Forum - Forum-tråd: Moovys top 100 film ... The Countdown

Moovys top 100 film ... The Countdown

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke samme høje tanker om de to du nævner, men selvfølgelig kan man finde subtext i dem også. Men hvor jeg i Inception er lidt ligeglad med slutscenens udfald, er jeg i Prestige langt mere nysgerrig omkring temaerne og - som Bruce skrev - hvem og hvorfor. 

    Og så er det klart mandens mest atmosfæriske film. Nok også den eneste. 

    Jeg har ikke høje tanker om Shutter Island, fin film som netop bliver overfortolket.

    Inception nyder jeg at se som actionthriller. Jeg synes det er et fedt univers Nolan har bygget. Men jeg bruger ikke dage og timer på at tolke på den.

    Wayne30-09-19 17:06

  • ★★★★★★0

    20. El laberinto del fauno - Pan's Labyrinth - Pans labyrint (383 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Guldager 3. plads -> 210 point
    • HerrGuth 10. plads -> 100 point
    • Aranyhajú Nyárszépe 16. plads -> 70 point
    • Neranders 48. plads -> 3 point

    En perle af en film. Nøj hvor jeg fik høfeber da jeg så den sammen med “Obersten” til Oscar Night. 

    T. Nielsen30-09-19 17:10

  • ★★★★★★0

    Et mesterværk af en film, som rammer alle de rigtige tangenter. Del Toro i topform. 

    Ja synd han sjældent rammer det niveau. 

    T. Nielsen30-09-19 17:10

  • ★★★★★★0

    Apropos ikke set det komme. Kan vi få nogle bud på hvilke 15 film der ligger i top 15?

    Så burde vi poste dem til dig. Det ville være mest fair. ;-)

    Wayne30-09-19 17:26

  • ★★★★0

    Ja synd han sjældent rammer det niveau. 

    Måske ramte han lidt over evne :)

    Men tror aldrig før jeg har tænkt ‘sådan kunne denne ellers eventyrlige’ genre også være’. Meget tragisk. Meget mørk. Meget smuk. Altså, den burde jo være på enhvers liste. :)

    Babo30-09-19 17:42

  • 0

    Apropos ikke set det komme. Kan vi få nogle bud på hvilke 15 film der ligger i top 15?

    Never mind, hvis de skal sendes ind i stedet for.

    Neranders30-09-19 19:02

  • ★★★0

    Så burde vi poste dem til dig. Det ville være mest fair. ;-)

    Enig, man kan jo kun poste dem man selv har højest.

    Det er jo så spændende nu, jeg ikke har sovet i flere dage..

    Og igen har Babo og T. Nielsen svigtet en film, der kunne have kommet langt højere op. Jeg har sådan et billede af Babo i morgenkåbe, det står og forklare T.Nielsen, hvor god hans kaffe er. 

    I don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it, I know how good it is. When Bonnie goes shopping, she buys shit. Me, I buy the gourmet expensive stuff because when I drink it, I want to taste it. But you know what's on my mind right now? It ain't the coffee in my kitchen...

    MadMartigan30-09-19 18:59

  • ★★★★0

    Enig, man kan jo kun poste dem man selv har højest.

    Det er jo så spændende nu, jeg ikke har sovet i flere dage..

    Og igen har Babo og T. Nielsen svigtet en film, der kunne have kommet langt højere op. Jeg har sådan et billede af Babo i morgenkåbe, det står og forklare T.Nielsen, hvor god hans kaffe er. 

    I don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it, I know how good it is. When Bonnie goes shopping, she buys shit. Me, I buy the gourmet expensive stuff because when I drink it, I want to taste it. But you know what's on my mind right now? It ain't the coffee in my kitchen...

    I AM A SINNER! som Plainwiew ville sige :)

    Og mht TN: Man kan trække hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke. :)

    Babo30-09-19 19:20

  • ★★★★★★0

    Måske ramte han lidt over evne :)

    Men tror aldrig før jeg har tænkt ‘sådan kunne denne ellers eventyrlige’ genre også være’. Meget tragisk. Meget mørk. Meget smuk. Altså, den burde jo være på enhvers liste. :)

    Jeg har selv tænkt tanken....:-/

    T. Nielsen30-09-19 20:04

  • ★★★★★★0

    I AM A SINNER! som Plainwiew ville sige :)

    Og mht TN: Man kan trække hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke. :)

    Nej heldigvis, så let bukker jeg ikke under;)

    T. Nielsen30-09-19 20:06

  • ★★★0

    Så lad os få top 15 bud fra de der ikke selv har fået indsendt bud. 

    Steffan Rasmussen30-09-19 20:07

  • ★★★★★★0

    Enig, man kan jo kun poste dem man selv har højest.

    Det er jo så spændende nu, jeg ikke har sovet i flere dage..

    Og igen har Babo og T. Nielsen svigtet en film, der kunne have kommet langt højere op. Jeg har sådan et billede af Babo i morgenkåbe, det står og forklare T.Nielsen, hvor god hans kaffe er. 

    I don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it, I know how good it is. When Bonnie goes shopping, she buys shit. Me, I buy the gourmet expensive stuff because when I drink it, I want to taste it. But you know what's on my mind right now? It ain't the coffee in my kitchen...

    De skylder så meget, efterhånden. Et hotelophold med gourmet middag, kaffe og god cognac ville vel ikke være formeget forlangt. Vi har slidt og slæbt for dem.

    :-)

    Wayne30-09-19 20:12

  • ★★★0

    19. A Clockwork Orange - Clockwork Orange (416 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • David Lund 3. plads -> 210 point
    • Kruse 8. plads -> 110 point
    • Riqon 20. plads -> 54 point
    • Movie1000 25. plads -> 42 point

    Steffan Rasmussen30-09-19 20:26

  • ★★★★0

    Der mangler vel lidt SW, Leone, Godfather, Taxi Driver, LOTR 1, Alien og nogle af de sædvanlige fra imdbs top. 

    Babo30-09-19 20:29

  • ★★★★★★0

    Der mangler vel lidt SW, Leone, Godfather, Taxi Driver, LOTR 1, Alien og nogle af de sædvanlige fra imdbs top. 

    Mon ikke det dukker op?

    Wayne30-09-19 20:30

  • ★★★★0

    Mon ikke det dukker op?

    Det er jo det, jeg tror :)

    Babo30-09-19 20:31

  • ★★★★★★0

    Der mangler vel lidt SW, Leone, Godfather, Taxi Driver, LOTR 1, Alien og nogle af de sædvanlige fra imdbs top. 

    Er det ikke de “sædvanlige” du her nævner da? 

    T. Nielsen30-09-19 20:33

  • ★★★★0

    19. A Clockwork Orange - Clockwork Orange (416 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • David Lund 3. plads -> 210 point
    • Kruse 8. plads -> 110 point
    • Riqon 20. plads -> 54 point
    • Movie1000 25. plads -> 42 point

    Kubrick er jo sjældent mindre end fremragende. Ikke på min top 50, måske nok 100 stykker, man kan jo ikke have det hele med. Mit problem med Kubrick (hvis man kan kalde den det) er nogle gange hans tilgang til karakterer, som ofte er meget teatralske. Det skaber indimellem en distance, men oftest er der nok at beundre i hans værktøjskasse, at de mindre gode ting ofte ikke er nævneværdige. 

    Babo30-09-19 20:36

  • ★★★★0

    Er det ikke de “sædvanlige” du her nævner da? 

    Jo?

    Babo30-09-19 20:37

  • ★★★★★★0

    Jo?

    Jeg tænkte bare om de fleste ikke var nævnt, af dem man kan forvente med de sidste du skrev. Eller hvilken tænkte du på?

    T. Nielsen30-09-19 21:04

  • ★★★★0

    Jeg tænkte bare om de fleste ikke var nævnt, af dem man kan forvente med de sidste du skrev. Eller hvilken tænkte du på?

    Jeg gav bare et bud, som Steffan søgte. 

    Babo30-09-19 21:39

  • ★★★★0

    Apropos ikke set det komme. Kan vi få nogle bud på hvilke 15 film der ligger i top 15?

    Jeg kan komme med et gæt i morgen, når jeg kommer på arbejde. Der har jeg min Top 50 og min Top 20 indeholder vel de fleste i Top 15 ;) 

    Åkepool30-09-19 21:43

  • ★★★★0

    Jeg tænkte bare om de fleste ikke var nævnt, af dem man kan forvente med de sidste du skrev. Eller hvilken tænkte du på?

    Du er lidt væk nu min herre ;) 

    Åkepool30-09-19 21:44

  • ★★★★★★0

    Du er lidt væk nu min herre ;) 

    Story of my life

    T. Nielsen30-09-19 21:54

  • ★★★★★★0

    Så har jeg smidt mit bud på slut top-15, til Steffan. Så må vi se om andre tør.

    Wayne 1-10-19 08:43

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen