Forum - Forum-tråd: Moovys Filmquiz

Moovys Filmquiz

  • ★★★0

    1. Batman & Robin

    Steffan Rasmussen12-02-21 07:43

  • ★★★★★★0

    1. Hvilken film medvirkede Arnold Schwarzenegger og Uma Thurman i i 1997?

    For sent....

    Wayne12-02-21 08:04

  • ★★★★★0

    1. Batman & Robin

    Jep

    David Lund12-02-21 08:17

  • ★★★★★0

    2. Hvilken sci-fi/actionfilm medvirkede Jean-Claude Van Damme, Dennis Rodman og Mickey Rourke i i 1997?

    4. Hvilken Sammo Hung instrueret film der foregår hovedsageligt i Australien, medvirkede Jackie Chan som TV-kok samt Richard Norton i i 1997?

    David Lund13-02-21 13:26

  • ★★★★★0

    De sidste to film var Double Team og Mr. Nice Guy. Begge værd at se uden at være spektakulære.

    Guldager snupper næste runde!

    David Lund14-02-21 09:18

  • ★★★★★★0

    En Six Degrees of Seperation med to af mine favorit kvindelige skuespiller of all time!

    Forbind Saoirse Ronan med Ingrid Bergman

    Guldager14-02-21 17:11

  • ★★★0

    Saoirse Ronan med Vanessa Redgrave i Atonement

    Vanessa Redgrave med Ingrid Bergman i Murder on the Orient Express

    Steffan Rasmussen14-02-21 18:59

  • ★★★★★★0

    Den blev gættet lidt hurtigere end forventet :)

    Turen er din.

    Guldager14-02-21 19:01

  • ★★★0

    Vi bliver i familien Bergman.

    Forbind Isabella Rosselini med Jodie Foster

    Steffan Rasmussen14-02-21 20:21

  • ★★★★★★0

    Vi bliver i familien Bergman.

    Forbind Isabella Rosselini med Jodie Foster

    Siesta (1987) Isabella Rosselini - Jodie Foster

    Wayne15-02-21 04:49

  • ★★★0

    Siesta (1987) Isabella Rosselini - Jodie Foster

    Hold da op. Den troede jeg ikke der var nogen der kendte. Din tur. 

    Steffan Rasmussen15-02-21 06:30

  • ★★★★★★0

    Så tager vi lige en mere;

    Forbind Ghita Nørby med Marilyn Monroe

    Wayne15-02-21 06:34

  • ★★★★★★0

    Wayne - er den god?  - synes det er interessant at se film med aldrende stjerner fra Hollywoods storhedstid 

    Guldager15-02-21 08:06

  • ★★★★★★0

    Wayne - er den god?  - synes det er interessant at se film med aldrende stjerner fra Hollywoods storhedstid 

    Det kan jeg ganske enkelt ikke svare på - tvivler på at jeg har set den. Jeg brugte IMDb til at søge på Isabella Rosselini's første film og var ret heldig med at ramme Jodie Foster i den fjerde film jeg tjekkede - så det tog måske 5 minutter.

    Hvis man skulle nøjes med at gå med film man havde set - eller kunne huske alle bipersoner ville en fornuftig Six Degrees of Seperation blive tæt på umulig.

    En score på 5,6 lover dog ikke det helt store...

    Wayne15-02-21 08:47

  • ★★★★★★0

    Men det vil jeg mene er snyd...du må ikke søge hjælp nogen steder i denne quiz.

    Guldager15-02-21 09:48

  • ★★★★★★0

    Men det vil jeg mene er snyd...du må ikke søge hjælp nogen steder i denne quiz.

    Lige præcis i Six Degrees of Seperation er det nødvendigt at se bort fra det, efter min mening - men ellers er jeg enig.

    Wayne15-02-21 10:11

  • ★★★★★0

    Lige præcis i Six Degrees of Seperation er det nødvendigt at se bort fra det, efter min mening - men eller er jeg enig.

    Jeg vil mene, at det stadig er meningen, at det skal kunne løses uden hjælpemidler. Det er derfor der ofte bliver spurgt om hjælp til film en skuespiller medvirker i, hvis det er en dansk skuespiller, der måske ikke er vildt kendt.

    Kruse15-02-21 10:06

  • ★★★★★★0

    Jeg vil mene, at det stadig er meningen, at det skal kunne løses uden hjælpemidler. Det er derfor der ofte bliver spurgt om hjælp til film en skuespiller medvirker i, hvis det er en dansk skuespiller, der måske ikke er vildt kendt.

    Jeg bruger ikke hjælpemidler til de andre quizzer - men her har jeg aldrig lagt skjul på at jeg har brugt det. I de fleste tilfælde skal man have en ide om hvor man skal lede - og i mange tilfælde taler vi om biroller som man ofte ikke vil kunne huske.

    Og da der ofte er flere løsningsmuligheder - og ikke nødvendigvis et facit så synes jeg at det er helt fair.

    Men jeg bøjer mig naturligvis for flertallet - hvis det er sådan det skal være.

    Wayne15-02-21 10:17

  • ★★★0

    Ghita Nørby med Viggo Mortensen i Jauja

    Viggo Mortensen med Al Pacino i Carlito's Way

    Al Pacino med Jack Lemmon i Glengarry Glen Ross

    Jack Lemmon med Marilyn Monroe i Some Like it Hot.

    Steffan Rasmussen15-02-21 10:19

  • ★★★★★★0

    Ghita Nørby med Viggo Mortensen i Jauja

    Viggo Mortensen med Al Pacino i Carlito's Way

    Al Pacino med Jack Lemmon i Glengarry Glen Ross

    Jack Lemmon med Marilyn Monroe i Some Like it Hot.

    Fin løsning - men den kan gøres kortere...

    Wayne15-02-21 10:22

  • ★★★★★★0

    At regne en Six Degrees of Seperation ud kan være temmeligt svært - selv med IMDb til hjælp - så hvis holdningen generelt er at det må man ikke - så vil jeg undlade at komme med flere opgaver i den retning - for så egner den sig nok ikke til denne tråd.

    Hjælp til denne; Walter & Carlo - og hvis ingen kan gætte det tager Steffan den bare med et fint bud.

    Wayne16-02-21 09:27

  • ★★★1

    At regne en Six Degrees of Seperation ud kan være temmeligt svært - selv med IMDb til hjælp - så hvis holdningen generelt er at det må man ikke - så vil jeg undlade at komme med flere opgaver i den retning - for så egner den sig nok ikke til denne tråd.

    Hjælp til denne; Walter & Carlo - og hvis ingen kan gætte det tager Steffan den bare med et fint bud.

    Ghita Nørby med Tony Curtis i Walter & Carlo i Amerika

    Tony Curtis med Marilyn Monroe i Some Like it Hot.

    Hvis Ghita Nørby altså er med i W&CiA

    Steffan Rasmussen16-02-21 11:06

  • ★★★★★★0

    At regne en Six Degrees of Seperation ud kan være temmeligt svært - selv med IMDb til hjælp - så hvis holdningen generelt er at det må man ikke - så vil jeg undlade at komme med flere opgaver i den retning - for så egner den sig nok ikke til denne tråd.

    Jeg er ret uenig - undtagen i at det kan være svært...men det gør jo heller ikke noget? Med hints kan alt eventuelt gættes.

    Guldager16-02-21 11:13

  • ★★★★★0

    Jeg bruger heller aldrig hjælpemidler, og kan derfor aldrig være med på Six Degrees, når der er danskere indblandet. Sådan er det bare.

    David Lund16-02-21 11:25

  • ★★★★★★0

    Ghita Nørby med Tony Curtis i Walter & Carlo i Amerika

    Tony Curtis med Marilyn Monroe i Some Like it Hot.

    Hvis Ghita Nørby altså er med i W&CiA

    Korrekt; Ghita Nørby er med i W&CiA

    Wayne16-02-21 11:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen