Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★0

Det lyder som en anbefaling til mig. Jeg bryder mig ikke om der er ekstremt stærkt, men jeg kan godt lide mad hvor der er lidt kick i, men hvor det ikke overdøver resten af maden.

Vindaloo er sådan ca. grænsen for mig og de kan selvfølgelig variere i stærkhed .

Nogle anbefalinger i den liga, altså mht. Hot sauce og lignende.

Kiyonji12-11-24 10:51

• ★★★★★★0

Karbonader med kartofler, porre og gulerødder. 2 slags sovs - ærte/gulerod og bearnaise. Og så afslapning efterfølgende. Har haft hjerte/lunge i eftermiddag, som jeg har haft to gange før, men det skal man jo. Førstehjælp er jo altid vigtigt. 

Har smurt madpakker, så håber på lidt ro i aften. 

davenport12-11-24 17:15

• ★★0

I går stod den på kyllingelår med dild tzatziki og pizzabund

I aften hakkebøffer med blødeløg, sovs og de sidste kartofler fra haven

I morgen, sikker junk food inden Malk De Koijn

HelmerJ13-11-24 09:55

• ★★★★★0

Nu i snakker så meget om det emne sjovt at se lidt behind the scenes på fremstillingen af sådanne.

youtu.be/jkgBBlpMOrE

Elwood13-11-24 10:04

• ★★0

Igår til frokost fik jeg husmandskost i form af Schnitzel krydret med citron, stegte kartofler, ærter og så med urtecreme og rødvinssauce til. 

Når det skal være husmandskost er det en af mine favoritter.

I dag bliver det til panang curry med kylling og blanding af hvide og brune ris. Som jeg vel at mærke selv har lavet.

Husmandskost som i går laver jeg sjældent selv.

Kiyonji13-11-24 12:48

• ★★★★★★0

Det blev pasta og kødsovs i aften, men det er sgu også længe siden vi har fået det. Lavede nogle osteflutes til, og det faldt i god jord. Det var jo vores go-to førhen, så den har fået en pause på et par måneder eller måske endda mere. 

Jegh havde bare brugt en blok svinefars og en håndfuld rødløg, men fik så også brugt en del rester, da jeg havde både selleri, gulerødder og porre, som kom i. Og så en rød sovs med rød peber, hakkede tomater og puré. 

Smagte den til med eddike, sukker og oregano/timian, uden at bruge alt for meget krudt. Det gav en god rund smag, uden at tage over på smagen.

davenport13-11-24 19:33

• ★★★★★★0

Bryllupsdag, så en steg af kalv med to slags kartofler - nogle knuste med ost og så nogle ovnkartofler med svampe. Så en rødvinssovs og to salater købt til lejligheden ved bageren. Det blev en hyggelig aften, hvor vi bare sad og snakkede, endda med dug på bordet og stearinlys. 

davenport14-11-24 19:39

• ★★★★★★0

Jeg nappede lige en lige smagsprøve af Da Bomb - well, det var sgu stærkt :) - og som lovet var den fandeme dårlig også. Den smagte superduper kemisk, så hvis nogen vil have en flaske af Da Bomb, så bare overfør 46 kr. til mig, så skal jeg nok pakke den ind og sende til jer :)

Guldager14-11-24 20:05

• ★★★★★★0

Hvis det er en form for dans du stiller op med, kunne jeg da godt være fristet? Da Bomb lyder en kende ...erotisk, og jeg fisker jo på begge sider af åen, hvis du forstår sådan en lille én? ;D 

davenport14-11-24 20:10

• ★★★★0

Hvis det er en form for dans du stiller op med, kunne jeg da godt være fristet? Da Bomb lyder en kende ...erotisk, og jeg fisker jo på begge sider af åen, hvis du forstår sådan en lille én? ;D 

Det er en moderne glidecreme for de modige.

dyg14-11-24 20:20

• ★★★★★★0

Jeg er jo sjældent kræsen, bare det gør ondt og er ydmygende! 

davenport14-11-24 20:38

• ★★★★★★0

Havde en halv steg tilbage fra i aftes, der var kernerød,, så den står på beuf stroganoff til aften. Sovsen er blevet lækker, så nu skal kødet bare lige i tilsidst. Og bare mos til. Vi er kun tre i aften, så i realiteten kun to, da Mads ikke kan lide det der mad. 

davenport15-11-24 17:25

• ★★★1

Jeg har to poser Hotdogbrød som skal spises inden d. 20, så de næste par dage står den på hotdogs. Bortset fra imorgen der står den på hjemmelavet chili con carne...

Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder66615-11-24 20:57

• ★★★★★★0

Er kranen hjemme fra boreplatformen? :D 

davenport16-11-24 09:10

• ★★★★★★0

Hotdogs og pomfritter til frokost - Drunken Noodles til aftensmad.

Guldager16-11-24 12:46

• ★★★0

Er kranen hjemme fra boreplatformen? :D 

Er det ikke en arbejdsplads for folk der er forholdsvis løse i håndledet efter arbejdstid, og betonlebber? Either way, jeg er ikke til nogle af delene, så svaret må være nej!!!

Men ligner tøserne Monique fra Robinson er det en anden sag...

Ryder66616-11-24 13:11

• ★★★★★★2

Jeg googlede lige. Kan ikke udstå kvinder med tatoveringer. Det er så grimt og så Brøndbykælling agtigt. Går i klasse med et par stykker, der skulle have haft en malebog i stedet. Det er et ultimativt turn off for mig! :)

Mht. mad, så står den på pariserbøf til aften. Det er meget længe siden vi har fået det, så det vil jeg glæde mig til. Hopper lige over kapers, da det ikke helt er mig. 

davenport16-11-24 13:36

• ★★★0

Jeg googlede lige. Kan ikke udstå kvinder med tatoveringer. Det er så grimt og så Brøndbykælling agtigt. Går i klasse med et par stykker, der skulle have haft en malebog i stedet. Det er et ultimativt turn off for mig! :)

Mht. mad, så står den på pariserbøf til aften. Det er meget længe siden vi har fået det, så det vil jeg glæde mig til. Hopper lige over kapers, da det ikke helt er mig. 

Jeg synes hun er vildt lækker og ikke for maskulin at se på... derudover så havde hun en imponerende udholdenhed trods hendes fysik...jeg er normalt heller ikke til for mange tatoveringer. Ikke den klassiske babe, men der er noget dragende over hende...

Ryder66616-11-24 13:49

• ★★★★★★0

Ser ikke Robinson, så skal ikke kunne sige noget om hende :) Jeg stoppede for mange år siden med programmet, da det blev noget med folk der er kendt fra Youtube eller sådan noget. Det har jeg det svært med. (Det er sådan noget lidt selvopfundet kendthed i min verden, og mine børn sidder og hører på deres timevise plabren, så hvis jeg kan slippe for at høre på dem, så er det det jeg gør!)

Fandt i øvrigt oksefars i Rema til en 20er, så det er jo ligefør det er priser som i gamle dage. 

davenport16-11-24 14:38

• ★★★0

Rema til en 20er

Er det fordi den var gået på dato? eller er der slagtilbud?

Jeg lavede en omelet i går. Gad ikke til at rode med kartofler, så jeg kom majs, løg, porre og tomater i. Toppet med en pakke hamburgryg skåret i skiver og purløg. Jeg fik det på rugbrød med min hjemmerørte mayonaise. Der er mere tilbage, så det bliver til det samme igen i dag. Det er fint, da jeg har tømmermænd.

Er underligt nok ikke sulten endnu. Har kun fået en proteinshake og mit kreatin i appelsinjuice i dag.

Har i øvrigt også købt ind til en sandwichbolle med rullepølse. Det vil jeg faktisk heller nyde end chokolade og den slags. Det er mega mums og relativt sundt.

Aranyhajú Nyárszépe16-11-24 14:52

• ★★★1

Jeg har det i øvrigt ligesom Hr. Davenport. Jeg synes tatoveringer er det vildeste turnoff. Jeg kan måske lige klare en lille delfin eller lignende, men helst ikke så meget mere end det.

Googlede hende også og det er åbenbart noget relativt nyt, for de massere af billeder af hende uden og der synes jeg da hun er ganske pæn, men mødte jeg hende med de tatoveringer ville jeg nok løbe skrigende bort.

Men det er jo smag og behag. Og det er jo fint det er sådan.

Aranyhajú Nyárszépe16-11-24 14:57

• ★★★★★★0

Ja de har nok slagtet for mange klovdyr... ;)

Mht. tuscher så synes jeg bare det er vammelt på kvinder, især på bryster og nedre regioner. Det ødelægger kvindekroppen på en eller anden måde. Kan godt lide den "ren". Jeg er jo også gammel, og har familie i Westjylland, så det er nok ikke så sært. Og så sender det bare et budskab. Jeg er ikke vild med tatoveringer som sådan, og har kun én af Tolkiens monogram på venstre arm. Dén betyder noget for mig, da den skal minde mig om, at selv den mindste, kan gøre en forskel. Men de der overtatoverede piger med læbefiller og trampesko, kan jeg sgu ikke få halvjern på over...

davenport16-11-24 17:20

• ★★★★★0

Meget enig. Dog er Monique fra Robinson rimelig nice. Hun er så også gået all in.

Men når folk så bliver ældre, så falmer tatoveringerne, og de bliver grimme. Så lige noget af Netflix dokumentaren om Robbie Williams. Hans tatoveringer er godt nok ikke pæne. Det var de muligvis en gang for år tilbage...

S. Rico16-11-24 18:34

• ★★★★★★0

Nu har jeg kun set google billederne, og skal ikke sige noget om hendes personlige måde at være på. (Hun er sikkert sød) Men jeg ville nok først falde for én som hende, den dag jeg ikke kan se mere. Og i skulle se min kone - jeg skal satme ikke være kræsen... 

davenport16-11-24 18:44

• ★★★★★0

Ser ikke Robinson, så skal ikke kunne sige noget om hende :) Jeg stoppede for mange år siden med programmet, da det blev noget med folk der er kendt fra Youtube eller sådan noget. Det har jeg det svært med.

Jeg kan ikke erindre, at det har været sådan, men der har muligvis været noget "kendis-Robinson" på et tidspunkt, men det er absolut ikke normen. De seneste mange sæsoner har været totalt ukendte - og ofte med nogle folk i vores alder, der har fulgt programmet i 20+ år, og som lige så længe har haft et brændende ønske om at deltage (spoiler: de gamle røvhuller vinder aldrig).

chandler7516-11-24 20:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen