Tarteletter med høns i asparges, eller en perfekt tilberedt carbonara.
Madtråden
- ★★★★0
- ★★★0
Har fået lasagnette færdigret fra Steff Houlberg.
Pastaen var hård ude i kanten af bakken... kødsaucen var Mega mums!!!
Dog ikke 29kr værd!
- ★★★★★★0
Jeg plejer at sige, at min livret er en ordentlig bygget lasagne. Eller is!
Men der er sgu så meget, jeg er virkelig glad for.
Kan heller ikke finde et favoritområde - medmindre jeg kan sige Asien ;) - men det er nok snyd.
Jeg dummer det ikke ned herhjemme, men sparer på de varme krydderier - det er dog bare et spørgsmål om tid før jeg ikke behøver, for Lauge bliver mindre og mindre kræsen, og vælger ofte selv at smage på nyt mad.
- ★★★★★0
Når i laver stegte ris, er det så noget i koger dagen før? Jeg lavede fornyligt noget chicken fried rice som var fantastisk, men der brugte jeg en pose færdigkogte ris, som bare skulle smides på panden.
- ★★★★0
Når i laver stegte ris, er det så noget i koger dagen før? Jeg lavede fornyligt noget chicken fried rice som var fantastisk, men der brugte jeg en pose færdigkogte ris, som bare skulle smides på panden.
Jeg plejer at nappe ris i overskud fra mit arbejde. Vi får noget med ris en gang om ugen og der er altid ekstra.
- ★★★★★★0
Har aldrig rester - hvis der er, så tager Pia det med på arbejde.
Så laver det altid på dagen. Men det er sjældent, vi får stegte ris egentlig. Bruger oftere stegte nudler.
- ★★★★0
Oftest ja, nogle gange koger jeg dem samme dag, men tids nok til at jeg kan nå at få den kølet helt ned inden de skal bruges.
- ★★★★★★0
Har lige slået dej op til pizza. 00. (Så det skal nok blive sjovt for blodsukkeret!) Laver 5 klumper, så alle kan lave deres egen. Har høvlet ca 400 gr. ost, der stinker forfærdeligt, men nok passer godt til maden. Så er der pep, pølsetriller fra morgenmaden, skinke, rød peber og så piskede jeg lige en tomatsauce. Det er ikke afsindigt mange ting at vælge i mellem, men det er heller ikke nødvendigt. Kan egentlig bedst lide simple pizzaer. Og det er langt nemmere, end hvis alle skal have deres vilje på en fælles. Kompromis gør ingen glade.
- ★★★0
I aften står den på hjemmelavet stegt flæsk og persillesovs...
Mega mums si'r jeg bare!!!
- ★★★★★★0
Er du ovre ved damen?
- ★★★★★★0
Min favorit mad er noget som er velkomponeret og afballanceret - og så er der mange ting der smager fantastisk.
- ★★0
Min opskrift på perfekte ris er en riskoger. Det der er mest besværligt er at vaske dem ellers klarer riskogeren resten. De er desuden ret billige.
- ★★★0
Noget så simpelt som en god hakkebøf med bløde løg, bare sovsen der kommer ud af det er fantastisk. Kan også godt lide en svensk pølseret. Begge dele er dog for usundt, til at det er noget jeg spiser ofte.
Havde en rest tomatsovs og lidt pasta. Har kogt kødboller dertil (den klassiske med kalv og flæsk).
Aranyhajú Nyárszépe26-10-24 18:12
- ★★0
Apropos stegt ris og hvordan det laves bedst, så kom der tilfældigvis en video om det i dag fra Andy: www.youtube.com/watch
- ★★★★★0
Fire dage i træk i sommerhuset, og alle fire dage valgte vi den nemme løsning med færdigretter fra Meny. Og alle fire forskellige med flødekartofler som tilbehør. Det smager sgu' godt, men måske man burde spise lidt mindre fed mad de næste par dage.
- ★★0
Jeg er simpelthen for fed og begærlig til at vælge en favorit, men ting der ligger højt på listen er
tarteletter med høns i asparges
julkeand
alt med hvidkål, synderjyst, brunkål, coleslaw, stuvet, kåldolmer osv
lasange
nærmest ALT godt fra havet fra dåse makrel, fiskefingre, rødspætte til tang, søpindsvin og øster
- ★★★★★★0
Juster lige din autocorrect :D
- ★★★★★★0
I går fik vi panerede koteletter med bearnaise og tofler til frokost - varm mad til frokost er altid et hit.
I aften skal vi hot wings, friture-fritter og coleslaw
- ★★★★★★0
Vi skulle egentlig haft klar suppe, men det gad de alligevel ikke, så vi havnede på kyllingeburgere og nuggets. (Tilbud i Rema) Jeg har lavet en sauce tartar til og så ellers bare med fintskåret salat, tomater og syltede agurker.
- ★★★★★0
Spinat tærte er livretten her.
- ★★0
Jeg blev inviteret på restaurant til frokost. Det var buffe med Indien som tema. Så ris, naan, vindaloo, Tandoori kylling samt forskellige salater og raita.
Det smagte som sådan godt nok men det var også tydeligt at det ikke var autentisk indisk mad lavet af en inder.
Naan brödet havde ikke noget som helst at gøre med Naan og du serverer ikke smør til. Vindalooen havde lidt sting men var ikke for alvor stærk og krydringen var ikke som jeg plejer at få dem. Det var ikke dårligt men heller ikke på höjde med originalen.
Sådan er det lidt når der laves buffet. Det skal helst ikke irritere nogen, så det skal være noget de fleste kan spise.
Til gengæld var det gratis, for mig. Og der var rigeligt for mad. Nok også for meget. Det er også ret tung mad.
- ★★★★★★0
Suppe med hjemmelavede kødboller. Nu er min ryg træt!
- ★★★★★★0
Pulled Pork med stegte kartoffler og blomkålsgratin.
- ★★★★0
Naan brödet havde ikke noget som helst at gøre med Naan og du serverer ikke smør til
Butter naan er da meget normalt. Dog er det jo naturligvis smeltet smør, men hvis nu brødet var varmt nok, så smelter smøret!
- ★★0
I går stod den på brunkål med røget ribbensteg og kålpølser
I aften tror jeg det bliver noget kylling og broccoli