Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★★★★0

Vi fodrer kreaturerne med det..

davenport10-12-24 12:45

• ★★★★★★0

Vi fik et stykke bagt laks, med ovnkartofler/tomater/løg og sorte sesam, aspargessovs og salat. Det smagte overraskende godt, selvom det ikke er min hofret. Laksen smagte næsten ikke af jord. 

davenport10-12-24 19:17

• ★★0

Fik dette til frokost i dag, betalt af firmaet. Kyllingen især var rigtig god. Velkrydret med lidt kick i smagen uden at være for stærkt.:

Grekisk zucchiniburgare med fetaost, chiliyoghurt, tomater och syrad rödlök

Kycklingfilé ”Malaysian style” med ingefära, citrongräs, röd chili, morotssallad och koriander

Dagens fångst med bakade betor, grön dragonrisotto, friterad rödlök och spetskål

Kiyonji11-12-24 17:26

• ★★★★★★0

Der var nok tilbud på rödløg :D

Vi skal ha en skinkeculotte med brasede med rödløg, bearnaise og salat. Prøvede den i airfryeren, men vores er noget gammel skrammelværk, så jeg gav op og brugte ovnen. 

davenport11-12-24 17:38

• ★★0

I går skulle vi ha boller i karry med ris men Anitas hukommelse imitere bogle gange en guldfisk, så hun kom hjem fra julehandel med falafel pokebowls, det var i grove træk sushi uden noritang og med falafel, det var rigtigt lækkert og i aften skal vi ha boller i karry

HelmerJ12-12-24 06:54

• ★★★★★★0

Jeg er ved at lave medister, kartofler, en brun sovs som Dronningen sagtens kunne få ned, rødkål, chips og så købte jeg lige et spidskål, som jeg har stuvet. Det er lidt over the top, men håber på en succes. 

davenport12-12-24 17:07

• ★★★★★★0

Det blev edderfuckme en af de bedste medistersovse jeg længe har lavet. Godt med ribsgelé i. 

davenport12-12-24 19:22

• ★★★★★★0

Fik falafelburger med bacon og friture-fritter til.

Og så nogle gode mayoer til - en habanero-salsa og en chipotle-chili

Guldager12-12-24 19:26

• ★★★★★★0

Flæskestegsburgere med sovs, mayo og rødkål- og stegte kartofler til.

Wayne12-12-24 19:33

• ★★★0

Jeg har fået en paninigrill i julegave fra firmaet. Den er større end jeg regnede med. Fik den afprøvet i nat. Sandwichbrød smørt med mayonaise. Så hamburgryg, emmentalerost, tomater og løg. Kunne ikke finde manualen, så der gik lidt tid med at finde ud af hvad knapper jeg skulle trykke på, men det blev godt.

I dag har jeg fået lyst til kartoffelmos. Laver en form for udvidet millionbøf til.

Aranyhajú Nyárszépe13-12-24 15:18

• ★★★★★★0

Vi fik fiskebord: ål, fiskefilet, sild, laks, fiskefrikadelle med asparges, purløg, karse, mayo, remu, masser af forskelligt brød. Havde også en ribbensteg i ovnen, som vi kan gå og munche af i weekenden. 

davenport13-12-24 18:06

• ★★★0

Der var tilbud på Mou oksekødssuppe til 14kr for et kilo, så købte en blok, plus 1 kilo kød og melboller. Det er sæson for suppe, her i vintertid...

Imorgen står den på hamburgerryg med hvide kartofler og smørsauce. Og nej, ikke en færdigret!!!

Ryder66613-12-24 23:17

• ★★★1

Jeg har umanerligt meget lyst til hønsekødssuppe, så det har jeg sat over. Glemte at købe grovflute men har dog en pose uåbnet fuldkornstoast som må gå til at dyppe i suppen.

Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder66614-12-24 00:21

• ★★★★★★0

Så er der sat over til gammeldaws oksesteg. Elsker at lave mad om lørdagen, hvor man bare har hele dagen, til at gå og høre podcast og nusse med maden. Og så er oksesteg ikke den værste duft i verden :) 

davenport14-12-24 14:40

• ★★★★★★0

Det bliver enten McDonalds eller en hurtig pastaret med avocadocreme og laks...

Guldager14-12-24 16:55

• ★★★★★★0

Jeg kunne satme godt æde en McD menu. Det er sådan noget der måske sker, når der er børnepenge. (Ikke hver gang!) Men jeg har lavet en super sovs til oksen, og der er kartofler og både bønner og ærter til. Og så de små lorte løg i karamel.  Det er god, dansk husmandskost, men jeg kunne nu stadig bedre æde en Big Tasty ;)

davenport14-12-24 17:01

• ★★★★★★0

Jeg laver også en form for steg i morgen, tror jeg. Eller en god simreret.

Guldager14-12-24 17:22

• ★★★★★★0

Holy fuck, det smagte godt! Nu er der satme også fyldt op i hjørnerne...

davenport14-12-24 18:10

• ★★★★★★0

Det bliver til tapas i morgen:

• Bacon-cocktailspølser
    • Mozarella, basilikum, bresaeola
    • Kartoffel-omelet
    • Lakseblinis
    • Bruschetta med tomat ,basilikum og parmesan
    • Friturestegte mozarella-kugler 

Guldager14-12-24 23:06

• ★★★★★★0

Så står den på biksemad med æg og bearnaise. Hjemmesyltede rødbeder og rugbrød med koldt smør. Og en røvfuld purløg. 

davenport15-12-24 17:21

• ★★0

Vi havde mostre til kortspil i weekenden

Frokost, lakserillette, lune dæller, flæskesteg og hjemmelavet rødkål. 

Middag, andesteg med brunekartofler sovs og mere rødkål. De hvide kartofler var franske.

Da undertegnede madsvin ikke mente en stor and var nok til 4 toppede vi op med en dåse confide de canard. Det var første gang vi prøve dåseand og ideen er god nok hvis man bare har lyst til lækre andelår eller vil spæde ekstra til et måltid, men der var nærmest ikke noget sky, så ikke noget at lave sovs af.

HelmerJ16-12-24 07:59

• ★★★★★0

Lavede klejner Lørdag og Søndag, glemmer, hvert år hvor lang tid det tager med forberedelse.

Elwood16-12-24 08:51

• ★★★★★★0

I aften bliver det til en gang thai rød karry.

Det er let at lave...rød karrypasta, kokosmælk, bouillon, grøntsager og kylling i små klumper.

Guldager16-12-24 09:50

• ★★★★★★0

Risengrød til de andre, medister til mig.

davenport16-12-24 15:55

• ★★★★★★0

Tomatsuppe med et twist af kålpølser, løg, peberfrugt og chili- og med surdejsbrød til.

Megamums

Wayne16-12-24 20:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen