Forum - Forum-tråd: Moovys top 100 film ... The Countdown

Moovys top 100 film ... The Countdown

  • ★★★★0

    At folk ofte ser “tunge” ud når de slås realistisk:) Men det var nu mere en sidebemærkning. Jeg kan som sagt ikke følge din oplevelse. Min oplevelse hæmmes ikke af noget i den scene. Derudover, er han jo arkæolog og underviser, i fald du skulle have misset dette;) Skal vi så se at komme videre. 

    Du missede lidt ‘han slås sådan som i alle film’ :) Han laver ellers mange andre vilde ting, trods hans ‘erhverv’ :)

    Ja lad os komme videre. Det var nu dig der kommenterede på det :)

    Babo29-09-19 13:31

  • ★★★★0

    Gilliams anden bedste film. Må tilstå han udover Brazil og 12 Monkeys ikke siger mig synderligt meget og jeg har slet ikke interesse i mandens nyeste film, som i øvrigt kan streames hos blockbusters kan jeg se. 

    Babo29-09-19 13:35

  • ★★★★★★0

    Der er en del af Gilliams film jeg ikke har set, men af dem jeg har set, synes jeg at Monty Python and the Holy Grail, Time Bandits, Brazil og Twelve Monkeys er gode. Fear and Loathing in Las Vegas er også, men der var han mere en hired gun, som kom ind i 11. time, så det var begrænset hvor meget indflydelse han havde på den kreative proces.

    Zero Cool29-09-19 13:40

  • ★★★★★★0

    Jeg har set 10 af hans film og i hvert fald de 6 af dem er faldet i min smag. Men han er nok en required taste eller hvad man siger. Det er dog mange år siden han har lavet en virkelig god en.

    T. Nielsen29-09-19 13:55

  • ★★★★★★1

    Ja den er så feeee’ og som du med garanti ved, blev den sådan ogs Ford havde turistmave og de var ved at komme bagud:D

    Ja, netop. Og det gjorde det langt bedre. :-)

    Wayne29-09-19 15:04

  • ★★★★★★0

    23. Brazil (338 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Dyg 1. plads -> 300 point
    • Steffan Rasmussen 27. plads -> 38 point

    Rigtig fin, dog ikke en film i min top 100

    Wayne29-09-19 15:09

  • ★★★★★★1

    Ja, netop. Og det gjorde det langt bedre. :-)

    Enig. Den scene er så skide cool og i øvrigt koldsindig morsom. Derudover er den jo også ret rationel, selv om det måske ikke normalt præger en sådan genre. 

    T. Nielsen29-09-19 15:10

  • ★★★1

    22. Zodiac (373 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Dyg 5. plads -> 155 point
    • MadMartigan 17. plads -> 66 point
    • Neranders 17. plads -> 66 point
    • Riqon 24. plads -> 44 point
    • Kruse 25. plads -> 42 point

    Steffan Rasmussen29-09-19 18:17

  • ★★★★★★0

    Fincher’s bedste synes jeg. Så gennemført og modent fortalt. Scenen ved søen har i øvrigt hjemsøgt mig i årevis:)

    T. Nielsen29-09-19 18:28

  • ★★★★0

    Ikke så meget at sige. Eller jo. Det forpulede mesterværk :) 

    Det er lidt ‘på dagen’ hvad jeg synes er Finchers bedste film. Det har længe stået mellem tre film. Og det tror jeg ikke vil ændre sig. 

    Babo29-09-19 18:36

  • ★★★★1

    Uden sammenligning Finchers bedste. 10/10 :)

    chandler7529-09-19 18:41

  • ★★★★2

    Bortset fra Seven og Fight Club også er 10, men okay :)

    Jeg har næsten lige genset Seven. Den bliver jeg aldrig træt af. Indimellem kan jeg synes det er den bedste film lavet. Absurd dyster og lige i min boldgade :)

    Babo29-09-19 18:52

  • ★★★★★★0

    Jeg synes, at Fincher er ret overvurderet. Se7en er vildt god, og Gone Girl kan jeg også lide, men resten er jeg ikke så vild med. 

    Guldager29-09-19 18:59

  • ★★★★2

    Bortset fra Seven og Fight Club også er 10, men okay :)

    Jeg har næsten lige genset Seven. Den bliver jeg aldrig træt af. Indimellem kan jeg synes det er den bedste film lavet. Absurd dyster og lige i min boldgade :)

    Hov, du giver da ikke karakterer!

    chandler7529-09-19 19:14

  • ★★★★★★1

    24. Raiders of the Lost Ark (337 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Wayne 9. plads -> 105 point
    • Åkepool 10. plads -> 100 point
    • Kruse 23. plads -> 46 point
    • MadMartigan 23. plads -> 46 point
    • David Lund 26. plads -> 40 point

    Måske den film jeg har set flest gange, af alle.

    På mange måder indbegrebet af en eventyrfilm. Den trækker så mange tråde tilbage - og frem i filmhistorien. Tror helt ærligt at Ford, med sit daggamle skæg og casual look, var afgørende for skabelsen af den moderne mand. 

    En film af så høj kvalitet at den foreviget har opnået sin klassikerstatus. Det perfekte eventyr.

    Wayne29-09-19 19:18

  • ★★★★★★1

    Måske den film jeg har set flest gange, af alle.

    På mange måder indbegrebet af en eventyrfilm. Den trækker så mange tråde tilbage - og frem i filmhistorien. Tror helt ærligt at Ford, med sit daggamle skæg og casual look, var afgørende for skabelsen af den moderne mand. 

    En film af så høj kvalitet at den foreviget har opnået sin klassikerstatus. Det perfekte eventyr.

    Og så må vi ikke glemme John Williams fremragende tema melodi:D

    T. Nielsen29-09-19 20:07

  • ★★★★★★0

    Og så må vi ikke glemme John Williams fremragende tema melodi:D

    Nemlig. Og fedt at Ford, når han tog hatten på pludselig ikke havde brug for brillerne - og groede skæg på et øjeblik. :-)

    Wayne29-09-19 20:44

  • ★★★0

    21. Se7en - Seven (380 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • MadMartigan 8. plads -> 110 point
    • Kruse 15. plads -> 75 point
    • Åkepool 17. plads -> 66 point
    • Dyg 19. plads -> 58 point
    • Neranders 29. plads -> 34 point
    • Riqon 29. plads -> 34 point
    • David Lund 48. plads -> 3 point

    Steffan Rasmussen29-09-19 21:25

  • ★★★★★★0

    Nemlig. Og fedt at Ford, når han tog hatten på pludselig ikke havde brug for brillerne - og groede skæg på et øjeblik. :-)

    The magic of cinema;)

    T. Nielsen29-09-19 21:28

  • ★★★★★★0

    21. Se7en - Seven (380 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • MadMartigan 8. plads -> 110 point
    • Kruse 15. plads -> 75 point
    • Åkepool 17. plads -> 66 point
    • Dyg 19. plads -> 58 point
    • Neranders 29. plads -> 34 point
    • Riqon 29. plads -> 34 point
    • David Lund 48. plads -> 3 point

    Finchers andenbedste:) Ved ikke om den ville ryge helt ind på min top 50 måske, men det har intet med dens kvaliteter at gøre, for den burde høre til “deroppe”. 

    T. Nielsen29-09-19 21:30

  • ★★0

    21. Se7en - Seven (380 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • MadMartigan 8. plads -> 110 point
    • Kruse 15. plads -> 75 point
    • Åkepool 17. plads -> 66 point
    • Dyg 19. plads -> 58 point
    • Neranders 29. plads -> 34 point
    • Riqon 29. plads -> 34 point
    • David Lund 48. plads -> 3 point

    Den film er bare klasse, og sidder så dybt i en, når man er vokset op med den. Zodiac er også virkelig god, men Seven er bare lige den tand bedre.

    MadMartigan29-09-19 21:32

  • ★★★★0

    Plot, karakterer, stemning, dialog... den film er i særklasse. 

    Babo29-09-19 21:48

  • ★★★★0

    Og helt vildt man kunne lave et mesterværk blot nogle år efter et makværk :)

    Babo29-09-19 21:51

  • 1

    Og helt vildt man kunne lave et mesterværk blot nogle år efter et makværk :)

    Jeg tror nærmere det er på trods af Aliens 3 at han kunne lave Se7en. Han lærte ikke at lade sig køre rundt i manegen og at han vil have fuld kontrol ellers bliver det uden ham. På en eller anden måde har oplevelserne med Aliens 3 været med til at skabe hans fremtidige karriere og naturligvis massevis af talent, men sidstnævnte siger sig selv.

    Whispering Horse29-09-19 22:59

  • ★★★★0

    Jeg tror nærmere det er på trods af Aliens 3 at han kunne lave Se7en. Han lærte ikke at lade sig køre rundt i manegen og at han vil have fuld kontrol ellers bliver det uden ham. På en eller anden måde har oplevelserne med Aliens 3 været med til at skabe hans fremtidige karriere og naturligvis massevis af talent, men sidstnævnte siger sig selv.

    Sådan kunne man også vende den. Men alligevel. Ét er, at han ville mere kontrol, men ovenpå Alien 3 skulle man formode han ikke just var i nogen position til at stille krav. At de gav ham en rimelig stor pose penge til Seven, en meget mørk mainstream film, er lidt vildt. 

    Babo30-09-19 06:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen