Så du straffer dig selv med rosenkål, fordi du har været en schmaill?
Madtråden
★★★★★★0
★★0
Weekenden bragte
Fredag, svineskanker med brasede kartofler, brunsovs og eddikebagt hvidkål. Syltede pære med sjokoladesovs og hjemmelavet daim/dumle is.
Lørdag, takeaway pizza og pita
Søndag, chili con carne
★★★★★★0
Ahem motionstråden host host
★★0
ja der står hårdt fysisk arbejde og ædegilde, hvordan er det et host host.
★★★★★★0
Paneret flæsk med kartofler og persillesovs + hj. rødbeder. Men kun to stykker flæsk til hver, da det nærmest koster det samme som udbetalingen på et mindre hus. Jeg bekymrer mig om disse tider, hvor man skal til at skære ned på det man har lyst til, fordi nogle billionære skal tjene mere og mere. Det her ender satanedeme i en revolution på et tidspunkt, hvis vi skal blive ved med at fodre de rige.
★★0
I går stod den på kamsteg med hasselbach og sovs
I aften tror jeg det bliver noget sur/sød svin med broccoli, ananas, og ris
★★★0
Havde en halv pose fuldkornsnudler og en pakke bacontern plus en halv flaske sweet Chili sauce, så det blev gårsdagens menu
Mega mums si'r jeg bare!!!
★★★★★★0
Det blev pølsegryde (oksekød, Bacon, pølser, tomat, oregano, hvidløg/løg og pasta) Det var ikke lige det de havde lyst til. Så der er en del i overskud. Det er ved at være svært at ramme noget nogen egentlig gider at æde. I morgen servere jeg en halv kop vand, så må vi se om implikationen rammer...
★★★★★★0
Men i stedet for vand, bliver det til en nudelret med friske grøntsager. Jeg har ikke den store erfaring med ingefær, men nu prøver mig frem.
★★★★★★0
Gode responder omkring bordet. Høj godkendelsesfaktor blandt de 11-16 årige, der især bød smagen af ingefær velkommen. Bestemt glæde i indtagelsen, høje bøvs og generelt anderkendelse. Det slog især vand.
★★★0
Har ikke rigtig haft den store appetit de sidste to dage, men overvejer nogle forårsruller med oksekød fra Daloon til ovn, inden længe appetitten er ved at vende tilbage, selvom det går lidt langsomt...
★★★★0
Har lavet pasta alla zozzona igen, det betyder noget i retningen af "beskidt pasta", og det er det sgu også. En god miks af nogle af de klassiske romerske pastaer. Carbonara pimpet med løg, hvidløg, salsiccia og tomat.
Jeg er nok mere til en klassisk carbonara, men det smager nu stadigvæk ret godt.
★★★0
Har ikke rigtig haft den store appetit de sidste to dage, men overvejer nogle forårsruller med oksekød fra Daloon til ovn, inden længe appetitten er ved at vende tilbage, selvom det går lidt langsomt...
Det blev ikke til ovenstående, men derimod en alm pose nudler med kyllingesmag. Det var akkurat lige nok til at dulme den forholdsvis lille appetit...
★★★0
Næsten tre timer siden jeg spiste en pose nudler, er appetitten nu, endelig, vendt tilbage, og jeg varmer lige tre stk forårsruller med oksekød fra Daloon. Skærer et snit på midten, åbner dem, og kommer ketchup og remoulade i revnen.
Mega mums si'r jeg har...
★★★0
Iaften rigtige fuldkornsnudler med sweet chilisauce og mini frikadeller...
★★★1
Jeg er ved at varme kebab fryse pizzaer toppet med ekstra cocktailpølser og ost. De havde desværre udsolgt af Gouda ost i Føtex, så købte noget der hed Pizzaost. Der er også gouda i, så det går måske an. Det er en klassiker hos mig, når skal forkæle mig selv med noget der er lidt usundt og stadig meget nemt.
Har købt en kogebog med wokretter, så det prøver jeg måske at lave noget fra i morgen. Skal dog nå i biografen og vise film ved 19 tiden, så nu ser vi.
Aranyhajú Nyárszépe 7-02-25 18:38
★★★★★★0
Fandt et oksespidsbryst i fryseren, så den er lige sat til at brase i ovnen med en flaske rødvin, frisk timian, løg og gulerødder. Den får lige små 5 timer, så burde den være mør. (150 grader)
Ved ikke helt hvad garni bliver, enten flødekartofler med rød peber, eller hasselbach. Nok mest det sidste, da væden jo skaber en ret god sovs. Jeg har bare 1½ l fløde, som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til. Måske laver jeg begge dele.
★★★0
I aften, karbonader med hvide kartofler, bearnaisesauce, ærter og majs...
★★★★★★0
Kalvesteg og rodfrugter- rødvin og ro.
I morgen dukker min datter, svigersøn og de to banditter på 6 og 2 år op - og så bliver det hyggeligt på en anden måde :-)
★★★★★★0
Mit spidsbryst blev perfekt. Og sovsen ligeså. Det blev en god omgang, vi var dog ikke så mange i dag. 3/5 eller 2½/3 da Mads ikke kan lide det der mad...
★★★★★★0
Sikkert pga. ferie besluttede alle de andre, at vi skal have fritter, wings og chili cheesetops. Jeg er desværre blevet syg i nat, så har ikke så meget lyst til mad. Er snottet og ondt i halsen. Skal dog afsted i morgen, eller i nat. Skal møde i Kolding Nord kl. 7, så skal afsted i god tid. Har smurt madpakke, så den del er dækket ind.
★★★★★★0
Forloren hare. Mega mums
★★★0
Det må blive næste weekend med den wokbog.
Var over ved en nabo og få krebsehaler og kalvemørbrad. Til aften nød jeg en bondeomelet og til natmad to boller med rullepølse, rå løg, salat og min hjemmerørte mayonaise.
Aranyhajú Nyárszépe 9-02-25 20:12
★★★★0
Lavede en omgang irish stew i trykkogeren. Benny, hurtigt og fandens lækkert.
★★0
Benny, hurtigt og fandens lækkert
?
Fredag, stod på ostebord, Saint Agur, Gl Knas, og en brie agtig ting bagt i oven druknet i hvidvin, rosmarin, og hvidløg (Facebook mad Anita havde set), det var ikke dårligt men smage meget viralt. På siden havde vi surdejsbrød, store kapers, bagte rosenkål, syltede rødløg, og champagne terrine (snobbet leverpostej tror jeg).
Lørdag, var egentligt rengøring og oprydnings dag, men en kammerrat inviterede på en øl fordi han var i gang i haven, efter den ene, havde fuldt den anden, så en med sidevogn, var klokken blevet mange og vi lavede en improviseret fælles spisning. Porre/kartoffel suppe til forret. Hovedret culotte med bagte kartofler, asiatisk agurkesalat, bagte champignon og løg, bearnaisecreme på græskyogurt, og aioli.
Søndag, hjemmebagte boller, æblekage på mazarinbund, og Burger king til aften.