Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

• ★★★★★★0

Har lige syltet et glas rødløg. Ved egentlig ikke hvorfor - synes bare det manglede...

davenport 4-10-25 11:19

• ★★★★★★0

Det blev til kartoffel/porre-suppe til aften med ostebrød og Bacon. Det smagte godt og jeg sneg en pose assorterede grøntsager i også, så det lænede sig op af at være helt sundt.

davenport 4-10-25 17:48

• ★★★★★1

Koteletter i fad. 

Jeg åd to stk, og en god portion ris.

er proppet, men det var nu alligevel...

Mega mums si'r jeg bare!

Ryder666 4-10-25 18:16

• ★★★★★★0

Burgere til aften. Rema har nogle forformede bøffer på tilbud, og så lidt af hvert som tilbehør. Evt. hjemmelavede fritter. Gider ca. ingenting i dag, så nu må vi se...

davenport 5-10-25 15:11

• ★★★0

Burgere til aften. Rema har nogle forformede bøffer på tilbud, og så lidt af hvert som tilbehør. Evt. hjemmelavede fritter. Gider ca. ingenting i dag, så nu må vi se...

Har faktisk tit kigget på de forformede bøffer i Rema, men min kone har noget imod dem, og kalder det processed food, og siger der er en grund til de kan holde sig så længe :-/ Så vi har aldrig prøvet dem..

MadMartigan 6-10-25 07:25

• ★★★0

Har faktisk tit kigget på de forformede bøffer i Rema, men min kone har noget imod dem, og kalder det processed food, og siger der er en grund til de kan holde sig så længe :-/ Så vi har aldrig prøvet dem..

Er de ikke vakuumpakket? Det vil vel hjælpe på holdbarheden?

Synes alt det snak om processed food er overdreven. På den måde kan man udelukke en masse fødevarer. Det er vel bedre at kigge nærmere på hvad det er.

Jeg ville normalt købe det oksekød med den lave fedtprocent som er nøglehulsmærket. Forestiller mig at der er meget fedt i de forformede bøffer. Men sådan er det jo med de priser vi har for tiden. Folk har kun råd til alt lortemaden. Er fortaler for at man gjorde de sunde madvarer billigere. For eksempel oksekød med lav fedtprocent.

Aranyhajú Nyárszépe 6-10-25 07:40

• ★★★★★0

Men sådan er det jo med de priser vi har for tiden. Folk har kun råd til alt lortemaden.

Danmark er på 3. pladsen over lande i Europa med mest madspild. Hver dansker smider i gennemsnit 230 kilo mad ud om året. Det svarer til, at man hver dag smider over et halvt kilo mad direkte i skraldespanden.

Det er da egentlig lidt spøjst, når nu danskerne jamrer over, at priserne på mad er så høje...

chandler75 6-10-25 11:57

• ★★★★★1

Tænker at svitse nogle bacontern, og brune noget kalve/grisekød og så hælde noget tomatsauce udover, og koge nogle pastaskruer. Det er så længe siden jeg har fået det. Men det plejer at være...

Mega mums si'r jeg bare!!!

Ryder666 6-10-25 12:22

• ★★★★★★0

Min kone er ved at lave bøf med løg og svampe - med kyndig vejledning :D Så skal vi ha de sidste kartofler fra haven til. Mega Bazinga, says I

davenport 6-10-25 17:07

• ★★★★★1

Opgav pasta med tomatsauce, og skal istedet have tortellini, med skinke og ost ...

Mega mums si'r jeg bare!

Ryder666 6-10-25 21:31

• ★★★★★★0

Jeg laver flæskesteg med rødkål. Har fri i morgen, så har lige lidt overskud, og det er jo en nem ret, der laver sig selv. Har glemt at købe chips, så ingen jydetapas i dag. 

davenport 7-10-25 16:55

• ★★★★★1

Skal have en frysepizza fra Dr Oetker , en Pizza tradizionale pancetta Delicata, som jeg ikke har fået i meget lang tid.

Ryder666 7-10-25 21:03

• ★★★★★1

Det er sidste gang jeg køber tradizionale pancetta Delicata pizza...bunden var alt for tør og sej, og kødfyld var sparsomt. Spiste det hele, men det bliver ikke en jeg køber igen!!!

Ryder666 7-10-25 22:04

• ★★★★★★0

Min kone havde to sider laks med hjem, hvor vakuum var gået. Stegte et stykke af og det smager som det skal, så det skal vi have til aften. Med kartofler og aspargessovs + lidt syltet rødløg. 

davenport 8-10-25 12:14

• ★★★★★★0

...Det blev virkeligt lækkert. Havde ikke noget maiz at jævne med, så kartoflerne lå i en asparges/fløde suppe med et stykke stegt laks på toppen. (Husk: køb maiz!)

davenport 8-10-25 17:45

• ★★★★★★0

Så kommer min datter hjem fra Dresden i aften, og far står klar med kalveculotte, ovnkartofler med rødbeder og rødløg, og så et fad svampe til os andre. Og selvfølgelig sovs! Tror hun savner rigtig mad, da de vidst mest har levet på McD. 

davenport 9-10-25 16:44

• ★★★★★★0

Har haft 2 nakkefileter i ovnen siden kl 10, som gerne skulle udvikle sig til pulled pork. Det kommer i burgere med coleslaw til. Skal nok også til at i gang.

davenport10-10-25 16:20

• ★★★★★★0

Kæft det smager godt! Lavede en juice med æble, soya, BBQ og farin, som blev hældt i. Nu er den lige inde og blive stegt af, og så er der foder. Burgerboller og coleslaw. Så er alle nok tilfredse. 

davenport10-10-25 17:16

• ★★★★★★0

Er ved at koge en skinke, som kommer i ovnen med farin og sennep senere, og så flødekartofler med rød peber og oregano til. (Og ærter) 

davenport11-10-25 16:26

• ★★★★0

Er landet ved svigermor by i Vilnius, første aftensmad stod på klæg kartoffelmasse fyldt med svinekød, formet som en zeppelin; Cepelinai. Jeg elsker dem!

Dertil bacon, dild og creme fraiche.

dyg11-10-25 18:49

• ★★★1

Jeg har købt en pizzadej. Til topping har jeg brugt: Tomatsauce, løg, skinkestrimler, champignon, bacon, cocktailpølser og gaudaost. Kommer oregano, hvidløg og chili på. Har tømmermænd i dag, så den glæder jeg mig meget til. Det bliver MEGA MUMS™

Aranyhajú Nyárszépe12-10-25 12:11

• ★★★★0

Kun tre slags kød? Det vil Davenport kalde for en vegetar pizza!

dyg12-10-25 13:00

• ★★★★★1

Appetitten er ikke så stor, hvilket gør, at det bare bliver til en spaghetti carbonara snack pot fra Knorr. Netto har den på tilbud til 10kr pr cup, købte to.

Mega mums si'r jeg bare 

Ryder66612-10-25 18:37

• ★★★★★★0

Lavede lasagne med bechamel og en bønnesalat. En ganske dyr fornøjelse...

davenport12-10-25 19:37

• ★★★★★★0

Alle vi have noget forskelligt, så sådan er det jo. Jeg skal have pølser og en stuvet omgang spidskål med porre og chili, de to store skal have noget youtubemad med tomater og feta, den mindste skal have lasagnerester og matronen skal have bønnesalat. What the hell, det er ferie...

davenport13-10-25 17:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen