Forum - Forum-tråd: Moovys Filmquiz

Moovys Filmquiz

  • ★★★0

    Okay, det bliver gæt en film på ord, der løbende vil blive suppleret:

    • Rotte
    • vand
    • intensitet

    Gormanden30-04-22 09:15

  • ★★★0
    • Soldater

    Gormanden30-04-22 10:41

  • ★★★0

    1917?

    Steffan Rasmussen30-04-22 10:55

  • ★★★0

    1917?

    Nope

    Gormanden30-04-22 11:00

  • ★★★★★★0

    Indy 3

    Wayne30-04-22 11:38

  • ★★★0

    Indy 3

    Nope

    Gormanden30-04-22 11:39

  • ★★★0
    • Vielsesring

    Gormanden30-04-22 11:40

  • ★★★★0
    1. Hvilke MCU skuespillere optræder både i filmserien og i "tv serier" som de samme figurer?  Peggy Carter spilles af to forskellige

    Hvilken anden skuespiller tænker du på?

    Jeg tjekkede lige op på imdb. Hayley Atwell spiller Peggy Carter i Captain America 1+2, Avengers Age of Ultron, Avengers Endgame, Ant-Man + serierne Peggy Carter, Agents of SHIELD, og What If...?

    Jeg kan ikke lige se, hvor der skulle have været en anden skuespiller ind over. Det gør selvfølgelig ingen forskel i quiz-resultatet. Jeg er bare nysgerrig :-)

    S. Rico30-04-22 12:10

  • ★★★★★★1

    Hvilken anden skuespiller tænker du på?

    Jeg tjekkede lige op på imdb. Hayley Atwell spiller Peggy Carter i Captain America 1+2, Avengers Age of Ultron, Avengers Endgame, Ant-Man + serierne Peggy Carter, Agents of SHIELD, og What If...?

    Jeg kan ikke lige se, hvor der skulle have været en anden skuespiller ind over. Det gør selvfølgelig ingen forskel i quiz-resultatet. Jeg er bare nysgerrig :-)

    Aner ikke hvor kæden er hoppet af - jeg var sikker på at hun blev spillet af en anden i serien ;-) My bad

    Wayne30-04-22 12:23

  • ★★★0
    • Rumvæsener

    Gormanden30-04-22 17:10

  • ★★★0

    Jeg samler dem lige her og med en ny:

    • Rotte
    • vand
    • intensitet
    • Soldater
    • Vielsesring
    • Rumvæsener
    • Ubåd

    Gormanden30-04-22 19:54

  • ★★★★★★1

    Jeg samler dem lige her og med en ny:

    • Rotte
    • vand
    • intensitet
    • Soldater
    • Vielsesring
    • Rumvæsener
    • Ubåd

    Battleship 

    Wayne30-04-22 20:22

  • ★★★0

    Battleship 

    Ha ha - tænkte nok den kom men nope :)

    Gormanden30-04-22 20:29

  • ★★★0

    Jeg samler dem lige her og med en ny:

    • Rotte
    • vand
    • intensitet
    • Soldater
    • Vielsesring
    • Rumvæsener
    • Ubåd
    • Atombombe

    Gormanden30-04-22 20:29

  • ★★★★0

    The Abyss?

    S. Rico30-04-22 21:40

  • ★★★0

    The Abyss?

    Nemlig ja :)

    Du har den.

    Gormanden30-04-22 21:48

  • ★★★★0

    Fantastisk film. Og den er netop - ja, intens. Især scenen hvor en af hovedpersonerne lader sig drukne frivillig - og undervejs fortryder.

    S. Rico30-04-22 23:05

  • ★★★0

    Fantastisk film. Og den er netop - ja, intens. Især scenen hvor en af hovedpersonerne lader sig drukne frivillig - og undervejs fortryder.

    Ja det er et par stærke scener - det var også der mine næste stikord ville komme fra. Glæder mig til den kommer på Bluray - directors cut

    Gormanden 1-05-22 00:58

  • ★★★0

    Ja det er et par stærke scener - det var også der mine næste stikord ville komme fra. Glæder mig til hvis den kommer på Bluray - directors cut

    Fixed that for you.

    Steffan Rasmussen 1-05-22 07:57

  • ★★★0

    Fixed that for you.

    you're a pal :) 

    Gormanden 1-05-22 10:55

  • ★★★★0

    Når vi nu snakker om Mr. Cameron, så kommer her 5 små spørgsmål til hans forholdsvis få film:

    1) Hvad er hans første feature spillefilm?

    2) Hvilken af hans film var den første der vandt en Oscar?

    3) James Cameron har personligt vundet 3 Oscars. For hvad og for hvilke film?

    4) Hvilke skuespillere har været med i mindst 2 af hans spillefilm (der er i hvert fald 6 som er meget kendte)?

    5) Hvilken skuespiller har været med i flest af hans spillefilm?

    S. Rico 1-05-22 12:20

  • ★★★0

    Når vi nu snakker om Mr. Cameron, så kommer her 5 små spørgsmål til hans forholdsvis få film:

    1) Hvad er hans første feature spillefilm?

    2) Hvilken af hans film var den første der vandt en Oscar?

    3) James Cameron har personligt vundet 3 Oscars. For hvad og for hvilke film?

    4) Hvilke skuespillere har været med i mindst 2 af hans spillefilm (der er i hvert fald 6 som er meget kendte)?

    5) Hvilken skuespiller har været med i flest af hans spillefilm?

    1) Terminator var i hvert fald blandt de første, men var det nu også den allerførste?

    2) gætter på Terminator 2

    3) var det mon Terminator 2, Titanic og Avatar?

    4) Bill paxton og Sigourney Weaver var vist hans store favoritter, dertil Michael Biehn og hvad hed hende latinamerikaneren nu fra T2 og Aliens?

    5) Det må være Bill Paxton

    Gormanden 1-05-22 14:49

  • ★★★★★0

    1. Piranha 2!

    2. Aliens?

    David Lund 1-05-22 15:50

  • ★★★★0

    1. Piranha 2!

    2. Aliens?

    Begge korrekte.

    Piranha II: The Spawning (1981) er den første spillefilm, han instruerede.

    Aliens (1986) er den første af hans film, der vandt Oscars (2 stk. for Visual effects og Sound effects).

    Alle hans efterfølgende film har vundet Oscars - undtagen True Lies, som var nomineret til en Oscar, men uden at vinde.

    S. Rico 1-05-22 17:27

  • ★★★★0
    3) var det mon Terminator 2, Titanic og Avatar?

    Han vandt ikke nogen personligt for Terminator 2 eller Avatar.

    Titanic er korrekt. Men hvad vandt han for (skuespil, manuskript, eller måske noget helt tredje eller fjerde...)?

     

    4) Bill paxton og Sigourney Weaver var vist hans store favoritter, dertil Michael Biehn og hvad hed hende latinamerikaneren nu fra T2 og Aliens?

    Korrekt.

    Bill Paxton er med i 4 af hans ialt 8 spillefilm: The Terminator, Aliens, True Lies, og Titanic.

    Michael Biehn er med i 3 af hans film (4 hvis man tæller deleted scenes fra T2 med): The Terminator, Aliens, og The Abyss.

    Sigourney Weaver er med i 2 af hans film: Aliens og Avatar.

    Herudover er der to mænd, som begge har været med i 3 af hans film. Og selvfølgelig også en vis kvinde, der har været med i 2 af hans film.

     

    5) Det må være Bill Paxton

    Korrekt.

    S. Rico 1-05-22 17:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen