Forum - Forum-tråd: Riqons Fantastiske Top100

Riqons Fantastiske Top100

  • ★★★★★0

    92. Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006) 

    Oh yes.. :) 

    Sasha Baron Cohen har måske skuffet lidt de seneste år, ikke fordi han ikke er morsom, men fordi han med denne film satte en utrolig høj standard for politisk ukorrekt mockumentary-style pranksterkomik af mest sjofle, usmagelige og efter min mening morsomme skuffe. Jeg synes helt ærligt, at denne film er en bedrift, og retssagerne, som opstod i kølvandet på dens udgivelse, er bare med til at underbygge dens genialitet. Borat viste noget sandt blandet med noget fiktivt og gjorde det til satire, mens han overlod det helt til seerne at prøve at finde ud af, hvad som er hvad.  

    Lars!13-09-16 19:28

  • ★★★★★0

    91. Moon (2009)

    Duncan Jones satte sit navn på kortet med denne lille gennemførte sci-fi-fortælling om en mand på månen. God historie godt fortalt, og som listen nok vil afsløre, så har jeg lidt en personlig svaghed for film, der foregår i rummet. 

    Lars!13-09-16 19:31

  • ★★★★0

    Jeg kan også bedst lide Vol 2. 

    Babo13-09-16 19:34

  • ★★★★★0

    Opsummering: 

    91. Moon (2009)
    92. Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006) 
    93. Kill Bill vol. 2 (2004) 
    94. An American Werewolf in London (1981)
    95. One Hour Photo (2002) 
    96. Léon: The Professional (1994)
    97. V for Vendetta (2006)
    98. Gran Torino (2008) 
    99. The Sound of Music (1965) 
    100. The Avengers (2012)

    To be continued... 

    Lars!13-09-16 19:35

  • ★★★★0

    Moon var sådan set også blandt mine mange boblere, men valgte lige andre sci fi i stedet. 

    Babo13-09-16 19:36

  • ★★★★★0

    One Hour Photo har jeg også set et par gange! Rigtig fin lille thrillerting med en fremragende Robin Williams.

    Jeg kunne bedre li' Vol. 1 af Kill Bill. Synes Vol. 2 blev alt for lang og en kende for sentimental for sit eget bedste.

    David Lund13-09-16 19:50

  • 0

    93. Kill Bill vol. 2 (2004) 

    Vol. 1 kom desværre ikke med på top100, og jeg er ikke typen, som tæller den slags to én film, særligt ikke når jeg har set dem på forskellige tidspunkter. Vol. 2 er den bedre af de to, hvilket måske er naturligt nok, siden det er her vi får alle svarene og mere hjerte. Den er voldsomt underholdende, både for sit action og for dialogerne - Tarantino i topform - og Uma Thurman besidder som The Bride en fantastisk girlpower. Den vinder på stor gensynsglæde. 

    Interessant at høre fra én, som bedre kunne lide vol. 2 end vol. 1, da jeg selv har det stik modsat.

    Vol. 1 sagde mig bare mest, dels fordi den meget lange actionscene forud for opgøret med O-Ren Ishii er en af mine favorit actionscener overhovedet, og dels fordi replikkerne bare lige er en tand skarpere end i vol. 2, især i forbindelse med opgøret med Vernita Green.

    Måske også, fordi jeg har set flere af de film, som vol. 1 hylder/refererer til.

    Slayer13-09-16 20:49

  • ★★★★★0

    Jeg kunne bare rigtig godt lide ham der Bill. Han var værd at vente på. 

    Lars!13-09-16 22:32

  • ★★★★★0

    90. Superman II (1980)

    Her er der helt sikkert nogen, som siger "what", men jeg har altid holdt meget af denne - alt fra "Kneel before Zod" til Clark Kent, som pludselig konfronteres med sin egen sårbarhed som helmenneske. Den tog "Superman: The Movie" til det næste level og er derfor en af de bedste superheltefilm fra min barndom, i hvert fald indtil jeg så ham der Edderkoppemanden. 

    Lars!15-09-16 09:27

  • ★★★★★0

    89. Thelma and Louise (1991)

    Dette er bare et herligt roadtrip, hvor man følger to veldefinerede karakterer, som vokser gennem den modstand de møder for til sidst at give den mandsdominerede verden fingeren med et smil. En herlig film.

    Lars!15-09-16 09:29

  • ★★★★★0

    88. The Graduate (1967)

    Dustin Hoffman er en lille sårbar mand, og denne film får virkelig udnyttet den maksimalt. The Graduate slog mig især for dens evne til at kommunikere ting med billeder (uden ord). Når det er sagt, så er der store dele af filmen, jeg ikke husker nu, men ville ikke tage den af listen, bare fordi den har brug for et gensyn...  

    Lars!15-09-16 09:32

  • ★★★★★0

    87. The Drop (2014)

    Jeg forstod ikke hypen, da Tom Hardy blev castet som Bane i The Dark Knight Rises. Folk sagde, det ville blive fantastisk. Jeg havde dog ikke rigtig set så meget af manden (og det har jeg faktisk stadigvæk ikke), men i denne film brillierer han som en mand, der er "et eller andet specielt med", du kan bare ikke rigtig sætte fingeren på hvad. Jeg blev revet ind i fortællingen, og selv om der ikke er meget eksplicit vold i denne film, så er den vold, som er der, utrolig effektiv pga. den lange stille opbygning. Det er en virkelig god film, som jeg følte blev lidt hurtigt overset. 

    Lars!15-09-16 09:36

  • ★★★★★0

    86. No Country for Old Men (2007)

    Joel & Ethan Coen plejer at være garanter for en interessant og ofte "rå" film, og det er dette også. Javier Bardem er frygtindgydende på sin stille facon. Det er en på alle måder mindeværdig film. 

    Lars!15-09-16 09:39

  • ★★★★0

    The Graduate er rigtig god og NCFM er bedste film på listen hidtil. Superman.....no comment. Thelma and Louise er fin nok, men ikke blandt mine Scott favoritter. The Drop er en middelmådighed og kan anbefale Locke med Tom Hardy i stedet, hvis du vil opdage mandens potentiale. Også Warrior, han er god i den. 

    Babo15-09-16 09:49

  • ★★★★★1

    NCFM er bedste film på listen hidtil.

    Rigtigt :P

    Lars!15-09-16 12:23

  • ★★★★0

    Og en af de bedste film overhovedet :)

    Babo15-09-16 12:35

  • 0

    Har du genset Superman 2 inden for de sidste 20 år ? Husker den også som rigtig god, syntes bare tit jeg bliver skuffet når jeg genser så gamle film hehe

    Geekalot15-09-16 15:08

  • ★★★★★1

    Ja, det har jeg, men bærer også over med effekterne. Henviser til det jeg skrev i starten af tråden om hvilken type liste dette er ;) 

    Lars!15-09-16 15:58

  • ★★★★★0

    Og en af de bedste film overhovedet :)

    Jeg ved om cirka 85, som er bedre ;) 

    Lars!15-09-16 15:59

  • ★★★★★1

    Superman 2 er stadig awesome! Genså den for 2 års tid siden.

    David Lund15-09-16 17:37

  • 1

    Uf, det er altså en dejlig liste det her.
    "Superman II" har også altid været min favorit Superman-film, og en film jeg stadig vender tilbage til. Terence Stamp er forrygende som Zod.

    Herrguth15-09-16 22:09

  • ★★★★★0

    Uf, det er altså en dejlig liste det her.

    Aww :'-) 

    Lars!15-09-16 22:38

  • ★★★★★0

    85. The Wrestler (2008)

    The Wrestler er en film, der bare gør ondt. Alligevel var den noget særligt, svær at ryste af sig og formåede dermed det, som for mig kendetegner en god film. Udover det giver den mig bare et indblik i en type verden, jeg aldrig skulle tro, at jeg kunne interessere mig for, og Mickey Rourke rammer plet. Darren Aronofsky er en stor filmmager, en af vor tids mest interessante, og denne film var et helt særligt bidrag, selv om vi stadig er et stykke fra hans bedste film. 

    Lars!16-09-16 00:15

  • ★★★★★0

    84. The Sixth Sense (1999)

    En del af mig siger mig, at dette bare var en "heldig" film for M. Night Shyamalan, som jo egentlig ikke kan lave gode film. Tilfældighederne spillede sammen, så denne film blev fantastisk. Den er creepy, men samtidig interessant. Det er en skam at Shyamalan forsøgte at gentage lidt af formularen i sine efterfølgende film. Det lader ikke til, at han selv forstår, hvorfor det virkede denne ene gang og ikke i de andre. Den hjælpes på vej af en stærk præstation af Haley Joel Osment, men frem for alt er den bare en skidegod idé, som er utrolig gennemført eksekveret. Spørg mig ikke hvad der skete med Shyamalan derefter.

    Lars!16-09-16 00:19

  • ★★★★★0

    83. Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000)

    Ang Lee laver ofte visuelt smukke og betagende film, og han holder sig heller ikke fra de intense følelser. Der er flere af hans film, jeg egentlig ikke kan lide. Dette episke og eksotiske kampsportseventyr fra det gamle Kina har dog utrolig meget at byde på. Det har aldrig virket mere naturligt, når mennesker fløj fra træerne henover tagene. Den er betagende, spændende og emotionel. Rigtig god film. 

    Lars!16-09-16 00:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen