Forum - Forum-tråd: Moovys top 50 film fra 1960'erne... The Countdown

Moovys top 50 film fra 1960'erne... The Countdown

  • ★★★0

    48d. They Shoot Horses, Don't They? (46 point) - instruktør: Sydney Pollack

    Steffan Rasmussen 1-10-21 15:12

  • ★★★★★★0

    48d. They Shoot Horses, Don't They? (46 point) - instruktør: Sydney Pollack

    Den må på min “list of shame”:-/

    Men vi er i gang og dét er fedt!!!

    T. Nielsen 1-10-21 15:26

  • ★★★★0

    Ikke set 

    Babo 1-10-21 17:17

  • ★★★★★0

    Heller ikke en film jeg har fået set, men jeg har altid godt kunne lide titlen :)

    Kruse 1-10-21 17:30

  • ★★★★0

    Jeg var næsten 100 % sikker på, at jeg var den eneste, der havde den på listen :)

    chandler75 1-10-21 17:36

  • ★★★0

    Har haft den på hylden siden 2009, men har ikke fået den set.

    Steffan Rasmussen 1-10-21 18:14

  • ★★★0

    48d. Les demoiselles de Rochefort (46 point) - instruktør: Jacques Demy

    Steffan Rasmussen 1-10-21 19:40

  • ★★★★★★0

    48d. Les demoiselles de Rochefort (46 point) - instruktør: Jacques Demy

    Nope:-0

    T. Nielsen 1-10-21 19:50

  • ★★★★★0

    48d. Les demoiselles de Rochefort (46 point) - instruktør: Jacques Demy

    En helt igennem fantastisk musical, som jeg så for første gang for nyligt. Jeg blev blæst væk af “The Young Girls of Rochefort”. Jeg blev helt forelsket i den verden som Jacques Demy skaber med smukke farver og forrygende kameraarbejde. For slet ikke at nævne noget musik og nogle sange jeg har haft i hovedet lige siden. Catherine Deneuve og hendes søster dybt charmerende og så har Gene Kelly endda også en lille rolle. Hvis man ikke bliver skræmt væk af ordene “fransk musical”, så er den bestemt værd at tjekke ud :)

    Kruse 1-10-21 20:03

  • ★★★★★★0

    Min 7. Plads bliver nok også en 48d. Ville være overrasket, hvis andre end Ut havde den på deres top 25.

    T. Nielsen 1-10-21 20:04

  • ★★★★★★0

    En helt igennem fantastisk musical, som jeg så for første gang for nyligt. Jeg blev blæst væk af “The Young Girls of Rochefort”. Jeg blev helt forelsket i den verden som Jacques Demy skaber med smukke farver og forrygende kameraarbejde. For slet ikke at nævne noget musik og nogle sange jeg har haft i hovedet lige siden. Catherine Deneuve og hendes søster dybt charmerende og så har Gene Kelly endda også en lille rolle. Hvis man ikke bliver skræmt væk af ordene “fransk musical”, så er den bestemt værd at tjekke ud :)

    Hmm, tror faktisk jeg har set den som barn eller meget ung teen. Synes der er noget der lyder bekendt. 

    T. Nielsen 1-10-21 20:07

  • ★★★★★0

    “The Young Girls of Rochefort” vil også virke bekendt hvis man har set “La La Land”, da Damien Chazelle har hentet stor inspiration fra både filmens musik og visuelle side.

    Kruse 1-10-21 20:09

  • ★★★★★★0

    “The Young Girls of Rochefort” vil også virke bekendt hvis man har set “La La Land”, da Damien Chazelle har hentet stor inspiration fra både filmens musik og visuelle side.

    Det var nok lige så meget Gene Kelly.

    T. Nielsen 1-10-21 20:13

  • ★★★★★0

    Det var nok lige så meget Gene Kelly.

    Også derfra. Jacques Demy har også hentet stort inspiration fra amerikanske musicals, så det går lidt i ring. Men Damien Chazelle har ikke lagt skjul på, hvor meget han elsker “The Umbrellas of Cherbourg” og “The Young Girls of Rochefort, og hvor stor en inspiration de var for “La La Land”. Åbningssekvensen på motorvejen er en ret tydelig homage til åbningssekvensen i “The Young Girls of Rochefort”.

    Kruse 1-10-21 20:50

  • ★★★★★★0

    Jeg burde se den (igen?), for holder faktisk ret meget af musicals.

    T. Nielsen 1-10-21 21:00

  • ★★★0

    48d. The Chase (46 point) - instruktør: Arthur Penn

    Steffan Rasmussen 2-10-21 09:48

  • ★★★★★★0

    48d. The Chase (46 point) - instruktør: Arthur Penn

    En af dem der har været oppe og vende hos mig. Rater den 9/10.

    0/3

    ÅPT 2

    T. Nielsen 2-10-21 09:56

  • 0

    48d. The Chase (46 point) - instruktør: Arthur Penn

    Så den uden at vide hvad filmen omhandlede. Den overraskede mig meget positivt.

    Popeye 2-10-21 12:25

  • ★★★0

    Det irriterer mig at jeg ikke kan finde filmen til en nogenlunde fornuftig pris i region b/2.

    MOVIE1000 2-10-21 14:51

  • ★★★0

    47. Les parapluies de Cherbourg (47 point) - instruktør: Jacques Demy

    Steffan Rasmussen 2-10-21 19:29

  • ★★★★★0

    47. Les parapluies de Cherbourg (47 point) - instruktør: Jacques Demy

    Fedt! Jeg troede ikke den ville finde vej til listen. Endnu en fantastisk musical fra Jacques Demy. Lidt speciel da al dialog i hele filmen bliver sunget. Det fungerer godt, men det gør også at sangene ikke helt bliver ørehængere på samme måde, som sangene fra “The Young Girls of Rochefort”. Smuk slutning.

    Kruse 2-10-21 20:15

  • 0

    Skulle vi nu ikke lige holde lidt igen med alle de musicals...

    Der kommer sikkert mindst 2 mere.

    Popeye 2-10-21 20:19

  • ★★★★★0

    Jeg havde hele tre musicals med på min liste, og to af dem er dukket op. Jeg har kun en af Robert Wise’s musicals med. Stærkt årti for musicals :)

    Kruse 2-10-21 20:22

  • ★★★★0

    Jeg er ikke ekspert på genren, men har 3-4 stykker jeg holder af. Jeg har dog ingen med fra dette årti. 

    Babo 2-10-21 20:25

  • ★★★★★★0

    Skulle vi nu ikke lige holde lidt igen med alle de musicals...

    Der kommer sikkert mindst 2 mere.

    Dem satser jeg også på

    Wayne 2-10-21 20:33

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen