Forum - Forum-tråd: Moovys Filmquiz

Moovys Filmquiz

  • ★★★★★0

    Er det Jesse Plemons du henviser til?

    Nu er dit svar godt nok henvendt mod Steffan Rasmussen, men da du rent faktisk bruger hans rigtige navn, godtager jeg dit svar, hvis du har lyst til at tage turen :)

    Det er rigtigt nok Jesse Plemons, som jeg efterhånden synes har brudt fri af sine tidligere øgenavne.

    Kruse31-03-22 21:38

  • ★★★0

    Er det Jesse Plemons du henviser til?

    Yep.

    Steffan Rasmussen31-03-22 21:51

  • ★★★★0

    Nu er dit svar godt nok henvendt mod Steffan Rasmussen, men da du rent faktisk bruger hans rigtige navn, godtager jeg dit svar, hvis du har lyst til at tage turen :)

    Det er rigtigt nok Jesse Plemons, som jeg efterhånden synes har brudt fri af sine tidligere øgenavne.

    Det må vel være Steffan, der er den reelle vinder :-)

    Jeg var ikke klar over, at Jesse Plemons bliver kaldt for "fat Matt Damon". Men det må siges at være et godt øgenavn, for jeg tænkte øjeblikkeligt på Jesse Plemons, da jeg læste det.

    Der er godt nok kommet nogen kilo på ham siden han var med i Breaking Bad.

    S. Rico31-03-22 22:00

  • ★★★0

    Der er godt nok kommet nogen kilo på ham siden han var med i Breaking Bad.

    Og den efterhånden mytiske Battleship

    Gormanden31-03-22 23:10

  • ★★★★★0

    Det må vel være Steffan, der er den reelle vinder :-)

    Men han skrev jo ikke engang øgenavnet korrekt. Det er Fat Damon og ikke Fat Matt Damon. Hvis du ikke ønsker turen, så kan Steffan Rasmussen tage den.

    Kruse 1-04-22 10:03

  • ★★★★0

    Ok, med mindre Steffan insisterer på at tage den, så kommer her en lille nem en:

    CODA har som bekendt lige vundet en Oscar for både bedste film og bedste birolle (Troy Kotsur).

    Hvor mange film i de foregående 10 år har vundet Oscars for både bedste film og bedste birolle? Hvilke film og hvilke skuespillere?

    S. Rico 1-04-22 14:53

  • ★★★0

    nem

    Nem?

    Hvor mange film i de foregående 10 år har vundet Oscars for både bedste film og bedste birolle? Hvilke film og hvilke skuespillere?

    Vi snakker kun om mandlige birolle, ikke?

    Steffan Rasmussen 1-04-22 14:57

  • ★★★0

    Moonlight - Mahershala Ali

    Steffan Rasmussen 1-04-22 15:01

  • ★★★0

    Green Book - Mahershala Ali

    Steffan Rasmussen 1-04-22 15:04

  • ★★★★0

    Nem?

    Vi snakker kun om mandlige birolle, ikke?

    Nej, en birolle kan være både male og female.

    S. Rico 1-04-22 15:07

  • ★★★★0

    Moonlight - Mahershala Ali

    Green Book - Mahershala Ali

    Begge er korrekte.

    I øvrigt meget store biroller som lige så godt kunne have fået betegnelsen hovedroller.

    S. Rico 1-04-22 19:03

  • ★★★0

    Begge er korrekte.

    I øvrigt meget store biroller som lige så godt kunne have fået betegnelsen hovedroller.

    Er enig ang. Green Book. Moonlight er en birolle. 

    Steffan Rasmussen 1-04-22 20:36

  • ★★★★0

    Er enig ang. Green Book. Moonlight er en birolle. 

    Ja, baseret på screentime og at han deler "hovedrollen" med 2 andre gør, at det må betegnes som en birolle.

    Det er dog ikke utænkeligt, at den potentielt kunne have været ophøjet til hovedrolle. Der er jo set andre eksempler på tilsvarende små hovedroller. Eksempelvis Anthony Hopkins i Silence of the Lambs eller Frances McDormand i Fargo. 

    Der mangler at blive gættet én birolle. Det drejer sig om en kvinde i en film, der ikke længere er helt ny.

    S. Rico 3-04-22 10:33

  • ★★★0

    Der mangler at blive gættet én birolle. Det drejer sig om en kvinde i en film, der ikke længere er helt ny.

    Lupita Nyongo for 12 Years a Slave.

    Steffan Rasmussen 3-04-22 21:01

  • ★★★★0

    Lupita Nyongo for 12 Years a Slave.

    Nemlig. Din tur.

    S. Rico 4-04-22 01:06

  • ★★★0

    Siden årtusindskiftet har der været 7 skuespillere m/k der har vundet to Oscars. Nævn dem.

    Steffan Rasmussen 8-04-22 15:27

  • ★★★★★★0

    Frances McDormand

    Christoph Waltz

    Wayne 8-04-22 15:41

  • ★★★0

    Frances McDormand

    Rigtig - Three Billboards Outside Ebbing, Missouri og Nomadland

    Christoph Waltz

    Rigtig - Inglorious Basterds og Django Unchained.

    Steffan Rasmussen 8-04-22 16:34

  • ★★★★★0

    Mahershala Ali?

    Kruse 8-04-22 16:50

  • ★★★0

    Mahershala Ali?

    Rigtig - Green Book og Moonlight

    Steffan Rasmussen 8-04-22 17:10

  • ★★★★★0

    Daniel Day-Lewis

    Kruse 8-04-22 17:31

  • ★★★0

    Daniel Day-Lewis

    Også korrekt. There Will Be Blood og Lincoln.

    Steffan Rasmussen 8-04-22 22:16

  • ★★★0

    Stilling:

    • Wayne 2
    • Kruse 2

    Steffan Rasmussen 8-04-22 22:16

  • ★★★★0

    Cate Blanchett?

    Viola Davis?

    Brad Pitt?

    Angelina Jolie?

    Jeg tror ikke, at Brad og Angelina har vundet vundet to Oscars for skuespil. Men som spørgsmålet er formuleret, så er betingelsen alene, at det drejer sig om skuespillere, som har vundet Oscars. Og så må Oscars for andre ting end skuespil også tælle med. Begge har lavet en masse ting som producers, og jeg mener, at der var en Oscaraften, hvor de begge gik hjem med hver sin Oscar - men hvor kun en af dem var en skuespil Oscar.

    S. Rico 9-04-22 11:51

  • ★★★0

    Cate Blanchett?

    Er korrekt. The Aviator og Blue Jasmine.

    Jeg tror ikke, at Brad og Angelina har vundet vundet to Oscars for skuespil. Men som spørgsmålet er formuleret, så er betingelsen alene, at det drejer sig om skuespillere, som har vundet Oscars. Og så må Oscars for andre ting end skuespil også tælle med. Begge har lavet en masse ting som producers, og jeg mener, at der var en Oscaraften, hvor de begge gik hjem med hver sin Oscar - men hvor kun en af dem var en skuespil Oscar.

    Der tænkes kun på Oscars for skuespil.

    Viola Davis?

    Brad Pitt?

    Angelina Jolie?

    Er forkerte. Viola Davis har kun vundet for Fences. Pitt kun for Once Upon a Time in Hollywood og Jolie kun for Girl, Interrupted.

    Steffan Rasmussen 9-04-22 21:51

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen