Forum - Forum-tråd: What we saw - tv serier

What we saw - tv serier

• 2

Kan man hoppe frem - uden det går ud over overblikket?

Ikke rigtigt tror jeg. Tror du blive forvirret over persongalleriet og deres forsatte historier. Men det er også kun sæson 1 der er fantastisk. Derefter er det ret svingende uden at blive helt godt igen. Jeg stoppede indrømmet så efter sæson 8. Gad ikke mere. Den bliver ret ensformig synes jeg. Muligt de sidste sæsoner kan levere noget nyt. Jeg var bare kørt træt i det. Til gengæld vil jeg anbefale American Primeval på Netflix. En western serie på en sæson. Den så jeg færdig for en lille uge siden og den rumsterer stadig i mit hoved. 

Mickey fra Øen20-01-25 10:55

• ★★★★★★0

American Primeval på Netflix

Tak for tip - den vil jeg give et kig!

Wayne20-01-25 10:58

• ★★★0

Tak for tip - den vil jeg give et kig!

Sig mig, er du gået på pension Wayne :)

Du binge-watcher film og serier og ser sport om natten. Er dybt misundelig :)

Gorman20-01-25 22:43

• ★★★★★1

Kan man hoppe frem - uden det går ud over overblikket?

Nej, det synes jeg ikke. Der er rigtig mange karakterer med alle mulige indbyrdes forhold, som man skal have styr på for at sætte pris på serien. Desuden kommer der en hel masse nye vigtige personer til undervejs. Og der er story arcs der går på tværs af flere sæsoner.

Jeg vil mene, at man bør se sæson 1-8. Herefter kan man vælge at stoppe. Sæson 9-11 er klart de mindst vellykkede.

S. Rico21-01-25 00:10

• ★★★★★★0

Sig mig, er du gået på pension Wayne :)

Du binge-watcher film og serier og ser sport om natten. Er dybt misundelig :)

Nix, der er heldigvis mange år til det, endnu.

Jeg lå med influenza fra den 28 december og i tæt ved 14 dage. Det var der jeg bingede.

Sporten om natten er mere usund for nattesøvnen, så jeg har ærligt sovet lige i underkanten og indhentet en del med powernaps. Nu er det “heldigvis “ slut med danskere ved Australien Open, så nu bliver forhåbentlig til mere søvn.

Wayne21-01-25 00:44

• ★★★★★★1

Nej, det synes jeg ikke. Der er rigtig mange karakterer med alle mulige indbyrdes forhold, som man skal have styr på for at sætte pris på serien. Desuden kommer der en hel masse nye vigtige personer til undervejs. Og der er story arcs der går på tværs af flere sæsoner.

Jeg vil mene, at man bør se sæson 1-8. Herefter kan man vælge at stoppe. Sæson 9-11 er klart de mindst vellykkede.

Tænker jeg starter med begyndelsen - og ser om det fænger, og så ser vi derfra :-)

Wayne21-01-25 00:47

• ★★★0

Nix, der er heldigvis mange år til det, endnu.

Jeg lå med influenza fra den 28 december og i tæt ved 14 dage. Det var der jeg bingede.

Sporten om natten er mere usund for nattesøvnen, så jeg har ærligt sovet lige i underkanten og indhentet en del med powernaps. Nu er det “heldigvis “ slut med danskere ved Australien Open, så nu bliver forhåbentlig til mere søvn.

Man kan jo selv pensionere sig, hvis man har midlerne, så det kunne jo være  :)

Gorman21-01-25 06:14

• ★★★★★★0

Man skulle fanme noglegange tro, at det var det der var tilfældet :D I rejser, bygger om og besøger de restaurationer i har lyst til.. Jeg håber jeg engang kan få den slags goder.

davenport21-01-25 14:43

• ★★★★★★0

Man kan jo selv pensionere sig, hvis man har midlerne, så det kunne jo være  :)

Fruen er godt tre år yngre end mig, så tænker ikke jeg skal pensioneres før hende. Pt arbejder jeg gerne de næste 10 år - så er der også råd til mere. Og hvorfor skulle man stoppe med at arbejde hvis man er glad for det?

Jeg ser ikke frem til en pensionist tilværelse- tværtimod.

Wayne21-01-25 19:26

• ★★★★★★0

Det kan jeg godt forstå. Min far blev fx total inaktiv, da han gik på efterløn. Den stod bare på sofa, fjernsyn og rødvin. Han klippede lidt til husbehov (var frisørmester, jo) men det blev mindre og mindre. Tror det er en god idé at holde sig i gang, både fysisk som psykisk. Mange siger, at de skal til at læse alle de bøger, de har købt gennem tiden, når den tid kommer, og det bliver aldrig til en skid. 

Jeg skal på plejehjem så hurtigt så muligt. Så skal jeg have mine Dali 850 med, ryge fede og drikke mig i hegnet hver dag, og så ringer jeg, når stomiposen skal tømmes... ;)

Ej, håber på en dejlig 3. alder, hvor jeg har råd til at gøre nogle ting, som lige nu ikke er muligt. Nu kommer jeg jo til at arbejde indenfor noget, der kan give en ok pensionsopsparing, og det håber jeg bliver nok til, at jeg kommer til at nyde det sammen med min kone, og ikke skal leve resten af livet med ender der ikke når sammen. Også så jeg kan give mine børn noget, hvis de har behov.

davenport21-01-25 20:07

• ★★★★★0

Fruen er godt tre år yngre end mig, så tænker ikke jeg skal pensioneres før hende. Pt arbejder jeg gerne de næste 10 år - så er der også råd til mere. Og hvorfor skulle man stoppe med at arbejde hvis man er glad for det?

Jeg ser ikke frem til en pensionist tilværelse- tværtimod.

Hvis man får hjernerystelse og bagefter har eftervirkninger der gør man ikke kan udføre et arbejde, så man i 40’erne blir tvunget til reelt at få førtidspension. Fordi man ikke kan klare fysisk aktivitet i lang tid af gangen og fordi kommune har behandlet en som en kastebold der blot skal få tal til at se fin ud på en statistik.

Af den grund kan man være nødt til at stoppe med at arbejde selv om man egentlig godt kan li at arbejde.

Der sikkert også andre grunde det her var blot en.

Word to the wise, pas på rundbold det kan være farlig aktivitet.

Elwood21-01-25 20:59

• ★★★★★★0

Er du havnet i det Kenneth??

davenport21-01-25 21:07

• ★★★★★0

Er du havnet i det Kenneth??

Nope, men Gi-Jones og jeg har en fælles ven det skete for, for snart hva 3-4 år siden eller mere, random rundbold kamp han støder sammen med en pige det gør lidt ondt men hun klare den med lidt skrammer. Han er ikke så heldig det går hurtigt op for ham at noget er galt, og han begynder at kunne klare mindre og mindre skærmtid. Han prøver skære ned på arbejdet men til sidst kan han ikke klare det så arbejdet er nødt til at lade ham gå.

Det er så her kommune på tidspunkt kommer ind over fordi dagpenge begynder ikke at være nok, men hey vi sender ham da blot ind til et møde med en psykolog så han kan få det bedre fordi vi kan da ikke ha en der er arbejdsløs i statistikken.

”ehmm jeg kan max klare 30-40 min. Interaction med andre, så det går ikke”

Så ja lang historie kort de køre ham gennem maskine pg nåja lyver også lige en gang eller to, tænker ikke på at støtte ham nær han selv prøvede st finde noget der kunne hjælpe ham. Han snakkede om at ha lyst til at køre sag mod dem. Men kunne ikke overskue tingene.

Vi som hans venner sku jo også omstille os til at ha en ven vi ikke lu hænge ud på samme måde med se en bunke film sammen og hygge. Jo på tidspunkt så ku vi klare en film, men hvor han lige sku sove en tre kvarter. Så kommoder tilbagefald fordi han havde anstrengt så for meget. Han er ved at komme til sig igen med små skridt.

Men i dag fortalte han at nu sku der nærmest noget virkelig slemt hvis ikke hans førtidspension blir bevilliget. Så den sku være så godt som hjemme.

Men for pokker det har været en kamp, det viser bare hvor uforudsigelig ting er som sker.

Elwood21-01-25 21:41

• ★★★★★★2

Star Wars: Skeleton Crew

Ingredienser; Man tager en kendt serie, Star Wars - blander den med lidt Spielberg inspiration fra 80'erne (Goonierne), tilsætter et passende drys pirater, og en kendt skuespiller, Jude Law. Og pludselig har man en serie, som handler om nogle store børn som havner i et intergalaktisk eventyr om gåder og forsvundne skatte - og det at komme langt hjemmefra trygheden og forældrene, og at skulle klare sig på egen hånd mod en frygtelig overmagt.

Børnene har selvfølgelig nogle kompetancer med sig hjemmefra, og det teamer op med robotten SM33 - som ved meget mere end den selv er klar over - samt den mystiske Jod Na Nawood, som måske er Jedi?

Det er et hæsblæsende eventyr i børnehøjde, men voksne kan såmænd sagtens kigge med. Det foregår i et Star Wars univers, men kunne sagtens være fortalt, med få korrektioner i vores egen verden.

7/10

Wayne23-01-25 13:38

• ★★★★★1

Star Wars: Skeleton Crew

Ingredienser; Man tager en kendt serie, Star Wars - blander den med lidt Spielberg inspiration fra 80'erne (Goonierne), tilsætter et passende drys pirater, og en kendt skuespiller, Jude Law. Og pludselig har man en serie, som handler om nogle store børn som havner i et intergalaktisk eventyr om gåder og forsvundne skatte - og det at komme langt hjemmefra trygheden og forældrene, og at skulle klare sig på egen hånd mod en frygtelig overmagt.

Børnene har selvfølgelig nogle kompetancer med sig hjemmefra, og det teamer op med robotten SM33 - som ved meget mere end den selv er klar over - samt den mystiske Jod Na Nawood, som måske er Jedi?

Det er et hæsblæsende eventyr i børnehøjde, men voksne kan såmænd sagtens kigge med. Det foregår i et Star Wars univers, men kunne sagtens være fortalt, med få korrektioner i vores egen verden.

7/10

Jeg holdt kun til første afsnit. Men det kan da være, at jeg engang sætter den på, mens jeg second-screener noget andet. Jeg skulle jo gerne se alt hvad der er af Star Wars (det er mit completionist gen der er på spil).

S. Rico23-01-25 19:09

• ★★★★★1

The Orville (sæson 2)

Endnu en herlig sæson med den farverige besætning på The Orville. Jeg er super glad for at jeg kom igang. Og resten af familien er også helt hooked.

Der er ret meget fokus på Bortus med adskillige episoder om ham og hans partner. De er da også super sjove at være i selskab med. Men det sker selvfølgelig på bekostning af, at der er andre besætningsmedlemmer, som man ikke får udforsket så meget.

Det er fedt, at Seth MacFarlane har fået så mange kendte Star Trek ansigter med i serien. Mest iøjnefaldende er den ikoniske ”The Doctor” fra Voyager, som i sæson 1 spillede far til sikkerhedsofficeren. Senere kommer ”Tuvok” på banen i en lille rolle. Og sørme om ikke også ”Deanna Troi” dukker op. Der er muligvis også andre, som jeg ikke lige bemærkede.

Men allermest glad er jeg for at have Bobby Morse fra Agents of S.H.I.E.L.D. med i den bærende rolle som Kelly. Bobby blev skrevet ud ALT for tidligt af Agents of S.H.I.E.L.D. Ved ikke hvorfor – eftersom hun var en af de fedeste karakterer der. Og her i The Orville er hun også herlig bad-ass.

Sæson 2 har mere alvor og action end i den første. Men jeg savner måske nogle episoder med kontroversielle emner – såsom ”About a Girl” og ”Majority Rules” fra sæson 1. På den måde føles Sæson 2 mere som ”standard” Star Trek klon, hvor den i sæson 1 i højere grad var helt sin egen.

Det er dog ikke noget der trækker ned. Samlet set er der stadig tale om virklig god underholdning. Ikke helt så godt som Strange New World. Men tæt på.

★★★★½☆

S. Rico23-01-25 19:32

• ★★★★★★1

Jeg holdt kun til første afsnit. Men det kan da være, at jeg engang sætter den på, mens jeg second-screener noget andet. Jeg skulle jo gerne se alt hvad der er af Star Wars (det er mit completionist gen der er på spil).

Yes Sir :-D

Du ved du er nødt til at gøre det. Men det er skam også hyggeligt nok, og ikke værre end så meget andet.

Wayne23-01-25 19:38

• ★★★★★★1

The Orville (sæson 2)

Endnu en herlig sæson med den farverige besætning på The Orville. Jeg er super glad for at jeg kom igang. Og resten af familien er også helt hooked.

Der er ret meget fokus på Bortus med adskillige episoder om ham og hans partner. De er da også super sjove at være i selskab med. Men det sker selvfølgelig på bekostning af, at der er andre besætningsmedlemmer, som man ikke får udforsket så meget.

Det er fedt, at Seth MacFarlane har fået så mange kendte Star Trek ansigter med i serien. Mest iøjnefaldende er den ikoniske ”The Doctor” fra Voyager, som i sæson 1 spillede far til sikkerhedsofficeren. Senere kommer ”Tuvok” på banen i en lille rolle. Og sørme om ikke også ”Deanna Troi” dukker op. Der er muligvis også andre, som jeg ikke lige bemærkede.

Men allermest glad er jeg for at have Bobby Morse fra Agents of S.H.I.E.L.D. med i den bærende rolle som Kelly. Bobby blev skrevet ud ALT for tidligt af Agents of S.H.I.E.L.D. Ved ikke hvorfor – eftersom hun var en af de fedeste karakterer der. Og her i The Orville er hun også herlig bad-ass.

Sæson 2 har mere alvor og action end i den første. Men jeg savner måske nogle episoder med kontroversielle emner – såsom ”About a Girl” og ”Majority Rules” fra sæson 1. På den måde føles Sæson 2 mere som ”standard” Star Trek klon, hvor den i sæson 1 i højere grad var helt sin egen.

Det er dog ikke noget der trækker ned. Samlet set er der stadig tale om virklig god underholdning. Ikke helt så godt som Strange New World. Men tæt på.

★★★★½☆

Smukt, at vi fik dig sat igang igen - og herligt at du har familien med også. Helt enig mht Bobby Morse - hun var en rigtig bad-ass.

Strange New World, er sjovt nok den serie jeg kører for mig selv når jeg træner for tiden - og enig den er lige et my bedre.

Wayne23-01-25 19:41

• ★★★★★★0

Det sjove er afsnittet med de to doktore fra hhv. Voyager og Enterprise. Kan bare ikke huske om det først er i ses 3?

davenport23-01-25 19:56

• 0

mens jeg second-screener noget andet

Hvad? Ser to film eller serier på en gang? Er der mange der gør den slags?

Mickey fra Øen24-01-25 15:13

• 0

ikke værre end så meget andet.

Verdens bedste argument for at se noget:D

Mickey fra Øen24-01-25 15:14

• ★★★★★★0

Verdens bedste argument for at se noget:D

Nix - men både S. Rico, og jeg har nogle “tvangs” film/serier som vi ser fordi de er en del af en samling :-)

Wayne24-01-25 16:55

• ★★★★★1

Hvad? Ser to film eller serier på en gang? Er der mange der gør den slags?

Second-screene kan også bare være at surfe på nettet, mens man ser film eller serie. Eller game på iPad'en.

Jeg har aldrig prøvet at se to film/serier på én gang. Det kræver vist at man kan multitaske mere end almindeligt.

S. Rico24-01-25 19:11

• ★★★★★★1

Second-screene kan også bare være at surfe på nettet, mens man ser film eller serie. Eller game på iPad'en.

Jeg har aldrig prøvet at se to film/serier på én gang. Det kræver vist at man kan multitaske mere end almindeligt.

Second- screene kan man sagtens, hvis der er stilstand- eller fyld i det man ser. Det praktiserer jeg også, hvis det ikke er virkelig godt, det jeg ser.

Wayne25-01-25 12:20

• 1

Kender selvfølgelig godt til at surfe når jeg ser noget der keder mig eller ikke har min interesse. Men så ville jeg næppe vælge bevidst at sætte det på igen. Men sådan vi forskellige. 

Mickey fra Øen25-01-25 13:15

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen