Forum - Forum-tråd: What we saw - tv serier

What we saw - tv serier

• ★★★★★★1

Ok - I har overbevist mig om at give The Orville et shot til.

Jeg skal dog lige igennem et gensyn med alle Cobra Kai sæsonerne først. Herefter Arcane sæson 2, Dune Prophecy, Star Wars Skeleton Crew - og nok også den helt nye Taylor Sheridan serie.

Fedt - det lyder som om du ser den i næste uge ;-D

Wayne10-12-24 23:13

• ★★★★★★1

Ok - I har overbevist mig om at give The Orville et shot til.

Jeg skal dog lige igennem et gensyn med alle Cobra Kai sæsonerne først. Herefter Arcane sæson 2, Dune Prophecy, Star Wars Skeleton Crew - og nok også den helt nye Taylor Sheridan serie.

Jeg nappede lige SkyShowtime på tilbuddet om 1/2 pris - primært på grund af sidste sæson af Yellowstone, og Star Trek.

Hvad har Taylor Sheridan nu bedrevet? Og er der ellers noget man burde se på den tjeneste?

Jeg nappede også et tilbud på Max og to måneder gratis Viaplay - og har lige købt en IPhone 16 Pro Max - så der ligger 3 måneder Apple TV. Plus mine faste Disney+, Netflix og Prime abonnementer. Og så er der lige TV2 Play og DR.

Det bliver en lang juleferie, men nok også svært at vælge!

Wayne11-12-24 07:38

• 0

nok også den helt nye Taylor Sheridan serie.

Som er hvilken?

Mickey fra Øen11-12-24 11:40

• ★★★★★★1

Jeg har set første afsnit af Star Wars Skeleton Crew. Lovende start.

Wayne11-12-24 15:24

• ★★★★★★1

The Orville - sæson 2

Vi lærer besætningen endnu bedre at kende, ofte træder Ed i baggrunden for at andre bliver hovedpersoner.

Isaac viser sig at bære på en hemmelighed, som får store konsekvenser - en mægtig fjende viser sig.

En opfindelse gør at der pludselig er to gange Kelly. Gordon forelsker sig i en pige fra fortiden.

Kort sagt - masser af udfordringer på skibet, med krig og kærlighed.

Serien er langt mere alvorlig, og tager mange seriøse spørgsmål op - slet ikke så letbenet som man ville forvente med Seth MacFarlane på broen, det er tydeligt at han holder meget af Star Trek - men man fornemmer en kærlighed til alle film og serier fra rummet - krigs scenerene kunne nemt være inspireret af Star Wars.

8/10

Wayne11-12-24 16:06

• ★★★★★1

Som er hvilken?

“Landman”. Det er vist noget med nogle olie-dudes. Så Yellowstone med olie i stedet for kvæg.

Det er i hvert fald det indtryk jeg fik fra en podcast hvor serien blev omtalt med store roser. Den ligger vist på Paramount+

Og det er med bl.a. Billy Bob Thornton, Jon Hamm og Demi Moore.

S. Rico11-12-24 16:30

• ★★★★★★1

“Landman”. Det er vist noget med nogle olie-dudes. Så Yellowstone med olie i stedet for kvæg.

Det er i hvert fald det indtryk jeg fik fra en podcast hvor serien blev omtalt med store roser. Den ligger vist på Paramount+

Kunne ellers lyde som en ny superhelt, med høtyv og stråhat ;-D

Wayne11-12-24 16:44

• ★★★★★1

Jeg har set første afsnit af Star Wars Skeleton Crew. Lovende start.

Ok, der er vi meget langt fra at være enige. Jeg syntes det var noget forfærdeligt hø. Alt for over-gearet og børneagtigt til min smag. 

Det var nok af samme årsag, at jeg heller ikke kunne lide Star Trek Prodigy. 

Men egentlig er jeg lidt lettet over, at jeg ikke behøver bruge mere tid på den. Så bliver der måske alligevel tid til at forsøge mig igen med The Orville inden længe :-)

S. Rico12-12-24 00:53

• ★★★★★★1

Ok, der er vi meget langt fra at være enige. Jeg syntes det var noget forfærdeligt hø. Alt for over-gearet og børneagtigt til min smag. 

Det var nok af samme årsag, at jeg heller ikke kunne lide Star Trek Prodigy. 

Men egentlig er jeg lidt lettet over, at jeg ikke behøver bruge mere tid på den. Så bliver der måske alligevel tid til at forsøge mig igen med The Orville inden længe :-)

Hvis det er noget hø, så er det en opgave for: Landmand;-)

Jeg var forberedt på præmissen - at udgangspunktet var børn i stil med Stranger Things/ET/Goonierne.

Jeg kunne have ønsket mig at forældrene ikke var tegnet helt så hårdt op. 

Og som sagt, kun baseret på første afsnit.

Wayne12-12-24 05:23

• ★★★★★1

Hvis det er noget hø, så er det en opgave for: Landmand;-)

Jeg var forberedt på præmissen - at udgangspunktet var børn i stil med Stranger Things/ET/Goonierne.

Jeg kunne have ønsket mig at forældrene ikke var tegnet helt så hårdt op. 

Og som sagt, kun baseret på første afsnit.

Jeg var også forberedt på, hvad det ville være. Men det gjorde alligevel ondt i mine øjne at se på.

Hele introsekvensen med piraterne lignede en animationsfilm med påklistrede live ansigter.

Og så bliver man herefter udsat for det der møg-grimme elefantbarn. Ja, undskyld hvis jeg har fornærmet en masse elefantbørn ude i den vide verden :-)

S. Rico12-12-24 09:14

• ★★★★★★1

Jeg var også forberedt på, hvad det ville være. Men det gjorde alligevel ondt i mine øjne at se på.

Hele introsekvensen med piraterne lignede en animationsfilm med påklistrede live ansigter.

Introsekvensen har jeg allerede fortrængt, heldigvis :-)

Og så bliver man herefter udsat for det der møg-grimme elefantbarn. Ja, undskyld hvis jeg har fornærmet en masse elefantbørn ude i den vide verden :-)

Du må nok forvente et verdensomspændende forbud mod at komme på diverse safari, samt Zoo's ;-)

Wayne12-12-24 10:17

• ★★★★★★1

The Orville - sæson 3

De intergalaktiske stridigheder udvikler sig og snart er unionen i krig på flere fronter - og ender med at overveje en overraskende alliance.

I den 3 omgang med The Orville, er vi flere lysår forbi den spoof på Star Trek det hele startede med - Seth MacFarlane befinder sig godt i kaptajnens stol på dækket, omgivet af dygtige officerer, alle dedikerede til hinandens velbefindende, og overlevelse. 

Der trækkes konstant tråde tilbage til tidligere afsnit, og medvirkende - så alt har konsekvenser.

Persongalleriet tæller, udover MacFarlanes Captain Mercer; Hans kone Cmdr. Kelly Grayson, Dr. Claire Finn - som nærer varme følelser for robotten Isaac. Desuden Lt. Cmdr. Bortus og hans mand Klyden, samt deres datter/søn/datter Topa. Herudover  Lt. Gordon Malloy,  Lt. Cmdr. John LaMarr,  Lt. Talla Keyali, samt en række bipersoner som dukker op med jævne mellemrum.

Mest overraskende er måske et indhop af selveste Dolly Parton, som spiller Dolly Parton!

Det hele er et herligt mix af soap og rum odysse - garneret med elementer fra Star Trek, Star Wars og Battlestar Galactica og sikkert endnu mere.

Det er ikke helt på niveau med The Expanse, som også har et mere sofistikeret indhold - men det er rigtig fin underholdning.

Jeg håber vi får en 4. sæson.

8½/10

Wayne20-12-24 15:01

• ★★★★★1

The Orville - sæson 3

De intergalaktiske stridigheder udvikler sig og snart er unionen i krig på flere fronter - og ender med at overveje en overraskende alliance.

I den 3 omgang med The Orville, er vi flere lysår forbi den spoof på Star Trek det hele startede med - Seth MacFarlane befinder sig godt i kaptajnens stol på dækket, omgivet af dygtige officerer, alle dedikerede til hinandens velbefindende, og overlevelse. 

Der trækkes konstant tråde tilbage til tidligere afsnit, og medvirkende - så alt har konsekvenser.

Persongalleriet tæller, udover MacFarlanes Captain Mercer; Hans kone Cmdr. Kelly Grayson, Dr. Claire Finn - som nærer varme følelser for robotten Isaac. Desuden Lt. Cmdr. Bortus og hans mand Klyden, samt deres datter/søn/datter Topa. Herudover  Lt. Gordon Malloy,  Lt. Cmdr. John LaMarr,  Lt. Talla Keyali, samt en række bipersoner som dukker op med jævne mellemrum.

Mest overraskende er måske et indhop af selveste Dolly Parton, som spiller Dolly Parton!

Det hele er et herligt mix af soap og rum odysse - garneret med elementer fra Star Trek, Star Wars og Battlestar Galactica og sikkert endnu mere.

Det er ikke helt på niveau med The Expanse, som også har et mere sofistikeret indhold - men det er rigtig fin underholdning.

Jeg håber vi får en 4. sæson.

8½/10

Nu er The Expanse også en meget høj barre at holde den op imod. Men jeg har forstået budskabet. Man bør give The Orville en second chance. Og det gik jeg faktisk igang med i går i toget til København og hjem igen. Jeg fik kværnet de første 5-6 afsnit af sæson 1. Og det var MEGET mere spiseligt end da jeg prøvede første gang. Så nu kommer jeg helt klart til at se videre - især med udsigten til at det bare bliver bedre.

S. Rico20-12-24 17:14

• ★★★★★★1

Nu er The Expanse også en meget høj barre at holde den op imod. Men jeg har forstået budskabet. Man bør give The Orville en second chance. Og det gik jeg faktisk igang med i går i toget til København og hjem igen. Jeg fik kværnet de første 5-6 afsnit af sæson 1. Og det var MEGET mere spiseligt end da jeg prøvede første gang. Så nu kommer jeg helt klart til at se videre - især med udsigten til at det bare bliver bedre.

The Expanse er helt genialt- den må Netflix gerne købe og fortsætte:-)

Fedt du binger Orville, det kommer du ikke til at fortryde.

Wayne20-12-24 20:30

• ★★★1

Tidsrejsen 2: 24 afsnit 

Nok den mest klichefyldte "danske" julekalender nogensinde lavet.

Nogle af de mest stive barneskuespillere ever!!!

Og så kan jeg altså ikke tage det seriøst, når helt unge siger "no shit Sherlock" eller "hun er værre end Don Corleone" tænker at de nok har den alder, hvor de dårligt nok ved hvem de refererer til, så det bliver hurtigt utroværdigt. Ydermere så kan de heller ikke udelade engelske udtryk som "cringe" og "cowey", uanset hvilken tidsperiode man befinder sig i, bare for at nævne få eksempler.

Det virker, som om, at man bare har oversat et allerede eksisterende manuskript til dansk, så vendinger og udtryk bliver mere engelsk/dansk end dansk/engelsk, og det gør hele fadæsen hamrende forudsigelig da man har hørt det, så mange gange før...

Jeg blev kun hængende på grund af en optimisme om at serien måske blev bedre, men den forløsning kom aldrig så jeg forblev skuffet...

Jeg lander på 2/10 

Produktionen så ikke billig ud, og er grunden til at den ikke får endnu lavere karakter...

Ryder66624-12-24 12:12

• ★★★★★1

Uha, jeg overvejede den, men kom aldrig igang. Har faktisk slet ikke set nogen julekalender i år.

S. Rico24-12-24 12:27

• ★★★★★0

Ydermere så kan de heller ikke udelade engelske udtryk som "cringe" og "cowey", uanset hvilken tidsperiode man befinder sig i, bare for at nævne få eksempler.

Nu har jeg kun set ét afsnit - det med prinsessen, fordi jeg vr nysgerrig - men er det ikke kun dem fra nutiden, der bruger disse udtryk?

chandler7524-12-24 12:30

• ★★★0

Nu har jeg kun set ét afsnit - det med prinsessen, fordi jeg vr nysgerrig - men er det ikke kun dem fra nutiden, der bruger disse udtryk?

Nej, ordet "cowey" istedet for kakaomælk bruges, så vidt jeg husker, af en fra 1994...så det er vist ikke kun de tidsrejsende...

Ryder66624-12-24 12:43

• ★★★0

Uha, jeg overvejede den, men kom aldrig igang. Har faktisk slet ikke set nogen julekalender i år.

Den kan heller ikke anbefales...så du går ikke glip af noget... medmindre den pirrer nysgerrigheden efter at have set den første...

Ryder66624-12-24 12:44

• ★★★★★0

Nej, ordet "cowey" istedet for kakaomælk bruges, så vidt jeg husker, af en fra 1994...så det er vist ikke kun de tidsrejsende...

Men "cowey" er netop også et levn fra 90'erne :)

chandler7524-12-24 12:44

• ★★★0

Men "cowey" er netop også et levn fra 90'erne :)

Okay, men det virker bare så udansk...og som nævnt, er der flere udtryk, undervejs, som lidt understøtter mistanken, og ender med at være utroværdigt.

Cowey, var dog ikke et udtryk jeg brugte i 90'erne, men derimod en Cocio eller Matilde kakaomælk...og efter floppet giver det vel ingen mening at genoptage udtrykket cowey...

Ryder66624-12-24 12:54

• ★★★★★0

Okay, men det virker bare så udansk...og som nævnt, er der flere udtryk, undervejs, som lidt understøtter mistanken, og ender med at være utroværdigt.

Cowey, var dog ikke et udtryk jeg brugte i 90'erne, men derimod en Cocio eller Matilde kakaomælk...og efter floppet giver det vel ingen mening at genoptage udtrykket cowey...

Jeg havde faktisk aldrig hørt om det, før jeg googlede det. Men hvis det var sådan, nogen talte i 90'erne, giver det vel meget god mening at de gør det i serien, hvis de er børn/unge i 90'erne - også selvom det senere floppede :)

chandler7524-12-24 12:59

• ★★★0

Jeg havde faktisk aldrig hørt om det, før jeg googlede det. Men hvis det var sådan, nogen talte i 90'erne, giver det vel meget god mening at de gør det i serien, hvis de er børn/unge i 90'erne - også selvom det senere floppede :)

Jeg havde heller ikke hørt om Cowey før, så derfor antog jeg det for bare at være "smart" over at bruge ordet cowey. De helt små/unge, ved vel heller ikke at det engang hed cowey,

Matilde kakaomælk og Cocio, har vel eksisteret siden, ikke? Så derfor ville det have været mere oplagt at bruge, istedet for en undskyldning for at bruge det engelske. Både Matilde og Cocio, findes på hylderne idag!!!

Ryder66624-12-24 14:40

• ★★★★★0

Jeg spurgte alle rundt om julebordet, hvor mange der har hørt om cowey. Ingen (inkl mig selv) havde nogen sinde hørt om det. Og her i familien er der folk i alle aldersgrupper.

Dog ingen københavnere - så måske det var et lokalt udtryk?

S. Rico24-12-24 19:11

• ★★★★★★1

Samme her - en genudsendelse og en semi god, teak ikke i den retning.

Wayne24-12-24 20:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen