Forum - Forum-tråd: What we saw - tv serier

What we saw - tv serier

• ★★★★★1

Den står også højt på min watchliste. Man får meget for sine Prime Video penge.

Marvel ku lære noget omkring Mid credits scenes herfra, som nærmere er sin hel egen sideløbene historie.

Elwood24-03-25 14:04

• ★★★★★1

Jeg er også igang med Reacher og havde samme tanke med hans mobilkald. Han undersøgte jo værelset for "bugs" som noget af det første, så han behøver vel ikke bekymre sig om overvågning INDE på værelset. Men der kan selvfølgelig sagtens stå nogen udenfor og lytte.

Det var nu ikke noget der generede mig. Der er mange andre ting i Reacher universet, som er mere urealistisk.

Jeg har som sådan heller ikke noget krav til realisme, men af en eller anden årsag morede jeg mig blot ekstra meget over de to ting :)

Elwood24-03-25 14:05

• ★★★★★★1

Man får meget for sine Prime Video penge.

Helt enig, klart den streamingkanal som giver mest kvalitet pr. krone. Netflix er til gengæld den dyreste.

Wayne25-03-25 10:03

• ★★★★★★1

Lioness - sæson 2

I anden sæson går CIA's actiongruppe, Lioness i krig med et af narkokartellerne - men det er tilsyneladende langt mere end et kartel der står bag, da et kongresmedlem bortføres efter at hendes familie er myrdet. Både terrorister og kinesere har tilsyneladende planer om at skubbe til et svækket amerika.

Igen er Lioness igang med at infiltrere bag fjendens linier, samtidig med at de i den grad er i direkte kamp med kampstyrker.

Morgan Freeman er endnu en gang en troværdig leder af den regeringsinstans der udstikker ordrene, mens Byron og Kaitlin (Nicole Kidman) er cheferne for den operative afdeling - og her er der en konstant kamp for at ansvaret ligger på andres skrivebord når noget går galt.

Og det gør det ofte, for Lioness bliver konstant fanget med forkerte oplysninger og i en bygeregn af kugler.

For at komme tættere på kartellet henter holdet en ny kandidat, som er niece til kartellederen og samtidig erfaren kamphelikopter pilot.

Hovedpersonen er igen Joe (Zoe Saldaña) som konstant udsætter sit liv i direkete kamp, samtidig med at hun kæmper en umulig kamp som ægtefælle og mor.

Serien er absolut spændende, men også næsten for hård fordi det på ingen måde er et eventyr med en lykkelig slutning. Det handler om krig, og masser af døde mennesker. Og ændrer det overhovedet på noget?

8/10

Wayne25-03-25 10:30

• ★★★★★★1

Invincible - sæson 1

En gang tidligere forsøgte jeg mig med de første 5 minutter af serien - og det fængede slet ikke. Men jeg var selvfølgelig nødt til at give den mere tid, selvom jeg fra start synes det lignede dårlige animationer kombineret med en typisk superhelte historie - men der måtte jo være noget om snakken, siden så mange fremhæver den.

Og det er der jo allerede når man ser første afsnit færdigt, for alt det der lignede en kopi af lovens vogtere blev i den grad til noget helt andet.

Vores helt, Mark Grayson, lever i en helt almindelig familie med sin far og mor, er 17 år gammel slås med de almindelig problemer som teenager - kærlighed, venskaber og det at skulle udvikle sig fra barn til voksen.

Herudover er der så bare lige den "lille" ting at hans far er verdens stærkeste superhelt, og at han måske vil arve nogle af hans kræfter.

Historien låner meget fra andre superhelte universer, med teenageproblemer - kombineret med hemmelige identiteter - men lever ellers højt på en overraskende udvikling i historien, og en fuldstændig ligegyldighed med menneskeliv, lidt i stil med The Boys. Blodet sprøjter bogstaveligt konstant, og det flyder med afrevne lemmer i gaderne.

Jeg var selvfølgelig med, trukket af den cliffhanger der lå allerede i første afsnit - men jeg synes også det bliver en anelse gentagende at se flere og nye robotter blive slået i smadder, mens onde videnskabsfolk, aliens og superskurke dukker op nærmest endeløst.

Spændende om der er flere kaniner at trække op af hatten i de næste sæsoner.

8/10

Wayne25-03-25 10:54

• ★★★★★1

You have seen nothing yet :)

Elwood25-03-25 11:36

• ★★★★★1

Invincible - sæson 1

En gang tidligere forsøgte jeg mig med de første 5 minutter af serien - og det fængede slet ikke. Men jeg var selvfølgelig nødt til at give den mere tid, selvom jeg fra start synes det lignede dårlige animationer kombineret med en typisk superhelte historie - men der måtte jo være noget om snakken, siden så mange fremhæver den.

Og det er der jo allerede når man ser første afsnit færdigt, for alt det der lignede en kopi af lovens vogtere blev i den grad til noget helt andet.

Vores helt, Mark Grayson, lever i en helt almindelig familie med sin far og mor, er 17 år gammel slås med de almindelig problemer som teenager - kærlighed, venskaber og det at skulle udvikle sig fra barn til voksen.

Herudover er der så bare lige den "lille" ting at hans far er verdens stærkeste superhelt, og at han måske vil arve nogle af hans kræfter.

Historien låner meget fra andre superhelte universer, med teenageproblemer - kombineret med hemmelige identiteter - men lever ellers højt på en overraskende udvikling i historien, og en fuldstændig ligegyldighed med menneskeliv, lidt i stil med The Boys. Blodet sprøjter bogstaveligt konstant, og det flyder med afrevne lemmer i gaderne.

Jeg var selvfølgelig med, trukket af den cliffhanger der lå allerede i første afsnit - men jeg synes også det bliver en anelse gentagende at se flere og nye robotter blive slået i smadder, mens onde videnskabsfolk, aliens og superskurke dukker op nærmest endeløst.

Spændende om der er flere kaniner at trække op af hatten i de næste sæsoner.

8/10

Man lærer efterhånden at sætte pris på de mange bipersoner. Jeg er eksempelvis blevet ret glad for de to kæmpe blå skurketvillinger (kan ikke lige huske hvad de hedder). 

En anden favorit er ham chefen for efterretningstjenesten, Cecil. Han er en utrolig spændende karakter.

S. Rico25-03-25 14:55

• ★★★★★★1

Man lærer efterhånden at sætte pris på de mange bipersoner. Jeg er eksempelvis blevet ret glad for de to kæmpe blå skurketvillinger (kan ikke lige huske hvad de hedder). 

En anden favorit er ham chefen for efterretningstjenesten, Cecil. Han er en utrolig spændende karakter.

Ja, de to blå kloner er ret skønne - og de snydes ofte til at gøre gode ting.

Cecil er lidt den verdens Nick Fury, og ligner lidt Clint Eastwood :-)

Wayne25-03-25 15:56

• ★★★★★1

Plus det en af Walton Goggins mere laid back voice acting roles med stemmen og det hele.

Rex er også en personlig farvorit af mine

Elwood25-03-25 16:00

• ★★★★0

Er i gang med Daredevil, sæson 4 MCU. Er det bare mig der synes intromusikken (temaet) er helt vildt Westworld inspireret?

Gorman25-03-25 21:32

• ★★★★★1

Det jo blot en lille omskrivning af themet fra Netflix serien. Var det også tilfældet der så, hvis det var.

I øvrigt godt at ha Frank Castle tilbage, i morgen er det vidst to afsnit på en gang, mit gæt er det blir Frank Castle og Matt Murdoch centreret Arch. Og Castle får jo sin egen Movie efter sæson 2 af Daredevil Born again.

Som jeg også er meget spændt på da den her første sæson af Born again reelt er en blanding af det tidligere arbejde, på sæson, som blev hel droppet da der kom nye kræfter bag, men de havde vidst en aftale om at bruge noget af det gamle derfor serien også har lidt anden fokus i starten, blandet sammen med de nye ting de har optaget.

Det var i øvrigt også retningen som den første udgave af  Born again havde der fik Jon Bernthal til at droppe ud, og det var først da showrunner på Punisher serien, spurgte Bernthal igen, eftersom han nu var hyret ind til Daredevil Born again.

Elwood25-03-25 21:46

• ★★★★★★1

Invincible - sæson 2

Mark og hans mor slås på hver sin måde med faderens forsvinden, og Mark fortsætter livet med sin kæreste og opstart på College.

Det er dog så som så med studierne, som konstant bliver afbrudt af skurke og missioner - da han lokkes til at skulle forsvare en anden planet, kommer han hjem med meget mere end han og familien havde forventet.

En dimensions skurk bliver skabt, og flere trusler fra Viltrumite dukker op.

Alt i alt masser af modgang og meget lidt at smile af.

8/10

Wayne26-03-25 16:34

• ★★★★★1

Daredevil Born again Sæson 1 afsnit fem var blot en stilhed før storm fordi episode 6 sætter mange ting op og nej det var ikke Frank Castle Team up, men noget siger mig det sker snart. 

Elwood26-03-25 22:04

• ★★★★★1

Lioness - sæson 2

I anden sæson går CIA's actiongruppe, Lioness i krig med et af narkokartellerne - men det er tilsyneladende langt mere end et kartel der står bag, da et kongresmedlem bortføres efter at hendes familie er myrdet. Både terrorister og kinesere har tilsyneladende planer om at skubbe til et svækket amerika.

Igen er Lioness igang med at infiltrere bag fjendens linier, samtidig med at de i den grad er i direkte kamp med kampstyrker.

Morgan Freeman er endnu en gang en troværdig leder af den regeringsinstans der udstikker ordrene, mens Byron og Kaitlin (Nicole Kidman) er cheferne for den operative afdeling - og her er der en konstant kamp for at ansvaret ligger på andres skrivebord når noget går galt.

Og det gør det ofte, for Lioness bliver konstant fanget med forkerte oplysninger og i en bygeregn af kugler.

For at komme tættere på kartellet henter holdet en ny kandidat, som er niece til kartellederen og samtidig erfaren kamphelikopter pilot.

Hovedpersonen er igen Joe (Zoe Saldaña) som konstant udsætter sit liv i direkete kamp, samtidig med at hun kæmper en umulig kamp som ægtefælle og mor.

Serien er absolut spændende, men også næsten for hård fordi det på ingen måde er et eventyr med en lykkelig slutning. Det handler om krig, og masser af døde mennesker. Og ændrer det overhovedet på noget?

8/10

Lyder fedt. Jeg glæder mig :-)

S. Rico27-03-25 11:32

• ★★★★★1

Invincible - sæson 2

Mark og hans mor slås på hver sin måde med faderens forsvinden, og Mark fortsætter livet med sin kæreste og opstart på College.

Det er dog så som så med studierne, som konstant bliver afbrudt af skurke og missioner - da han lokkes til at skulle forsvare en anden planet, kommer han hjem med meget mere end han og familien havde forventet.

En dimensions skurk bliver skabt, og flere trusler fra Viltrumite dukker op.

Alt i alt masser af modgang og meget lidt at smile af.

8/10

Jeg var ikke helt så glad for sæson 2 som sæson 1. Men du giver begge 8/10. Så du synes niveauet holder?

Jeg tror snart jeg kaster mig over tredje sæson. Men bliver nok lige nød til at læse op på, hvad der skete i sæson 2. Som jeg husker det, var den ret kringlet og meget at holde styr på.

S. Rico27-03-25 11:34

• ★★★★★★1

Lyder fedt. Jeg glæder mig :-)

Hvordan gik det med den anden Taylor Sheridan serie?

Wayne27-03-25 11:48

• ★★★★★★1

Jeg var ikke helt så glad for sæson 2 som sæson 1. Men du giver begge 8/10. Så du synes niveauet holder?

Jeg tror snart jeg kaster mig over tredje sæson. Men bliver nok lige nød til at læse op på, hvad der skete i sæson 2. Som jeg husker det, var den ret kringlet og meget at holde styr på.

Det er ikke en serie der vinder ved at binge den alt for hurtigt - jeg er godt inde i sæson 3, og er for alvor ved at blive træt af at pauserne mellem kampe hvor bygninger og mennesker knuses nærmest ikke eksisterer.

Hvis man så det med et par dages mellemrum var det måske nemmere at acceptere?

Wayne27-03-25 11:56

• ★★★★★★1

Invincible - sæson 3

Det er barske løjer at leve med at være søn af verdens mest forhadte superhelt, have en lilla bror som vokser med 10 x hastighed - og desuden være efterstræbt af et utal af superskurke som bare vil smadre verden.

Serien skal nok ikke binges, så hårdt som jeg har gjort det - jeg blev til sidst træt af at se storbyer blive smadret, og smadret igen og igen.

Der er ikke plads til den eftertænksomhed som efter Avengers kampe i New York og Sokovia - eller som i Batman v Superman: Dawn of Justice, hvor Superman anklages for sin medskyld i smadringen af Metropolis.

I Invincible smadrer man bare videre imens oprydningen fra forrige slag nærmest ikke er gået i gang.

Værst er det da det kulminerer med en kopi af første sæson's sidste afsnit, med få variationer.

Der er dog lyspunkter i nogle af afstikkerne til sidehistorien med Allan og Nolan, og jeg er nok nødt til at være med når sæson 4 dukker op.

7/10

Wayne27-03-25 13:42

• ★★★★★1

Jeg så det hele i streg ved, hver sæson stort set og havde ikke problem med det, men vi er jo så forskellige. 

Elwood27-03-25 15:57

• ★★★★★1

Hvordan gik det med den anden Taylor Sheridan serie?

Det gik overraskende godt. Jeg vender tilbage med dommen senere.

S. Rico27-03-25 16:07

• ★★★★0

Daredevil Born again Sæson 1 afsnit fem var blot en stilhed før storm fordi episode 6 sætter mange ting op og nej det var ikke Frank Castle Team up, men noget siger mig det sker snart. 

Lyder godt, for afsnit 5 var overraskende mørk og voldelig :)

Gorman27-03-25 17:04

• ★★★★★0

Lyder godt, for afsnit 5 var overraskende mørk og voldelig :)

Tror du mente afsnit 6, fordi 5 var banken :)

Elwood27-03-25 20:55

• ★★★★★★1

Det gik overraskende godt. Jeg vender tilbage med dommen senere.

Det ser jeg frem til.

Wayne27-03-25 21:39

• ★★★★★★0

Jeg tænkte det samme :-)

Wayne27-03-25 21:39

• ★★★★0

Ha ha, ja opdagede lige at jeg var kommer til at springe over afsnittet med banken :)

Gorman27-03-25 23:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen