Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★★★★0

Står med en stor kurv svampe, har allerede ordnet halvdelen. Det første batch er blevet confiteret, og så har jeg lige prøvet en lille snack af: Toast med svampe, der er blevet reduceret i hvidvin og tilsat fløde. Det smagte sgu lækkert. 

Til aften skal vi have svampesuppe. Det bliver første gang jeg laver det, så det bliver spændende. (Altså med svampe fra skoven. Sort trompet og kantareller) Og så flutes til, med det jeg lavede som snack. 

davenport17-10-24 12:49

• ★★★★★★0

Toast med svampe, der er blevet reduceret i hvidvin og tilsat fløde. Det smagte sgu lækkert

Det smager vildt godt. Prøv med frisk krydderurt også. Timian og rosmarin passer godt til. Bare et par stængler i, når du reducerer vin.

Skal selv have gullaschsuppe i aften.

Guldager17-10-24 14:02

• ★★★★★★0

Havde tre stængler rosmarin i olien da jeg confiterede svampene, så det smager jævnt godt godt og fyldigt. :)

davenport17-10-24 14:36

• ★★★★★★0

2½ ud af 5 elskede det. Så 50/50. Det var vildt lækkert, men lignede væltet lokum. Det kan man jo ikke gøre så meget ved, når svampene er sorte. Lavede ostebrød med svampe i flødesovs på, da de var blevet sprøde. 

Har stadig en halv kurv, så det bliver nok noget af weekendens mad også...

davenport17-10-24 17:40

• ★★★★0

Jeg har en eller anden mental blokade, når det kommer til svampe. Især champignon og svampe relaterede til dem er helt umulige at få ned, det smager af en blanding mellem jord og gummi, føj!

Når det er sagt, så er nogle af de bedste retter jeg nogensinde har fået baseret på svampe, bl.a. en kaviar-servering med en laaaangtids tilberedt svampeboullion på Mielcke & Hurtigkarl, for helvede det var godt!

dyg17-10-24 18:19

• ★★★★★★0

Dem her er hentet direkte fra skoven, og har intet med champignon eller den slags at gøre. Det er en helt anden umami smag. De små hvide er bare det folk kender, det her er noget ganske andet :) 

davenport17-10-24 18:40

• ★★★★0

Dem her er hentet direkte fra skoven, og har intet med champignon eller den slags at gøre. Det er en helt anden umami smag. De små hvide er bare det folk kender, det her er noget ganske andet :) 

Ja, jeg er jo ikke dum, bare lidt mentalt udfordret. Jeg har en eller anden blokade overfor alt der hedder svampe. Selvom jeg selv holder af kantareller, så skal jeg stadigvæk overbevise mig om, at jeg kan lide dem hver gang jeg spiser dem.

Det stammer uden tvivl fra min Far, som afskyer alle svampe, og til stadighed højlydt markerer sit had til dem ved hver en lejlighed, og nægter at spise noget, der har så meget som stået ved siden af en svamp.

dyg17-10-24 18:49

• ★★★★★★0

Ca. præcis det samme som jeg har med ost. Det forekommer mig lækkert, jeg kan bare ikke få mig selv til at ligefrem spise det..

davenport17-10-24 19:06

• ★★★1

Har lige spist 6 stk hotwings og 4 stk Chili cheese nuggets...ellers har jeg ikke været specielt sulten idag...Det passede lige med det resterende i poserne..

Ryder66617-10-24 23:22

• ★★★0

Jeg har spist af den der gryderet i fem dage nu og der er godt nok meget tilbage. Overvejer at fryse resten ned. Måske i mindre portioner.

Mit vægttab er stagneret på omkring 91.6, men laver heller ikke så meget som jeg plejer. Meget af aftenen går med at spille poker. Samtidig sover jeg også af helvede til, så har ikke trænet siden mandag.

Vi fortsætter med nedsat produktion i næste uge, men jeg får forhåbentligt styr på min søvn. Nu er det i hvert fald weekend.

Godnat!

Aranyhajú Nyárszépe18-10-24 00:33

• ★★★★★★0

Det blev rester. Og der var mange. Så sort suppe, tortillias, ostebrød og masser af salat. Det var godt at få ryddet ud i køleskabet. 

davenport18-10-24 18:22

• ★★★0

Jeg er sgu stadig træt, så det bliver nemt. Har købt noget der hedder blomkålsris. Det er jeg spændt på hvordan smager. Er ved at sætte tænder i det nu. Har stegt et par karbonader til.

Aranyhajú Nyárszépe18-10-24 19:13

• ★★★0

Yoghurt boller med salami og kødpølse..

Plus 2 stk donuts Merry berry...så nu er jeg godt mæt!!

Ryder66618-10-24 19:45

• ★★★★★★0

Det blev lige til en "Signs" middag, hvor hver måtte vælge en ret. Så har lavet en omgang svensk pølseret, røde pøler med kartoffelmos med Bacon og løg, og pomfritter og pølser. Det er jo lørdag, så det er bare fint, at jeg kunne stå og lave alt muligt mad. (Der var pølser på tilbud i rema fra Steff, så det var udgangspunktet)

davenport19-10-24 17:51

• ★★★★★★0

En stor pommes frites, 10 nuggets, 6 hot wings, en quarter pounder og en McCrispy...var lidt sulten :)

Heldigvis er der Oreos også!

Guldager19-10-24 18:48

• ★★★★★★0

Det bliver bøffer af ribeye til aften. En god steg, så nok 5 cm steaks. Garniture bliver rodfrugtblanding med kartoffel, rødbede og gulerod + hvidløg. Og så en sovs af en slags. Tror jeg brænder enderne af stegen af med noget løg og jævner den op med lidt timian. Det bliver ikke raketvidenskab, men sikkert lækkert. 

davenport20-10-24 13:57

• ★★★★★★0

Madplan for næste uge:

• Mandag: Lasagne a la Knorr...
    • Tirsdag: Spaghetti med tomatsauce og parmesan
    • Onsdag: jeg prøver mig med en vegetarisk rodfrugte-gryde og quinoa til - som i sig selv er et komplet protein. Så det bliver lavet som en gullaschsuppe nærmest, men uden kød. Jeg håber, jeg kan få noget umami frem vha. soja og svampe-bouillon.
    • Torsdag: Hønsekødssuppe
    • Fredag: Boller i karry
    • Lørdag: Hvid pizza og ovnfritter
    • Søndag: Hotwings, coleslaw og bbq-kartofler

Guldager20-10-24 21:13

• ★★★1

Krydrede kødboller i en tomat-grøntsagssovs med ovnbagte kartofler. Mit vægt er fortsat stagneret, så skal yderligere ned i kalorier. Synes det er svært samtidig at holde proteinindtaget højt. Spiste to proteinbudding nu her, for at komme op på faktor 1.6.

Aranyhajú Nyárszépe20-10-24 21:19

• ★★★★★★0

Det blev boller i karry. Jeg var først hjemme lidt i 16, og pigerne skulle have lavet æblegele, så vi spiste først omkring kl. 19. (Gider ikke være flere i køkkenet, det stresser mig) Rema har tilbud på kød, så lavede lige en medister til mig selv oveni. Det er sgu noget spøjst med ris og karry. Men havde stegt den i sukker, så det overtog den vamle smag :D 

davenport21-10-24 19:43

• ★★★★★★0

I dag får vi en salat udefra. Det er fra Gertz bageri, og de plejer at være gode, samt at de er købt sidst på dagen, så når de kommer hjem med dem, forventer jeg en ordentlig portion :) Så at tænke sig: salat til aftensmad? Hvad fanden sker der?? Må hellere smøre mig ind i andefedt, inden jeg går i seng...

davenport22-10-24 16:38

• ★★★★★★0

Er igang med at braisere svinekæber med øl 2 1/2 time i gryden - de er klar om en halv time.

Og så en gang frisklavet kartoffelmos til. Damn det dufter lovende :-)

Wayne22-10-24 18:23

• ★★★★★★0

Lyder edder-lækkert :) Har du et par laurbærblade og lidt peberkorn i? 

Det kunne jeg godt snart ha, og det er jo i den grad efterårsmad! 

davenport22-10-24 18:48

• ★★★0

I aften står den nok bare på en frysepizza med tomat ost og pepperoni.

Har købt Mou tomatsuppe med kødboller plus 1kg kød og melboller samt alm oksekødssuppe også fra Mou. Det tænker jeg at gemme til imorgen for så kan jeg nå at få købt, grovflute eller fuldkornstoast...til at dyppe i suppen. Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder66622-10-24 19:39

• ★★0

Fik Saag Chicken idag. Jeg har aldrig fået det før og selvom det var godt, så er det absolut ikke min favorit i det indiske køkken.

Kiyonji22-10-24 19:44

• ★★★★0

Kylling i karry, rester fra arbejdet.

NSF22-10-24 20:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen