Invincible (sæson 3)
Jeg tog de 8 afsnit i fire bidder. Og det var en perfekt måde at dosere det på for mig. Jeg synes sæson 3 var en stor positiv overraskelse og bedre end sæson 2. Især de fire første afsnit var ganske fremragende. Elsker Cecil’s backstory og hans mantra: ”You can be the good guy or the guy who saves the world. You can’t be both”.
Marks far, Nolan/Omni-Man, er stadig i fængsel langt bort. Han er nu kun en lille bifigur. Og det er egentlig fint nok. Der er masser af drama på Jorden, hvor Mark nu er blevet en slags erstatningsfar for hans lillbror Oliver, der lynhurtigt vokser og udvikler superkræfter. Så nu er det Mark, der skal prøve at lære en ung ilter dreng at tøjle sine kræfter.
Flere af Marks venner er også ved at skulle forholde sig til voksenlivet. Det gælder bl.a. Atom Eve, der ikke længere agerer sur teenagedatter over for sine forældre. Og selv Rex Splode er ved at blive moden og indleder et seriøst forhold til Shinking Rae.
Sideløbende er der selvfølgelig masser af superskurke, der skal overvindes. Både nye og nogle interessante gamle bekendte. Teknologien i Invincible er ret så fantastisk. Så selv om nogen er blevet slået noget så grundigt ihjel, så er de ikke nødvendigvis døde for evigt.
En af dem som jeg er glad for at se igen er Battle Beast. Ham sad jeg og ventede på i hele sæson 2, uden at han dukkede op. Men nu er han endelig lidt på banen igen, og vi får et indblik i, om han kan matche styrken fra en Viltrumite. Det er i øvrigt meget passende vores alle sammens Worf (Michael Dorn), der lægger stemme til Battle Beast.
En anden kendt stemme dukker op i finaleafsnittet, hvor Mark har en episk kamp mod Conquest fra the Viltrum Empire. Det bliver helt meta-agtigt, når ”Glenn” får revance mod ”Negan”. Hvem husker ikke den ikoniske scene fra The Walking Dead, hvor Negan (Jeffrey Dean Morgan hamrer sit pigtråds baseballbat i knolden på Glenn (Steven Yeun). Det er i hvert fald ikke tilfældigt, at det nu er Steven Yeuns tur til at give Jeffrey Dean Morgan et par voldsomme hovedskaller.
Jeg er meget tæt på 5 stjerner. Men et par fyldafsnit trækker det en smule ned.
★★★★½☆