Forum - Forum-tråd: Moovys top 100 film ... The Countdown

Moovys top 100 film ... The Countdown

  • ★★★★★★0

    Ja det kan virke lidt vildt. Det har muligvis hjulpet at han var et ret respekteret navn indenfor musikvideoer, som dengang var ret stort. 

    T. Nielsen30-09-19 06:55

  • ★★★★0

    30. Låt den rätte komma in - Let the Right One In - Lad den rette komme ind (304 point)

    Den må jeg sgu trække en Åkepool på..

    Det gør jeg ikke engang selv.

    En rigtig god film, som var kommet på min Top 100

    Og dagens tal er 35

    Åkepool30-09-19 09:07

  • ★★★★0

    Mit tal er 22

    dyg30-09-19 10:49

  • ★★★★★★0

    Mit er 8. Så indtil videre er jeg godt med i forhold til at have set “brugernes top 100 (plus det løse:)

    T. Nielsen30-09-19 11:13

  • ★★★★★★0

    Mit Åkepooltal er 10, der er kun 2 af dem jeg helt sikkert kommer til at se.

    Wayne30-09-19 11:35

  • ★★★★★★1

    Haha Åkepool er blevet kult:D

    T. Nielsen30-09-19 11:31

  • ★★★★1

    Mit Åkepoltal

    Haha Åkepool er blevet kult:D

    Ha ha, Åkepooltal 

    Åkepool30-09-19 11:33

  • ★★★★★★1

    Ha ha, Åkepooltal 

    Deadpool - Åkepool. Du er i den grad en kult figur. :-)

    Wayne30-09-19 11:34

  • ★★★★★0

    Jeg er oppe på 8 film, som jeg ikke har set.

    Kruse30-09-19 11:45

  • ★★★★0

    Jeg bliver selvfølgelig nødt til, at tvinge mig selv til at se, i det mindste dem jeg har stående fra denne liste, som jeg mangler at se.

    Det må være et mål at nå, måske inden årets udgang.

    Åkepool30-09-19 11:59

  • ★★★★★★0

    Der er 6, jeg ikke set: Om Shanti Om, de tre af ANs film og de to Avengers. Får nok aldrig set nogen af dem... 

    Guldager30-09-19 12:27

  • ★★★★0

    Jeg vil slet ikke ind på din definition af logik :)

    Mit gæt er, når man nævner ‘bedste Nolan film’ så får man med sandsynlighed ret så forskellige svar, måske også mere end hos mange andre. 

    Jep..Mht Prestige f.eks er der stadig mange, som har helt forskellig opfattelse af slutningen. Derfor synes jeg også den holder max. Det er muligt tricket afsløres, men det interessante er ikke HVAD, som er sekundært. Det interessante er, HVEM og HVORFOR?

    Bruce30-09-19 12:39

  • ★★★★0

    Jep..Mht Prestige f.eks er der stadig mange, som har helt forskellig opfattelse af slutningen. Derfor synes jeg også den holder max. Det er muligt tricket afsløres, men det interessante er ikke HVAD, som er sekundært. Det interessante er, HVEM og HVORFOR?

    Ja lige præcis, du. Og når en film tillige afsluttes med ordene ‘Now you're looking for the secret… but you're not really looking. You want to be fooled’ så garanterer det jo endeløs debat. 

    Babo30-09-19 12:58

  • ★★★★★★0

    Ja lige præcis, du. Og når en film tillige afsluttes med ordene ‘Now you're looking for the secret… but you're not really looking. You want to be fooled’ så garanterer det jo endeløs debat. 

    Ja det er en herlig drilsk sætning:D

    T. Nielsen30-09-19 13:20

  • ★★★★★★0

    Jep..Mht Prestige f.eks er der stadig mange, som har helt forskellig opfattelse af slutningen. Derfor synes jeg også den holder max. Det er muligt tricket afsløres, men det interessante er ikke HVAD, som er sekundært. Det interessante er, HVEM og HVORFOR?

    Jeg holder også af The Prestige - men fik mest ud af den første gang, da man fik overraskelsen til sidst.

    Men spørgsmålet er vel snarere om Nolan lægger et røgslør ud, for at man skal gætte på noget som ikke er der. Hvis der var mere - så burde der være nogen som havde gættet det nu.

    Og lidt af mystikken forsvinder, når man benytter sig af en teknisk løsning som duplikerer mennesker - så kunne alle jo trylle...

    Wayne30-09-19 13:38

  • ★★★★0

    Jeg holder også af The Prestige - men fik mest ud af den første gang, da man fik overraskelsen til sidst.

    Men spørgsmålet er vel snarere om Nolan lægger et røgslør ud, for at man skal gætte på noget som ikke er der. Hvis der var mere - så burde der være nogen som havde gættet det nu.

    Og lidt af mystikken forsvinder, når man benytter sig af en teknisk løsning som duplikerer mennesker - så kunne alle jo trylle...

    Tror du misser lidt tematikker om personlighedsspaltning

    Babo30-09-19 14:04

  • ★★★★★★0

    Tror du misser lidt tematikker om personlighedsspaltning

    Wow. Så er vi derude hvor der er flere metalag? 

    Lidt i stil med Shutter Island?

    Visse instruktører har luret at den bedste vej til at gøre en film legendarisk, er ved at stille spørgsmål som ikke kan besvares.

    Det ved Nolan. I Inception - vælter snurretoppen til sidst, eller? Og er Cobb bare fanget i en drøm - måske Mal’s?

    Wayne30-09-19 14:14

  • ★★★0

    20. El laberinto del fauno - Pan's Labyrinth - Pans labyrint (383 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Guldager 3. plads -> 210 point
    • HerrGuth 10. plads -> 100 point
    • Aranyhajú Nyárszépe 16. plads -> 70 point
    • Neranders 48. plads -> 3 point

    Steffan Rasmussen30-09-19 16:15

  • ★★★0

    20. El laberinto del fauno - Pan's Labyrinth - Pans labyrint (383 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Guldager 3. plads -> 210 point
    • HerrGuth 10. plads -> 100 point
    • Aranyhajú Nyárszépe 16. plads -> 70 point
    • Neranders 48. plads -> 3 point

    Den havde jeg ikke set komme 

    MadMartigan30-09-19 16:22

  • ★★★0

    Den havde jeg ikke set komme 

    Apropos ikke set det komme. Kan vi få nogle bud på hvilke 15 film der ligger i top 15?

    Steffan Rasmussen30-09-19 16:27

  • ★★0

    The Tree of Life, The Godfather I + II og Taxi Driver! 

    Mikkel Abel30-09-19 16:32

  • ★★★1

    The Tree of Life, The Godfather I + II og Taxi Driver! 

    Fedtspiller. 15 bud eller ingen bud 

    Steffan Rasmussen30-09-19 16:38

  • ★★★★0

    Et mesterværk af en film, som rammer alle de rigtige tangenter. Del Toro i topform. 

    Babo30-09-19 16:48

  • ★★★★0

    Wow. Så er vi derude hvor der er flere metalag? 

    Lidt i stil med Shutter Island?

    Visse instruktører har luret at den bedste vej til at gøre en film legendarisk, er ved at stille spørgsmål som ikke kan besvares.

    Det ved Nolan. I Inception - vælter snurretoppen til sidst, eller? Og er Cobb bare fanget i en drøm - måske Mal’s?

    Jeg har ikke samme høje tanker om de to du nævner, men selvfølgelig kan man finde subtext i dem også. Men hvor jeg i Inception er lidt ligeglad med slutscenens udfald, er jeg i Prestige langt mere nysgerrig omkring temaerne og - som Bruce skrev - hvem og hvorfor. 

    Og så er det klart mandens mest atmosfæriske film. Nok også den eneste. 

    Babo30-09-19 16:51

  • ★★★★★★0

    20. El laberinto del fauno - Pan's Labyrinth - Pans labyrint (383 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Guldager 3. plads -> 210 point
    • HerrGuth 10. plads -> 100 point
    • Aranyhajú Nyárszépe 16. plads -> 70 point
    • Neranders 48. plads -> 3 point

    Også en fantastisk film. Men de kan jo ikke alle være i top 50

    Wayne30-09-19 16:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen