Så havnede Danmarks bedste bøfsandwich i Smilets By.
Jeg skal afgjort have bestilt bord hos Kohalen i nærmeste fremtid.
Så havnede Danmarks bedste bøfsandwich i Smilets By.
Jeg skal afgjort have bestilt bord hos Kohalen i nærmeste fremtid.
Madplanen for ugen:
Mandag: Paprikagryde
Tirsdag: Thaisuppe med nudler og tofu
Onsdag: Svensk pølseret
Torsdag: Klassisk hønsekødssuppe
Fredag: Hjemmelavet pizza
Lørdag: Asiatisk buffet med misosuppe, stegte ris, kaki-age og kara-age (hhv. dybstegte grøntsager og kylling) samt tempura-rejer og forårsruller fra frost. Med diverse sauce og dyppelse til.
Søndag: Restaurant Bouillon
Vi får tortilliawraps med noget kylling. Det er noget vi har arvet fra svigermor, som er forpaneret, så jeg er spændt på det. Jeg laver det i airfryeren, af to omgange, da vores bare ikke har kapacitet til at fodre fem mennesker.
Søndag: Restaurant Bouillon
Det blivwr lavet om til eftermiddagskage og grydesteg i stedet:)
Det var fanme noget underligt kylling. Små kaninpøller der smagte af kanel. Jeg kunne til nødt spise det, men de andre ville ikke have det. Det var ikke en succes. Jeg har ikke smagt falafel, men tænker at det måske smager på den måde.
Falafel smager ikke af kaninpøller eller kanel ;) - af kikærter og gode krydderier og megagodt.
Så smagte det bare lidt af kaninpøller med kanel ;)
Falafal synes jeg ikke smager af noget - og det har en tør konsistens.
Så hellere røde kidneybønner, hvis det endelig skal være bælgfrugter...
chandler7520-01-25 21:05
Så har du aldrig fået en god falafel! Prøv evt. Killer Kebab eller Garbanzo, de har nogle rigtig gode falafler!
Så har du aldrig fået en god falafel! Prøv evt. Killer Kebab eller Garbanzo, de har nogle rigtig gode falafler!
Nu tænkte jeg mest på dem, man selv kan lave. Jeg kan ikke forestille mig at bruge penge på det som takeaway :D
chandler7520-01-25 21:09
Bare lav dem ordentligt så ;) - mere spidskommen, 1 helt bundt persille og 1 helt bundt koriander, chili, godt med salt.
Men købe-falafler er også ganske fine, især de ekstra-spicy
Det blev lige en nem i aften, kyllingeoverlår med ris og favoritsovs fra Jensen, og så lidt salat til. Vi skal til arrangement på gymnasiet i aften, så det skulle lige være til at overkomme.
Mellemste har fødselsdag, så vi skal have stjerneskud. Har glemt at købe imiteret kaviar, men det går nok. Ellers skulle alt være på plads. Nu skal de bare pyntes op, har sat min mis an Place, så det tager 5 minutter.
Uden nogen rigtig god grund, kom jeg til at købe en riskoger i dag...
Hvilken? Jeg fik en Cosori Multicooker i fødselsdagsgave, super dejlig maskine, den bliver brugt flittigt, både til flere slags ris og til perlebyg.
Du kan jo vælge at koge ris på den :-)
Det var lidt et spontant køb på vej hjem fra arbejde...
www.imerco.dk/russell-hobbs-riskoger-14-portioner-500-watt-inkl-tilbehoer
Fik også købt shiso miso, dashi pulver, mirin og nori - så skal der laves miso suppe på lørdag
Det var lidt et spontant køb på vej hjem fra arbejde...
www.imerco.dk/russell-hobbs-riskoger-14-portioner-500-watt-inkl-tilbehoer
Ah, old school! Sådan en (eller en meget lignende) har jeg også haft. De virker helt fint.
Ah, old school! Sådan en (eller en meget lignende) har jeg også haft. De virker helt fint.
Ja, det fa'me nemt :)
Ingen klisterris, og det blev færdig 15 min før, men det var ingen problem.
Tilbehør var thai red curry med kylling. Så red curry paste, kokosmælk, kylling, masser af grønt, kaffir lime, citrongræs og smagt til med sukker, lime og fish sauce. Det er ubetinget den bedste red curry, jeg nogensinde har lavet.
Mangler dog stadig peber nigrum
I dag bliver det total hygge!
Stegte nudler
Tempurarejer
Mini-forårsruller
Dybstegt kylling
Dybstegte grøntsager
Miso suppe
Vi har holdt Mikkels fødselsdag for familien - der lige er gået. Så vi skal have en kyllingeburger til aften. Det er hvad jeg lige orker. Og de har ædt fastelavnsboller og kage, så det kan ikke være gammel sult de lider af.
Note til mig selv:
Lad være med at lave tre ting på en gang, jeg aldrig har lavet før :)
Kaarage blev rigtig godt, men kakiage blev dejet. De var nok for tykke. Og miso suppen blev alt for kraftig
Mørbrad, med svampesauce og rustik kartoffelmos, og bløde løg.
Har fået to Treo brustabletter og to yankiebarer overvejer at varme en gang boller i karry. Men har ikke lige den store appetit pt...