Forum - Forum-tråd: Moovys top 50 film fra 2018... The Countdown - forsøg 2

Moovys top 50 film fra 2018... The Countdown - forsøg 2

  • ★★★★★1

    Jeg har det fint med found footage. Det begrænser narrativet i sådan en grad, at en film skal skæres på mere interessante måder for at få stilen til at fungere sammen med fortællingen. Bare ærgerligt at ca 90% af alle found footage film er noget lort. Searching brugte found footage til noget fornuftigt, men jeg synes ikke at filmen generelt hæver sig over det middelmådige. Den starter fint men blev hurtigt ret uinteressant i mine øjne.

    David Lund 5-03-21 14:13

  • ★★★★★★0

    Jeg hader normalt found footage film. Men nok mest fordi det som regel bliver brugt i gysere. Found footage i gysere virker som et desperat forsøg på at gøre det mere uhyggeligt og som dække over en ringe historie. Jeg har endnu ikke set en eneste god found footage gyser.

    Men i Searhing er der tale om et krimidrama. Her virker den "found footage"-agtige tilgang helt perfekt. Måske et bedre ord ville være "cloud footage"...

    Uanset hvad så elskede jeg filmen, og den landede kun lige uden for min top 25.

    Kan se jeg fik skrevet “præcis”. Men naturligvis “præmis”. Jamen dejligt for dig det fungerede perfekt. Det fungerede ikke for mig. Ikke at filmen var dårlig. Jeg købte bare ikke ind på den og stilen bliver for mig trættende og resten var i sig selv intet særligt. Længere er den såmænd ikke.

    T. Nielsen 5-03-21 14:32

  • ★★★0

    48. Minding the Gap (55 point) - instruktør: Bing Liu

    Steffan Rasmussen 5-03-21 15:03

  • ★★★★★★0

    48. Minding the Gap (55 point) - instruktør: Bing Liu

    Det lyder måske underligt, men selv om jeg godt kan lide at se dokumentarer, så har jeg aldrig anset "genren" som en del af min cinematiske interesse. Så jeg forsøger at få dem med, hvis der er nogen jeg har rated højt. Men i hjertet er de ikke en del af min film interesse og står som sådan ikke lige så højt skattet. Uanset, så har jeg ikke set denne. Min bedømmelse af dokumentarer afhænger ofte også mere af om den info jeg får har min interesse, eller om det er et område jeg har noget for, end om det filmiske udtryk flot formidler sit budskab. Derfor er min favorit dokumentar nok også en Elvis koncertfilm.

    T. Nielsen 5-03-21 15:22

  • ★★★★1

    Det kan vel tages som et tegn på, at Steffan nu har regnet rigtigt :-)

    Bastard!

    ÅPT: 4

    1/25

    Åkepool 5-03-21 18:17

  • ★★★★★★1

    Bastard!

    ÅPT: 4

    1/25

    Tja du fører da over mig....eller gør du?

    0/25 ÅPT 2

    T. Nielsen 5-03-21 18:23

  • ★★★★1

    Tja du fører da over mig....eller gør du?

    0/25 ÅPT 2

    Det afhænger vist af øjnene der ser ;) 

    Åkepool 5-03-21 18:24

  • ★★★1

    47. Stan & Ollie (57 point) - instruktør: Jon S. Baird

    Steffan Rasmussen 5-03-21 19:40

  • ★★★★★★0

    Det afhænger vist af øjnene der ser ;) 

    47. Stan & Ollie (57 point) - instruktør: Jon S. Baird

    Ikke længere Åke:)

    T. Nielsen 5-03-21 21:10

  • ★★★★★★0

    Har kun set Suspiria indtil videre...for jeg ser kun gode film! ;)

    Guldager 5-03-21 21:54

  • ★★★★★0

    Har kun set Suspiria indtil videre...for jeg ser kun gode film! ;)

    I så fald mangler du “Minding the Gap” :)

    Kruse 5-03-21 23:45

  • ★★★★1

    I så fald mangler du “Minding the Gap” :)

    Den kunne passende ses i kombination med den anden ungdoms skater-film fra 2018: Mid90s, som også er aldeles glimrende.

    S. Rico 6-03-21 00:17

  • ★★★★★★0

    Har kun set Suspiria indtil videre...for jeg ser kun gode film! ;)

    Tænker du har set mindst en mere;)

    T. Nielsen 6-03-21 04:40

  • ★★★1

    46. Capharnaüm (59 point) - instruktør: Nadine Labaki

    Steffan Rasmussen 6-03-21 07:45

  • ★★★★0

    Også en virklig god film. Blev sorteret fra som en af de sidste.

    S. Rico 6-03-21 08:25

  • ★★★★★★0

    46. Capharnaüm (59 point) - instruktør: Nadine Labaki

    Den ville jeg egentlig godt se. Den lyder interessant.

    T. Nielsen 6-03-21 08:41

  • ★★★★★★0

    46. Capharnaüm (59 point) - instruktør: Nadine Labaki

    Aner ikke hvorfor den ikke dukkede op på min søgning - klart en 9/10’er - den skulle have været i top 6. Ærgerligt - den fortjener en højere plads.

    Wayne 6-03-21 09:18

  • ★★★★★0

    46. Capharnaüm (59 point) - instruktør: Nadine Labaki

    En rigtig stærk film med en vild skuespilspræstation af den unge dreng Zain Al Rafeea.

    Kruse 6-03-21 10:37

  • ★★★★★★0

    Aner ikke hvorfor den ikke dukkede op på min søgning - klart en 9/10’er - den skulle have været i top 6. Ærgerligt - den fortjener en højere plads.

    Det lyder punderligt hvis det rent faktisk sker, at man søger korrekt, men af uvisse grunde dukker en film ikke op? 

    T. Nielsen 6-03-21 10:51

  • ★★★★0

    Når jeg skal søge på film fra et bestemt år, så er det første site jeg går til letterboxd.com.

    Her kan man lynhurtigt få et godt overblik over de bedste film pr. år (meget lettere end på imdb). Det er mit indtryk, at den gennemsnitlige bruger på letterboxd.com er mere seriøs end den gennemsnitlige bruger på imdb (det kan jeg selvfølgelig på ingen måde bevise). Derfor har jeg mere fidus til toplisterne på letterboxd.com ift. min egen smag.

    Capernaum ligger dog kun på en beskeden plads 101, hvilket jeg ikke er enig i. Den burde ligge meget højere.

    S. Rico 6-03-21 11:23

  • ★★★★★★0

    Når jeg skal søge på film fra et bestemt år, så er det første site jeg går til letterboxd.com.

    Her kan man lynhurtigt få et godt overblik over de bedste film pr. år (meget lettere end på imdb). Det er mit indtryk, at den gennemsnitlige bruger på letterboxd.com er mere seriøs end den gennemsnitlige bruger på imdb (det kan jeg selvfølgelig på ingen måde bevise). Derfor har jeg mere fidus til toplisterne på letterboxd.com ift. min egen smag.

    Capernaum ligger dog kun på en beskeden plads 101, hvilket jeg ikke er enig i. Den burde ligge meget højere.

    Det muligvis korrekt. Men det har vel ikke så meget indflydelse på den søgning man laver på egne ratede film, for at lave sine lister?

    T. Nielsen 6-03-21 11:43

  • ★★★★0

    Det muligvis korrekt. Men det har vel ikke så meget indflydelse på den søgning man laver på egne ratede film, for at lave sine lister?

    Ok, så misforstod jeg det. Jeg læste det ikke som søgninger på "egne lister". Det fremgik ikke direkte, men var sikkert underforstået.

    For mig (og andre), der ikke har en liste liggende over alle de film, jeg har set, så er jeg tvunget til at ty til nettet hver gang der kommer en af disse afstemninger. Det gør det til et ret bøvlet arbejde, og så er det jo med at finde nogle gode sites, der kan hjælpe en.

    S. Rico 6-03-21 12:12

  • ★★★★★★0

    Det lyder punderligt hvis det rent faktisk sker, at man søger korrekt, men af uvisse grunde dukker en film ikke op? 

    Kan jo også være jeg har lavet en fejl

    Wayne 6-03-21 12:32

  • ★★★★★★0

    Kan jo også være jeg har lavet en fejl

    Det kan det. Men hvilken fejl kan man lave, der gør at lige den (og måske 1 eller 2 andre?) ikke dukker op? Jeg har dog oplevet, de var på listen, men at jeg havde overset dem. Opdagede det dog heldigvis, så tror jeg altid har fået alle med.....meeen...ved hvem:) Bakser forsat med den skide top 50. Synes det er uoverskueligt:-/

    T. Nielsen 6-03-21 12:38

  • ★★★★★★0

    Ok, så misforstod jeg det. Jeg læste det ikke som søgninger på "egne lister". Det fremgik ikke direkte, men var sikkert underforstået.

    For mig (og andre), der ikke har en liste liggende over alle de film, jeg har set, så er jeg tvunget til at ty til nettet hver gang der kommer en af disse afstemninger. Det gør det til et ret bøvlet arbejde, og så er det jo med at finde nogle gode sites, der kan hjælpe en.

    Ja, det er et ret stort arbejde så. Så kræver det en nem tilgang. 

    T. Nielsen 6-03-21 12:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen