Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★★★★0

Jeg prøver igen med grydestegen i dag. Jeg er lidt mere ovenpå..

davenport20-11-24 12:14

• ★★0

Det var heldigt at jeg blev lidt ekstra tid på jobbet idag. De havde haft besøg så der var købt mad ind og ekstra øl. De kunne ikke spise det hele, så vi fik lov at tage for os af det overskydende da det ellers ville blive smidt ud.

Så det blev til ovnbagte rodfrugter med kylling og dragonsauce. Dertil brød med pisket smør og crepes med laks til forret. Dertil kolde øl til at skylle det ned med. Så kan jeg godt blive en time ekstra. Så var aftensmaden klaret 

Kiyonji20-11-24 19:25

• ★★★★★★0

Svigermor var lige forbi med en julemedister, så den skal vi da ha til aften. Der er nok allehånde i, og det kan min kone ikke lide, og så er der mere medister til mig. Og jeg kan godt lide, når der er mere medister til mig! Jeg elsker medister - især hvis den er godt spændt, så den sprøjter, når man bider i den... Og så rødkål til. 

davenport21-11-24 14:21

• ★★★★★★2

...Og nu kan hun heller ikke lide brun sovs, så har også lavet stuvet hvidkål. Det er satme ikke nemt. Tror jeg er nødt til at lave et menukort snart, og så kan alle bare vælge retter. 

"Så har vi to hønsesalat med Bacon, på stegt brød med rosmarin, én svinemørbard med bagt tomat og pommes anna, en omelet med forårsløg og Serano på en bund balsamicoinduceret salat, og en toast med ketchup..." 

Jeg glæder mig til de er flyttet hjemmefra (også konen) og så høre hvad de spiser til aften? 

"Hej far. Fik en dåse majs til aften. Jeg spicede den op med mayo. Savner din mad."  

davenport21-11-24 15:39

• ★★★0

I dag står den på Caesars Salat, med en frisk Grana Padano ost revet henover - Dertil Beauvais Caesars Salad dressing til, den er virkelig god. 

MadMartigan21-11-24 17:15

• ★★★★★★0

Hvilken steak skal i ha til?

davenport21-11-24 17:52

• ★★★★★★0

Men du kan da bare lave det, de gerne vil have?

Her blev det flødekartofler og kyllingedeller med feta og spinat 

Guldager21-11-24 18:01

• ★★★0

Hvilken steak skal i ha til?

Det blev med kylling ;)

MadMartigan21-11-24 18:41

• ★★★★★★0

...Det gør jeg jo også....

davenport21-11-24 19:20

• ★★★★★★0

Pizza og is står den på i dag :)

Guldager22-11-24 15:56

• ★★★★★★0

Konen skal på kro med arbejdet, Mikkel er ude, Mads gider ikke mad, så jeg har taget en bøf op til Ida og jeg. Nok med bagt kartoffelmos, sauce og grøntsager. 

davenport22-11-24 16:14

• ★★★0

Jeg laver en sund udgave af koteletter i fad. Det bliver med ærter, gulerødder, porre, løg, hakket tomat, hamburgryg og 4% flødeerstatning. Dertil Brune ris.

Aranyhajú Nyárszépe22-11-24 16:54

• ★★★★★★0

Hentede mit barnebarn - 6 årige Johs i skolen - så kørte vi direkte til bland-selv-slik buffeten hvor han fik lov til at gå amok. Plus chips og donuts. Tænker ikke det bliver til så meget aftensmad i aften for ham. Men pyt det er fredag!

Min datter har tilgivet det, jeg købte også hendes favorit Riesling. Og hun laver pizza lige nu.

Svigersønnen er til julefrokost, så vi er indkaldt som backup - det bliver hyggeligt!

Wayne22-11-24 17:26

• ★★★★★★1

Lyder sgu hyggeligt Wayne :) Jeg ser dig i en strikket cardigan, foran pejsen og en god Pixar på skærmen :D Konen strikker dit nye halstørreklæde til den kommende vinter, og du får en stille cognac, mens børnebørnene ligger på gulvet med hunden og ser film....

HAY wait... Den stak sgu da lige af :,D 

davenport22-11-24 20:12

• ★★★0

Har været lækkersulten efter æbleskiver lige siden jeg igår så at både coop365 og SuperBrugsen havde dem til salg på tilbud til 10kr pr pose i en pose med 20stk, så købte to poser og to glas hindbærmarmelade til 10kr pr glas. Har spist 15stk hertil aften, så er godt mæt!!!

Ryder66622-11-24 21:50

• ★★★★★★0

Det er jo også æbler, så = sundt aftensmad!!

davenport22-11-24 22:50

• ★★★★★★0

Har taget andepatter op til aftensmad. Så laver en flødesovs på andefond med kartofler, agurkesalat og rødkål. Er ikke den store fan af and, men det er jo årstiden, og det er heller ikke det værste man kan få. 

Det bliver bare kold pande, skindside nedad og så brust op i smør. Måske brunede kartofler, hvis jeg gider.

davenport23-11-24 13:24

• ★★★0

Jeg har noget suppe jeg bare varmer op i. Dertil laver jeg to ostebrød. Så slipper jeg for at bruge tid på at lave mad i dag. Tænker jeg i stedet vil tage til julemarked og kigge om der er nogle søde nissepiger *blink* *blink*

Vægten er i dag nede på 90.2, hvilket vil sige jeg stort set har nået mit foreløbige mål. Det er en uge senere end planlagt, men sådan er det jo med alt ting.  Vil få lavet en kropsscanning en af dagene og så bliver det interessant hvad den viser. Forhåbentligt har jeg ikke tabt alt for meget muskelmasse. Herefter må jeg se om jeg fortsætter længere ned. Skal have kigget i kalenderen og regnet på det. Skulle gerne kunne nå at bulke op og cutte ned igen inden det bliver sommer.

Aranyhajú Nyárszépe23-11-24 13:38

• ★★★★★★0

Det er sjovt som vi er forskellige. "Slippe for at lave mad" er diametralt modsat mig. Jeg går og glæder mig de fleste dage. Venter bare på, at klokken bliver 15.30-16 så jeg kan komme igang :)

davenport23-11-24 14:07

• ★★★★★★0

Det blev sgu god and. Sprødt og saftigt, excellent sovs. 3/4 var begejstrede, så næsten succes. Mads kunne selvfølgelig ikke lide det - "Jeg hader and!" Tja... Det gled da ned sidste søndag, og mit smagte mindre af vildt, men han smagte det jo så heller ikke. 

davenport23-11-24 18:18

• ★★★0

Hertil aften, har jeg fået hjemmelavet Mac N Cheese, og første gang jeg har fået den menu hjemmelavet. Af tilbehør 2 stk alm flutes. Og af drikkelse: Cola light sukkerfri sodavand fra Coop. Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder66623-11-24 18:37

• ★★★★★★0

I aften står den på en hamborgryg med flødekartofler og så grøntsager til. Der er lige frysertømning indtil fredag, hvor der kommer penge igen. 

davenport24-11-24 13:18

• ★★★0

Jeg har jo rester i form af den gang koteletter i fad. Selvom den blev lavet rigtigt sundt (ikke noget med bacon, fløde og den slags), så blev den fantastisk velsmagende. Ærter kan altså også noget og så er det super godt med nogle bælgfrugter. Det er jo 100 gram om dagen fødevarestyrelsen anbefaler, ud over de 600 gram frugt og grønt. Det når jeg nok sjældent op på.

Det er sjovt som vi er forskellige. "Slippe for at lave mad" er diametralt modsat mig. Jeg går og glæder mig de fleste dage. Venter bare på, at klokken bliver 15.30-16 så jeg kan komme igang :)

Det kan da også være hyggeligt nok. Specielt hvis jeg har en interessant lydborg eller podcast i øret. Det er bare ting jeg hellere vil lave. Det samme med at bage. Gad da godt bage en spændende hjemmelavet kage, men synes ikke rigtigt jeg kan finde tid til det.

Aranyhajú Nyárszépe24-11-24 14:19

• ★★★★★★0

Mht bage, så er jeg enig! Jeg hader at bage. Et brød kan lige gå an, men kage og den slags gider jeg på ingen måde. 

davenport24-11-24 15:03

• ★★★★★★0

Synes det er meget hyggeligt at lave dessert og kage, men får ikke gjort det så ofte.

Har lagt kylling i korma-marinade til i morgen, og nu er jeg ved at lave en plan for vores julearrangement på søndag, hvor familien kommer på besøg.

På søndag kommer familien på besøg - her laver jeg lidt julemad:

Andebryst med granatæble-glaze, rødkålssalat, hasselback-kartofler og en ris a la mande-cheesecake.

Guldager24-11-24 20:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen