Forum - Forum-tråd: Moovys top 50 film fra 2018... The Countdown - forsøg 2

Moovys top 50 film fra 2018... The Countdown - forsøg 2

  • ★★★★★★0

    Spoof kan være meget sjovt - og det var 1'eren i høj grad også. Der var meget lånt fra Monty Python og Høj Pistolføring - men 2'eren endte med at kede mig så meget at den ikke kom med på min liste.

    Det sjovt som mange siger dette og kritiserer den, som ellers godt kan lide etteren. Jeg fangede ikke selv det store kvalitetsudsving, selv om jeg dog også sætter den første lidt højere end denne.

    T. Nielsen 9-03-21 10:31

  • ★★★★★★0

    Hmm, allerede på ÅPT 7

    3/25 

    Wayne 9-03-21 10:36

  • ★★★★★★0

    Det sjovt som mange siger dette og kritiserer den, som ellers godt kan lide etteren. Jeg fangede ikke selv det store kvalitetsudsving, selv om jeg dog også sætter den første lidt højere end denne.

    Jeg grinede flere gange ved 1'eren (også på grund af den danske oversættelse som var helt suveræn sjov) - men slutningen var så fjolle-dum at jeg endte med at give den 7/10

    2'eren har jo også klart nogle kvaliteter, jeg blev bare lidt træt af at se hans uendelige selvmordsforsøg og endnu en tåbelig slutning. Jeg ved godt at det er en del af præmissen, men det bed altså ikke helt på mig - men gav den trods alt 6/10, og et fravalg på min liste.

    Wayne 9-03-21 10:42

  • ★★★★1

    40. Dragged Across Concrete (73 point) - instruktør: S. Craig Zahler

    Synd at ikke flere har set kvaliteterne i den. Ja den virker lang - men det kræver mod at fastholde tilskuerne med nærbilleder, som Sergio Leone gjorde det. Den kører heller ikke efter nogen Hollywood skabelon, men har sit eget skæve forløb og en atypisk slutning - og det er der også noget befriende ved.

    Jeg synes faktisk overhovedet ikke, at den var for lang. Mange actionfilm går lige på og hårdt med gang-i-den fra første minut - og ofte med det resultat at det hele føles overfladisk og ligegyldigt. I Dragged Across Concrete bygges der stille og roligt en super fed intens stemning op. Det gjorde mig voldsomt engageret, og jeg sad totalt på kanten af sædet under hele finalen, der er vanvittig nervepirrende.

    S. Rico 9-03-21 11:51

  • ★★★★0

    Spoof kan være meget sjovt - og det var 1'eren i høj grad også. Der var meget lånt fra Monty Python og Høj Pistolføring - men 2'eren endte med at kede mig så meget at den ikke kom med på min liste.

    Pudsigt. Jeg ser slet ikke de to film som spoof. Jeg ser dem som en wacky og frisk tilgang til superheltegenren med en masse herlige meta referencer. Jeg tager faktisk handlingen og karakterene "alvorligt" - hvis det giver mening at bruge det ord i superheltesammenhæng. Jeg elsker de to film, som for mig er helt oppe på højde med de bedste MCU film.

    S. Rico 9-03-21 11:57

  • ★★★★★★1

    Jeg synes faktisk overhovedet ikke, at den var for lang. Mange actionfilm går lige på og hårdt med gang-i-den fra første minut - og ofte med det resultat at det hele føles overfladisk og ligegyldigt. I Dragged Across Concrete bygges der stille og roligt en super fed intens stemning op. Det gjorde mig voldsomt engageret, og jeg sad totalt på kanten af sædet under hele finalen, der er vanvittig nervepirrende.

    Fedt vi er helt enige på det punkt :-)

    Wayne 9-03-21 12:14

  • ★★★★★★1

    Pudsigt. Jeg ser slet ikke de to film som spoof. Jeg ser dem som en wacky og frisk tilgang til superheltegenren med en masse herlige meta referencer. Jeg tager faktisk handlingen og karakterene "alvorligt" - hvis det giver mening at bruge det ord i superheltesammenhæng. Jeg elsker de to film, som for mig er helt oppe på højde med de bedste MCU film.

    Hm - her er vi så slet ikke enige - ikke engang skurkene kan man tage seriøst - men wacky og friskt er det, selvom en del af det er set før.

    Kærlighedsscenerne fra især 1'eren er tyveri fra Høj Pistolføring - og da Deadpool bruger en masse tid på at stacke våben til den afgørende kamp (også i 1'eren) - for derefter at glemme at tage det med - så svarede det til Monty Pythons The Holy Grail, hvor den Trojanske Kanin blev bygget - og de bare glemte at gå ind i den.

    Jeg hyggede mig med især 1'eren - men opfatter det altså som Spoof, når både skurke og helte bliver så karrikerede - og at slutningen ikke rigitigt giver mening.

    Wayne 9-03-21 12:30

  • ★★★★1

    Hm - her er vi så slet ikke enige - ikke engang skurkene kan man tage seriøst - men wacky og friskt er det, selvom en del af det er set før.

    Kærlighedsscenerne fra især 1'eren er tyveri fra Høj Pistolføring - og da Deadpool bruger en masse tid på at stacke våben til den afgørende kamp (også i 1'eren) - for derefter at glemme at tage det med - så svarede det til Monty Pythons The Holy Grail, hvor den Trojanske Kanin blev bygget - og de bare glemte at gå ind i den.

    Jeg hyggede mig med især 1'eren - men opfatter det altså som Spoof, når både skurke og helte bliver så karrikerede - og at slutningen ikke rigitigt giver mening.

    Det er da også kedeligt, hvis vi altid var enige :-)

    Jeg har faktisk aldrig set Høj Pistolføring, som - ud fra de få klip jeg har set - er alt for karrikeret til min smag. Af samme grund har jeg heller aldrig set Højt at Flyve-filmene. I Deadpool universet gør det mig omvendt intet, at det hele er karrikeret. Tværtimod. Det er måske ikke super konsistent og logisk. Men smag og behag følger ikke altid logiske formler...

    S. Rico 9-03-21 14:28

  • ★★★★★★0

    Det er da også kedeligt, hvis vi altid var enige :-)

    Netop :-)

    Jeg har faktisk aldrig set Høj Pistolføring, som - ud fra de få klip jeg har set - er alt for karrikeret til min smag. Af samme grund har jeg heller aldrig set Højt at Flyve-filmene.

    Når du holder af Deadpool, så tror jeg du skal prøve at give dem en chance - det er overdrevet åndsvagt, men klart det bedste Leslie Nielsen lavede. Om man stadig vil se dem som sjove i 2021 kan jeg ikke love - men alene den behandling O.J Simpson bliver udsat for er herlig vanvid.

    Den første er den bedste - og synes du om vanviddet, så napper du også de næste to.

    The Naked Gun - 8/10

    The Naked Gun 2½ - 7/10

    The Naked Gun 33 1/3 - 7/10

    Højt at flyve gav mest mening når man så på samtidens film som den plukkede meget i. Her er den første også bedst.

    Wayne 9-03-21 14:55

  • ★★★1

    38. Halloween (77 point) - instruktør: David Gordon Green

    Steffan Rasmussen 9-03-21 15:33

  • ★★★★0

    Javel, så må jeg jo hellere gøre som befalet :-)

    Jeg kan dog ikke love, at den kommer øverst i bunken.

    Fair nok :)

    Åkepool 9-03-21 16:11

  • ★★★★0

    Mange actionfilm går lige på og hårdt med gang-i-den fra første minut

    Det er nok rigtigt, men det har jo ikke noget med DAC at gøre, da det jo ikke er en actionfilm ;)

    Pudsigt. Jeg ser slet ikke de to film som spoof. Jeg ser dem som en wacky og frisk tilgang til superheltegenren med en masse herlige meta referencer.

    Til gengæld fuldstændig enig her.

    ÅPT: 10

    4/25

    Åkepool 9-03-21 16:15

  • ★★★★0

    Det er nok rigtigt, men det har jo ikke noget med DAC at gøre, da det jo ikke er en actionfilm ;)

    Tjaa, tjoo - det er i hvert fald en actionfilm til sidst. Der sparker den virklig røv!

    S. Rico 9-03-21 17:27

  • ★★★1

    37. The House That Jack Built (80 point) - instruktør: Lars von Trier

    Steffan Rasmussen 9-03-21 20:07

  • ★★★★★★0

    37. The House That Jack Built (80 point) - instruktør: Lars von Trier

    En skuffende Trier film synes jeg. Den var okay, men levede nok ikke op til mine forventninger. Ratede den 6/10.

    T. Nielsen 9-03-21 20:19

  • ★★★1

    36. Upgrade (84 point) - instruktør: Leigh Whannell

    Steffan Rasmussen10-03-21 15:25

  • ★★★★★★0

    36. Upgrade (84 point) - instruktør: Leigh Whannell

    Endnu en der var i betragtning, men som endte på den forkerte side af de 25. 

    T. Nielsen10-03-21 15:32

  • ★★★★★★0

    Tror jeg har lavet en mental note om, at jeg skulle se den, og så har jeg glemt det igen. Den er nu noteret :)

    Guldager10-03-21 15:43

  • ★★★★★0

    Da jeg lavede min tidligere liste uden dokumentarfilm indtog “Upgrade” en af de sidste pladser, men den gled lige akkurat ud af listen i denne omgang.

    Kruse10-03-21 15:51

  • ★★★★★★1

    Endnu en der var i betragtning, men som endte på den forkerte side af de 25. 

    Samme her - jeg synes den er en anelse overvurderet og gav den 7/10

    Wayne10-03-21 17:56

  • ★★★★★★0

    Samme her - jeg synes den er en anelse overvurderet og gav den 7/10

    Enig!

    T. Nielsen10-03-21 17:57

  • ★★★★0

    Det kan jeg også tilslutte mig. Jeg gav den 4 store stjerner, og den ligger i min top 30.

    S. Rico10-03-21 19:52

  • ★★★1

    33d. Lykke-Per (85 point) - instruktør: Bille August

    Steffan Rasmussen10-03-21 20:35

  • ★★★★★★0

    33d. Lykke-Per (85 point) - instruktør: Bille August

    Har haft flere chancer for at se den og tror egentlig godt jeg vil kunne lide den. Men har ikke haft tilløb nok til dens spilletid:-/

    T. Nielsen10-03-21 20:37

  • ★★★★★★0

    Lykke-Per er en ganske god film, men kom lige præcis ikke på min liste.

    Guldager10-03-21 20:45

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen