Jeg køber kartofler, der er vasket, så behøver man ikke at skrælle dem. I øvrigt er skrællen vist ret sund?
Madtråden
★★★★★0
chandler7524-02-25 19:56
★★★★★★0
Ja, der er lidt at hente i skrællen, men den er så tynd, at man skal æde en del, for at det sparker løg.
★★★★★0
Ja, der er lidt at hente i skrællen, men den er så tynd, at man skal æde en del, for at det sparker løg.
Den smager nu også meget godt og giver en sprødhed, synes jeg.
chandler7524-02-25 20:04
★★0
Der er jo flere skoler inden for mos, personligt er jeg ret vil med ikke at skrælle kartoflerne, koge dem sammen med løgtern (der kan også være flere slags rodfrugt hvis man er til det). Når det er kogt og drænet, smør og lidt mælk i, men i stedet for piske det, skal det dolkes, som en luder på på Vorbasse marked.
★★★★0
(der kan også være flere slags rodfrugt hvis man er til det)
Men så går du over i rodfrugtmos, og ikke kartoffelmos.
Generelt er jeg ikke stor fan af mos, men skal jeg have det, så skal den være glat som en barnerøv - dolket eller pisket, klumperne skal være væk!
★★★★★★0
Modellen havde en masse grønt med hjem fra grisespanden, så vi skal have noget pyt fra panden, med en masse grøntsager og ris. Og så en feldsalat med æbler og peber. Tror det bliver meget godt. Det dufter ihf dejligt.
★★★★★★0
Laver nogle wings og nogle kyllingespyd. Med en salat og en omgang ovn"kartofler" ifa kartofler, persillerod, rødbeder og gulerod. Det er kun ½ sundt, men stadigvæk heller ikke full monthy på lort.
★★★★0
Bilka havde hakket kyllingefars, der var ved at gå på datoen, så det var jævnt billigt (24kr pr kg), så nu er fryseren godt fyldt op med det.
Lavede en simpel tomatsauce i dag med løg, gulerødder, balsamico, sukker og oregano, og smed nogle kylleboller i den. Stor succes, især ved min søns legekammerat, der åd to gode store portioner.
★★★0
Valget stod mellem spaghetti/kartoffelmos jeg valgte mos med brunet smørsauce.
Mega mums si'r jeg bare!!!
★★0
Torsdag
- Svinefars brunet godt af i stegegryde
- Krydderblanding af stødt spidskommen, karry, kardemomme, stødt koriander, kanel, og paprika, ned i panden
- Friskrevet ingefær og hvidløg ned i panden
- Tern af bladeselleri, squash, kidney bønner, løg, og hakkede stilke fra koriander, ned i panden
- Det fik lov at stege af til squash begynde at falde sammen, så takkede tomater og grøntsagsbouillon
- Efter en halvtimes simmer fik den tern af rød og grøn peber, og majs
Serveret i dyb tallerken, og toppet med græsk yogurt, rørt med koriander og revet hvidløg
Fredag, rester
★★★★★★0
Vi kører den ud på den helt dyre til aften, og laver en lasagne. Det er jo efterhånden kun mad for feinschmeckere, at man på dén måde putter oksekød i sit mad. Men det har været lønningsdag, så vi tager os den ekstravagante lødighed, at spise noget fra en ko. Og salat.
★★★★★★0
Og nu lugter der meget af ost...
★★★★★★0
Fik en æggekage med flæsk og salat til aften. Kan godt mærke, at det nok ikke mætter så meget i det lange løb, men det smagte godt.
★★★★2
Åd fem luksustarteletter med hjemmelavet Høns i Asparges. Jeg er satme mæt.
★★★★★★0
Der er meget lasagne tilbage fra den anden dag, så det får vi bare. Har taget det onde ost af toppen, da de var ved at brække sig. Vi skal have rosmarinbrød med rødløg, tomat, oregano og mild ost til. Og så salat og tomatsalat med mummikød.
★★★0
I aften står den på kyllingeburgere med ketchup og remoulade + lidt chilisauce for at give det lidt bid!!
Mega mums si'r jeg bare!
★★0
Jeg har dig mistænkt for at have været ude at handle, bare for at kunne skrive muminkød herinde
★★★★★★0
Så står den satme på medister med kartofler, brun sovs og rødkål! Det bliver lækkert!
★★★★★★0
Hold nu kæft, det blev lækkert. Jeg er så sindsygt mæt, fordi jeg var nødt til at spise efter to gange... Jeg var bare nødt til at få lige lidt mere sovs og pølle.. Puha..
★★★★★★1
Vi fortsætter julemaden i dag med en flæskesteg med the works. Og så tror jeg vi siger farvel til de tunge retter fra nu af, og satser lidt mere på det kommende forårs udbud af lækre ting.
★★0
Vil have mig 3 pandestegte forårsruller, det kan nu også noget!
★★★★0
Var på restaurant til frokost med arbejdet, hvor jeg fik en klassisk pariserbøf. Det er mange år siden sidst, men det smager fandme godt.
I aften skal jeg med fruen på restaurant, denne gang kommer der ikke kød på programmet, da det er en vegetarisk restaurant, der hedder Far.
★★★★★★0
Det må næsten være billigt :D
★★★★★★0
Ugens sidste madpakker er smurt! \O/
Jeg kalibrere igen mit liv, og håber den lander på 0.
★★★★0
Det var satme godt! Det eneste jeg ikke var vild med, var en blåskimmelostecreme. Men jeg hader også blåskimmelost!
Der var en grønkålsalat med græskarpure, blåbær, bolschebeder og en vinagrette, der var helt perfekt. Efter fire serveringer var jeg glad og mæt.