Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★★★★1

Så har jeg slået dej op og preppet til hj.lavet pizza. Vi er seks i aften, så alle får en klump dej, og står for egen pizza. Har også lavet hvidløgsolie og chili. Toppings er pep, Bacon, pølser, spegepølse, rød peber, rødløg, skinke i pålægsform (som bund) og masser af ost + en hjemmegjort tomatsovs. 

Gad godt at have en ovn, der gik over 250, for det bliver sgu bare ikke det samme.

davenport 7-03-25 16:44

• ★★★★0

Jeg har også lagt dej til pizza til i morgen, vi bliver 16 til fødselsdag for min knægt.

Bager også et par surdejsbrød, og har købt en røvfuld charcuteri fra det italienske supermarked. Og så er der hottere til skrub af mad,

dyg 7-03-25 19:56

• ★★★★★★0

Har lige gang i et forsøg. For at spare på strømmen har jeg kogt en nakkefilet med laurbærblade, gulerødder, rødløg og peberkorn. Den skal blive til pulled pork senere i dag, og jeg har stået og ridset lidt i den, og den falder fint fra hinanden. Så har jeg lavet en god flydende rub, som den bliver blandet med og kommer i ovnen.

Så har jeg lavet en ret god coleslaw.

Og så har jeg prøvet at vende snittede kartofler i æg og glutenfri rasp, og så dybstegt dem. Det tror jeg går med, da alle var ret enige om at det var total mums (siger de bare!)

Og det skal jo så i en købt burgerbolle, fordi jeg ikke orker at bage i dag.

davenport 8-03-25 14:58

• ★★★★★★0

Fantastisk vejr, det meste af dagen er gået i haven med at fælde træer.

Derfor er der bestilt pizza, og rødvinen er hældt op.

Wayne 8-03-25 17:17

• ★★★★★★0

Så håber jeg at min madplan bliver godkendt:

I aften: Chili con carne m. jasminris

Man: Kylling i karrysovs m. broccoli

Tir: Porre/skinketærte m. salat

Ons: Wokret med grønt og risnudler

Tor: One pot spaghetti

Fre: Kyllingeburger m. hj.bagt bolle, ovnkartofler og salat

Weekend er altid up for grabs, så det er lige på vent

davenport 9-03-25 08:41

• ★★1

Så håber jeg at min madplan bliver godkendt:

I aften: Chili con carne m. jasminris

Man: Kylling i karrysovs m. broccoli

Tir: Porre/skinketærte m. salat

Ons: Wokret med grønt og risnudler

Tor: One pot spaghetti

Fre: Kyllingeburger m. hj.bagt bolle, ovnkartofler og salat

Weekend er altid up for grabs, så det er lige på vent

Mums siger jeg bare:-D

Weird_J 9-03-25 09:27

• ★★★★★★0

Det blev god chili. Med to ekstra drenge på besøg, ham den ene er kæmpestor af en 7. klasse at være, men han åd overraskende kun én portion.

davenport 9-03-25 18:35

• ★★★0

Fulgte traditionens tro, og sluttede af med to grillpølser med ketchup og remoulade i butikken 52 kr for to stk plus en mellemstor Cola, synes jeg er en fair pris!!!

Ved ikke om jeg skal have noget at spise i aften, da jeg ikke rigtig er sulten..

Ryder666 9-03-25 19:31

• ★★★★★★0

Så står den med én dags forsinkelse på kylling i karry. Det er en balancegang, da forskellige medlemmer af familia skal have den på forskellige måder. For det første, skal kyllingen steges (det er de der tykke strimler, der egentlig er forkogte), så må der for nogle ikke serveres ris til, men frisk pasta. Og jeg vil gerne have frisk broccoli til + friskhakket persille som topping. 

Alt dette imødekommes. 

Og jeg væder på, at der alligevel er lunkne miner, fordi det ikke lige er dét de efterspurgte. 

Og de skal som sådan nok få ædt det alligevel. 

Stakler! Tænk, at skulle slæbes gennem det madhelvede, og så skulle stå op til en frisksmurt madpakke, der ikke liiige var det man havde tænkt sig i hovedet.

Der er ikke nogen nemme dage! 

davenport11-03-25 15:34

• ★★★★★★1

... Og nu, kaffemik! 

davenport11-03-25 19:42

• ★★★★★★0

Så bliver det tærte. Jeg har stegt rødløg og porre med lidt peber. Så strimlet skinke og en batter af æg og fløde. Det hele toppet af med Bacon og ost. Dertil en mormorsalat med æbler. Tænker nok mest det er de voksne der sætter pris på det, men nu ser vi...

davenport12-03-25 16:15

• ★★★0

Jeg købte en pose extra crispy spicy hotwings til 8 kroner i SuperBrugsen så dem skal jeg måske prøve at spise iaften!!!

Ryder66612-03-25 16:45

• ★★★★★★0

Prøv lige bare at duppe dem med en smule eddike. Det smager virkelig godt.

davenport12-03-25 16:49

• ★★★0

Har ikke noget eddike, så venter med hotwings til imorgen, så jeg  kan få købt noget, og har istedet fået en Deep pan pepperoni frysepizza hertil aften...

Mega mums si'r jeg bare!!

Ryder66612-03-25 19:36

• ★★★★★★0

Igen fucker vi med madplanen, og får rester. Tærte og salat til de voksne, og kylling i karry og frisk pasta til ungerne. Vi er faktisk blevet gode til at bruge rester på det sidste. Og det er jo åndsvagt, at man har udmærket mad stående, der bare går til spilde. Det har vi bare været slem til. Nu er køleskabet en del bedre kalibreret ;)

davenport13-03-25 14:35

• ★★★0

Måske et dumt spørgsmål, men kan lagereddike bruges, eller er alm mad eddike at foretrække??

Ryder66613-03-25 17:40

• ★★★★★★0

Det er ligemeget, og du skal ikke bruge så meget. Det er bare den der lidt sure smag, der bare passer godt til wings. Prøv dig lidt frem. Det er det samme, som man får på de amerikanske Buffalo Wings. (eller på salt & vinegar chips) Det gør det bare lige 20% mere lækkert :) 

davenport13-03-25 19:03

• ★★★★★★0

Så skal vi have "asiatisk" til aften. Det bliver hurtigstegte strips af rødt okse. Masser af grønt og risnudler. Og konen havde et savoykål med hjem fra deres madspildskasse, så tror jeg blanchere nogle blade med en form for risblanding inden i som tilbehør. Lander den nok først, når jeg laver det. Det bliver nogle rør med fyld. 

Jeg har haft kostberegning i dag, så er lidt brændt i æ styrhus. Så det bliver total on the fly, hvad jeg får lavet. 

davenport14-03-25 15:21

• ★★★0

Var i Bilka heri eftermiddags og fik for første gang i nogle år, en stor lækker softice til en flad 20'er med chokoladedrys...heri nat står den på kyllingeburgere med ketchup, remoulade og hot chilisauce...glemte at købe ristede løg, så det må gå, uden!!!

Ryder66614-03-25 23:07

• ★★★★★★0

Har lavet noget kylling i en øl-batter og så fritter til. Det blev lidt low-key i aften.

davenport16-03-25 18:07

• ★★★★0

Lavede en omgang ølbraisserede svinekæber i dag, for satan det smager godt!

Jeg overvejede at bruge en af mine Schlenkerla røg-øl i retten, men endte med bare at bruge en billig pilsner i stedet.

dyg19-03-25 16:38

• ★★★★★★0

Vi kører bare med noget pasta med svinemørbrad og en masse grøntsager. Lidt one-pot agtigt. Der var så mange rester fra igår, at jeg bare laver ekstra kød til. 

davenport19-03-25 16:48

• ★★★0

Iaften står den på 

Krydrede Koteletter med mos og så lidt brunet smørsauce..

Langt om længe havde de endelig de gode Koteletter til salg i SuperBrugsen, så købte en pakke med 4stk til 59 kr pakken og så noget fedtfattig flydende stege margarine.

Kunne ikke få mig selv til at gi 16.5kr for 200 gram smørbar og det var endda brugsens eget (førhen) discount mærke...

Ryder66619-03-25 18:19

• ★★0

Fik Burger fra den nærmest foodtruck (de har også restauranter) og det er stadigvæk nogle af de bedre. Gode råvarer. En brioche eller lignende som liga akkurat har fået nok så den hverken er for blød eller hård samt en bøf som er stegt perfekt, så den får lidt stegeskorpe samtidig med at den er krydret optimalt. Ofte er de burgere som ikke lever op til kvaliteten fordi bøffen ikke er krydret nok med salt og smagen bliver derfor ikke fremhævet men kommer blot til at smage af meget lidt.

Ikke mindst skal burgeren gerne være lidt saftig, uden at den er umulig at spise. Nogle burgere er desværre lidt tørre i det.

Fik en med  Cheddar, pepparjack, comeback mayo, krispysalat, tomat, picklede rødløg og løgringe.

Kiyonji19-03-25 20:42

• ★★★★0

Jeg fik en burger i aftes fra en lokal food truck. Smash burger uden de store dikkedarer, kød smashed med løg, derpå ost, pickles, dressing og en god bolle. Mega mums!

dyg19-03-25 20:45

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen