Hvis du lige går ud og får en mundfuld frisk luft, kan det være du får lyst til en frysepizza fra Dr. Otger? Du skal vel også ha lidt at hygge med, til til aftenens og nattens 17 film? :D
Madtråden
★★★★★★0
★★★0
Hvis du lige går ud og får en mundfuld frisk luft, kan det være du får lyst til en frysepizza fra Dr. Otger? Du skal vel også ha lidt at hygge med, til til aftenens og nattens 17 film? :D
Ja, jeg går lige en tur op til Coop365 og får lidt frisk luft.
I nat står den på America's Got Talent All-stars finale fra kl 01:50-03:25 på tv2 Charlie så ikke flere film pt...det sjove ved det, er, at jeg faktisk har en frysepizza i fryseren..en bolognese 3-pak fra Xtra...
★★★★★★0
Som mine børn siger: Fråderen :D
★★★★0
Var endnu engang forbi et af Københavns mest hypede små madsteder i dag. Comé RICE Kitchen. En lille biks, der kun laver ganske få ting. Deres claim to fame er deres onigiri. Det er tang, ris og et eller andet fyld (min go to er deres spicy tuna), formet som en stor trekant. De smager eddersparkeme godt!
Derudover laver det den saftigste friterede kødbolle man kan forestille sig, Katsu Menchi. Nogle fantastiske friterede kyllinger, chicken karage. Og diverse fermenterede salater, sashimi og andre delikatesser.
Der er konstant kø ud af deres lille butik, hvilket også er helt fortjent.
★★★★★★0
Hvor meget bruger i hver især på mad ude fra på en gns. måned?
★★★★0
Hvor meget bruger i hver især på mad ude fra på en gns. måned?
Ikke ret meget, nu var vi på weekendtur til Riga sidste weekend, men derudover tror jeg kun vi har været på maccen en enkelt gang udover turen til Come i dag.
Og i dag var vi alle fire mætte for lige omkring 200kr.
★★★★★★0
Vi prøver at skære lidt ned, og vil især gerne være bedre til ikke at bestille fra standardstederne. Så i stedet for McD, pizza eller fra den indiske, så bestille mindre og med bedre kvalitet.
Men vel ca. 1000-1500 kr om måneden.
Det er egentlig et stykke tid siden Pia og jeg har været på gourmet - det må vi gøre i oktober, når hun bliver 40.
★★★0
Som mine børn siger: Fråderen :D
De har SÅ MEGET ret!!!
Har lige været ude på en spadseretur til Coop365 og det var sgu rart med en gang frisk luft... selvom jeg også lufter ud ret ofte i flere timer om dagen.
Men det kan ikke rigtig erstatte en gåtur...
★★0
Sikkert alt for meget. 2000 kroner eller deromkring vel.
★★★0
Det bliver til mini foccacia med ost og pepperoni.
Coop havde dem på tilbud til 20kr for en pose med 8 stk, så det er lig med dagens aftensmad....
Mega mums si'r jeg bare!!!
★★★★★★0
Nå, jeg må hellere igang med at brygge en lasagne. Nu har Mikkel efterspurgt det i lang tid, og det er jo efterhånden blevet en hofret på lige linje med mørbrad, med den pris vi har på oksekød. Jeg har taget en hel blok ost op, og laver en bæ-kamel til, og så en skovlfuld salat. Det er sgu længe siden jeg har lavet sådan én.
Og så kan jeg lige lave madpakker samtidig. (Og komme i seng før kl. ni)
★★★★★★0
Vi fik kyllingespyd med tomat/mozzerala salat med basilikum og en bradepandefuld hasselbagte kartofler (:D - kom så) Det var pigerne der lavede det, og oven i købet smurte madpakker, så jeg var 90% fri. Men selv om jeg sætter stor pris på det, og det smagte dejligt, så er madtiden lige der hvor jeg slapper af. Det skal nu ikke tage noget fra deres handling, for det var rigtig godt, og det gør mig glad, når de giver den gas :)
★★0
I aftes stod den på medister med stuvet hvidkål og kartofler
I aften, resten af kartoflerne ombygge til svinskpølseret
★★★★★★1
Konen havde sgu tre pakker svinekæber med hjem fra arbejde i dag, så det skal vi ha, med en god omgang mos til. Det bliver kejser! Nu har de fået lidt over to timer, med et par laurbærblade og godt med krudt. Nogle gange kan Rema overraske i udvalget. (Det løber ud i morgen, så vi var nødt til at spise det i dag :D ) 35,- pakken.
★★★★★★0
Fruen har fået en kraftig forkølelse - så den står på broccoli suppe, med masser af hvidløg, løg, kartofler og skinke - og friskt brød til.
★★★★★★0
Min kone var ude ved svigermor og ordne frysere. Der er nok 5 forskellige frysere, hvor hvem der er hvis er lidt up for graps. Men det resulterede i at vi skal have pølsemix til aften. Der var en mængde pøller og masser af fritter. Så har skåret noget løg og købt creme fraise dressing. Det er ikke sundt, men nu har jeg været til crossfit i dag, så det skal jo udlignes på en eller anden måde..
★★★★1
Creme fraise dressing? Du er syg! Der skal karry ketchup på, intet andet!
★★★★★★0
Jo da en kraftig Dijon - og måske en hjemmerørt aioli - men ikke cremefraiche- føj!
★★★★★★0
Karry?? Jeg kommer jo ikke fra indokina??
★★★★★★0
Nå, de fleste familiemedlemmer ligger syge, så den står på gammeldags klar suppe. Jeg har købt noget kylling, som jeg er ved at koge til fond. Er lidt bagefter på tid, da jeg først fik fri kl 15 og skulle hente pakker og handle ind. Men de må jo æde, når det kommer på bordet :)
★★0
I går stod den på frikadeller med blomkål og bearnaise
I aften kommer en veninde og svigerfar til svineskanker med brunsovs og brasede kartofler
★★★★★★0
Synes lige vi skulle have lidt brunch, som jeg så kunne gå og hygge med, mens de andre sov. Skramlede æg, Bacon, pølser og kartofler, frugt, pålægsfad, ost og rundstykker. Kakao og, mælk og kaffe :)
★★★★★★0
Vi holdte fødselsdag for Mikkel i aftes, og der er masser af pølser tilbage, da de fik hotdogs, så den kommer til at stå på svensk pølseret i aften. Det er sgu nok mest mig, der elsker det, men sådan er det jo, når man ikke selv laver maden :D
★★★★★★0
Svigermor havde en stor omgang stegeben, så dem har jeg marineret i en brun sukker/soya/olie/pure ting, og så lavet en omgang slaw og kartofler i airfryeren. Det bliver maden til håndboldfinalen. Det skal nok blive spitze.
★★★0
Jeg var til nytårstaffel med biografen fredag og til dansefest lørdag, så i dag er jeg pænt smadret. Steger nogle frikadeller og så har jeg nogle poser flødekartofler som jeg varmer. Dertil rosenkål.
Aranyhajú Nyárszépe 2-02-25 16:45