Laver gerne mad til fire personer, selvom der kun er mig. Det er dejligt at have rester til arbejdsugen. Har fundet to af de der tortilla pandekager i et skab, så det laver jeg nu her til aften. Steger lidt kebab kød, diverse grøntsager og rør lidt fraise med salt og peber. Let og enkelt aftensmad. Kunne ikke lade være med at kører ned i fitten for at træne, så det er blevet halvsent. Men nu er jeg så også sulten.
Madtråden
- ★★★0
Aranyhajú Nyárszépe 3-11-24 19:22
- ★★★★★★0
SelleriBacon?
Så ikke helt veggie :)
Men det blev sgu ganske godt. Parmesan-squash smagte ikke rigtig af noget, men falafel-bøffen blev vildt god. Den fik også lov til at stege i olie, der dækkede den, så sådan semi-friturestegt.
- ★★★0
Fik to grillpølser med ketchup og remoulade plus en lille cola til blot 39kr i Bilka til middag. Til aften et enkelt Pitabrød med fyld, ved 17 tiden ,og for fem minutter siden nudler.
Så jeg er godt mæt...
- ★★0
I går lave jeg and med rødkål, brune kartofler, portvins skysovs og franske kartofler
Anden var så sej jeg tænker den både har røget smøger og kørt på knallert med tun
- ★★★★★★0
Var på Odette i lørdags, det skal efter sigende være kokke som har arbejdet på Michelin restauranter som står bag.
Maden var bestemt til det bedre - dog kunne de godt have sparet lidt på den grønne pynt, som særligt i perlebygottoen var bøvlet at arbejde med, med kun en ske.
Tatar, emulsion på brændt hvedegræs, crudité af beder, kartoffel og sprød malt
Bagt rødbede, syltede valnødder, olivenolie og ”Hallands Siren” fra Arla Unika
Luftigt Manitoba med confiteret hvidløg og brunet smør med kærnemælk
–
Perlebygotto med hummer, syltet græskar, Havgus fra Arla Unika, Portobello og dehydreret gulerod
–
Dagens fisk, persillesmør, syltede sennepskorn, spæde kålskud og friteret grønkål
Eller
–
Chokoladekage, mandarin- og kanelsorbet, brændte figner og kvædegelé
Meget lækkert - og til en mere end fair pris, som tilmed kan fås til specialpris lige nu.
- ★★0
Ham der har skrevet menukortet har i hvert til fald arbejdet på michelin. Hvordan er syltede sennepskorn ikke bare sennep (grov men) som vi kender den
- ★★★★★★0
Ham der har skrevet menukortet har i hvert til fald arbejdet på michelin. Hvordan er syltede sennepskorn ikke bare sennep (grov men) som vi kender den
De smagte overraskende godt - mere umami end smag af sennep.
- ★★★★1
Var på Odette i lørdags
Det lyder ganske godt, det kan være det skal prøves, næste gang vi har svigermor på besøg, så hun kan tage ungerne!
- ★★★★★★0
så hun kan tage ungerne!
Lyder som en plan ;-)
- ★★★★★★0
Har lige sat over til en braisereret nakkesteg. Den skal lige stå nogle timer. Den hygger med løg, rødløg, laurbærblade, gulerødder og porre + en masse timian. Stegte den lige op i smør og tilsatte en god sjat æblegelé.
Gad ikke bare at putte den i ovnen. Synes det er så kedeligt et stykke kød, så nu prøver jeg på denne måde.
Nok en god mos til og en sovs lavet på væsken, og så de grøntsager jeg lige har, der bliver dampet.
Så behøver jeg vidst heller ikke gøre mere ud af mandagsmaden...
- ★★★★★★0
Her står den på tabbouleh med en gang kikærter i chili-tomat
- ★★★★★★0
So far, so good. Min sovs er satme god. Den rammer på alle elementer.
Mine grøntsager blev til en bund, bagt hurtigt i ovnen, så det stadig er crisp, så dem kommer kødet til at ligge på.
Jeg ved ikke rigtig med kødet. Det er som sådan den samme smag som flæskesteg, men jeg har prøvet det meste for at fyre den i en anden retning. Det skal nok blive godt. Det er nok kun mig, der har bemærkninger, hvis det er.
- ★★★★★★0
Her står den på tabbouleh med en gang kikærter i chili-tomat
Tabbouleh er jo altid fint, men de der kikærter, skal jeg prøve igen - de smagte fandeme godt!
Et kort lille opskrift:
- 1 dåse kikærter, drænet og skyllet
- 1 løg
- 2 fed hvidløg
- 1 chili
- 1 dåse hakkede tomater
- Røget paprika
- Spidskommen
- Sukker
- Citron
- Salt og peber
- Olie (jeg brugte en chili-olie, men normalt kan også bruges)
Opskriften giver næsten sig selv:
- Hakket løg og chili på panden
- Hvidløg og kikærter på panden
- Røget paprika og spidskommen på panden i kort tid
- Hakkede tomater på panden
- Lad det simre i 15-20 minutter
- Smag til med sukker, salt, peber og citron
- ★★★0
Har fået kold pastasalat med romesco smag.
Mums si'r jeg bare!!!
- ★★★★★★0
Konen havde fisk med hjem fra arbejde, så vi fik hvid fisk i en batter af creme fraise, fløde, mel og bagepulver. Og så i ønskebrønden jo. Og så stegte jeg risnudler, risrester og en blanding af pastinak, persillerod og gulerod, som jeg havde snittet jullienne og vendt og marineret i en hvidløg/soya blanding. Det blev super godt og ALLE kunne lide det. Så det er jo en 5/5 på en tirsdag...
- ★★0
I aften skal vi have en tomat tærte med bløde løg
Torsdag blomkålsgratin
Fredag julefrokost med våbenfolket
Lørdag ubestemt
Søndag skal vi på Den Gyldne Hane og have Mortens and.
- ★★★★★★0
Så ses vi sgu da på den gyldne??
Vi skal ha rester fra den steg jeg lavede den anden aften. Det blev til en gryderet. Bare i en brun sovs og så rester af kartoffelmos til. Men det smager virkelig godt. Tilsatte lige en ordentlig røvfuld porre til retten, og så bliver mosen spicet lidt op med et drys oregano og persille. (Og smør..)
- ★★★★★★0
Vi skulle have haft frikadeller i aftes, men det nåede ikke at tø helt op, og så gider jeg ikke stå med det. Så det bliver i aften. Har lavet stuvet spidskål til, kartofler med porre og gulerødder og så var der jamren over en persillesovs, så det har jeg også lavet. Hvis der er rødbeder i køleren, finder jeg nok dem frem også..
- ★★★0
Iaften står den på tomatsuppe med kødboller fra Mou...
Mega mums si'r jeg bare!!!
- ★★★★★★0
Altså, varmt?
- ★★★0
Altså, varmt?
Ja, selvfølgelig...det ville nok være for klamt, hvis man spiste det koldt...
- ★★★★★★0
Så står den på rul´kebab med alle mulige grøntsager - men min kone har fået fat i kinakål, så det kunne jo ikke blive bedre. Og så har jeg stegt noget kylling også og nogle svampe fra skoven, som jeg havde confiteret, og lige skulle i spil i aften. Hvidløgsolie og chiliolie og Gråsten dressing. Så er det vidst også godt nok!
- ★★★★★★0
Lavede lige en god brunch med æg, pølser og Bacon, lidt stegte tomater og ristet brød. Det blev værdsat.
- ★★★0
Har fået millionbøf fra Steff Houlberg ,sen eftermiddag, og et bæger chicken noodles, for en halv time siden..
- ★★★★★★0
Skal bare have toast i aften, men til frokost tager vi på buffet-helvede-restaurant. Et ny-åbnet sted i Tarupcenteret.