Forum - Forum-tråd: Moovys top 100 film ... The Countdown

Moovys top 100 film ... The Countdown

  • ★★★1

    Stillingen er nu blevet gjort op, og jeg poster nu top 100 med 10 film om dagen.

    Steffan Rasmussen 1-09-19 12:07

  • ★★★0

    Ved ikke bare om det er mig, men går det ikke lidt hurtigt med 10 film om dage? Jeg troede faktisk en film ad gangen ville blive offentlig gjort, så man også kan nå at snakke lidt om de forskellige.

    MOVIE1000 1-09-19 12:25

  • ★★★★★★0

    Måske 10 film hver anden eller tredje dag?

    Men det bliver spændende at følge :) 

    Guldager 1-09-19 12:34

  • ★★★0

    100. The Shawshank Redemption - En verden udenfor (116 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Steffan Rasmussen 16. plads -> 70 point
    • Åkepool 23. plads -> 46 point

    98. Batman Begins (118 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Riqon 12. plads -> 90 point
    • MadMartigan 32. plads -> 28 point

    98. Airplane! - Højt at flyve (118 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Steffan Rasmussen 12. plads -> 90 point
    • Akepool 32. plads -> 28 point)

    97. One Flew Over the Cuckoo's Nest - Gøgereden (120 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Wayne 17. plads -> 66 point
    • Dyg 30. plads -> 32 point
    • Åkepool 40. plads -> 12 point
    • HerrGuth 41. plads -> 10 point

    92. Om Shanti Om (120 point)

    92. Kocár do Vidne - Carriage to Vienna (120 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Aranyhajú Nyárszépe 7. plads -> 120 point

    92. From Russia With Love - Agent 007 jages (120 point)

    92. Avengers: Endgame (120 point)

    92. Almost Famous (120 point)

    91. The Lord of the Rings: The Two Towers - Ringenes herre: De to tårne (123 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Neranders 13. plads -> 85 point
    • Movie1000 27. plads -> 38 point

    Steffan Rasmussen 1-09-19 12:57

  • ★★★0

    Ved ikke bare om det er mig, men går det ikke lidt hurtigt med 10 film om dage? Jeg troede faktisk en film ad gangen ville blive offentlig gjort, så man også kan nå at snakke lidt om de forskellige.

    Måske 10 film hver anden eller tredje dag?

    Men det bliver spændende at følge :) 

    Kan sagtens sætte tempoet ned. Det ville også gøre det lidt lettere for mig mht. at lave opdateringen med links mv.

    Steffan Rasmussen 1-09-19 12:36

  • ★★★0

    Fedt du skriver hvem der har dem på hvilken plads.

    Jeg stemmer også for tempoet lidt ned..

    MadMartigan 1-09-19 17:01

  • ★★★0

    Så 5 på plads 92? 

    MOVIE1000 1-09-19 17:11

  • ★★★0

    Så 5 på plads 92? 

    Korrekt. Og 2 på plads 98. 

    Steffan Rasmussen 1-09-19 18:09

  • ★★★★★0

    Det er allerede nu en ret spøjs liste. Spændende!

    David Lund 1-09-19 20:08

  • ★★★★★★1

    Shawshank Redemption. Fin film - men hvordan er den havnet som nr 1 hos IMDb?

    Wayne 2-09-19 07:02

  • ★★★★★★2

    Shawshank Redemption. Fin film - men hvordan er den havnet som nr 1 hos IMDb?

    Der udbrød stemmekrig blandt brugerne for år tilbage, hvor den blev stemt op på førstepladsen. Det er også derfor at den har markant flere stemmer end så mange andre film på siden.

    Den og The Dark Knight bl.a. var med til at afsløre nogle svagheder ved IMDb's system, hvor TDK havnede på IMDb Top 250, før den i det hele taget kom i biografen. Det samme skete i mindre grad på Filmz for mange år tilbage, hvor brugerne stemte Kampen om den røde ko (tror jeg det var) ned i IMDb Bottom 100

    Zero Cool 2-09-19 07:17

  • ★★★★0

    Den har jo ligget som nr. 1 længe før TDK udkom. Systemet har i alle dage været svagt, alene af den grund måden den er indrettet på. At alle kan stemme. Men ellers er det en film, de fleste mennesker godt kan lide og deler mindst vandene. 

    Babo 2-09-19 07:22

  • ★★★★★★1

    Den har jo ligget som nr. 1 længe før TDK udkom. Systemet har i alle dage været svagt, alene af den grund måden den er indrettet på. At alle kan stemme. Men ellers er det en film, de fleste mennesker godt kan lide og deler mindst vandene. 

    Ja? Der er tale om to forskellige hændelser, tre, hvis vi tæller den koordineret indsats fra Filmz med.

    Den første hændelse var stemmekrigen som fik Shawshank på første pladsen, over Godfather.

    Den anden hændelse var at TDK blev stemt ind på listen, før den blev udgivet i biografen.

    Pointen er ikke, at systemet ikke altid har været svagt, pointen er, at bl.a. de to film var med til at påvise svaghederne.

    Zero Cool 2-09-19 07:28

  • ★★★★★★0

    Det samme skete i mindre grad på Filmz for mange år tilbage, hvor brugerne stemte Kampen om den røde ko (tror jeg det var) ned i IMDb Bottom 100

    Kampen om den røde ko,  er ikke på nogen måder en fantastisk film. Men ærgerligt, når film havner et sted, helt ufortjent. Jeg har altid set Shawshank Redemption som en slags kompromis - da ikke alle elsker Godfather. Men det skærer alligevel i øjnene at se SR på toppen af verdens største filmsites liste.

    Wayne 2-09-19 08:30

  • ★★★★0

    Jeg mener bestemt Shawshank var oppe og vende som nummer 1 før  ‘krigen’. Jeg ved også Godfather var det.

    Jeg synes det er besynderligt at 1-2 to film skal ‘påvise svaghederne’ når svaghederne er så åbenlyse. Når man kunne stemme på en film længe inden premieren, burde man ihvertfald have set problemet komme. 

    Babo 2-09-19 08:38

  • ★★★★★★0

    Kampen om den røde ko,  er ikke på nogen måder en fantastisk film. Men ærgerligt, når film havner et sted, helt ufortjent. Jeg har altid set Shawshank Redemption som en slags kompromis - da ikke alle elsker Godfather. Men det skærer alligevel i øjnene at se SR på toppen af verdens største filmsites liste.

    Det er meget længe siden, at den forsvandt fra Bottom 100.

    Men tag ikke IMDb for seriøst. Det er en ok side at bruge til få få en fornemmelse for om en film er god eller dårlig, men er en film ramt af hype eller anti-hype, bliver det straks sværere.

    Zero Cool 2-09-19 08:39

  • ★★★★0

    Kampen om den røde ko,  er ikke på nogen måder en fantastisk film. Men ærgerligt, når film havner et sted, helt ufortjent. Jeg har altid set Shawshank Redemption som en slags kompromis - da ikke alle elsker Godfather. Men det skærer alligevel i øjnene at se SR på toppen af verdens største filmsites liste.

    Vil det ikke skære i øjnene, uanset hvilken film der var nummer 1? Medmindre det tilfældigvis, er ens favoritfilm? Men som sagt, ikke så underligt, på en mainstream side, at netop Shawshank er nummer 1. 

    Babo 2-09-19 08:46

  • ★★★★0

    Jeg foretrækker TSPDT. 

    Babo 2-09-19 08:47

  • ★★★★★0

    Var det ikke i 2008, at Shawshank indhentede Godfather? Husker det som om, at den længe havde ligget nr. 2, og den netop som Bruno siger, fik en hulens masse 10/10’ere lige pludselig og fik førstepladsen.

    David Lund 2-09-19 08:51

  • ★★★★0

    Var det ikke i 2008, at Shawshank indhentede Godfather? Husker det som om, at den længe havde ligget nr. 2, og den netop som Bruno siger, fik en hulens masse 10/10’ere lige pludselig og fik førstepladsen.

    Men hvorfor fik den hulens masse 10 og ikke Godfather? 

    Jeg husker sgu gammelt VHS bånd eller lign, hvor der var et mærke ‘nummer 1 på imdb’. Altså Shawshank. Men altså.. det var et hullet system.

    Babo 2-09-19 09:01

  • ★★★★★★0

    Det er meget længe siden, at den forsvandt fra Bottom 100.

    Men tag ikke IMDb for seriøst. Det er en ok side at bruge til få få en fornemmelse for om en film er god eller dårlig, men er en film ramt af hype eller anti-hype, bliver det straks sværere.

    Der er enkelte undtagelser, men synes dog at de fleste film rammer et rimeligt fair leje efter nogle måneder - også selvom de bliver hypet op i starten. Egentlig er det også logisk, da det som regel er hard-core fans som er de første til at se og rate en film. Efterfølgende er det mængden af stemmer som er afgørende.

    Wayne 2-09-19 09:10

  • ★★★★★★0

    Trods huller i systemet, så burde tiden have flyttet Shawshank - mere end 10 år som nr. 1 er længe for en film som ikke burde være der.

    Har jeg forståët det rigtigt så er den der mest fordi at de som heller så deres favorit, end Godfather - være nr. 1, har stemt den op, i erkendelsen af at deres egen favorit ikke kan få pladsen.

    Wayne 2-09-19 09:15

  • ★★★0

    På opfordring sætter jeg tempoet for opdateringer ned.

    Jeg opdaterer filmene en af gangen, og laver 1-2 opdateringer om dagen.

    Steffan Rasmussen 2-09-19 09:17

  • ★★★0

    90. Ying xiong - Hero (125 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Guldager 15. plads -> 75 point
    • Neranders 30. plads -> 32 point
    • Dyg 37. plads -> 18 point

    Steffan Rasmussen 2-09-19 09:24

  • ★★★★0

    Fedt at andre også havde Hero med! Jeg troede ellers jeg stod alene med den.

    dyg 2-09-19 09:29

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen