Forum - Forum-tråd: Moovys top 50 film fra 2019

Moovys top 50 film fra 2019

  • ★★★★★★0

    Ok, jeg tog fejl. Jeg kunne faktisk sagtens finde 25 rigtig gode film fra 2019. Heraf langt over halvdelen som jeg har givet 5 ud af 6 stjerner. Så 2019 var slet ikke så ringe endda.

    De 25 film omfatter en blandet landhandel med både animationsfilm, dokumentar, action, superhelte, sci-fi, romantik, krig, drama, gyser, komedie, engelsk, tysk, spansk, fransk, koreansk, og tyrkisk.

    Dine to sidste sætninger tangerer en “kontaktannonce”;) Men er spændt på din liste, også fordi jeg kender din smag mindre end jeg kender mange andres smag her.

    T. Nielsen25-10-20 22:58

  • ★★★★★★0

    Ok, jeg tog fejl. Jeg kunne faktisk sagtens finde 25 rigtig gode film fra 2019. Heraf langt over halvdelen som jeg har givet 5 ud af 6 stjerner. Så 2019 var slet ikke så ringe endda.

    De 25 film omfatter en blandet landhandel med både animationsfilm, dokumentar, action, superhelte, sci-fi, romantik, krig, drama, gyser, komedie, engelsk, tysk, spansk, fransk, koreansk, og tyrkisk.

    Genialt. Dokumentarer er de eneste som ikke tæller med - og selvom det betyder at du skal længere ned i bunken (med lavere ratings) så ender det med nogle andre titler end dem man ellers ser.

    Steffan kan du hjælpe med en mailadresse og nogle regler?

    Fedt du vil være med :-)

    Wayne25-10-20 23:01

  • ★★★★1

    Genialt. Dokumentarer er de eneste som ikke tæller med - og selvom det betyder at du skal længere ned i bunken (med lavere ratings) så ender det med nogle andre titler end dem man ellers ser.

    Steffan kan du hjælpe med en mailadresse og nogle regler?

    Fedt du vil være med :-)

    Øh, jeg forstår ikke helt din kommentar om dokumentarer. Ifølge det allerførste indlæg så er dokumentarfilm også gyldige til listen. Eller læser jeg det forkert?

    S. Rico25-10-20 23:30

  • ★★★★★★0

    Øh, jeg forstår ikke helt din kommentar om dokumentarer. Ifølge det allerførste indlæg så er dokumentarfilm også gyldige til listen. Eller læser jeg det forkert?

    Det er mig som ikke har læst ændringerne i forhold til alle de tidligere lister :-)

    Hm - herligt så skal jeg lige kigge min igennem igen. Tak for hjælpen ;-)

    Wayne26-10-20 04:48

  • ★★★★★0

    Det er mig som ikke har læst ændringerne i forhold til alle de tidligere lister :-)

    Hm - herligt så skal jeg lige kigge min igennem igen. Tak for hjælpen ;-)

    Dokumentarer har nu altid være godkendt til Steffans lister. Det har været enkelt brugere, som ikke har taget dem med i deres egen betragtning, og mente de skulle være på separate lister.

    Kruse26-10-20 11:23

  • ★★★★★★0

    Dokumentarer har nu altid være godkendt til Steffans lister. Det har været enkelt brugere, som ikke har taget dem med i deres egen betragtning, og mente de skulle være på separate lister.

    Tak for opdateringen. Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til nogen dokumentarer på de fælles top-50 lister - men der har da sikkert været et par stykker.

    Wayne26-10-20 11:34

  • ★★★★0

    Tak for opdateringen. Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til nogen dokumentarer på de fælles top-50 lister

    Jeg tror ikke der har været en endnu, der har fået nok point til at komme på den fælles.

    Åkepool26-10-20 11:39

  • ★★★★★★0

    Jeg tror ikke der har været en endnu, der har fået nok point til at komme på den fælles.

    Ah - nok derfor jeg ikke har tænkt over det. 

    Wayne26-10-20 11:51

  • ★★★★★★0

    Hoop Dreams har vist været på en. 

    Guldager26-10-20 11:53

  • ★★★0

    Hoop Dreams, kom på 43. plads i listen fra 90erne. Mindes ikke der har været andre?

    MOVIE100026-10-20 11:58

  • ★★★0

    Jeg kan smide en liste afsted med i alt 15 film - og så er laveste karakter på 6. Og det gør jeg gerne! :)

    HonoDelLoce26-10-20 12:34

  • ★★★★0

    Jeg kan smide en liste afsted med i alt 15 film - og så er laveste karakter på 6. Og det gør jeg gerne! :)

    Gør det.

    Åkepool26-10-20 12:39

  • ★★★0

    Gør det.

    It has been done! :-)

    Samtidigt tog jeg lige en tjekker på IMdB og søgte en liste frem med film fra 2019 med over 20.000 stemmer og en gennemsnitskarakter på mindst 7 - bare lige for at se, om jeg havde glemt at rate nogle åbenlyse. Og kan se, at hold da op, jeg har været dårlig til at få set film i/fra 2019... Der var åndssvagt mange, hvor jeg tænkte "for helvede, hvorfor har jeg ikke fået den set endnu?"

    Det er i sandhed sværere at finde tid og overskud til, når man har en lille purk :-O

    HonoDelLoce26-10-20 12:47

  • ★★★★1

    Så har jeg også afleveret.

    Jeg turde ikke vente længere, hvis jeg pludselig glemte det eller ikke havde tid.

    Desværre nåede jeg kun at se to af de film der var blevet anbefalet til mig. Jeg har været træt udover det sædvanlige på det sidste, men de er ikke glemt.

    En af de to kom på min liste ;) 

    Åkepool26-10-20 12:48

  • ★★★★0

    Det er i sandhed sværere at finde tid og overskud til, når man har en lille purk :-O

    Indeed og også lidt større purke :( 

    Åkepool26-10-20 12:48

  • ★★★★★★0

    Indeed og også lidt større purke :( 

    Ja og især hvis man har flere:)

    T. Nielsen26-10-20 13:08

  • ★★★1

    Indeed og også lidt større purke :( 

    Nej nej nej, stop! Jeg går og bilder mig selv ind, at det bliver bedre liiiiiiige om lidt :-D

    HonoDelLoce26-10-20 13:15

  • ★★★★2

    Nej nej nej, stop! Jeg går og bilder mig selv ind, at det bliver bedre liiiiiiige om lidt :-D

    Det bliver bedre, når de flytter hjemmefra - hvilket nok sker når de er ca. 25 år. Indtil da er der jo gratis mad, bolig, vask, internet m.v.

    S. Rico26-10-20 13:24

  • ★★★★0

    Nej nej nej, stop! Jeg går og bilder mig selv ind, at det bliver bedre liiiiiiige om lidt :-D

    Ha ha, good one :)

    Det bliver bedre, når de flytter hjemmefra - hvilket nok sker når de er ca. 25 år. Indtil da er der jo gratis mad, bolig, vask, internet m.v.

    Præcis.

    Åkepool26-10-20 13:43

  • ★★★0

    Det bliver bedre, når de flytter hjemmefra - hvilket nok sker når de er ca. 25 år. Indtil da er der jo gratis mad, bolig, vask, internet m.v.

    Jeg tror, jeg må foreslå konen, at vi kører sådan et 7-7-princip, bare uden skilsmissen, indtil da...

    HonoDelLoce26-10-20 14:08

  • ★★★★★★0

    It has been done! :-)

    Samtidigt tog jeg lige en tjekker på IMdB og søgte en liste frem med film fra 2019 med over 20.000 stemmer og en gennemsnitskarakter på mindst 7 - bare lige for at se, om jeg havde glemt at rate nogle åbenlyse. Og kan se, at hold da op, jeg har været dårlig til at få set film i/fra 2019... Der var åndssvagt mange, hvor jeg tænkte "for helvede, hvorfor har jeg ikke fået den set endnu?"

    Det er i sandhed sværere at finde tid og overskud til, når man har en lille purk :-O

    Godt du gjorde - nu er vi vel oppe på 12-13 stykker efter hånden. Jo flere jo bedre

    Wayne26-10-20 15:03

  • ★★★★★★0

    Så har jeg også afleveret.

    Jeg turde ikke vente længere, hvis jeg pludselig glemte det eller ikke havde tid.

    Desværre nåede jeg kun at se to af de film der var blevet anbefalet til mig. Jeg har været træt udover det sædvanlige på det sidste, men de er ikke glemt.

    En af de to kom på min liste ;) 

    Sådan!

    Wayne26-10-20 15:04

  • ★★★★2

    It has been done! :-)

    Samtidigt tog jeg lige en tjekker på IMdB og søgte en liste frem med film fra 2019 med over 20.000 stemmer og en gennemsnitskarakter på mindst 7 - bare lige for at se, om jeg havde glemt at rate nogle åbenlyse. Og kan se, at hold da op, jeg har været dårlig til at få set film i/fra 2019... Der var åndssvagt mange, hvor jeg tænkte "for helvede, hvorfor har jeg ikke fået den set endnu?"

    Det er i sandhed sværere at finde tid og overskud til, når man har en lille purk :-O

    En anden mulighed er letterboxd.com. Her får man super nemt et overblik over de bedst ratede film for hvert år. Jeg plejer som hovedregel at se mindst de 25 bedst ratede for hvert år. Så har man en rimelig god basis.

    S. Rico26-10-20 18:18

  • ★★★★0

    Jeg har kun set 6 gode film fra 2019, så det virker lidt fjollet at sende ind...

    chandler7526-10-20 18:31

  • ★★★0

    Jeg er sgu alligevel oppe på 11, og har sendt ind, så kan I tage dem med hvis I har lyst :)

    MadMartigan26-10-20 20:29

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen