Forum - Forum-tråd: Moovys top 100 film ...

Moovys top 100 film ...

  • ★★★★★★0

    Men føler du ikke, det godt kan blive lidt en lodtrækning? Jeg sidder hele tiden og tænker, det skal være den...Nej, den....eller den.....eller den......Samtidig mangler jeg forsat at frasortere en hel del. Tænkte det var nemmest at fjerne dem først, jeg følte mig sikker på, ikke skulle med i denne omgang. Men efter de første 20-25 stykker, blev det også bøvlet:) Jeg kigger på det igen en anden dag. Nu er jeg da i gang.

    Fedt - du skal nok nå det :-)

    Wayne 3-03-21 09:37

  • ★★★★★★0

    Men føler du ikke, det godt kan blive lidt en lodtrækning?

    Tjo, jeg kan ikke lave en helt korrekt liste alligevel, så bruger ikke supermeget tid på det. Tror måske det er lettere at køre den på følelserne uden at tænke for meget over det :)

    Guldager 3-03-21 09:40

  • ★★★★★★0

    Forkert tråd

    Wayne 3-03-21 10:06

  • ★★★★★★0

    Tjo, jeg kan ikke lave en helt korrekt liste alligevel, så bruger ikke supermeget tid på det. Tror måske det er lettere at køre den på følelserne uden at tænke for meget over det :)

    Jeg trykker på Off:-)

    T. Nielsen 3-03-21 10:06

  • ★★1

    Tror der skal genses lidt film, men håber jeg får lavet en liste, der er jo nogen der skal have Top Gun på første pladsen :-D

    først her for nylig jeg er begyndt at bruge letterboxd til at gemme og vurdere hvilke film jeg har set, så er virkelig bagud der.

    Weird_J 3-03-21 11:32

  • ★★★★★★0

    Tror der skal genses lidt film, men håber jeg får lavet en liste, der er jo nogen der skal have Top Gun på første pladsen :-D

    først her for nylig jeg er begyndt at bruge letterboxd til at gemme og vurdere hvilke film jeg har set, så er virkelig bagud der.

    Du bruger ikke IMDb? Det ret simpelt at lave lister når man har plottet film ind (efter at Steffan har beskrevet hvordan).

    Wayne 3-03-21 11:35

  • ★★★★★★0

    Jeg har fået sorteret fra, så har de 50. Kunne næsten have haft bind for øjnene da jeg valgte mange af dem. Jeg har dog satset meget på film jeg har et “livslangt” kærlighedsforhold til. Så selv om de fleste er store og kendte klassikere, forventer jeg ikke at få mange på listen grundet filmenes alder (brugerlister er vel ofte præget af nyere film?)

    T. Nielsen 3-03-21 11:37

  • ★★★★★★0

    Jeg har fået sorteret fra, så har de 50. Kunne næsten have haft bind for øjnene da jeg valgte mange af dem. Jeg har dog satset meget på film jeg har et “livslangt” kærlighedsforhold til. Så selv om de fleste er store og kendte klassikere, forventer jeg ikke at få mange på listen grundet filmenes alder (brugerlister er vel ofte præget af nyere film?)

    29 af mine film er fra før år 2000 - 2 er fra før 1940

    Wayne 3-03-21 12:19

  • ★★0

    Du bruger ikke IMDb? Det ret simpelt at lave lister når man har plottet film ind (efter at Steffan har beskrevet hvordan).

    Nej af en eller anden grund syntes det var lettere med letterboxd appen, men har aldrig rigtig tjekket IMDB appen ud.

    og som du skriver så er det nemt at lave listen, når man har læst Steffans beskrivelse:-)

    Weird_J 3-03-21 12:24

  • ★★★★★★0

    Nej ah en eller anden grund syntes det var lettere med letterboxd appen, men har aldrig rigtig tjekket IMDB app ud

    Jeg kender ikke letterboxd.

    Til gengæld jeg har brugt IMDb gennem en del år, efterhånden - og stort set alle film og serier er registrerede der. Desuden kan man som regel få et rimeligt overblik over hvad der rører sig, både nu og i fremtiden.

    Wayne 3-03-21 12:34

  • ★★1

    Jeg kender ikke letterboxd.

    Til gengæld jeg har brugt IMDb gennem en del år, efterhånden - og stort set alle film og serier er registrerede der. Desuden kan man som regel få et rimeligt overblik over hvad der rører sig, både nu og i fremtiden.

    Har også Brugt IMDB til en del andet, så kan godt være man skulle tjekke deres app ud:-).

    Weird_J 3-03-21 12:41

  • ★★★★★★0

    Har også Brugt IMDB til en del andet, så kan godt være man skulle tjekke deres app ud:-).

    Gør det der fungerer bedst for dig - men der sker ikke noget ved at kigge :-)

    Wayne 3-03-21 13:34

  • ★★★★0

    Jeg har rated 48 film til 6/6 stjerner. Så det burde være muligt at lave en top 50. Men når jeg så skimmer ned over min liste, så kan jeg godt se, at der vist er nogle stykker, der bør revurderes.

    Egentlig burde der stå i Steffans regler, at det er et krav, at man genser alle de film, man sætter på sin top 50. Så har vi også noget at få tiden til at gå med her i marts :-)

    S. Rico 3-03-21 13:49

  • ★★★★★★0

    Egentlig burde der stå i Steffans regler, at det er et krav, at man genser alle de film, man sætter på sin top 50. Så har vi også noget at få tiden til at gå med her i marts :-)

    Jeg føler mig ret sikker på, at det:

    1. Ikke ville være nok “kun” at gense de 50 man har sat på.

    2. At der nok var en del af os, der næppe ville leve op til krævet og gøre listen til et 2-3 mands projekt:D

    T. Nielsen 3-03-21 14:08

  • ★★★★0

    Jeg er desuden bange for, at nogle af filmene vil tabe i værdi ved gensyn. Så er det måske bedre at holde fast i den perfekte oplevelse man fik første gang.

    S. Rico 3-03-21 14:32

  • ★★★★★★0

    Jeg har slet ikke tid til at gense 50 film...kan jo ligeså godt se 50 film, jeg ikke har set endnu :)

    Har set 88 film i år, som jeg ikke har set før...

    Guldager 3-03-21 14:42

  • ★★★★0

    Ud af 1663 IMDb-vurderinger har jeg 23 10'ere. Er det nærigt?

    chandler75 3-03-21 17:59

  • ★★★0

    Ud af 1663 IMDb-vurderinger har jeg 23 10'ere. Er det nærigt?

    Lidt - 1,38% har du givet 10. Jeg har 82 ud af 3020 = 2,72% så cirka det dobbelte.

    Steffan Rasmussen 3-03-21 18:17

  • ★★★★★★0

    Ud af 1663 IMDb-vurderinger har jeg 23 10'ere. Er det nærigt?

    Jeg har 26 ud af 3090 vurderinger.

    Zero Cool 3-03-21 18:21

  • ★★★★★★0

    Ud af 1663 IMDb-vurderinger har jeg 23 10'ere. Er det nærigt?

    Jeg har kun 0.8% på 10/10 :)

    Guldager 3-03-21 18:41

  • ★★★★0

    Haha ok, så er jeg ikke så nærig, som jeg troede...

    chandler75 3-03-21 18:45

  • ★★★★★★0

    Som en gammel kending, der er smuttet fra siden et par gange, ville sige: “Har jeg mange 10/10’ere, er det fordi jeg er god til at finde frem til de gode film. Har i andre mange 10/10’ere, skyldes det i er så pisse ukritiske og nemme”:D True Story;-)

    T. Nielsen 3-03-21 18:47

  • ★★★0

    Jeg har givet 10 10/10 ud af 3,947 film.

    Men nu er jeg også i forvejen en nærig vestjyde.

    MOVIE1000 3-03-21 18:58

  • ★★★★★★0

    Ud af 1663 IMDb-vurderinger har jeg 23 10'ere. Er det nærigt?

    Ikke i forhold til mine 38 ud af mere end 4000

    Wayne 3-03-21 19:20

  • ★★★★0

    Liste sendt! :)

    chandler7510-03-21 17:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen