Nejnej - det er helt forkert brug af ordet woffle ;)
Woffle betyder jo at yappe!
Netop, en yappende boomer sætning…. nå jeg finder selv ud :)
Nejnej - det er helt forkert brug af ordet woffle ;)
Woffle betyder jo at yappe!
Netop, en yappende boomer sætning…. nå jeg finder selv ud :)
Agatha All Along to første afsnit starter stærkt ud synes jeg, er i hvertfald hooked, Kathryn Hahn og Aubrey Plaza skuer også gevaldigt op for de lesbiske undertoner mellem de to med måden de inteagere og tiltaler hinanden, noget Aubrey Plaza også direkte har kommenteret på.
Den har også en god mystik over sig, og jeg er overbevist om der kommer et tonal shift i serien nu her efter de to første afsnit, hvor jeg ser frem til at stifte mere bekendtskab med det herlige cast.
Agatha All Along to første afsnit starter stærkt ud synes jeg, er i hvertfald hooked, Kathryn Hahn og Aubrey Plaza skuer også gevaldigt op for de lesbiske undertoner mellem de to med måden de inteagere og tiltaler hinanden, noget Aubrey Plaza også direkte har kommenteret på.
Den har også en god mystik over sig, og jeg er overbevist om der kommer et tonal shift i serien nu her efter de to første afsnit, hvor jeg ser frem til at stifte mere bekendtskab med det herlige cast.
Herligt, også en serie jeg har set frem til - selvom MCU har været lidt “hit and miss” de seneste år :-)
Den som dræber - Fanget af mørket. Sæson 4
Set på Prime.
Natalie Madueño spiller igen den hårdt prøvede politi profiller, Louise Bergstein, i en serie som typisk handler om flere mord, af måske samme morder.
Jeg blev fanget af serien, for et par år siden, på et tidspunkt hvor filmholdet slog lejr 100 meter fra vores hus og jeg fik en snak med nogle af folkene når vi gik forbi med vores hund. Dels var det spændende at se hvor stort et menageri der følger med, til sådan en lokation - og selvfølgelig bagefter når man ser resultatet og lokalområdet i selve serien.
Bortset fra det, så er det en dansk thrillerserie af de bedre - og vi endte med at se sæsonens 6 afsnit på en week-end.
Typisk får man leveret en morder, ret tidligt - men også et twist, som man måske fanger, men aldrig bliver helt sikker på.
Denne gang handler det, i tråd med tiden, om bandemord og Sverige - men selvfølgelig med et lag mere end det.
Clue; Har man fulgt hovedpersonen Louise gennem alle sæsoner - så ved man at hun om nogen er blevet brændt personligt.
Den sprænger ikke nogen rammer, men har et forløb og et klimaks som ikke skuffer.
7/10
Den som dræber - Fanget af mørket. Sæson 4
Set på Prime.
Natalie Madueño spiller igen den hårdt prøvede politi profiller, Louise Bergstein, i en serie som typisk handler om flere mord, af måske samme morder.
Jeg blev fanget af serien, for et par år siden, på et tidspunkt hvor filmholdet slog lejr 100 meter fra vores hus og jeg fik en snak med nogle af folkene når vi gik forbi med vores hund. Dels var det spændende at se hvor stort et menageri der følger med, til sådan en lokation - og selvfølgelig bagefter når man ser resultatet og lokalområdet i selve serien.
Bortset fra det, så er det en dansk thrillerserie af de bedre - og vi endte med at se sæsonens 6 afsnit på en week-end.
Typisk får man leveret en morder, ret tidligt - men også et twist, som man måske fanger, men aldrig bliver helt sikker på.
Denne gang handler det, i tråd med tiden, om bandemord og Sverige - men selvfølgelig med et lag mere end det.
Clue; Har man fulgt hovedpersonen Louise gennem alle sæsoner - så ved man at hun om nogen er blevet brændt personligt.
Den sprænger ikke nogen rammer, men har et forløb og et klimaks som ikke skuffer.
7/10
En serie jeg har hørt om flere gange - men aldrig set noget af. Det kunne sagtens være en af den slags serier, som fruen ser i "smug". Jeg spørger hende lige ved lejlighed.
Kaos (2024)
Vi befinder os i en alternativ verden, hvor de moderne religioner som Kristendom, Islam, Jødedom m.fl. aldrig har vundet indpas. I stedet er det stadig de gamle græske guder, som man tror på. Og det er der en god grund til. For de findes faktisk i virkligheden.
Men bortset fra det, så ligner verden den vi kender. Dvs. den foregår i den moderne "nutid", så det er altså ikke en sværd-og-sandal serie. Gudernes ledes selvfølgelig af Zeus - og han spilles herligt diktatorisk charmerende af Jeff Goldblum. Lidt samme type som hans Grandmaster rolle i Marvel.
Handlingen er meget passende ret kaotisk - især i de første par afsnit. Der springes lystigt mellem forskellige tråde og tid - med Prometheus som fortællerstemme hængende nøgen på en klippe (Zeus' straf). Historien er dog ikke i seig selv super interessant. Det er et mix af de gamle myter sat sammen på en ny alternativ måde.
Det er den dybe sort-humoristiske tone, der er attraktionen. Underholdningsværdien er i top, og der er fuld knald på farverne. Dvs. undtagen når vi er nede i Underverdenen. Her skal Orpheus forsøge at finde sin netop afdøde kone og bringe hende tilbage. Denne del var en anelse kedelig. Nok fordi man har set den historie i mange afskygninger før. Underverdenen fylder lidt for meget til min smag, men der er heldigvis også masser af action oppe hos Guderne og hos menneskene på Kreta, hvor Præsident Minos hersker så godt han kan. Det kører ikke super godt for ham og hans lille familie. Og det samme kan i høj grad siges om situationen hos Zeus og hans incestiøse familie. Den paranoide Zeus er bange for at det hele er ved at krakelere - og føre til kaos.
★★★★☆☆
Tak for anmeldelsen :)
Tror jeg undlader at se videre
Kaos (2024)
Vi befinder os i en alternativ verden, hvor de moderne religioner som Kristendom, Islam, Jødedom m.fl. aldrig har vundet indpas. I stedet er det stadig de gamle græske guder, som man tror på. Og det er der en god grund til. For de findes faktisk i virkligheden.
Men bortset fra det, så ligner verden den vi kender. Dvs. den foregår i den moderne "nutid", så det er altså ikke en sværd-og-sandal serie. Gudernes ledes selvfølgelig af Zeus - og han spilles herligt diktatorisk charmerende af Jeff Goldblum. Lidt samme type som hans Grandmaster rolle i Marvel.
Handlingen er meget passende ret kaotisk - især i de første par afsnit. Der springes lystigt mellem forskellige tråde og tid - med Prometheus som fortællerstemme hængende nøgen på en klippe (Zeus' straf). Historien er dog ikke i seig selv super interessant. Det er et mix af de gamle myter sat sammen på en ny alternativ måde.
Det er den dybe sort-humoristiske tone, der er attraktionen. Underholdningsværdien er i top, og der er fuld knald på farverne. Dvs. undtagen når vi er nede i Underverdenen. Her skal Orpheus forsøge at finde sin netop afdøde kone og bringe hende tilbage. Denne del var en anelse kedelig. Nok fordi man har set den historie i mange afskygninger før. Underverdenen fylder lidt for meget til min smag, men der er heldigvis også masser af action oppe hos Guderne og hos menneskene på Kreta, hvor Præsident Minos hersker så godt han kan. Det kører ikke super godt for ham og hans lille familie. Og det samme kan i høj grad siges om situationen hos Zeus og hans incestiøse familie. Den paranoide Zeus er bange for at det hele er ved at krakelere - og føre til kaos.
★★★★☆☆
Jeg har bemærket den - Goldblum er et spøjst valg som Zeus, men tænker jeg lige tjekker et afsnit ud for at se om det er noget :-)
Så kom jeg igennem The Lord of the Rings: The Rings of Power sæson 2:
Og lige så skuffet jeg var over sæson 1, er jeg ovenud tilfreds med sæson 2 - Den har et meget bedre flow, og alle afsnit er spændende, og nærmer sig noget af det vi så Peter Jackson var så god til at formidle. Man får helt associationer til Marvel universet, hvor de var eminente til at bygge karaterne op, og gør det interessant på samme tid. Jeg glæder mig sindsygt meget til sæson 3 :D
Jeg ender på en solid 8½/10
MadMartigan 8-10-24 19:08
Og lige så skuffet jeg var over sæson 1, er jeg ovenud tilfreds med sæson 2 - Den har et meget bedre flow, og alle afsnit er spændende, og nærmer sig noget af det vi så Peter Jackson var så god til at formidle. Man får helt associationer til Marvel universet, hvor de var eminente til at bygge karaterne op, og gør det interessant på samme tid. Jeg glæder mig sindsygt meget til sæson 3 :D
Fedt, det lyder lovende ;-)
Jeg var ikke engang så skuffet over første omgang. 8 1/2 - den hænger jeg dig op på.
Jeg kunne ret godt lide sæson 1. Så hvis 2'eren er så meget bedre, så sætter jeg næsen op imod en topkarakter.
Jeg skal dog først lige have set Pachinko sæson 2 færdig - samt gense sæson 1 af Rings of Power.
Jeg kunne ret godt lide sæson 1. Så hvis 2'eren er så meget bedre, så sætter jeg næsen op imod en topkarakter.
Jeg skal dog først lige have set Pachinko sæson 2 færdig - samt gense sæson 1 af Rings of Power.
Pachinko kender jeg ikke - burde jeg det?
Pachinko kender jeg ikke - burde jeg det?
Ja, det burde du. For du satte den på din liste den 21. marts 2023 ;-)
Ja, det burde du. For du satte den på din liste den 21. marts 2023 ;-)
Den liste er for lang ;-D
Jeg burde måske prioritere den frem for noget andet?
Uanset - er i gang med at bestille en iPhone 16 Pro, og kan se der følger et halv års Apple Tv med - så kan jeg jo passende kigge nærmere på den - og måske Slow Horses, ved samme lejlighed.
Og ikke mindst In the Mouth of Madness :D
God info, jeg har også okay med sæson 1, så det kan vel kun blive godt :)
køber et månedsabb. I november og får set den sammen med sidste halvdel af the boys, sæson 4.
The Bad Batch (sæson 3)
Jeg kom lidt sent til fadet med sæson 3. Men jeg var så heldig, at jeg fik overtalt min ene datter til at se med. Ud fra billedet på Disney+ kan man nemt få det indtryk, at det er en rigtig mande-mand serie. Så der skulle lige en salgstale til, før hun var på. Vi tog den selvfølgelig helt fra starten af. Og hun blev meget hurtig vældig begejstret. For denne ”drengerøvs-serie” har jo en charmerende ung pige i hovedrollen.
Omega blev taget til fange af den grumme Dr. Hemlock i slutningen af sæson 2. Det meste af sæson 3 handler nu om at få reddet hende – samtidig med at man gerne vil have opklaret Hemlocks onde eksperimenter og sætte en stopper for det.
Sæson 3 er dermed langt mere fokuseret end de to første sæsoner, hvor der var en del fyldafsnit. Det er da også klart den bedste sæson - og det er helt trist, at det er den sidste. Da der kun var to afsnit tilbage, var det svært at se, hvordan de kunne wrappe det hele op på så kort tid. Men det klarer det faktisk ganske glimrende. Super fed finale.
Dog synes jeg, at hele Project Necromancer med de sorte super troopers forbliver underforklaret. Det bliver ganske vist kraftigt antydet, hvordan de bliver lavet. Men præcis hvilken rolle havde eksempelvis The Zillo Beast i den proces?
Udover The Zillo Beasts rolle, så var der også en anden rolle jeg gerne ville have haft mere af. Nemlig et herligt gensyn med vores alle sammens yndlings skurkinde. Nu med hår på hovedet. Jeg forstår dog godt, hvorfor hun blev skubbet til siden igen. For hvis hun havde joinet The Bad Batch, så kunne de jo have vundet over Doctor Hemlock in no time.
Gad vide om der er mere godt animation i vente fra Dave Filoni – eller koncentrerer han sig nu udelukkende om liveaction? Med al den succes animationsserierne har fået, så ville det være en dødssynd, hvis der ikke kommer mere.
★★★★★☆
det er helt trist, at det er den sidste. Da der kun var to afsnit tilbage, var det svært at se, hvordan de kunne wrappe det hele op på så kort tid. Men det klarer det faktisk ganske glimrende. Super fed finale.
Enig
Gad vide om der er mere godt animation i vente fra Dave Filoni – eller koncentrerer han sig nu udelukkende om liveaction? Med al den succes animationsserierne har fået, så ville det være en dødssynd, hvis der ikke kommer mere.
Helt enig - og fedt du fik din datter med på rejsen, jeg har set en del Star Wars med mine børn, særligt min yngste søn. Fruen er stået af for længst - men hendes prædikat "Støvsugerbanden" (baseret på R2D2 og andre doids), hjælper ikke voldsomt på hendes holdning.
Sjovt nok, for hun er ret grebet af Magtringene som vi binger pt - men det må være teknikken og rumskibene som gør forskellen.
Upload (sæson 3)
En serie der startede super godt, men som desværre ikke kan holde niveauet. Nyhedsværdien ved det farverige univers er ved at ebbe ud. Plottet om software rettighederne bliver trukket i langdrag. Til gengæld er der masser af rom-com forviklinger at hygge sig med. Hvis altså man synes at romancen mellem Nathan og Nora er sød og interessant.
Det nye som sæson 3 har kørende for sig er, at Nathan nu både har en uploaded og downloaded version af sig selv. Det bliver der selvfølgelig brygget en del intriger på. Og der kommer da også lidt ok humor hist og her. Serien lider dog under samme syndrom som Westworld - nemlig at når man først kommer ud i den virklige verden, så er det ikke længere så interessant.
De otte nye afsnit ligger på Prime Video.
★★★☆☆☆
Må desværre give dig ret, det fader lidt ud i at alle er forelskede i Nathan - og nu er der to versioner af ham - det overordnede plot er nærmest ligegyldigt.
Det hele krakelerer selvfølgelig i en cliffhanger i sidste afsnit, som lige gør at der skal komme en sæson 4. Men det er på et lidt tyndt grundlag. Hovedpersonerne er stadig hyggelige at være i selskab med - men den havde meget mere kant fra start.
6/10
Må desværre give dig ret, det fader lidt ud i at alle er forelskede i Nathan - og nu er der to versioner af ham - det overordnede plot er nærmest ligegyldigt.
Det hele krakelerer selvfølgelig i en cliffhanger i sidste afsnit, som lige gør at der skal komme en sæson 4. Men det er på et lidt tyndt grundlag. Hovedpersonerne er stadig hyggelige at være i selskab med - men den havde meget mere kant fra start.
6/10
Jeg har lykkeligt glemt den cliffhanger. Så jeg har egentlig ikke noget behov for at se videre og dropper den nok. Jeg regner dog med, at du tager en for holdet og sender en sæson 4 rapport :-)
Jeg har lykkeligt glemt den cliffhanger. Så jeg har egentlig ikke noget behov for at se videre og dropper den nok. Jeg regner dog med, at du tager en for holdet og sender en sæson 4 rapport :-)
Ha, ha - måske .... hvis der absolut ikke er andet at se. Det er ok underholdning når jeg sidder på motionscyklen og alligevel skal have tiden til at gå :-)
Jeg er blevet fanget af Godfather of Harlem. Er nu ved at skulle igang med afsnit 7. Elsker karaktererne, og så er det fedt, at det jo er forhistorien til American Gangster, som jeg også knuselsker. Glæder mig til at Frank Lucas kommer med om bord i ses 3 :)
Jeg er blevet fanget af Godfather of Harlem. Er nu ved at skulle igang med afsnit 7. Elsker karaktererne, og så er det fedt, at det jo er forhistorien til American Gangster, som jeg også knuselsker. Glæder mig til at Frank Lucas kommer med om bord i ses 3 :)
Super fedt at høre at du er blevet vild med serien. Men du må væbne dig med lidt mere tålmodighed mht. Frank Lucas. Han dukker nemlig først op i sæson 4. :)
Super fedt at høre at du er blevet vild med serien. Men du må væbne dig med lidt mere tålmodighed mht. Frank Lucas. Han dukker nemlig først op i sæson 4. :)
Jeg er også helt klart blevet inspireret. Må tjekke den ud meget snart.