Forum - Forum-tråd: Waynes World (2010-19)

Waynes World (2010-19)

  • ★★★★★★0

    Jeg har faktisk samme spørgsmål angående "Paddington", som også bliver nævnt her. Bjørnen er animeret mens resten er live-action. Er det så egentlig en animationsfilm?

    Jeg er selv i tvivl - men kunne The Irishman så være på kanten af at være en animationsfilm? ;-)

    Wayne17-12-19 15:09

  • ★★★★★0

    Kender det - havde lige nogle dage i træk med alt for lidt søvn, afløst af en nat med børn hvor den ene vågnede kl 24 og først faldt i søvn kl 2 - og den anden stod op kl 5, klar til adventsgaver og rundstykker. :-)

    Det er så dejligt med børn...

    David Lund17-12-19 15:20

  • ★★★★★1

    Jeg er selv i tvivl - men kunne The Irishman så være på kanten af at være en animationsfilm? ;-)

    Hahaha håber den vinder en Oscar for bedste animationsfilm! Jeg ville ikke engang brokke mig =)

    David Lund17-12-19 15:21

  • ★★★★★★0

    Generelt har jeg fået set for få danske film i det seneste årti - og dem jeg har set (blandt andet afdeling Q, og diverse komedier har ikke været værd at nævne her 

    Det skal altså tages med forbehold og er kun et udtryk for det bedste, jeg har set.

    Danske Film 2010- 2019

    10; Jeg ryger med på Hævnen, selvom R også er en fantastisk film. Jeg ved at Bier scorer billige points, men de virkede hos mig.

    11: Dirch. Jeg glemte helt hvor lidt Lie Kaas ligner Dirch, for det betød ikke noget. Kæmpe bevis på at han vokser til de roller han får.

    12; Jagten - uden konkurrence

    13; Sorg og glæde. Måske Malmros mest personlige - og vigtigste film. Kan godt være at Triers film er stor filmkunst - men jeg er ikke væltet bagover.

    14. Kapgang. Virkelig en underfundig film. Bekendelse; Jeg har endnu tilgode at se Stille Hjerte

    15. Under Sandet. Fantastisk film.

    16. Ikke et stort år. Kollektivet vil for meget - og Der kommer en dag, lander alt for blødt og tager ikke ofrene helt alvorligt. Det ender alligevel med Der kommer en dag - men hvor var potentialet dog til meget mere.

    17. Underverden. Enig - unik dansk actionthriller på internationalt niveau.

    18. Så desværre for få danske film - så ender med Lykke Per, Den skyldige fangede mig ikke helt.

    19. Pinligt - men pas. Gætter dog på at Dronningen får min stemme, når jeg får den set.

    Kom med jeres bud - hvad mangler jeg at få set?

    Wayne17-12-19 15:23

  • ★★★★★★0

    Hahaha håber den vinder en Oscar for bedste animationsfilm! Jeg ville ikke engang brokke mig =)

    Enig :-)

    Wayne17-12-19 15:24

  • ★★★★★0

    Jeg har ikke set mange danske film, men R er sgu fee!

    David Lund17-12-19 15:24

  • ★★★★★★0

    Hahaha håber den vinder en Oscar for bedste animationsfilm! Jeg ville ikke engang brokke mig =)

    Pludselig blev feltet af animationsfilm udvidet med 95% af alle blockbusters, plus det løse:D Måske The Phantom Menace havde haft et bedre ry i dag, var den lanceret som animationsfilm....hmm....

    T. Nielsen17-12-19 15:33

  • ★★★★★0

    Jeg er selv i tvivl - men kunne The Irishman så være på kanten af at være en animationsfilm? ;-)

    Jeg spurgte også blot fordi, at jeg selv var i tvivl. :)

    Haha, ja "The Irishman" ligger vel i en gråzone så, men Scorsese ville nok få et hysterisk anfald, hvis nogen kaldte det for en animationsfilm. :D

    NightHawk17-12-19 17:30

  • ★★★★★0

    Min top 10 over de bedste animations-film fra dette årti. :)

    1. The Breadwinner 
    2. Toy Story III
    3. Inside Out 
    4. Kubo and The Two Strings 
    5. Paddington 
    6. Moana
    7. Kung Fu Panda II 
    8. Shaun The Sheep - The Movie 
    9. Brave 
    10. The Peanuts Movie 

    NightHawk17-12-19 17:43

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke set mange danske film, men R er sgu fee!

    Jeps.

    For årtiet ender jeg dog med at vælge Jagten, som bedste danske film.

    Wayne18-12-19 12:12

  • ★★★★★★0

    Min top 10 over de bedste animations-film fra dette årti. :)

    1. The Breadwinner 
    2. Toy Story III
    3. Inside Out 
    4. Kubo and The Two Strings 
    5. Paddington 
    6. Moana
    7. Kung Fu Panda II 
    8. Shaun The Sheep - The Movie 
    9. Brave 
    10. The Peanuts Movie 

    The Breadwinner - synes ikke jeg har hørt om den?

    Wayne18-12-19 12:14

  • ★★★★★★0

    Min top 10 over de bedste animations-film fra dette årti;

    1. Manolos Magiske Rejse
    2. Kubo, den modige samurai
    3. Spiderman - Into the spider-verse
    4. Rango
    5. Modig
    6. Frost
    7. Sangen fra havet
    8. De Utrolige 2
    9. To på flugt
    10. Coco

    Wayne18-12-19 12:21

  • ★★★★★★0

    Bedste Superheltefilm 2010 - 2019

    2010

    Kick-Ass, ikke meget andet at vælge imellem - Super fortjener at blive nævnt

    2011
    Uden konkurrence; X-Men: First Class

    2012
    Et år med meget lige film. Chronicle var et nyt, ret fedt take på superhelte - The Dark Knight Rises - teknisk flot, men skuffende fortælling, i sammenligning med forgængeren - Avengers, den længe ventede sammenslutning af heltene. Hvis der skal være en vinder må det være Avengers, for præstationen med at samle heltene - uden de store mislyde.

    2013
    Skuffende år. Man of Steel vinder i mangel af konkurence.

    2014
    Uden sammenligning: Captain America: The Winter Soldier. En af de bedste heltefilm der er lavet af MCU (måske den bedste). Guardians of the Galaxy - er big fun, men også mere en komedie.

    2015
    Igen, skidt år. Avengers Age of Ultron vinder i min bog. På trods af at den er den svageste i serien, så viser gensyn at den også har store kvaliteter. Antman's børneunivers er meget sødt, men også kedeligt.

    2016
    Captain America: Civil War - mange fede actionmomenter, svag skurk. Lever ikke helt op til den sidste, men mindre er godt nok. Deadpool er en komedie, med basis i Monty Python jokes - og ret sjov, især med den danske oversættelse. Større konkurrent er Doctor Strange, som dog savner humor og bliver for forceret.

    2017
    Thor; Ragnarok - rammer den fine ballance mellem at være komisk, og stadig være superheltefilm. Mangold's Logan var et stort skridt frem, i forhold til The Wolverine - men også meget lidt en superheltefilm. Skal jeg vælge, ender det med Thor - også fordi han endelig fik en film jeg gad se.

    2018
    Avengers Infinity War. Største cliffhanger set i superhelteuniverset. Spider-Man: Into the Spider-Verse, er en genial nyskabelse indenfor animation - men tæller ikke med hos live-action film, og ville alligevel ikke have vundet - hvis den gjorde (imo).

    2019
    Avengers Endgame. Kæmpe tilfredsstillende løsning af en svær opgave. Den formåede at skabe vand i øjenkrogen hos mig - som har været fan siden Avengers havde sin storhedstid i starten af 70'erne. Derfor får den min stemme.

    Joker - fantastisk præstation af Phoenix, og skal man bedømme de to som film - så vinder Joker, da den læner sig op af ikoniske forbilleder og belyser et vigtigt emne. Men vi taler om SUPERHELTE film, her - og dem er der ikke mange af i Joker. Dog ligger den også meget højt på min all time liste over superhelte film ;-)

    På årtiet lander jeg stadig Avengers Endgame - den ramte mig hårdt på trods af at jeg var forberedt på det.

    MCU sad generelt hårdt på årtiet - spændende om det gentager sig for det næste.

    Wayne18-12-19 12:51

  • ★★★★★★0

    Jeg inkluderer animation i superheltefilm, fordi det er sjældent at liveaction-udgaverne når de samme højder som de animerede udgaver.

    Kick-Ass (2010)
    Captain America: The First Avenger (2011)
    Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 (2012)
    Batman: The Dark Knight Returns, Part 2 (2013)
    Captain America: The Winter Soldier (2014)
    Justice League: Gods and Monsters (2015)
    Captain America: Civil War (2016)
    Logan (2017)
    Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
    Justice League vs. the Fatal Five (2019)

    Zero Cool18-12-19 13:13

  • ★★★★★★0

    Jeg inkluderer animation i superheltefilm, fordi det er sjældent at liveaction-udgaverne når de samme højder som de animerede udgaver.

    Kick-Ass (2010)
    Captain America: The First Avenger (2011)
    Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 (2012)
    Batman: The Dark Knight Returns, Part 2 (2013)
    Captain America: The Winter Soldier (2014)
    Justice League: Gods and Monsters (2015)
    Captain America: Civil War (2016)
    Logan (2017)
    Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
    Justice League vs. the Fatal Five (2019)

    Hæ, hæ.

    Det bliver vi aldrig enige om. Dårlige animationer gør ikke en film bedre :-)

    Men uden tvivl fine valg, selvom jeg ikke har set et par stykker af dem.

    Wayne18-12-19 13:38

  • ★★★★★★0

    Hæ, hæ.

    Det bliver vi aldrig enige om. Dårlige animationer gør ikke en film bedre :-)

    Men uden tvivl fine valg, selvom jeg ikke har set et par stykker af dem.

    Hvor skriver jeg at dårlige animationer gør en film bedre? :)

    Zero Cool18-12-19 13:41

  • ★★★★★1

    The Breadwinner - synes ikke jeg har hørt om den?

    Den handler om pigen Parvana og hendes familie, der lever i Afghanistan under Taliban's rædselsregime. En dag bliver faderen anholdt og sat i et af Talibans hårdeste fængsler og Parvana beslutter sig herefter for at befri ham bl.a. ved at klæde sig ud som dreng, så hun på den måde kan foretage sin mission for at opnå retfærdighed uden, at nogen lægger mærke til hende. Det er en helt igennem fremragende film, som er lavet af folkene bag "The Secret of Kells" og "Song of The Sea".

    youtu.be/Upr9XV87fUM

    Du kan se filmen på Netflix. :)

    NightHawk18-12-19 14:26

  • ★★★★★★0

    Hvor skriver jeg at dårlige animationer gør en film bedre? :)

    Det gjorde jeg ;-)

    Wayne18-12-19 14:26

  • ★★★★★★0

    Det gjorde jeg ;-)

    Jeg forstår så ikke konteksten for hvorfor du skrev det.

    Zero Cool18-12-19 14:28

  • ★★★★★★1

    Jeg forstår så ikke konteksten for hvorfor du skrev det.

    Fordi han synes de ofte har svage animationer?

    T. Nielsen18-12-19 14:45

  • ★★★★★★0

    Jeg forstår så ikke konteksten for hvorfor du skrev det.

    Som Thomas skrev, så synes jeg ikke animationerne lever op til kvaliteten fra de tegnede albums.

    Wayne18-12-19 14:50

  • ★★★★★★0

    Den handler om pigen Parvana og hendes familie, der lever i Afghanistan under Taliban's rædselsregime. En dag bliver faderen anholdt og sat i et af Talibans hårdeste fængsler og Parvana beslutter sig herefter for at befri ham bl.a. ved at klæde sig ud som dreng, så hun på den måde kan foretage sin mission for at opnå retfærdighed uden, at nogen lægger mærke til hende. Det er en helt igennem fremragende film, som er lavet af folkene bag "The Secret of Kells" og "Song of The Sea".

    youtu.be/Upr9XV87fUM

    Du kan se filmen på Netflix. :)

    Tak for tippet - bare det at du mener at den overgår “Song of the Sea” gør at jeg skal se den.

    Wayne18-12-19 14:53

  • ★★★0

    Tak for tippet - bare det at du mener at den overgår “Song of the Sea” gør at jeg skal se den.

    Ikke for at nedtone dine forventninger, men intet slår Song of the Sea. Men nu er The Breadwinner da en god film.

    Steffan Rasmussen18-12-19 14:58

  • ★★★★★★0

    Som Thomas skrev, så synes jeg ikke animationerne lever op til kvaliteten fra de tegnede albums.

    Det var så ikke helt til at gennemskue for mig. :)

    Zero Cool18-12-19 15:01

  • ★★★★★★0

    Ikke for at nedtone dine forventninger, men intet slår Song of the Sea. Men nu er The Breadwinner da en god film.

    Der kan man bare se, hvor forskelligt vi alle ser film :-)

    Men hvis den er lavet af samme hold, er den sikkert mere end rimelig.

    Wayne18-12-19 15:14

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen