Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★0

I går smed jeg en 8 kylling overlår i ovnen. 

De 3 blev til aftens mad med bagt grøntsager, porre, blomkål, selleri, og squash. Bagt med en marinade af soya, brunfarin, sort eddike, shaoxing risvin, og hakket hvidløg.

De sidste 5 overlår blev plukket og gemt, skrog og grøntsags skrællerne blev simret i 3 timer til fon.

I aften tror jeg det bliver kylling i karry med ris, er lidt i vildrede om min fon er for god til at blive til karrysovs.

HelmerJ19-02-25 07:06

• ★★★★★★0

Drik den ren!!!

davenport19-02-25 08:15

• ★★★0

Til aften står den på varme toasts med tyndskårede kyllingeskiver.

Det er første gang jeg prøver det i varme toasts, så forhåbentligt velsmagende!!!

Ryder66620-02-25 17:12

• ★★★★★★0

Vi fik kogt hamburgerryg, hvide kartofler, gulerødder, dampet broccoli og en hvid sovs på væsken. Og så lavede jeg en salat på stammen fra broccolien med blomkål, citrus, soya, peber og hvidløg. Det blev en lækker omgang, hvor man næsten burde sige mums... 

davenport20-02-25 19:47

• ★★★0

I aften står den på nudler, med sweet chilisauce...

Ryder66621-02-25 20:19

• ★★★0

Har fået pulled pork burger, men er stadig lidt sulten så tager den sidste frysepizza med tomat ost og pepperoni fra Coop. Så har syndet lidt idag, men det er weekend, so what the HELL?!!!

Ryder66622-02-25 23:50

• ★★★★★★0

Er ved at lave kartoffel/porresuppe med Bacon. Det er sådan en ret, der dufter nærmest bedre end den smager. Jeg havde bare så mange rester i køleren, der lige kunne komme i. Og så er det jo nemt. 

davenport23-02-25 15:49

• ★★★0

Det bliver lige til lidt natmad...

Tynde pomfritter som jeg har haft liggende i en uåbnet pose i fryseren, i over en måned...af dip, bliver det bare ketchup og remoulade...

Ryder66624-02-25 01:55

• ★★0

I weekenden fik jeg flasket 2 snapse jeg har haft i blød sat. En dild snaps med muscovado sukker til en forhåbentlig kommende påskefrokost. Der er også lavet en med habanero/ingefær med brunfarin til en 70år fødselsdag i næste weekend. Den brænder lidt på gummerne.

HelmerJ24-02-25 06:59

• ★★★0

Iaften står den på fiskefrikadeller, med kartoffelmos og tomatsauce...

Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder66624-02-25 13:18

• ★★★★★★0

Det var satme tre forskellige ting, der ikke lige computer for mig - men hvis i spiser det på Fyn, er det da bare fint! 

Vi får bare en kyllingeburger med salat og ost og nogle fritter til. Vi har fået way to many fritter på det sidste, men så er de væk fra fryseren. 

davenport24-02-25 14:24

• ★★★0

Det var satme tre forskellige ting, der ikke lige computer for mig - men hvis i spiser det på Fyn, er det da bare fint! 

Vi får bare en kyllingeburger med salat og ost og nogle fritter til. Vi har fået way to many fritter på det sidste, men så er de væk fra fryseren. 

Kartoffelmos og tomatsauce er ikke nyt for mig, dog...men det er velsmagende...det er dog første gang jeg prøver det med fiskefrikadeller i den anretning...og så er det tilsyneladende ikke helt usundt...

Ryder66624-02-25 14:30

• ★★★★★★0

Næ, det tror jeg da heller ikke. Synes bare det er en sjov kombi. Jeg ville nok spise hvide kartofler med persillesovs til fiskefrikadeller, eller et stykke rugbrød med salat og remoulade og purløg. 

Jeg forbinder mere en sauce tomate med svinekød, gerne kotteletudskæringen. Eller til kylling med ris, måske. 

Mosen kan jeg æde til alt - elsker mos. Godt med smør og fløde og salt. Den hersker over kartoflerne! 

davenport24-02-25 15:28

• ★★★0

Spiser også gerne tomatsovs til fiskefrikadeller, men jeg er også fra Fyn. Det er stort set også drt eneste fisk heg gider æde, men det skal druknes i remulade. Tomatsovsen er bare hakket løg med blendede hakkede tomater, en sjat mælk og kryderrier. Dejligt nemt.

Aranyhajú Nyárszépe24-02-25 17:14

• ★★★★★★0

Vildt! Det har jeg sgu aldrig hørt om! Men nu er i jo også fra Fyn, så i har dispensation :D  

davenport24-02-25 17:16

• ★★★0

Vildt! Det har jeg sgu aldrig hørt om! Men nu er i jo også fra Fyn, så i har dispensation :D  

Jeg må dog tilstå, at jeg køber mosen i pulverform og saucen på glasflaske...dog skulle fiskefrikadeller være 90% fiskefars...men googlede det, og selv dette alternativ skulle være et sundt alternativ til, til dem der ikke gider at kokkerere...

666 kcal for mosen...number of the beast = sundt alternativ for mosen...lidt ironisk!!!

Ryder66624-02-25 17:21

• ★★★★★★0

Du ville få en noget større oplevelse ved at lave det selv:

Kog kartofler i tern

Når de er nok, hæld vandet fra

Tilsæt en klump smør, et sjat fløde og noget salt efter smag

Brug evt. en mixer til at lave det, eller lav det i hånden ved at piske

Smag lige til igen med salt og peber og hvis du er Mad Max lidt hvidløg.

Og så æder du ikke noget bedre resten af dit liv :D 

davenport24-02-25 17:29

• ★★★0

Du ville få en noget større oplevelse ved at lave det selv:

Kog kartofler i tern

Når de er nok, hæld vandet fra

Tilsæt en klump smør, et sjat fløde og noget salt efter smag

Brug evt. en mixer til at lave det, eller lav det i hånden ved at piske

Smag lige til igen med salt og peber og hvis du er Mad Max lidt hvidløg.

Og så æder du ikke noget bedre resten af dit liv :D 

Hjemmelavet mos er altid at foretrække fremfor pulvermos, men nu har jeg en pakke med tre poser a 100gr pr pose som skal spises...og jeg kan med nød og næppe lige overkomme en omrøring og opvarmning af mos og sauce...

Jeg har brugt det meste af weekenden på oprydning, opvask og maskinvask...så jeg er godt træt og drænet for energi!!!

Ryder66624-02-25 17:38

• ★★★★★★0

Fuck, jeg gad godt at have dig i 3 timer, og lige vise dig nogle tricks. Ikke at jeg anfægter noget som helst, men jeg tror det kunne være fedt for dig, fordi meget af det du gør, kan du gøre på sammen måde og tid, men få et bedre resultat :) 

davenport24-02-25 17:39

• ★★★★★★0

Jeg har i øvrigt lavet en spot on BBQ sauce til burgerne. kæft den smager godt!

davenport24-02-25 17:43

• ★★★0

Fuck, jeg gad godt at have dig i 3 timer, og lige vise dig nogle tricks. Ikke at jeg anfægter noget som helst, men jeg tror det kunne være fedt for dig, fordi meget af det du gør, kan du gøre på sammen måde og tid, men få et bedre resultat :) 

Skræller du kartofler manuelt eller maskine? 

For jeg har ikke rigtig tålmodighed til den slags nulleri ;-)

Ryder66624-02-25 17:44

• ★★★★★★0

Ja, jeg bruger lige 7 minuter på at skrælle kartofler. Jeg ved godt, at så kan man ikke se film i den tid, men så er det en sejr!!!!!

davenport24-02-25 17:46

• ★★★0

Hvor mange kilo kan du nå på 7 minutter?

Det tager to minutter at koge vand i el-kedel kun et minut om at røre til mos... fiskefrikadeller 3 minutter i mikroovnen og sauce også kun få minutter opvarmning. Sammenlagt vil jeg tro det tager cirka 10 minutter og så er der serveret!!!

Ryder66624-02-25 17:51

• ★★★★0

Det tager to minutter at koge vand i el-kedel kun et minut om at røre til mos...

Jeg vil hellere spunkes i munden af davenport end at spise pose-mos! Det tager også kun tre minutter, og smager ikke specielt meget værre (jeg taler af erfaring).

dyg24-02-25 17:59

• ★★★★★★2

Ja, den weekend glemmer du nok aldrig! Er dine sår ellers healet omkring hænder og fødder, eller blev det permanent? Jeg bøvler stadig lidt med halebenet, og blev psykisk ustabil i ca. en uge. Men du blev også vild, da drengene lukkede dværgen ud i rummet uden hængslerne og kæden. Jeg havde faktisk ikke troet, at vi kunne gennemleve den filmscene i virkeligheden, men jeg blev overbevist, da de lukkede "skildpadden" ud også. 

davenport24-02-25 19:12

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen