Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★0

Jeg plejer også at spise to frysepizzaer og så skal der ekstra ost på jo.

Er ved at få det bedre og håber på at tage på arbejde i morgen. Nu vil jeg gå i gang med at lave mayonnaise og koge æg.

Til aften skal jeg have fiskefrikadeller, men de er færdigstegte og kartoflerne kan spises med skræl. Skal sådan set bare lave en form for tomatsovs. Gyldne lidt løg og hvidløg, og så komme en dåse hakkede tomater i gryden. Eventuelt en sjat mælk og krydderier. Blend og færdig. Kunne godt have lavet råkost til, men har glemt at købe ind til det.

Fisk er noget jeg ekstremt sjældent spiser, da jeg ikke kan fordrage det og de der fiskefrikadeller skal også druknes i remulade. Men det er heller ikke noget problem med kalorieregnskabet og det er jo primært umættet fedt der er i remulade.

Aranyhajú Nyárszépe 8-10-24 14:46

• ★★★★★0

Har lige gjort noget jeg max gør én gang om året: ædt en frysepizza

Det gør jeg i hvert fald én gang om ugen...

chandler75 8-10-24 15:10

• ★★0

Frysepizza er også virkelig et madprodukt hvor der er en markant forskel på selv de dårligste pizzariaer. Ikke mindst er bunden altid elendig.

Andet færdigmad kan være ok, hvis det ikke indeholder alle mulige ekstra ingredienser.

Kiyonji 8-10-24 16:37

• ★★★★★★0

Jeg indtastede 50 kulhydrater for den, og er stadig 3 timer efter på 10.3 i blodsukker, og har korrigeret 20 KH i forløbet. Det er ca. derfor jeg ikke spiser det lort. 

davenport 8-10-24 17:26

• ★★★★★0

Frysepizza er også virkelig et madprodukt hvor der er en markant forskel på selv de dårligste pizzariaer.

Det er jeg ikke helt enig i. En del pizzeriaer smider et kæmpe lag ost og salt på. Men de gode pizzaer fra pizzeriaerne er selvfølgelig frossenpizzaer overlegne.

Der kan dog også være stor forskel på frossenpizzaerne, som jo så også koster 1/4 af en pizza fra et pizzeria.

chandler75 8-10-24 17:44

• ★★★★★★0

Har en hel optøet kylling til i morgen, så den skal jeg lige have fundet ud af noget til. Det er enten suppe eller med sovs, kartofler og agurkesalat. Det bliver nok det sidste.

davenport 8-10-24 17:47

• ★★★★★★0

Mht. frostpizza, så synes jeg nu det er dyrt. Min kone skal jo ha glutenfri, og jeg købte den der kasse med tre stykker. Det blev da godt 60 kr. hvilket ikke i min verden er særligt billigt for skrald. Man tænker jo heller ikke på hvad det "kød" der er på er. Jeg tror måske mest det er udskrap af ting fundet i den russiske tundra og menneskeskæl. Og "osten" har aldrig hørt om ost. Det er revet mælk. 

davenport 8-10-24 17:51

• ★★★★★★0

Jeg køber Nettos pizza på køl fra Casa Tarradella, når vi af og til får færdigpizza. De koster dog 39 kr. stykket, men de er ganske gode.

Ellers er det fra Rosticceria- de koster 95 kr stykket.

Og så er der lige kommet en sushi takeaway i min lille forstad...det kan godt blive farlig. 

----

Fik thai rød karry med nudler i dag. Kokosmælk, rød karry, rejer og så en masse grønt: brocolli, gulerod, forårsløg, peberfrugt, babymajs og bambusskud. Forårsruller ruller til.

Guldager 8-10-24 18:38

• ★★★0

Jeg skal have den der pizza med kebab. Men nu kan jeg hverken finde den i Netto eller Lidl. Måtte kører i Føtex sidst.

Jeg indtastede 50 kulhydrater for den, og er stadig 3 timer efter på 10.3 i blodsukker, og har korrigeret 20 KH i forløbet. Det er ca. derfor jeg ikke spiser det lort. 

Går ud fra det er noget diabetes halløj, for ellers er der ikke noget usundt i kulhydrat i sig selv.

Frysepizza er i det hele taget ikke det mest usunde . Måske nok for meget salt, men ellers er det mere alt det ekstra jeg kommer oven på.

Aranyhajú Nyárszépe 8-10-24 18:52

• ★★★0

Har bare fået let kost hertil aften...

Fik

CoCo pops og pære og banan yoghurt fra yoggi....åd så næsten også en hel liter. Mega mums. Er mæt nu!!!

Ryder666 8-10-24 19:36

• ★★★★★★0

Ja, det er diabetes halløj. Skal taste mine KH ind til hvert indtag af føde. Men man lærer det hen af vejen, og ved efterhånden hvad de forskellige ting giver. Tricket er pasta, pizza og gryn. Det giver ikke altid mening. Men diabetesforeningen har en app, hvor man taster sit måltid i vægt, så regner den det ud for en. Men den virker heller ikke altid. Min søn skal fx ha x3 til havregryn med mælk ift. appen. Dvs 90 enheder insulin til en enkelt portion, som er meget. Men det giver sgu nok kun mening for diabetikere og deres bedsteforældre...

davenport 8-10-24 20:58

• ★★★★★★0

Har en hel kylling i ovnen. På komfuret er der hvide kartofler og en brun sovs. Dertil blomkål med en blanding af farin og sennep. Går og hygger med maden, mens jeg hører IT som audiobook. Og bereder mig til i morgen...

davenport 9-10-24 18:17

• ★★★0

Lol, den snak om frysepizza og kylling resulterede i at jeg købte to frysepizzaer til 55kr med tomat ost og pepperoni fra Coop og en pose hotwings... dernæst to pakker kyllingeburgere...

Ryder666 9-10-24 23:49

• ★★0

Jeg lavede vegetar karbonader med kød, porresovs og nye kartofler

• 400g mark champignon
    • 2 store porre
    • 100g kalv og flæsk
    • 2 dl havregryn
    • 1 spsk fermenteret hotsauce
    • 1 æg
    • salt og peber

Først blev grøntsagerne sauterede i smøre, fik lov at køle lidt af også blande i kødet med resten, farsen blev slået godt sammen, vendt i mel, æg og panko for at blive brunet af i rigeligt smør og bagt færdig i ovnen. Panden fik lidt mere smør og 2 store porre i fine strimler og 2 spsk portobello svampe pulver, panden blev jævnet med mel og kartoffelvand. Sovsen blev farvet med mørk soja og smagt til med hvidløgshonning, wourhschhestfeshire og løvstikkeeddike.

Det er det bedste måltid jeg har lavet i det her kvartal, og der er rester.

HelmerJ10-10-24 07:17

• ★★★★★★0

Er ved at lave madplan for næste uge...

Mandag og tirsdag: vi får besøg af min niece (6 år) til to overnatninger, og jeg aner ikke, hvad hun kan lide for tiden. Men mon ikke det er kødsauce den ene dag?

Onsdag: Pasta med tomatsauce og parmesan

Torsdag: Rodfrugter i paprikasauce med quinoa

Fredag: Tortilla 

Lørdag: Burger og fritter - kikærtebøf til mig, Lauge spiser det kun med grøntsager...

Søndag: Fish curry

Guldager10-10-24 08:47

• ★★★★★★0

Vi fik risnudler med grønt og rejer. Havde et afkog fra skroget igår som lagde bunden, og så toppet af med løg og stegte sort trompetsvamp, som min kone havde samlet i skoven i dag. 

davenport10-10-24 19:09

• ★★★0

Skal bare have en aften snack, i form af hotwings, sådan en to håndfulde. Er ikke overdrevet sulten, men har lyst til et mellemmåltid uden tilbehør...

Ryder66610-10-24 21:07

• ★★★0

Har været på arbejde igen, så det var planen at jeg skulle tilbage på min vante kost.
    Desværre var der åbenbart gået noget galt med min æggekoger. Det viste sig at det æg jeg havde med, var råt og det havde gennemvædet min sandwich. Heldigvis var det brunsvigerens dag og firmaet gav kage. Det blev derfor til to stykker til aftensmad i stedet. En masse sukker og fedt. Noget jeg normalt ville holde mig langt fra. Til natmad bliver det derfor også noget mere let. Har lavet en sandwich med rullepøse og løg.

Aranyhajú Nyárszépe11-10-24 00:27

• ★★★★★★0

Hvis du kan holde dig væk fra det igen så betyder det jo ingenting.

Mit problem er, at når det lykkedes mig at holde mig fra usunde ting i længere tid, hvis jeg så en gang falder i, så er jeg med det samme i den dårlige vane igen.

Guldager11-10-24 06:30

• ★★0

I går havde jeg en plan om jeg skulle revovere gavlen på mit skur, men så stor min søster og kusine, de havde plukket flere svampe end de kunne finde ud at at omsætte, så jeg fik en kurv på 20-25l fyldt til randen med sorte trompet svampe. Så min plan ændrede sig lige. I gang med kniv og kost, det tog lige hele eftermiddagen. En dehydrator fyldt til randen, en 4l pose til fryseren og 2x3l kondibøtter, den ene bøtte blev til svampe sovs i går til resterne fra i forgårs. Den sidste 3l bliver sprødsteg og puttet i toast i aften.

HelmerJ11-10-24 07:10

• ★★★★★★0

Det bliver til rib-eye, knuste kartofler, bearnaise, svampe som i går, ærter og gulerodsstave og pasta til Mads, der ikke bryder sig om det der mad.

davenport11-10-24 17:36

• ★★★0

Var i Bilka idag og fik to grillpølser med ketchup og remoulade...købte to livremme str 100, som stadig er for store, så mit vægttab fortsætter stadig...jeg skal nok ned på str 90....før bæltet sidder stramt...

Ryder66611-10-24 18:24

• ★★0

Det var kanelbullens forrige fredags, så det blev selvfølgelig serveret efter morgenmaden som vi også får hver fredag. Så nu er jeg blevet ret træt af kanelbullar. 

Var på firmabesøg i dag, så der stod den også på kanelbullar, da vi som besøgende åbenbart skulle have kage med. Oh well firmaet betaler. 

Nu er det så blevet lussekatter eller luciakager tror jeg det hedder i DK. Det er dog mest henvendt til børn.

Kiyonji11-10-24 19:50

• ★★★★★0

Jeg læste en lidt interessant artikel i Politiken om, at køleskabets grøntsagsskuffe i bunden er dér, hvor grøntsager går hen for at dø. Jeg kender det selv. Når man roder rundt i den, finder man gamle bløde agurker, halve løg osv., der er lige til at smide ud.

Pointen med artiklen var, at det er ulogisk, at grøntsagerne er gemt væk i en skuffe i bunden, når det egentlig er dem, der burde fylde mest og have den mest fremtrædende plads i køleskabet (en af årsagerne er vist noget med, at hvis de ligger øverst, kan der potentielt falde jordrester ned på nogle af de andre fødevarer og fordærve dem. Men det er jo nemt løst ved enten at ryste evt. jord af eller lægge dem i en plastikbeholder).

Så nu har jeg byttet rundt: Grøntsagerne er røget op på mellemste hylde i øjenhøjde, og sodavand og andre drikkevarer er røget ned i grøntsagsskuffen. Om det så betyder, at jeg rent faktisk får spist de grøntsager, der ligger, må tiden vise...

chandler7512-10-24 10:44

• ★★★0

De der skuffer er beregnet til øl.

Aranyhajú Nyárszépe12-10-24 10:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen