Forum - Forum-tråd: Moovys top 50 film fra 1960'erne... The Countdown

Moovys top 50 film fra 1960'erne... The Countdown

  • ★★★★★★0

    7. Where Eagles Dare (239 point) - instruktør: Brian G. Hutton

    Havde egentlig ikke regnet med at se den på listen (nu). Men da bestemt fedt at den er med. Elsker dens fede stemning og spændende historie, krydret med solid action.

    T. Nielsen21-10-21 17:34

  • ★★★★0

    En super super film, ja, og emnet er bare godt håndteret. In The Heat of The Night, altså. 

    Babo21-10-21 17:40

  • ★★★0

    Jeg har aldrig betragtet den mere end solid. Sorry madmartigan, men 60’erne er vi ikke helt enige om :)

    Tror du skal se den igen Babo :)

    Nej ikke helt, men jeg tror vi rammer nogle af de samme her i Top 5 ;)

    MadMartigan21-10-21 18:08

  • ★★★★0

    Tror du skal se den igen Babo :)

    Nej ikke helt, men jeg tror vi rammer nogle af de samme her i Top 5 ;)

    Det gør vi sikkert :)

    Babo21-10-21 18:31

  • ★★★1

    6. The Great Escape (251 point) - instruktør: John Sturges

    • IMDB - karakter: 8.2 - stemmer: 233914
    • Trailer
    • Chandler75 5. Plads -> 55 point
    • Wayne 6. Plads -> 50 point
    • MadMartigan 6. Plads -> 50 point
    • T. Nielsen 8. Plads -> 42 point
    • Steffan Rasmussen 9. Plads -> 38 point
    • Popeye 18. Plads -> 10 point
    • Movie1000 20. Plads -> 6 point

    Steffan Rasmussen21-10-21 22:25

  • ★★★★★★0

    6. The Great Escape (251 point) - instruktør: John Sturges

    • IMDB - karakter: 8.2 - stemmer: 233914
    • Trailer
    • Chandler75 5. Plads -> 55 point
    • Wayne 6. Plads -> 50 point
    • MadMartigan 6. Plads -> 50 point
    • T. Nielsen 8. Plads -> 42 point
    • Steffan Rasmussen 9. Plads -> 38 point
    • Popeye 18. Plads -> 10 point
    • Movie1000 20. Plads -> 6 point

    Ha, den troede jeg ikke kom og så har så mange den med:D En af de absolut bedste (som i underholdende) flugt- og assemblefilm ever!!! Nå ja og så kom The King Of Cool endelig på listen:) Far er glad. 

    Den skal snart genses. McQueen på motorcykel er Gud.

    T. Nielsen21-10-21 22:49

  • ★★★★★★0

    Ville det være en ide med en countdown inden top 5?

    T. Nielsen21-10-21 23:28

  • ★★★★★★0

    7. Where Eagles Dare (239 point) - instruktør: Brian G. Hutton

    Der er meget nostalgi i at jeg har den med - har vel set den mindst fire gange, selvom det er over 20 pr siden sidst.

    Wayne22-10-21 00:14

  • ★★★★★★0

    Ha, den troede jeg ikke kom og så har så mange den med:D En af de absolut bedste (som i underholdende) flugt- og assemblefilm ever!!! Nå ja og så kom The King Of Cool endelig på listen:) Far er glad. 

    Den skal snart genses. McQueen på motorcykel er Gud.

    I den grad ;-)

    Wayne22-10-21 00:16

  • ★★★★★★0

    Ville det være en ide med en countdown inden top 5?

    Jeg tror jeg har styr på top 5 nu ;-)

    Wayne22-10-21 00:20

  • ★★★★0

    Mener den skuffede mig lidt i sin tid, da det viste sig at være en slags eventyrs film og ikke mere en grufuld alvorsfilm som emnet ligger op til. Så den er lidt poleret i kanterne men har en del ikoniske scener og den er underholdende. Jeg sætter den ikke helt så højt. 

    Babo22-10-21 05:47

  • ★★★1

    Mener den skuffede mig lidt i sin tid, da det viste sig at være en slags eventyrs film og ikke mere en grufuld alvorsfilm som emnet ligger op til. Så den er lidt poleret i kanterne men har en del ikoniske scener og den er underholdende. Jeg sætter den ikke helt så højt. 

    Baboooo, se den igen. Mcqueen på toppen.. Og en lidt skrøbelig Bronson

    MadMartigan22-10-21 08:41

  • ★★★★★★0

    Mener den skuffede mig lidt i sin tid, da det viste sig at være en slags eventyrs film og ikke mere en grufuld alvorsfilm som emnet ligger op til. Så den er lidt poleret i kanterne men har en del ikoniske scener og den er underholdende. Jeg sætter den ikke helt så højt. 

    Den har en ret frisk (og for mig vellykket) tone, som man måske godt kan opfatte som poleret. Den kan givet kaste nogen af, når emnet virker så alvorligt og filmen tager så “let” på det, til at starte med i hvert fald. Som med vores “helte, der tager det hele lidt nemt og legende, bliver det også mere og mere alvorligt og de betaler jo også en pris, rigtigt mange af dem. For mig lever filmen så også meget på de vellykkede karakterer, hvor skuespillerne agerer så fornemt mellem hinanden, at det giver historien en synergi og i øvrigt også en humanisme, der bevæger mig. Jeg medgiver at tonen ingenlunde forekommer vanvittigt realistisk og det er ikke en film, der med sine virkemidler graver et psykologisk spadestik dybere. Man får man hvad ser. 

    T. Nielsen22-10-21 09:07

  • ★★★★0

    Baboooo, se den igen. Mcqueen på toppen.. Og en lidt skrøbelig Bronson

    Han er rigtig god og jeg kan generelt lide ham. Det er også en god film. Men med nogen film kan jeg godt sige på forhånd det måske ikke er 9-10/10. Jeg mangler timer i døgnet hvis jeg skal gense alle film jeg egentlig har fundet gode nok, men forstår hvad du mener :)

    Babo22-10-21 09:07

  • ★★★★★★0

    Han er rigtig god og jeg kan generelt lide ham. Det er også en god film. Men med nogen film kan jeg godt sige på forhånd det måske ikke er 9-10/10. Jeg mangler timer i døgnet hvis jeg skal gense alle film jeg egentlig har fundet gode nok, men forstår hvad du mener :)

    Tror egentlig heller ikke, den ville rykke dig yderligere, af de grunde som jeg har kommenteret på ovenover.

    T. Nielsen22-10-21 09:09

  • ★★★★★★0

    Instruktør John Sturges er heller ingen stor kunstnerisk instruktør. Han er eller rettere var, en solid og dygtigt håndværker, der under de rette omstændigheder kunne lave fed underholdning. Film som Bad Day At Black Rock, Gunfight At The OK Correl og så den vellykkede genindspilning af De Syv Samuraier står som gode eksempler på sådanne film.

    T. Nielsen22-10-21 09:16

  • ★★★★0

    Den har en ret frisk (og for mig vellykket) tone, som man måske godt kan opfatte som poleret. Den kan givet kaste nogen af, når emnet virker så alvorligt og filmen tager så “let” på det, til at starte med i hvert fald. Som med vores “helte, der tager det hele lidt nemt og legende, bliver det også mere og mere alvorligt og de betaler jo også en pris, rigtigt mange af dem. For mig lever filmen så også meget på de vellykkede karakterer, hvor skuespillerne agerer så fornemt mellem hinanden, at det giver historien en synergi og i øvrigt også en humanisme, der bevæger mig. Jeg medgiver at tonen ingenlunde forekommer vanvittigt realistisk og det er ikke en film, der med sine virkemidler graver et psykologisk spadestik dybere. Man får man hvad ser. 

    ‘Man får hvad man ser’ kan sgu også gå an. Jeg værdsætter også bare godt håndværk. 

    Babo22-10-21 09:18

  • ★★★★★★0

    ‘Man får hvad man ser’ kan sgu også gå an. Jeg værdsætter også bare godt håndværk. 

    Det du kan og du fandt den jo også god, som du sagde.

    T. Nielsen22-10-21 10:10

  • ★★★★1

    Der er meget nostalgi i at jeg har den med - har vel set den mindst fire gange, selvom det er over 20 pr siden sidst.

    Ørneborgen holder overraskende godt i dag. Sidste gang jeg så den var for 3 år siden, og der er ikke ét kedeligt øjeblik. Der er vildt meget action i forhold til den periode, den er lavet i. Og når der ikke er action, så er der intense dialogscener med nogle fantastiske fede skuespillere og karakterer. 

    S. Rico22-10-21 11:58

  • ★★★★★★0

    Ørneborgen holder overraskende godt i dag. Sidste gang jeg så den var for 3 år siden, og der er ikke ét kedeligt øjeblik. Der er vildt meget action i forhold til den periode, den er lavet i. Og når der ikke er action, så er der intense dialogscener med nogle fantastiske fede skuespillere og karakterer. 

    Jeg får helt lyst til et snarligt gensyn :-)

    Wayne22-10-21 12:15

  • ★★★★★★1

    Jeg får helt lyst til et snarligt gensyn :-)

    Jeg har altid lyst til et gensyn med Ørneborgen, fordi den bare er så hamrende fed!

    T. Nielsen22-10-21 12:23

  • ★★★1

    Jeg har altid lyst til et gensyn med Ørneborgen, fordi den bare er så hamrende fed!

    Helt enig!

    MadMartigan22-10-21 13:04

  • ★★★1

    Jeg har altid lyst til et gensyn med Ørneborgen, fordi den bare er så hamrende fed!

    Ditto :)

    Gormanden22-10-21 13:06

  • ★★★0

    5. Lawrence of Arabia (335 point) - instruktør: David Lean

    • IMDB - karakter: 8.3 - stemmer: 279630
    • Trailer
    • Steffan Rasmussen 1. Plads -> 100 point
    • T. Nielsen 4. Plads -> 60 point
    • Movie1000 8. Plads -> 42 point
    • Wayne 9. Plads -> 38 point
    • Babo 10. Plads -> 34 point
    • Guldager 11. Plads -> 30 point
    • Chandler75 13. Plads -> 23 point
    • HerrGuth 19. Plads -> 8 point

    Steffan Rasmussen22-10-21 13:21

  • ★★★★0

    5. Lawrence of Arabia (335 point) - instruktør: David Lean

    • IMDB - karakter: 8.3 - stemmer: 279630
    • Trailer
    • Steffan Rasmussen 1. Plads -> 100 point
    • T. Nielsen 4. Plads -> 60 point
    • Movie1000 8. Plads -> 42 point
    • Wayne 9. Plads -> 38 point
    • Babo 10. Plads -> 34 point
    • Guldager 11. Plads -> 30 point
    • Chandler75 13. Plads -> 23 point
    • HerrGuth 19. Plads -> 8 point

    Det er bare en sand episk storfilm. 

    Babo22-10-21 13:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen