Forum - Forum-tråd: Waynes World (2010-19)

Waynes World (2010-19)

  • ★★★★★0

    Tak for tippet - bare det at du mener at den overgår “Song of the Sea” gør at jeg skal se den.

    Der kan man bare se, hvor forskelligt vi alle ser film :-)

    Men hvis den er lavet af samme hold, er den sikkert mere end rimelig.

    Jeg vil lige indskyde, at jeg altså hverken har set "Secret of The Kells" eller "Song of The Sea", så om de er bedre kan jeg ikke udtale mig om. Jeg ved blot, at det er de samme folk som har været inde over alle tre film. Men af alle de animationsfilm jeg har set i dette årti, synes jeg bedst om "The Breadwinner". :)

    NightHawk18-12-19 18:14

  • ★★★★★★0

    Jeg vil lige indskyde, at jeg altså hverken har set "Secret of The Kells" eller "Song of The Sea", så om de er bedre kan jeg ikke udtale mig om. Jeg ved blot, at det er de samme folk som har været inde over alle tre film. Men af alle de animationsfilm jeg har set i dette årti, synes jeg bedst om "The Breadwinner". :)

    Helt ok  ;-)

    Wayne20-12-19 09:35

  • ★★★★★★0

    Bedste Dramafilm 2010-2019

    2010

    Var et heftigt år. Black Swan, The Social Network, The Fighter, Kongens Store Tale, Hævnen, Biutifull. Min største oplevelse kom med Black Swan.

    2011

    Warrior, Niceville, Drive, The Artist, Shame, Extremely Loud & Incredibly Close, Take Shelter og mange flere.. The Artist er mit valg.

    2012

    Life of Pi, Lincoln, Argo, Flight, Hushpuppy, The Master, Les Miserables, Moonrise Kingdom, Smagen af Rust og Ben, Jagten, Silver Linings Playbook - Her lander jeg på Jagten, som var så uhyggelig virkelig.

    2013

    Dallas Byers Club, 12 Years a slave, Rush, Gravity, Blue Jasmine, The Wolf of Wall Street, American Hustle, Ida, Before Midnight, The Lunch Box, Only Lovers Left Alive - der er nok at vælge mellem. Som drama vælger jeg Dallas Byers Club.

    2014

    Whiplash, Gone Girl, The Imitation Game, The Judge, Boyhood, Fury, Nightcrawler, A Most Violent Year, Interstellar, Birdman, The Theory of Everything, Force Majeure, The Grand Budapest Hotel, Wild Tales, Ex. Machina. Svært, men jeg går med Birdman.

    2015

    Spotlight, Bridge of Spies, Room, The Martian, The Revenant, Brooklyn, Everest, Carol, The Big Short, Sauls Søn, Den Danske Pige, Steve Jobs, The Hateful Eight, Youth, Mustang. Ingen tvivl - Saul's søn.

    2016

    Manchester by the Sea, Moonlight, Arrival, Hell or High Water, Sully (Miraklet på Hudsonfloden), La La Land, Lion, Nocturnal Animals, American Honey, 10 Cloverfield Lane, Captain Fantastic, Elle, Hunt for the Wilderpeople, Swiss Army Man, I, Daniel Blake, Paterson. Mit valg; Hell or High Water.

    2017

    Dunkirk, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, The Post, Wonder, Wind River, The Killing of a Sacred Deer, Logan, The Shape of Water, I Tonya, The Darkest Hour. Mit valg; Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

    2018

    A Star is Born, Bohemian Rhapsody, First Man, BlacKkklansman, The Favorite, Green Book, Bad times at the El Royale. Her går jeg med Green Book, som bare er godt skruet sammen.

    2019

    The Irishman, Le Mans'66, Once upon at time in Hollywood, Joker, Dolemite is My Name. Udvalget er nok større om ½ år - så af disse må jeg vælge Joker som er det største drame - selvom jeg havde den bedste oplevelse med Le Mans'66.

    Valget som årtiets bedste. Her vælger jeg dansk. Jagten er så tæt på vores hverdag - og måske Thomas Vinterbergs bedste film, under alle omstændigheder den vigtigste.

    Wayne20-12-19 09:38

  • ★★★★★★0

    Mine bud på årtiets bedste actionfilm.

    2010

    Red - fed ramasjang, af den gamle skole. The Expendables, var i den grad også et herligt gensyn med gamle helte. Og endelig var der The A-team, Salt, Machete og Knight and Day. 2010 vi i det hele taget et overload af actionfilm (Killers, The next three days, The other guys, Loosers, Takers, Unstoppable, Faster). Men der er selvfølgelig kun een;
    Inception - som stadig, helt alene topper 2010.

    2011

    Et mere lige år. MI 4, Cap. America, X-Men first class, Hanna, Abernes planet; Oprindelsen, Warrior, Drive Angry, Sucker Punch, Colombiana, Fast Five. Og af dem bliver det et personligt valg af den bedste X-Men film der er lavet; First Class. Men jeg er lige så glad for MI 4.

    2012

    Skyfall, The Avengers, The Dark Knight Rises, Looper, Dredd, Lockout, Men in Black 3, Get the Gringo, Django Unchained. Ikke det største actionår. Mit valg falder på Skyfall - at Sam Mendes fik fat i 007 skabte en ny retning for serien, og det er nok den som skuffede mindst i 2012.

    2013. FF6, hele to katastrofefilm om The White House; Olympus has fallen - og White House down, Pacific Rim, Oblivion, 2 Guns, Snowpiercer. Skrækkeligt år - valget står mellem Pacific Rim og Oblivion - og her vinder Oblivion knebent, for mig.

    2014

    Edge of Tomorrow, John Wick, Captain America; The Winter Soldier, Kingsman,The Equalizer, Fury, Lucy, Sin City; A Dame to Kill. Uden sammenligning; Captain America; The Winter Soldier - som også som actionfilm har det hele.

    2015

    MI5, Mad Max; Fury Road, FF7, SW; The Force Awakens, Sicario, Spectre, No Escape, Chappie, The Revenant. Det må være Mad Max; Fury Road. Vanvittigt comeback af George Miller i et oktanfyldt actionhelvede, med sindsyge påfund, som ingen havde set komme.

    2016

    Cap. Amrica; Civil War, Deadpool, Jason Bourne, Rouge One (A Star Wars Story), Doctor Strange, Blood Father, The Nice Guys, The Accauntant, Hell or High Water. Bedste film er Hell or High Water.

    2017

    John Wick 2, Wonder Woman, Atomic Blonde, Baby Driver, Logan, Thor; Ragnarok, FF8, Dunkirk, Blade Runner 2049. Mit valg Baby Driver (som er virkelig velkomponeret) fulgt af Atomic Blonde og Thor; Ragnarok.

    2018

    MI; Fallout, Black Panter, Avengers Infinity War, Ready Player One, Solo (A Star Wars Story). Tyndeste år, længe - i mangel af modstand vinder MI; Fallout som god action uden at være en særlig god film.

    2019

    Avengers Endgame, Captain Marvel, FF; Hobbs & Shaw, Midway, Joker, Zoombieland; Double tap, Le Mans'66. Svært at vælge blandt Joker, Le Mans '66 og Endgame. Jeg ender med at vælge Le Mans '66 - som er den mest helstøbte film, faktisk helt uden nogen mislyd. Men alle tre er blandt årtiets bedste film.

    Skal jeg så vælge en film som årtiets bedste, så må det være Inception som også gav noget til hjernen.

    Wayne20-12-19 11:54

  • ★★★★★★0

    Mine bud på bedste Sci Fi film. 2010 - 2019

    2010

    Inception.

    2011

    Super 8

    2012

    Looper - synd at hverken Cloud Atlas eller Prometheus helt levede op til potentialet

    2013

    Gravity. Kæmpe visuel oplevelse. Oblivion, Her og Pasific Rim fortjener også at blive nævnt.

    2014

    Ex Machina. Interstellar skuffede mig desværre.

    2015

    Mad Max; Fury Road

    2016

    Arrival

    2017

    Blade Runner 2049

    2018

    Ready Player One

    2019

    Star Wars: The Rise of Skywalker

    På årtiet topper Inception, endnu en gang.

    Wayne22-12-19 06:59

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen