Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★0

I aften 

Hjemmelavet Gordon Bleu lavet med kyllingebryst, mozzarella kugler og skinke...dertil pasta, med ketchup...

Ryder66611-01-25 17:12

• ★★★★★★0

Jeg smider en ordentlig omgang dej sammen, og fyrer ovnen op på max. Så kan alle lave deres egen pizza. Det plejer at være et hit! 

Vi laver også pizza her...eller...jeg gør.

Men ovnen kan desværre kun trække 250 grader 

Guldager11-01-25 17:14

• ★★★★★★0

Så er der madplan for de næste dage:

• Søndag: Oksegrydesteg, sovs, kartofler og en blomkål/brocolli-gratin
    • Mandag: Biksemad
    • Tirsdag: Thaisuppe med tofu
    • Onsdag: Spaghetti med pølser
    • Torsdag: Friturestegt kylling og stegte ris på koreansk
    • Fredag og lørdag: Vi er ikke hjemme, så hvad vores værter serverer...

Guldager11-01-25 17:51

• ★★★★★★0

Jeg har nogle ferske kyllingepatter, som jeg tror jeg vil stege med citron, karry og timian, og enten ovnkartofler eller fritter til. (Stemningen i huset lader til fritter, da de fleste helst vil spise McD, men den går sgu ikke!)

davenport12-01-25 15:38

• ★★★★★★0

Vi kører en vegetarret, som delvist laves på panden og slutter af i ovnen.

Gratinerede kidneybønner med tomatsauce og urtecrutoner.

Et mix af peberfrugt, løg, oreogano, gullerod, kidneybønner, chilliflager, balsamico, grønsagsbullion og hakkede tomater - danner bunden.

Ovenpå lægges et lag af smuldret baguette, parmesan og kruspersille.

Og det bages af i ovnen til øverste lag er sprødt.

En af mine favoritretter. 

Wayne12-01-25 15:53

• ★★★0

Har fået fuldkorns pastaskruer med ketchup hertil aften....men faldt lige over nogle Cup Noodles med oksekødssmag til 5kr pr bæger i coop365, så skal have en aften snack om lidt. Det er over tre timer siden jeg har spist, men er lidt lækkersulten...

Ryder66612-01-25 21:21

• ★★★★★★0

Har fået fuldkorns pastaskruer med ketchup hertil aften....men faldt lige over nogle Cup Noodles med oksekødssmag til 5kr pr bæger i coop365, så skal have en aften snack om lidt. Det er over tre timer siden jeg har spist, men er lidt lækkersulten...

Mega Mums! God Nat :-)

Wayne12-01-25 22:55

• ★★★0

Mega Mums! God Nat :-)

Du er ved at lære det 

Ryder66612-01-25 23:02

• ★★★★★★0

Du er ved at lære det 

Du er et kulinarisk unikum 

Wayne13-01-25 01:55

• ★★★★★★0

Rester fra i går - det smager nærmest endnu bedre koldt.

Wayne13-01-25 18:49

• ★★★★★★0

Vi fik fisk med kartofler og persillesovs. Rødbeder og en bønne/ærte blanding. Og så citron. Det smagte sgu godt. 

davenport13-01-25 18:57

• ★★★★★★0

Har lavet en portion knækbrød mere, og puttede lidt chili olie og kashmiri-chili i også. 

Guldager13-01-25 20:21

• ★★★0

Du er et kulinarisk unikum 

Ryder66613-01-25 21:53

• ★★★★★★0

Det blev en lækker omgang boller i karry, med hjemmelavede kødboller og et ovnbagt blomkål i sennep. Det var egentlig ok nok. 

davenport14-01-25 19:24

• ★★★★★★0

Har fået en franner fra tanken og kiks med primadonna-ost...

Guldager14-01-25 19:27

• ★★★★★★0

Kyllingeoverlår, stegt i ovn. Et mix af rød peber, aubergine, squash, løg i ovn - tilsat bulgur med grønsagsboullion.

Fandme lækkert ;-)

Wayne14-01-25 19:46

• ★★★★★★0

I aften laver jeg Buddha Bowl

Bulgur med grønsagsbouillon

Kikærter med BBQ sauce, bagt i ovn

Syltede rødløg

Mango, agurk og peberfrugt skåret i tern

Hjemmelavet mayonnaise med sriacha

Anrettes i skål drysset med sesamfrø 

Wayne15-01-25 16:02

• ★★★★★★0

Det blev svinemørbrad i små stykker, svitset i hvidløg, chili og løg. Og så stå og søbbe rigtig længe. Til sidst, lige før servering fik det hele lige masser af spidskål, gulerod, squash og pok toi. Ris og risnudler til. Det smagte fremragende! 

davenport15-01-25 17:37

• ★★★0

Er igang med en kostomlægning da jeg gerne vil tabe 16kg, jeg har tabt cirka 3 kg på to uger så er nede på 85.5 kg..målet er minimum 70kg men gerne mere. Så istedet for søde sager bliver det riskager, muslibarer og syltede frugter. Det tager faktisk en del af sukkertrangen. Tænker meget på kcal tallene som følge af råd fra min søster...Det vil sige at jeg gerne skulle lande på 70kg i vægt, inden året er omme...

Ryder66615-01-25 22:02

• ★★★★★★0

Er igang med en kostomlægning da jeg gerne vil tabe 16kg, jeg har tabt cirka 3 kg på to uger så er nede på 85.5 kg..målet er minimum 70kg men gerne mere. Så istedet for søde sager bliver det riskager, muslibarer og syltede frugter. Det tager faktisk en del af sukkertrangen. Tænker meget på kcal tallene som følge af råd fra min søster...Det vil sige at jeg gerne skulle lande på 70kg i vægt, inden året er omme...

Stærkt - godt nytårsforsæt.

Jeg kunne anbefale dig at mænge dig med en influenza ramt. Jeg tabte mig 6 kg på 8 dage.

Det gjorde bare lidt for nas - så din kur er nok lidt mere skånsom.

Held og Lykke, det er et seriøst mål - har du tænkt på at dyrke motion også?

Wayne15-01-25 22:09

• ★★★1

Stærkt - godt nytårsforsæt.

Jeg kunne anbefale dig at mænge dig med en influenza ramt. Jeg tabte mig 6 kg på 8 dage.

Det gjorde bare lidt for nas - så din kur er nok lidt mere skånsom.

Held og Lykke, det er et seriøst mål - har du tænkt på at dyrke motion også?

Tak, er ikke så vild med tanken om motion, har dog overvejet at købe en motionscykel, som kan stå med udsigt til fjernsynet, så jeg kan se tv mens jeg motionerer...

Ryder66615-01-25 22:18

• ★★★★★★0

Tak, er ikke så vild med tanken om motion, har dog overvejet at købe en motionscykel, som kan stå med udsigt til fjernsynet, så jeg kan se tv mens jeg motionerer...

Det skulle du gøre - jeg ser altid film og serier, mens jeg cykler. Så er det knapt så kedeligt.

Wayne15-01-25 22:41

• ★★★0

Det skulle du gøre - jeg ser altid film og serier, mens jeg cykler. Så er det knapt så kedeligt.

Vil gerne have en med display, men vil max ofre 2000kr for en motionscykel 

Ryder66615-01-25 23:15

• ★★★★★★0

Vil gerne have en med display, men vil max ofre 2000kr for en motionscykel 

Du skal nok ud på brugtmarkedet - DBA, for eksempel.

Jeg købte en for syv år siden, som var et par år gammel- dengang.

For nyligt købte jeg en helt ny, og fandt ud af at den var dårligere end den gamle - så den gamle får lov til at køre lidt endnu, og den nye er returneret.

Du får en bedre kvalitet for de samme penge, ved at købe brugt 

Wayne15-01-25 23:38

• ★★★★★★0

Nu må vi da snart ramme næste side, så man slipper for det rod.

Wayne15-01-25 23:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen