Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★★★★0

Vi skal have grillmedister, tomatsalat, ovnkartofler og så har jeg et helt blomkål i ovnen med sennep og brun farin. 

davenport24-04-25 17:28

• ★★★★★★0

Laver lige en hurtig lørdag, så bare fritter med kyllingekebab og rå løg. Og så lidt ostebrød til og noget dyppelse. Huset er meget stille, da datteren var i byen til kl 2 og skulle på arbejde kl 9, drengene har spillet så de er heller ikke friske, og konen skal servere til noget konf. i morgen. Jeg har bare siddet og hygget ved min computer i dag, og lige fået ordnet køkken og lavet mad. 

davenport26-04-25 17:13

• ★★★1

Har fået en god bondeomelet. Der er nok til de næste par dage.

Aranyhajú Nyárszépe27-04-25 21:59

• ★★★0

Har fået biksemad, som bestod af ovnbagte kartofler og mørbradbøffer, der var skåret i tern....

Mega mums si'r jeg bare!!

Ryder66627-04-25 22:05

• ★★★0

Lige en Late night snack i form af en frysepizza fra Xtra med bolognese...

Har fire stks i fryseren...

Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder66628-04-25 01:40

• ★★★★★★0

Min kone lavede aftensmad... Hun stod og svedte i køkkenet i flere timer. Hun lavede tzaciki, kyllingespyd, nuggets, ovnkartofler og kimchi... Den kimchi var så vammel, at jeg spyttede det ud på tallerkenen. Og det startede en lavine, der gjorde at ingen kunne lide maden. Så jeg tog over i Rema for at købe en købepizza. Men det vil jeg satme ikke betale så mange penge for. Hvis jeg bare skulle have lidt topping på, ville den koste mere end nede fra pizzasmeden. Så jeg købte en is til de andre, og så nøjes jeg med et stykke rugbrød senere. Jeg mener: næsten 40,- for en ultraforarbejdet pizza uden noget nævneværdigt på, så "ost" til 19,- for en 200 gr. pose, så 18 kr. for Bacon fx. eller pep. Nah! Man kan ikke engang få den der pakke til under 30,- for 3 "pizzaer" længere. 

Mon ikke jeg kan få noget mere lækkert ud af køleskabsrester i stedet for? I thinks!  

davenport28-04-25 19:28

• ★★★0

Er ikke så sulten idag, så det bliver nok bare til kartoffelskiver med ketchup og remoulade, og hvis appetitten vender tilbage i løbet af aftenen/nat bliver det til forårsruller med oksekød fra Daloon eller en frysepizza fra Xtra, med bolognese...

Ryder66628-04-25 20:03

• ★★★0

. Så jeg tog over i Rema for at købe en købepizza. Men det vil jeg satme ikke betale så mange penge for. Hvis jeg bare skulle have lidt topping på, ville den koste mere end nede fra pizzasmeden. Så jeg købte en is til de andre, og så nøjes jeg med et stykke rugbrød senere. Jeg mener: næsten 40,- for en ultraforarbejdet pizza uden noget nævneværdigt på, så "ost" til 19,- for en 200 gr. pose, så 18 kr. for Bacon fx. eller pep. Nah! Man kan ikke engang få den der pakke til under 30,- for 3 "pizzaer" længere. 

Synes du overdriver helt vildt. De fleste pizzaer i Rema koster omkring de 30. Og du kommer vel ikke en hel pose ost på en pizza? Jeg plejer at dele en pose mellem to og så her jeg endda mere tilbage. En pakke cocktailpølser passer også med to pizzaer.

Regnestykke:

Kebabpizza 27,95
    Cheddarost  7,98 (15,95 for en pose)
    Cocktailpølser 9,48 (18,95 for en pakke)
    I alt for en pizza: 45,41

Det skal nævnes at den kebabpizza man får i Rema er en med meget tyk bund, så der er relativt meget mad i den. Er dog alligevel ikke så vild med den og den skal også have lang tid i ovnen. Man kan hellere ikke få revet Goudaost i Rema, så plejer at købe ind til det i Føtex.

Jeg synes også at pizza fra pizzeriaet plejede at koste halvtreds kroner. Men nu var jeg lige inde og checke priserne fra det lokale pizzeria. De ligger imellem 65 og 88 kr for en. Alt er bare generelt blevet pissedyrt i dag.

Og så bryder jeg mig ikke om udtrykket ultraforarbejdet fødevarer. Det er i min verden et for ukonkret fluffy udtryk. En frysepizza er sådanset et ret sammensat måltid med både kød og grøntsager. Det er nok ikke det mest usunde man kan spise.

Aranyhajú Nyárszépe29-04-25 11:04

• ★★★★★★0

AH...AH..Det..

davenport29-04-25 14:54

• ★★★★★★1

Vi fik sgu god mad. Udgangspunktet var bare rugbrød. Så blev det til æg med rejer på salat, lun leverpostej med Bacon, Pålægsfad, bagerrugbrød og masser af tilbehør. Rå løg, forårsløg, purløg, tomater, agurker osv. Det var lækkert på terrassen i solen, og første aften at vi spiste udenfor :)

davenport29-04-25 20:02

• ★★★0

AH...AH..Det..

Hvad mener du?

Aranyhajú Nyárszépe29-04-25 20:15

• ★★★★★★0

Ik noget. Er bare ikke enig som sådan.

Nå, har smidt to hele kyllinger i ovnen. Den ene som BBQ, den anden bare med salt  & peber. Dertil fritter og en salat og croutoner. 

I morgen skal vi ned til min mor og have smørrebrød til frokost. Håber hun har købt nok, for som en knejt fra det nordlige synnejylland kan man jo godt tage fra... Jeg satser umiddelbart på at spise 3 og så æde efter, hvis der er rester. Så måske 5, hvis omstændighederne tillader det ! 

davenport 2-05-25 15:56

• ★★★0

Nå, okay. Har været i fitnesscenteret og så går tiden jo. Skal til koncert i aften, så nu skal det gå stærkt.

Derfor varmer jeg et par frysepizzaer toppet med cocktailpølser og ekstra ost. De havde desværre ikke kebabpizza i Lidl. Det var overspaced med en der hedder meatlover. Den købte jeg så i stedet for. Kød er jo også godt. I Lidl har de pakker med to pizzaer for 40 kr. Så det er endnu billigere :D

Aranyhajú Nyárszépe 2-05-25 17:40

• ★★★0

I dag har jeg planer om at spise lidt sundere. Det bliver til en gang svensk pølseret, men i en sundere udgave med færre pølser, og istedet gulrrødder og ærter. Bruger 4% flødeerstatning. Har ikke tid og lyst til at bøvle med kartofler, så bruger fuldkornspasta.

Hvordan koger i Pasta? Hver gang det går i kog, skummer det helt vildt op og løber over. Så skal jeg gøre komfur rent bagefter. Der må være et Davenport trick.

Aranyhajú Nyárszépe 3-05-25 12:53

• ★★★★0

I dag har jeg planer om at spise lidt sundere. Det bliver til en gang svensk pølseret, men i en sundere udgave med færre pølser, og istedet gulrrødder og ærter. Bruger 4% flødeerstatning. Har ikke tid og lyst til at bøvle med kartofler, så bruger fuldkornspasta.

Hvordan koger i Pasta? Hver gang det går i kog, skummer det helt vildt op og løber over. Så skal jeg gøre komfur rent bagefter. Der må være et Davenport trick.

Skru lidt ned. Jeg skruer ned på 8 eller 8.5 af 9, når først det koger igen efter pastaen er kommet i vandet, så koger det aldrig over. 

dyg 3-05-25 13:07

• ★★★0

Ja, jeg skruer ned til 7, så undgår man også at det koger over

Ryder666 3-05-25 13:17

• ★★★★★★1

Ja, det er da bare at holde kogepunktet stabilt. Fuld smæk til det koger, og så bare skru ned til det simrer når du har hældt pastaen i. Pasta skal ikke buldrekoge, bare koge stille og roligt i ca 20 min. Og så stoppe kogningen under lidt koldt vand. 

For the record: jeg spiste 4 smørrebrød. En dyrlægens, en leverpostej med Bacon, en skinke og en roastbeef. Og så tog Jane en leverpostej, hvor hun kun ville have én skive, så jeg spiste 2 skiver "gratis". Så måske 4½ når alt skal være alt. Det var sgu lækkert! Og så aspargessuppe med hj.lavede kødboller til aften. Så måtte lige lave en hønsesalat da vi kom hjem, da suppe ikke gør mig mæt. Nu er jeg så pænt fyldt op i hjørnerne, og sidder og stener Matador indtil sengetid. 

Vi fik også øl, vin og et par whisky, som min mors kæreste har på eget fad. Stauning.  Jeg kommer til at sove godt i nat :) 

davenport 3-05-25 22:40

• ★★0

Brug en stor nok gryde med masser af vand. Når vandet koger så tilføjer du salt og  derefter pasta. Lad pastaen koge et par minutter. 

Mix det derefter med valgfri sauce og hæld gerne lidt af pastavandet i da det indeholder stivelse. 

Pasta skal ikke simre eller under koldt vand da det resulterer i klæbrig og blød pasta.

Kiyonji 3-05-25 22:59

• ★★★★★★0

Ahem...

davenport 3-05-25 23:04

• ★★★★★★0

Vi skal have hot-dogs. Det bliver lækkert og vammelt. Jeg kan sjældent spise mere end to, men spiser gerne 3-4, og så får jeg det fucking dårligt. Men man er jo nødt til det...

davenport 4-05-25 17:13

• ★★★0

Jeg har ikke noget problem med at spise fire. To er alt for lidt. Det kan jeg ikke leve af. Men sundt er det jo ikke og nok heller ikke specielt nærende.

Angående med at koge pasta, så har jeg altid bare kommet pastaen i gryde med koldt vand og fyret op på fuld knald. Kan forstå jeg først skal komme pastaen i når vandet koger. Det lyder ikke så miljørigtigt, men det løser måske problemet. Det må jeg prøve næste gang jeg skal have pasta.

Aranyhajú Nyárszépe 4-05-25 18:40

• ★★★★★★0

Jeg har lige ædt en halv liter is, så det går nok :D 

davenport 4-05-25 20:29

• ★★★0

Rester fra igår... hjemmelavet spaghetti carbonara til aftensmad idag...

Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder666 4-05-25 20:44

• ★★★1

Jeg plejede at at skubbe en hel liter ind ad gangen, men de propper mindre og mindre i. Nu er der som regel kun imellem 650 og 900 ml i en bøtte is.

Aranyhajú Nyárszépe 4-05-25 21:57

• ★★★0

Skal have mig en Late Night Snack, i form af chicken nuggets, med remoulade ...og ikke andet!!!

Ryder666 5-05-25 01:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen