En tråd over tilsvarende film, som udkom samme år, hvor I foretrækker den ene fremfor den anden. Et eksempel kan være: 'Armageddon' og 'Deep Impact' fra 1998.
5) Phone Booth/Liberty Stands Still (2002)
Begge film om en snigskytte med en mission. Men også begge film af meget forskellig kvalitet. Jeg holder rigtig meget af en effektiv, skåret ind til benet thriller, og 'Phone Booth' er blandt de mere vellykkede. 'Liberty Stands Still' var desværre ikke en god film.
4) The Descent/The Cave (2005)
Det er nærliggende at sammenligne de to film, men der er en verden til forskel i kvalitet på de to film. Den ene mesterlig, den anden er røget i glemmebogen.
3) Gravity/All is Lost (2013)
Jeg synes faktisk godt om begge film, men 'Gravity' stjal al fokus fra den bedre overlevelses film, 'All is Lost'. Lidt synd, for den sidstnævnte holder nemlig bedre til flere gennemsyn.
2) World Trade Center/United 93 (2006)
Begge omhandler det åbenlyse, men fokusset ligger et andet sted i de to film. 'United 93' trækker sig ihvertfald ud som den klare vinder over Oliver Stones forglemmelige film.
1) The Prestige/The Illusionist (2006)
Det var et interessant filmår 2006 med tryllekunstnere på film og den tidsperiode danner ramme for god atmosfære. Jeg har altid nydt 'The Illusionist' men jeg har altid elsket 'The Prestige', som helt klart er den bedre film her.
Gi' jeres bud!