Forum - Forum-tråd: What we saw - tv serier

What we saw - tv serier

• ★★★1

Har overvejet den flere gange. Nu mere end nogensinde. Udover din anbefaling ligger seneste sæson på flere anmelderes årslister for 2024.

Jeg har anbefalet OMITB et par gange - den er ganske skøn og god at se med hele familien :)

Gorman 4-01-25 23:58

• ★★★★★1

The Orville (sæson 1)

Anden gang var lykkens gang. Første gang jeg forsøgte at se The Orville gik jeg død efter kun et enkelt afsnit. Men nu hvor jeg vidste hvad jeg gik ind til, så var det meget bedre. Flere af jer har skrevet, at den bliver meget bedre i de senere sæsoner og samtidig mindre fjollet. Men jeg synes faktisk, at den allerede her i sæson 1 finder en ok balance mellem det alvorlige og det fjollede.

Allerede i afsnit 3 - About a Girl - er der et alvorligt emne på banen, da Bortus føder en lille pige og det skal diskuteres, om der bør laves en kønskifteoperation på barnet - givet at alle på deres planet er af hankøn. Der er som altid i denne slags serier en kraftig tendens til at pådutte andre kulturer Jordens etik og normer. Men heldigvis håndteres det på en glimrende måde her.

I det fjollede afsnit Krill er Ed og Gordon på en mission for at stjæle Krill folkets bibel. Det viser sig, at Krill's gud hedder Avis. Og da Gordon bliver bedt om at bede en bordbøn til denne gud siger han: "Avis - we try harder". Jeg lå flad af grin.

Lige herefter kommer sæsonens nok bedste afsnit - Majority Rule. Det er stærkt inspireret af et klassisk Black Mirror afsnit, men det gør ikke noget. For emnet er mere relevant end nogensinde. 

Hvis sæson 1 er det dårligste, så må der være meget godt i vente. The Orville er allerede nu langt bedre end den uheldige Star Trek Discovery.

★★★★½☆

S. Rico 5-01-25 22:19

• ★★★★★★1

The Orville (sæson 1)

Anden gang var lykkens gang. Første gang jeg forsøgte at se The Orville gik jeg død efter kun et enkelt afsnit. Men nu hvor jeg vidste hvad jeg gik ind til, så var det meget bedre. Flere af jer har skrevet, at den bliver meget bedre i de senere sæsoner og samtidig mindre fjollet. Men jeg synes faktisk, at den allerede her i sæson 1 finder en ok balance mellem det alvorlige og det fjollede.

Allerede i afsnit 3 - About a Girl - er der et alvorligt emne på banen, da Bortus føder en lille pige og det skal diskuteres, om der bør laves en kønskifteoperation på barnet - givet at alle på deres planet er af hankøn. Der er som altid i denne slags serier en kraftig tendens til at pådutte andre kulturer Jordens etik og normer. Men heldigvis håndteres det på en glimrende måde her.

I det fjollede afsnit Krill er Ed og Gordon på en mission for at stjæle Krill folkets bibel. Det viser sig, at Krill's gud hedder Avis. Og da Gordon bliver bedt om at bede en bordbøn til denne gud siger han: "Avis - we try harder". Jeg lå flad af grin.

Lige herefter kommer sæsonens nok bedste afsnit - Majority Rule. Det er stærkt inspireret af et klassisk Black Mirror afsnit, men det gør ikke noget. For emnet er mere relevant end nogensinde. 

Hvis sæson 1 er det dårligste, så må der være meget godt i vente. The Orville er allerede nu langt bedre end den uheldige Star Trek Discovery.

★★★★½☆

Herligt du blev inspireret og tog et nyt forsøg- med succes. :-)

Wayne 5-01-25 22:53

• ★★★★★★1

Only Murders in the Building. Sæson tre

Handlingen veksler denne gang mellem to hovedlokationer - det velkendte hus, og et Broadway Teater - hvor Oliver på et afbud er blevet opfordret til at opsætte et teaterstykke.

Det gør han selvfølgelig med stor ildhu - som også involdverer andre beboere fra huset, primært Charles.

Sæsonens helt store scoop er at selveste Meryl Streep deltager i en bærende rolle - og hun kan i høj grad stadig sit håndværk, det er en fryd at opleve.

Herudover fylder Paul Rudd også en hel del, i en bevidst sarkastisk udgave - som går ham til et så stort hade objekt, at han myrdes i første afsnit. Det er der ingen spoiler i at fortælle - for det blev allerede spoilet i slutningen af sæson to, og gentaget i introen til denne sæson.

Der er dog masser af overraskelser - og kan det virkelig passe at det ikke skal handle om Murder IN the Building?

Men en ret stor del handler som sagt om genvorlighederne omkring Olivers premiere - og kampen for at der bliver et show.

Det fede ved det hele er at serien aldrig gentager sig selv, bortset fra nogle automatikker i trioen - en ret sjov nyskabelse er "det hvide rum".

Ellers er der de sædvanlige småskænderier, blandt de tre - de fleste kærlige - dog er Oliver naturligt ikke så nærværende i opklaringen som normalt.

Forbered dig på at grine - og at blive overrasket.

9/10

Wayne 6-01-25 07:05

• ★★★★★1

Hold da op - de tre sæsoner fik du da kværnet på rekordtid. Er det så godt, at det bare ikke er til at slippe. Eller har du bare ekstra god tid oige nu?

S. Rico 6-01-25 22:37

• ★★★★★★1

Hold da op - de tre sæsoner fik du da kværnet på rekordtid. Er det så godt, at det bare ikke er til at slippe. Eller har du bare ekstra god tid oige nu?

Selvom jeg ikke har feber længere, så fortsætter jeg med hovedpine og skiftevis at fryse og svede, uhæmmet - i dag har jeg dog tvunget mig selv til at gå en tur på en lille time for at få gang i kroppen.

Jeg har tabt mig 5 kg på 7 dage - jeg husker ikke at være ramt så hårdt nogensinde før. Men tænker jeg starter arbejde så småt tirsdag. Men har flyttet møder i København, tirsdag - til næste uge. Det ville ganske enkelt ikke være forsvarligt.

Wayne 6-01-25 23:26

• ★★★★★1

Lyder som en "perfekt" slankekur. God bedring :-)

S. Rico 7-01-25 00:25

• ★★★★★★1

Lyder som en "perfekt" slankekur. God bedring :-)

Ja, så er det vinget af- mange tak :-)

Wayne 7-01-25 00:29

• ★★★★★★1

Only Murders in the Building. Sæson fire

Det er tydeligt, at med sæson 4 har serien for længst opnået kultstatus - rigtig mange kendte og semikendte skuestpillere har valgt at deltage i denne sæson; Meryl Streep, Zach Galifianakis, Eugene Levy, Eva Longoria, Scott Bakula, Jin Ha, Richard Kind, Kumail Nanjiani, John McEnroe, Ron Howard, Melissa McCarthy   - blandt andre.

Blandt de etablerede bipersoner, i huset er den meget farverige Howard, med en forkærlighed for alt med fire ben - han mænger sig altid til en betydende rolle - og Uma, som hader trioen af et godt? hjerte. Også dørmanden Lester er en del af det farverige galleri.

Vores tre podcastere er også i serien blevet så kendte, at Hollywood nu har bud efter dem - man er langt i planerne om en film om deres mordmysterier, og Zach Galifianakis skal spille Oliver (!), Eugene Levy spiller Charles - og Eva Longoria skal være Mabel.

Vi er lidt i et "Klovn/Curb Your Enthusiasm" univers - for virkeligheden mixes lidt med fiktionen, nogle af de medvirkende deltager i eget navn.

I denne sæson afsløres også hvad vores helte kan se ud af vinduerne fra deres lejligheder - nemlig Vest tårnet, eller bygningen som ligger lige overfor, og som de deler faciliteter med - som gårdhaven, og et forbrændingsanlæg.

Og denne "nye" tilføjelse til persongalleriet, har endnu flere hemmeligheder som trekløveret skal opklare.

Men ikke nok med det - Charles viser sig også at have en særdeles krævende søster, Doreen - spillet helt forrygende af Melissa McCarthy.

Desuden kæmper de tre med hver deres, på privat fronten - Olivers kærlighedsliv er særdeles levende, on and off - Mabel kæmper stadig med at finde et ståsted, både arbejdsmæssigt og privat.

Det hele starter vanen tro, med cliffhangeren fra forrige sæson - hvor vi er vidne til mordet på Charles "Stuntdouble", Sazz Pataki.

Og det hele slutter naturligvis med endnu et mord - så er vi sikre på endnu en sæson - pyha.

9/10

Wayne 8-01-25 09:55

• ★★★★★★1

Bastarden (2023)

Kørte som en serie i tre dele på Tv2, henover jul og nytår 2024/25. 

Vi befinder os i 1755. Med få midler har krigsveteranen, Kaptajn Ludvig Kahlen en plan om at dyrke afgrøder på den jyske hede. Kongen har nemlig udlovet en dusør og en titel, til den person det lykkes for. Mange har forsøgt, og lige så mange har fejlet. Der er hverken næring eller fugt til stede i den sandede jord.

Mange fra Nikolaj Arcels, en kongelig affære får genvalg som cast i denne historiske fortælling - med flere spændende tilføjelser.

Ingen tror på Kahlens planer - ingen fra hovedstaden og hoffet, og heller ikke på heden da han ankommer. Alligevel tror han fuldt og fast på egen succes. Han har nemlig medbragt en særlig afgrøde fra Tyskland som måske kan ændre spillets regler.

Med stort set ingen midler, kun en lille opsparing fra tiden i hæren går han igang med sine forundersøgelser for at finde det mest optimale sted at starte. Heldet tilsmiler ham, da to undvegne tjenestefolk fra et nærliggende gods -Johannes Eriksen og dennes kone, Ann Barbara , pludselig dukker op hos ham. Han har ikke andet at tilbyde dem, udover kost og logi - til gengæld for deres arbejdskraft - og de har intet bedre alternativ.

Skaren udvides langsomt med en præst og nogle "tatere" (sigøjnere/Romaer) som er udstødt fra almindelige folk, mistænkte for tyverier (ikke uden grund) og som onde varsler. Især den lille pige, Anmai viser sig at være noget helt særligt.

På godset regerer den egocentriske Herremand Frederik De Schinkel - han hører om Kahlens tilstedeværelse, og inviterer ham til mad på godset, for at høre hvad han laver på "hans" jord. Her møder Kahlen også Schinkels kusine Edel Helene - som ser Kahlen som en mulighed for at undslippe sin skæbne - at skulle gifte sig med sin voldelige og sindsyge fætter.

De Schinkel opdager at Kahlen har taget "hans ejendom" heden i besiddelse - og at han huser de undvegne tjenestefolk. Og nu starter en krig, som Kahlen har ingen chance for at vinde.

Nicolaj Arcel har begået en skæbnefortælling med en helt særlig følelse, som næsten kun kan sammenlignes med Jan Troells Udvandrene/Nybyggerne, fra 1971/72 - for vi er bogstaveligt uden for rækkevidde af andet end selvudnævnte myndigheder. Bille Augusts, Pelle Erobreren er der også noter af.

Det er en barsk fortælling om Narcissisme mod retfærdig beslutsomhed - og der er mange ofre udervejs.

Det skulle angiveligt være blandt Barack Obamas foretrukne film, han har set i år - og det forstår jeg godt, for der er paralleller til film om slaveriet, blandt andet.

Synd at den ikke opnåede en Oscar nominering, det kunne den godt have fortjent.

8,5/10

Wayne 8-01-25 11:45

• ★★★★1

Bastarden (2023)

Kørte som en serie i tre dele på Tv2, henover jul og nytår 2024/25. 

Det har jeg misset. Jeg så den til gallapremieren i Viborg og var virkelig glad for den. Ved du om serie-udgaven er længere eller om den bare er hakket i bidder?

gi-jones 8-01-25 21:24

• ★★★0

Only Murders in the Building. Sæson fire

Det er tydeligt, at med sæson 4 har serien for længst opnået kultstatus - rigtig mange kendte og semikendte skuestpillere har valgt at deltage i denne sæson; Meryl Streep, Zach Galifianakis, Eugene Levy, Eva Longoria, Scott Bakula, Jin Ha, Richard Kind, Kumail Nanjiani, John McEnroe, Ron Howard, Melissa McCarthy   - blandt andre.

Blandt de etablerede bipersoner, i huset er den meget farverige Howard, med en forkærlighed for alt med fire ben - han mænger sig altid til en betydende rolle - og Uma, som hader trioen af et godt? hjerte. Også dørmanden Lester er en del af det farverige galleri.

Vores tre podcastere er også i serien blevet så kendte, at Hollywood nu har bud efter dem - man er langt i planerne om en film om deres mordmysterier, og Zach Galifianakis skal spille Oliver (!), Eugene Levy spiller Charles - og Eva Longoria skal være Mabel.

Vi er lidt i et "Klovn/Curb Your Enthusiasm" univers - for virkeligheden mixes lidt med fiktionen, nogle af de medvirkende deltager i eget navn.

I denne sæson afsløres også hvad vores helte kan se ud af vinduerne fra deres lejligheder - nemlig Vest tårnet, eller bygningen som ligger lige overfor, og som de deler faciliteter med - som gårdhaven, og et forbrændingsanlæg.

Og denne "nye" tilføjelse til persongalleriet, har endnu flere hemmeligheder som trekløveret skal opklare.

Men ikke nok med det - Charles viser sig også at have en særdeles krævende søster, Doreen - spillet helt forrygende af Melissa McCarthy.

Desuden kæmper de tre med hver deres, på privat fronten - Olivers kærlighedsliv er særdeles levende, on and off - Mabel kæmper stadig med at finde et ståsted, både arbejdsmæssigt og privat.

Det hele starter vanen tro, med cliffhangeren fra forrige sæson - hvor vi er vidne til mordet på Charles "Stuntdouble", Sazz Pataki.

Og det hele slutter naturligvis med endnu et mord - så er vi sikre på endnu en sæson - pyha.

9/10

Fint resume :)

har i øvrigt stået udenfor adressen i NY og kigget ind i gården. Der var dog vagt på, det er nok nødvendigt nu :)

Gorman 8-01-25 22:29

• ★★★★★1

Det har jeg misset. Jeg så den til gallapremieren i Viborg og var virkelig glad for den. Ved du om serie-udgaven er længere eller om den bare er hakket i bidder?

Jeg skulle lige til at spørge om det samme. Fik nemlig aldrig set filmen da den kom frem.

Var det ikke Lykke-Per, som kom i en meget længere udgave som tv-serie end filmen?

S. Rico 8-01-25 22:35

• ★★★★★★0

Det ud fra spilletiden, virker det som om den er hakket i bidder. Så der kan næppe være meget ekstra at hente. Selvom det ville være oplagt.

Jeg tror desværre bare det er TV2 som har tjent på nogle ekstra reklameblokke.

Men enig, flot film så du kunne jo lige binge den og tjekke ;-)

Jeg var i øvrigt i Kongens Hus i August- fantastisk flot område.

Wayne 8-01-25 23:23

• ★★★★★★1

Jeg skulle lige til at spørge om det samme. Fik nemlig aldrig set filmen da den kom frem.

Var det ikke Lykke-Per, som kom i en meget længere udgave som tv-serie end filmen?

Jo den gjorde.

Wayne 8-01-25 23:23

• ★★★★★★0

Fint resume :)

har i øvrigt stået udenfor adressen i NY og kigget ind i gården. Der var dog vagt på, det er nok nødvendigt nu :)

Ja, mon ikke ;-)

Wayne 8-01-25 23:24

• ★★★★★★1

What If...? Tredje og sidste sæson.

Den ekstremt flotte animerede serie om Marvels forskellige tidslinier, som ændrer den oprindelige historie - hvor for eksempel Peggy Carter ved et tilfælde ender som Cap America, og så videre.

Noget af det rent nonsens, men forfatterne har i den grad fået lov til at køre ud af de mest vanvittige spor - fordi det egentlig ikke har konsekvenser. Og så alligevel - der skabes nye verdener som man automatisk kommer til at holde af fordi man investerer i personerne.

I den afsluttende sæson møder vi en overdimentioneret Hulk, Agatha som stiger til nye højder, en Thelma & Louise historie med Red Guardian/Winter Soldier, Howard The Duck forsvarer sit æg, Shang-Chi i det vilde west.

I finaleafsnittene når vi op på Watcher niveau - altså helt oppe på magtens tinder. For vores lokale Watcher har mod reglerne blandet sig i verdens gang - og det skulle han aldrig have gjort!

Det er storslået, men til tider også lidt for larmende - lidt uden den fantasi der prægede især den første sæson. Men animationerne er stadig i topklasse.

7/10

Wayne 9-01-25 07:35

• ★★★★★1

What If...? Tredje og sidste sæson.

Den ekstremt flotte animerede serie om Marvels forskellige tidslinier, som ændrer den oprindelige historie - hvor for eksempel Peggy Carter ved et tilfælde ender som Cap America, og så videre.

Noget af det rent nonsens, men forfatterne har i den grad fået lov til at køre ud af de mest vanvittige spor - fordi det egentlig ikke har konsekvenser. Og så alligevel - der skabes nye verdener som man automatisk kommer til at holde af fordi man investerer i personerne.

I den afsluttende sæson møder vi en overdimentioneret Hulk, Agatha som stiger til nye højder, en Thelma & Louise historie med Red Guardian/Winter Soldier, Howard The Duck forsvarer sit æg, Shang-Chi i det vilde west.

I finaleafsnittene når vi op på Watcher niveau - altså helt oppe på magtens tinder. For vores lokale Watcher har mod reglerne blandet sig i verdens gang - og det skulle han aldrig have gjort!

Det er storslået, men til tider også lidt for larmende - lidt uden den fantasi der prægede især den første sæson. Men animationerne er stadig i topklasse.

7/10

Jeg sætter forventningerne ned. Men det skal da ses.

S. Rico 9-01-25 23:59

• ★★★★★★1

Jeg sætter forventningerne ned. Men det skal da ses.

Ikke til animationen- den er som altid tæt på 10/10

Wayne10-01-25 01:39

• ★★★★★1

The Walking Dead: Daryl Dixon (sæson 1)

The Walking Dead i Frankrig. Den tredje spin-off til hovedserien adskiller sig fra de andre i både tone og settings. Umiddelbart kunne man tænke, at det er lige meget, om det foregår i USA eller Frankrig. Er det ikke bare en post-apokalyptisk zombieverden, uanset hvor man er? Så mere af det samme – bare i Frankrig?

Faktisk ikke. Udover sproget (der tales sjovt nok meget fransk i serien), så føles det som en helt anden verden. Man har været vant til, at hver gang Rick & co møder en ny gruppe mennesker, så viser det sig næsten altid, at de er nogle onde svin. Men her i Frankrig møder Daryl masser af minisamfund med primært sympatiske folk. Det ser generelt også mere civiliseret ud, end i den ødemark man kender fra USA.

Rent visuelt ligner det også, at der er rigtig meget der er filmet on location i Frankrig. Så alene det gør, at det føles meget anderledes.

Historien er omvendt ikke særlig original. Det er nærmest stjålet fra The Last of Us. Daryl bliver meget mod sin vilje bedt om at bringe en ung knægt tværs gennem Frankrig op til et hideout for the good guys. Og hvorfor nu det? Jo, for denne knægt er ”nøglen” til det hele. Man kan næsten en-til-en pege på de forskellige karakterer og sige, at ham eller hende svarer til den og den person i The Last of Us. Det var nu ikke noget, der irriterede mig. Det var faktisk ret sjovt.

Men det er så også det eneste sjove ved serien. For det hele er meget alvorligt, mørkt og dramatisk. Totalt blottet for humor. Og samtidig en serie, som var lidt tung at komme igennem – selv om der kun er seks (lange) afsnit.

Det bliver ikke bedre af, at nogle af skurke-motiverne er ret uklare. Især den kovending der sker til sidst. Det fattede jeg nada af.

Sæson 1 slutter heldigvis med en herlig clifhanger, hvor det afsløres, at Carol kommer til at være med i næste sæson. Det er næppe nogen spoiler, eftersom sæson 2 hedder ”The Book of Carol”. 

Daryl Dixon er den af de tre spin-offs jeg har hygget mig mindst til. Men jeg har tiltro til, at det bliver bedre.

★★★½☆☆

S. Rico19-01-25 12:05

• ★★★★★★0

The Walking Dead: Daryl Dixon (sæson 1)

The Walking Dead i Frankrig. Den tredje spin-off til hovedserien adskiller sig fra de andre i både tone og settings. Umiddelbart kunne man tænke, at det er lige meget, om det foregår i USA eller Frankrig. Er det ikke bare en post-apokalyptisk zombieverden, uanset hvor man er? Så mere af det samme – bare i Frankrig?

Faktisk ikke. Udover sproget (der tales sjovt nok meget fransk i serien), så føles det som en helt anden verden. Man har været vant til, at hver gang Rick & co møder en ny gruppe mennesker, så viser det sig næsten altid, at de er nogle onde svin. Men her i Frankrig møder Daryl masser af minisamfund med primært sympatiske folk. Det ser generelt også mere civiliseret ud, end i den ødemark man kender fra USA.

Rent visuelt ligner det også, at der er rigtig meget der er filmet on location i Frankrig. Så alene det gør, at det føles meget anderledes.

Historien er omvendt ikke særlig original. Det er nærmest stjålet fra The Last of Us. Daryl bliver meget mod sin vilje bedt om at bringe en ung knægt tværs gennem Frankrig op til et hideout for the good guys. Og hvorfor nu det? Jo, for denne knægt er ”nøglen” til det hele. Man kan næsten en-til-en pege på de forskellige karakterer og sige, at ham eller hende svarer til den og den person i The Last of Us. Det var nu ikke noget, der irriterede mig. Det var faktisk ret sjovt.

Men det er så også det eneste sjove ved serien. For det hele er meget alvorligt, mørkt og dramatisk. Totalt blottet for humor. Og samtidig en serie, som var lidt tung at komme igennem – selv om der kun er seks (lange) afsnit.

Det bliver ikke bedre af, at nogle af skurke-motiverne er ret uklare. Især den kovending der sker til sidst. Det fattede jeg nada af.

Sæson 1 slutter heldigvis med en herlig clifhanger, hvor det afsløres, at Carol kommer til at være med i næste sæson. Det er næppe nogen spoiler, eftersom sæson 2 hedder ”The Book of Carol”. 

Daryl Dixon er den af de tre spin-offs jeg har hygget mig mindst til. Men jeg har tiltro til, at det bliver bedre.

★★★½☆☆

Jeg har ikke set noget i det univers- hvor skulle man starte, hvis man skulle finde noget af det bedste?

Wayne19-01-25 12:53

• ★★★★★1

Jeg har ikke set noget i det univers- hvor skulle man starte, hvis man skulle finde noget af det bedste?

Jeg tror ikke, at der er nogen bedre måde at komme ind i universet på end ved at starte helt forfra med hovedseriens sæson 1. Det er en glimrende lille sæson på kun 6 afsnit (40 minutter hver). 

Hvis du ikke får lyst til mere ved at se det, så er der ingen grund til at tjekke mere ud. 

Men HVIS du skulle få lyst til at se videre efter sæson 1, så vær obs på, at det står lidt stille i sæson 2. Næsten ingen action. Men det bliver straks meget bedre fra sæson 3 og frem.

S. Rico19-01-25 18:14

• ★★★★★★1

Hvis du er helt vanilla mht. TWD, så giver jeg Rico ret. Bare start med starten. Det er en fed serie, der dog ind imellem udvander sig selv. Men så for at komme med igen. Synes nu at de første sæsoner skaber et fantastisk karaktergalleri, som er nødvendigt. Og det er egentlig også det fede ved det hele, at zombierne bliver mere og mere sekundære, ift. de mere og mere onde mennesker. Jeg synes du har en dejlig mulighed for at starte en fed serie, og jeg ville ønske at det var mig der måtte starte forfra med a clean sheet :)

davenport19-01-25 18:27

• ★★★★★★1

Jeg tror ikke, at der er nogen bedre måde at komme ind i universet på end ved at starte helt forfra med hovedseriens sæson 1. Det er en glimrende lille sæson på kun 6 afsnit (40 minutter hver). 

Hvis du ikke får lyst til mere ved at se det, så er der ingen grund til at tjekke mere ud. 

Men HVIS du skulle få lyst til at se videre efter sæson 1, så vær obs på, at det står lidt stille i sæson 2. Næsten ingen action. Men det bliver straks meget bedre fra sæson 3 og frem.

Kan man hoppe frem - uden det går ud over overblikket?

Wayne19-01-25 21:10

• ★★★★★★1

Sjakalen, med Eddie Redmayne er et overraskende fedt koncept.

Efter 8 afsnit er det svært at skulle vente yderligere to uger for sæsonens sidste to afsnit.

Kæmpe anbefaling!

Wayne19-01-25 21:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen