Never Too Late
1 Oscar-nominering: Best Song
Hvor: Disney+
En dokumentarfilm om Elton John’s sidste koncert turné i 2022. Eller rettere: den sidste koncert er rammehistorien. Elton John bliver interviewet og fortæller om storhedstiden fra 1970-1975, hvor han udgav hele 13 albums og samtidig turnerede verden rundt.
Der krydres med masser af gamle koncertoptagelser, stillbilleder og lidt animationsfilm, der skildrer hans karriere i 70’erne. Fokus er på musikken, men man kan selvfølgelig ikke komme uden om hans personlige problemer og stofmisbrug.
Jeg er personligt mest til hans mere poppede periode fra 80’erne og frem. Så jeg var ikke helt oppe og ringe over de mange rocknumre fra 70’erne. Men uanset om man er fan eller ej, så vil man med sikkerhed få tårer i øjnene til hans allersidste nummer (Your Song) til hans allersidste koncert. Det er voldsomt imponerende, at han i så høj en alder stadig har stemmen intakt og kan give den fuld gas med både klaver og sang i verdensklasse.
Husk at lytte med under rulleteksterne. Det er her, at den Oscar-nominerede sang (Never Too Late) bliver spillet.
PS: hele hans afskedskoncert ligger også på Disney+
★★★★☆☆
Den skal jeg klart se - jeg husker også lidt fra hans glam periode fra 70’erne. Stofmisbrug anede jeg ikke at han havde haft.
Fantastisk at hans stemme stadig holder.