Forum - Forum-tråd: Riqons Fantastiske Top100

Riqons Fantastiske Top100

  • ★★★★0

    Så vidt jeg husker, var det Empire Stricks Back? Jeg tror den kommer på Riqons. Jeg er dog ikke den helt store SW nørd, så den er af gode grunde ikke på min. 

    Babo22-09-16 11:10

  • ★★★★★0

    Så vidt du ved? ;) 

    Jeg er ret sikker i min sag =)

    David Lund22-09-16 11:24

  • ★★★★★1

    Så vidt jeg husker, var det Empire Stricks Back? Jeg tror den kommer på Riqons. Jeg er dog ikke den helt store SW nørd, så den er af gode grunde ikke på min. 

    Som sagt er der kommet en del ændringer. Jeg har foretaget en dyb personlig rejse ind i mit filmiske sind!

    David Lund22-09-16 11:24

  • ★★★★★0

    Back Door Sluts 9? Den er på min anden top 100.

    Lyder nærmere som en liste for Fimz.dk 

    Lars!22-09-16 11:28

  • ★★★★0

    David - så del gerne. Og med BN's måske nye opdate-liste på vej, så er der dømt god underholdning :)

    Babo22-09-16 11:29

  • ★★★★★0

    Det er nu stadig en igangværende rejse, men jeg lover at dele den, når jeg er klar!

    David Lund22-09-16 11:36

  • ★★★★★0

    Back Door Sluts 9? Den er på min anden top 100.

    Hvor mange top 100 har du?!??

    David Lund22-09-16 11:37

  • ★★★★0

    Det er nu stadig en igangværende rejse, men jeg lover at dele den, når jeg er klar!

    Imellemtiden pønser jeg på en top-10/20 stinks :) 

    Babo22-09-16 12:15

  • ★★★★★★0

    Imellemtiden pønser jeg på en top-10/20 stinks :) 

    Det kunne være ganske interessant at lave. Hvis jeg skulle lave en, tror jeg at der modsat min top 50, skal opstilles lidt regler for den.

    Zero Cool22-09-16 12:22

  • ★★★★0

    Det kunne være ganske interessant at lave. Hvis jeg skulle lave en, tror jeg at der modsat min top 50, skal opstilles lidt regler for den.

    Det var faktisk også min tanke mht. regler. Jeg ville ikke nødvendigvis lave en liste over "verdens dårligste film", men blot dårlige, som muligvis har skuffet, intet længere siger mig osv, men som jeg i dag betragter som svage/dårlige på den ene eller anden måde.

    Babo22-09-16 12:44

  • ★★★★★0

    "Top20 Største Skuffelser" er et interessant koncept.

    Eller "Top20 Elendigste Film Jeg Elskede Før Jeg Udviklede en Hæderlig Filmsmag" ;)

    Lars!22-09-16 12:46

  • ★★★★0

    "Top20 Største Skuffelser" er et interessant koncept.

    Eller "Top20 Elendigste Film Jeg Elskede Før Jeg Udviklede en Hæderlig Filmsmag" ;)

    Noget i den stil ihvertfald :)

    Babo22-09-16 12:53

  • ★★★★★★0

    Der er i hvert fald alt for mange "lavthængende frugter", hvis jeg kun går efter mine karakterer på IMDb, så budget bør helt sikkert spille ind. Der er også ret mange instruktører, som næsten kun laver lort, så kun én film pr. instruktør ville også være at foretrække.

    Zero Cool22-09-16 13:11

  • 0

    Sorry, jeg kom helt fra at svare ... Og savner egentlig for overblikkets skyld, at ophavsmanden (M/K) til et citat er synlig, når man citerer ... Jeg har selv forbilledligt tilføjet dette nedenfor. :P

    For mig handlede det om af finde en kombination af mit hjerte og hjerne. Uanset hvordan man vender og drejer det, så skal man vel lave en liste over film, der tiltaler en, på den ene eller anden måde. Og så er jeg ligeglad med, hvad titlerne hedder, men hvorfor de tiltaler personen. 

    Lad os da endelig få din liste frem i lyset, evermind. 

    Babo21-09-16 19:53

    Det er just dét! (Eller lige dét, hvis vi nu skal holde siden Just-fri! :P) Jeg vil i øvrigt bemærke, at du havde mange dejlige titler på din liste - flere af dem vil nok gå igen hos mig, hvis jeg får taget mig sammen i al min vægelsindethed og lavet min liste. Det med rangering har jeg meeeget dårligt styr på, og så er jeg sgu nok bange for midt i det hele også at glemme nogle ... :)

    Som Stanley Kubrick engang sagde om filmoplevelser:

    "The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it."

    BN21-09-16 22:19

    Man kan vist ikke lave like-tommelfinger på Moovy, men jep! :) 

    Det kan også godt være, det var ret unødvendigt at skrive. Jeg tror bare, jeg ville komme alle de åbenlyse spørgsmål i forkøbet. Altså: "Hvordan kan det være du har X, men ikke Y - siger du virkelig, at X er en bedre film?!" Det kan godt være, det stadig ikke kan undgås, men nu er det i hvert fald forklaret, at listen ikke som sådan følger nogle eksterne objektive regler eller forsøger at præsentere en eller anden form for universel sandhed. Listen handler udelukkende om, hvad der lige tilfældigvis ror min båd - og det kan meget vel være ganske random i nogle tilfælde, som mange nok vil tænke om fx Highlander og Superman II ;-) 

    Riqon22-09-16 09:56

    Jeg kan godt følge dig, og det er under alle omstændigheder nok meget velgørende for modtagerne, at der lige opridses de tilknyttede overvejelser/kriterier til en liste, ligesom f.eks. Babo nævnte sit "benspænd" med kun én film pr. instruktør. Min tanke var egentlig også bare, at det netop var fedt, at listerne var så personlige, at der kan optræde film som f.eks. Highlander og Superman II, som mange måske ikke er enige i, men som er mere spændende at læse afsenderens begrundelser for, da jeg på en eller anden måde føler, de "giver" mig mere af vedkommende end alle de mere oplagte film, personen er enig med de fleste andre i. Hvis den formulering giver mening?

    (Little Shop of Horrors fra 1986 vil stensikkert være på min liste, hvis jeg laver den, hvilket for mange sikkert også vil virke virkelig random, men til gengæld være meget definerende for mig!)

    Back Door Sluts 9? Den er på min anden top 100.

    Bruno22-09-16 11:06

    Hahaha! :D

    evermind23-09-16 22:07

  • ★★★★0

    Evermind - man må sgu også bare kaste sig ud i det og gøre sit bedste. Det med at glemme en titel kan jeg godt følge :) 

    Babo23-09-16 22:24

  • ★★★★★★0

    Evermind - man må sgu også bare kaste sig ud i det og gøre sit bedste. Det med at glemme en titel kan jeg godt følge :) 

    Godt så, for jeg mener bestemt du glemte flere;)

    T. Nielsen23-09-16 22:28

  • ★★★★0

    Åh pis, Battleship. Jeg opdaterer nok om 5 år. 

    Babo23-09-16 22:52

  • 0

    Hahaha! :D

    evermind23-09-16 23:43

  • ★★★★★0

    50. Aliens (1986) 

    Ridley Scott og især H. R. Giger gav os det mest skrækindjagende udenjordiske monster i filmhistorien. James Cameron gav os det fedeste opgør med dem ved at tilføje det subtile, men alt for sigende "s" til "Alien". Cameron præsterede virkelig at gøre 2'eren til noget andet end 1'eren, men på en fed og videreudviklende måde, selv om den første stadig er mere interessant og helstøbt, samlet set. Men Aliens er ikke desto mindre én af de fedeste space horrors nogensinde lavet. 

    Lars!24-09-16 23:23

  • ★★★★★0

    49. Black Swan (2010)

    Det havde aldrig faldet mig ind, at jeg skulle interessere mig for en balletdanserinde, som føler sig mere og mere presset op til premieren på Svanesøen. Men hvis nogen kan gøre en sådan umiddelbart jordnær historie spændende, så er det Darren Aronofsky, netop fordi han kan skildre det psykotiske og kravle ned i de kaotiske freudianske dybder. Det er ikke et drama og ikke en gyser, men der er elementer fra begge dele. Det er en herlig leg med mediet, og det var en vild rutschebanetur for mig at se den i biografen.  

    Lars!24-09-16 23:26

  • ★★★★★0

    48. The Bourne Identity (2002)

    "Manden der vågner op uden at huske hvem han er" er jo et præmis, som nok er blevet brugt i mange sammenhænge, og så finder han selvfølgelig ud af, at han kan alt muligt. Bourne er en perfekt thriller, som gør maks nytte af dette identitets-mysterium, samtidig med at den bare koger af realisme og samtidig rummer noget fantastisk action og agentsjov. Manges favorit er Supremacy, men jeg holder mig til introduktionen af figuren. For mig var det netop mysteriet omkring hvem han var, og hvordan han fandt ud af det, som var det mest spændende i fortællingen, så dette er min favorit i serien. 3'eren er jeg tilbøjelig til at mene er decideret dårlig og ineffektiv. Jeg har ikke følt behovet for at se Legacy, og jeg har ikke haft anledning til at fange den nye. 

    Lars!24-09-16 23:30

  • ★★★★★0

    47. A Beautiful Mind (2001)

    Så før jeg så denne film, så fik jeg at vide, at John Nash var skizofren. Derefter så jeg filmen. Jeg glemte, at han var skizofren, da filmen kom i gang, og jeg kom først i tanker om det igen, da jeg nåede til filmens store twist - at hans bedste ven var en hallucination, og at han ikke arbejdede for Pentagon, osv.. Fra at være en ret spændende thriller blev den pludselig et psykologisk drama, og det kan godt være, dens tricks er billige, og at den er sentimental og alt det der - men den virkede altså på mig :) Takket være en gudindeskøn Jennifer Connelly og selvfølgelig Russell Crowe selv. Ron Howard står for det gode håndværk, og så har filmen et dejligt score, som næsten smager af virkelighedsforstyrrelse. Jeg holder utrolig meget af denne. 

    Lars!24-09-16 23:35

  • ★★★★★0

    46. Seven (1995)

    David Fincher's ubehagelige, men uforglemmelige buddycop-thriller om jagten på en seriemorder, som har en særlig fascination af dødssynderne. Filmen er så effektiv, at det næsten kan føles som sort magi - jeg kan ikke forklare, hvordan han gør det. Kan huske jeg engang syntes, den var forudsigelig, fordi jeg jo vidste, hvad der var i æsken. Det gik heldigvis op for mig, at det netop er meningen, man skal vide det og væmmes ved tanken. Det mest forstyrrende er dog, at den onde tilsyneladende vinder ud fra sin egen forskruede logik. Argh! Men jeg kan jo lide det... :p 

    Lars!24-09-16 23:40

  • ★★★★0

    Aliens er stadig good fun, men må tilstå den er dalet med årene. Black Swan er rygende intens. The Bourne Identity er rigtig god action og lige mig, men perfekt er den ingenlunde. Lidt tam afslutning trækker ned. Så forstår jeg slet ikke du mener Ultimatum skulle være ringe?

    A Beautiful Mind.....tjah. Den er ok, men her begynder sentimentalitet gå mig på og det var pisse urimeligt den vandt en oscar over LOTR eller In The Bedroom. 

    Seven, mesterlig. 

    Babo24-09-16 23:44

  • 0

    Har aldrig fået set Black Swan set, gik egentlig ud fra det :) var lidt mere en tøse film ? Tager muligvis fejl ?

    Geekalot25-09-16 08:22

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen