?

chandler75 1-10-24 12:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen