Forum - Forum-tråd: Moovys top 100 film ... The Countdown

Moovys top 100 film ... The Countdown

  • ★★★★★★0

    Den havde jeg så spået noget længere oppe.. Den ligger nr. 9 på IMDB pt.

    Enig. Endnu en gang trækker vi det tunge læs.

    Wayne 1-10-19 22:55

  • ★★★★★★1

    16. Il buono, il brutto, il cattivo - The Good, the Bad and the Ugly - Den gode, den onde og den grusomme (486 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Wayne 6. plads -> 135 point
    • MadMartigan 6. plads -> 135 point
    • Kruse 7. plads -> 120 point
    • Guldager 22. plads -> 48 point
    • Movie1000 22. plads -> 48 point

    Sergio Leone, hvorfor lavede du ikke flere film? Vanvittigt intenst og helt genialt langsomt. Verdens bedste western dufter af spaghetti. Og castet: Eli Wallash, Lee Van Cleef og Clinten. Tilsat Ennio Morricones helt geniale musik. Jeg elsker den film.

    Wayne 1-10-19 23:07

  • ★★★★★★0

    Det smadrede min top 15, øv.

    Wayne 1-10-19 23:08

  • ★★★★0

    Personligt hælder jeg lidt mere til moderne westerns, men det er ikke for at tage noget fra Leones mesterlige røverfortælling. Den er jo en klassiker. 

    Babo 2-10-19 06:36

  • ★★★★0

    16. Il buono, il brutto, il cattivo - The Good, the Bad and the Ugly - Den gode, den onde og den grusomme (486 point)

    Jeg var SÅ tæt på at putte den i mit Top 15 gæt jeg sendte ind i går. Godt jeg ikke gjorde det :) 

    Har du set den Åkepool? ;)

    Ja da, selvfølgelig ;) 

    Madmartigan: Tydeligvis ikke, for så havde han haft den med;)

    Den var ikke engang imellem dem jeg sorterede fra.

    Ja, jeg har faktisk set mere end 50 film, så jeg måtte sortere lidt fra ;) 

    Jeg var nu sikker på at nogle andre end mig også havde Lion King på listen. Den fremtræder ofte på toplister. 

    Min overraskelse er nok baseret på, da jeg genså den for nogle år siden, da mine drenge skulle se den.

    Jeg blev voldsomt skuffet og syntes den var jævnt kedelig.

    Åkepool 2-10-19 08:32

  • ★★★★★★0

    Personligt hælder jeg lidt mere til moderne westerns, men det er ikke for at tage noget fra Leones mesterlige røverfortælling. Den er jo en klassiker. 

    Eller måske er du bare mere generelt til nyere film? Ikke kun, men ofte er det et indtryk jeg godt kan få og jeg kender en del, også store filmfans der ofte hælder mere til nyere film. 

    T. Nielsen 2-10-19 08:33

  • ★★★★★★0

    Den var ikke engang imellem dem jeg sorterede fra.

    Ja, jeg har faktisk set mere end 50 film, så jeg måtte sortere lidt fra ;)

    Så har man i min verden ikke set den;) 

    Ej, fair nok og kun en spøg som du ved. Jeg regnede godt med du ikke havde den med. Synes at bemærke at du oftest har langt nyere film som favoritter. 

    T. Nielsen 2-10-19 08:37

  • ★★★★0

    Jeg er meget mere til Once Upon a Time in the West, som jeg også har på min top50, men denne er nu heller ikke at foragte. Helt sikkert en top100 film.

    dyg 2-10-19 08:52

  • ★★★★★★0

    Jeg er meget mere til dem begge to, så der er jeg heldig. De er begge mesterværker i min bog. Good, Bad, Ugly er blot et nøk bedre synes jeg. Måske fordi Once trods alt stræber lidt rigeligt efter sin højpandede status (sat på spidsen naturligvis). 

    T. Nielsen 2-10-19 09:09

  • ★★★★★★0

    Jeg er meget mere til Once Upon a Time in the West, som jeg også har på min top50, men denne er nu heller ikke at foragte. Helt sikkert en top100 film.

    Once Upon a Time in the West er også en helt fantastisk Sergio, de ligger tæt på min personlige top ti. Alene prologen i filmen - der opbygges en suspence med nogle karismatiske outlaws gennem flere minutter. Lyde, fluer, sved - der bliver stort ikke sagt et ord, gennem 10 minutter. De fleste instruktører ville dø for at lave en film med disse - og så pløkker Bronson dem ned, sekunder senere.

    En del af scenen, ses her;

    www.youtube.com/watch

    Filmen er også mere amerikansk i sin stil, end Il buono, il brutto, il cattivo. Til gengæld er introstemningen i Once Upon a time, endnu mere udtalt i hele Il buono, il brutto, il cattivo.

    De får begge en stjerneklar 10'er i min bog, men på en meget fintfølende vægt vinder Il buono, il brutto, il cattivo foran Once Upon a Time in the West.

    Her i øvrigt en scene fra A few dollars more, hvor den kloge (Van Cleef) narrer Clint Easwood.

    www.youtube.com/watch

    Sergio Leone kunne som ingen anden, få tiden til at stå stille. Bare nogle instruktører ville lære af det.

    Wayne 2-10-19 09:46

  • ★★★★0

    Synes at bemærke at du oftest har langt nyere film som favoritter. 

    Som f.eks. min 2. plads, som jo er hele 7 år yngre ;)

    Som vi har rundet for et stykke tid siden, er der en hel del af min Top 50 der er fra 70'erne og 80'erne (mest det sidste) hvis du regner det som langt nyere?

    Men ja, der er der også en del fra 90'erne og derefter.

    Men jeg ser ret sjældent film fra før 70'erne. Ikke af modvilje, men det sker bare sjældent og jeg ved godt at så har jeg misset mange klassikere. Jeg har f.eks. kun set en enkelt Hitchcock film og det grænser jo nok til blasfemi, men jeg satser da på at nå en del af de gamle, inden jeg stiller sutterne.

    Du ville græde hvis jeg skrev en liste over klassikere jeg mangler at se ;)  

    Åkepool 2-10-19 09:32

  • ★★★★0

    Eller måske er du bare mere generelt til nyere film? Ikke kun, men ofte er det et indtryk jeg godt kan få og jeg kender en del, også store filmfans der ofte hælder mere til nyere film. 

    Jamen det er jeg, det skal ikke være nogen hemmelighed. Men Leone nyder jeg skam rigtig meget.

    Babo 2-10-19 09:36

  • ★★★★★★0

    Som f.eks. min 2. plads, som jo er hele 7 år yngre ;)

    Som vi har rundet for et stykke tid siden, er der en hel del af min Top 50 der er fra 70'erne og 80'erne (mest det sidste) hvis du regner det som langt nyere?

    Men ja, der er der også en del fra 90'erne og derefter.

    Men jeg ser ret sjældent film fra før 70'erne. Ikke af modvilje, men det sker bare sjældent og jeg ved godt at så har jeg misset mange klassikere. Jeg har f.eks. kun set en enkelt Hitchcock film og det grænser jo nok til blasfemi, men jeg satser da på at nå en del af de gamle, inden jeg stiller sutterne.

    Du ville græde hvis jeg skrev en liste over klassikere jeg mangler at se ;)  

    Jamen jeg forventede skam ikke at der ikke kunne være undtagelser. Film fra 70’erne er med vore dages øjne selvsagt ikke nyere. I min bog er det dog heller ikke gamle film. Men det svinger nok hvor snittet det er. 

    Jeg har mange favoritter det er way older. 

    PS. Jeg græder allerede:D

    T. Nielsen 2-10-19 09:54

  • ★★★★★★0

    Jamen det er jeg, det skal ikke være nogen hemmelighed. Men Leone nyder jeg skam rigtig meget.

    Der er også meget at nyde, i hvert fald i de tre værker jeg regner som mesterværker. 

    T. Nielsen 2-10-19 09:55

  • ★★★1

    Det smadrede min top 15, øv.

    Lav en ny.

    Steffan Rasmussen 2-10-19 11:00

  • ★★★0

    Kom frisk med jeres bud på top 15. I behøver ikke rangere dem, bare skriv hvilke femten film i regner med er i top 15. PS - Jeg udlover en præmie hvis der er nogen der rammer alle 15.

    Steffan Rasmussen 2-10-19 11:03

  • ★★★★★★0

    Lav en ny.

    Hermed gjort. 

    Wayne 2-10-19 11:09

  • ★★★★★★0

    Kom frisk med jeres bud på top 15. I behøver ikke rangere dem, bare skriv hvilke femten film i regner med er i top 15. PS - Jeg udlover en præmie hvis der er nogen der rammer alle 15.

    Som at alle 15 er med på listen i vilkårlig rækkefølge - eller fra 1-15?

    Det første er meget svært, og det sidste er nærmest umuligt :-)

    Wayne 2-10-19 11:11

  • ★★★★0

    Som at alle 15 er med på listen i vilkårlig rækkefølge - eller fra 1-15?

    Jeg tror bare det er det første. Det andet er som du selv skriver, umuligt.

    Og det er det første vel egentlig også ;) 

    Åkepool 2-10-19 11:43

  • ★★★1

    Som at alle 15 er med på listen i vilkårlig rækkefølge - eller fra 1-15?

    Det første er meget svært, og det sidste er nærmest umuligt :-)

    Alle 15 i vilkårlig rækkefølge.

    Steffan Rasmussen 2-10-19 12:14

  • ★★★★★★0

    Alle 15 i vilkårlig rækkefølge.

    Perfekt - nok tvivlsomt om nogen rammer, alligevel :-)

    Wayne 2-10-19 12:19

  • ★★★0

    Så er der lukket for bud til top 15. Har fået bud per mail fra Kruse, Åkepool og Wayne. Der kom ingen bud her i tråden (så vidt jeg har set).

    Steffan Rasmussen 2-10-19 15:27

  • ★★★★0

    Vi er klar 

    Åkepool 2-10-19 15:29

  • ★★★0

    15. The Tree of Life (496 point)

    • IMDb
    • Trailer
    • Guldager 1. plads -> 300 point
    • David Lund 4. plads -> 180 point
    • Kruse 38. plads -> 16 point

    Stillingen i top 15 "konkurrencen":

    • 1. Kruse 1/1
    • 2d. Wayne 0/1
    • 2d. Åkepool 0/1

    Steffan Rasmussen 2-10-19 15:43

  • ★★★★★★3

    Verdens mest overvurderet film;)

    T. Nielsen 2-10-19 15:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen