Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Nope. Men enig hvis det er det, den siger =)

    Jeg kan ærlig talt ikke se, hvordan det kan tolkes anderledes. Men jeg er da frisk på at høre dit bud?

    Jeg har givet mit bud. Så jo, det kan tolkes anderledes. 

    Babo25-12-16 00:42

  • ★★★★★0

    Og jeg kan slet ikke finde ud af spoiler eller at redigere. Måske jeg skulle gå i seng.

    David Lund25-12-16 00:45

  • ★★★★0

    Og jeg kan slet ikke finde ud af spoiler eller at redigere. Måske jeg skulle gå i seng.

    Haha! Min tolkning er intet særlig, men simpel nok men tror jeg er tættere på Thomas i dette tilfælde. Men uanset, så er den åben til fortolkning - synes jeg! 

    Babo25-12-16 00:49

  • ★★★★★0

    Jeg føler, at den er ret lukket. Filmen har siddet fint fast, siden jeg så den, men som jeg lige har skrevet, føler jeg, at filmen nærmest er ufuldstændig uden den fortolkning jeg beskrev. Men det er jo altid fedt, når mennesker kan få noget forskelligt ud af den =)

    David Lund25-12-16 00:54

  • ★★★★★0

    Captain Fantastic

    "Captain Fantastic" var en af den slags filmoplevelser, hvor stemningen fangede mig efter meget få minutter. Jeg følte mig hurtigt dejligt tilpas i dens rytme og dens filmsprog, og det overlod mig til at nyde en dejlig hjertevarm film. Viggo Mortensen er forrygende, og børnene og de unge skuespillere, som udgjorde hans familie i filmen, formåede at ramme den autenticitet og naturlighed, som filmen lagde op til. Det var herligt at følge den noget alternative livsstil, som familien udøvede og blive grebet af det sammenhold, som de havde. Filmen var både rørende og charmerende, og den fortjener bestemt en større udbredelse end den har fået.

    8/10

    Kruse26-12-16 22:25

  • ★★★★★★0

    Mht Saul's Søn, så er jeg måske tættere på Babo, men det må i bedømme. Hr. Lund's tolkning, særligt med uddybning giver dog fin mening og kan jeg godt købe. 

    Jeg så den blot, som at man ser denne dreng til sidst, så laver man næsten automatisk en kobling til "sønnen" (eller jeg gjorde), får kort en følelse af noget "større" og nærmest religiøst grundet Saul's menneskelige kamp for at gøre noget anstændigt OG religiøst, for så ganske rationelt at komme ned på jorden igen. Der er intet større og religiøst, der er menneskelighed, men også menneskets ondskab og den ser vi, bang og færdig!

    Men okay, set i lyset af resten af filmens tone og stemning, er en sådan tolkning/tanke måske lige kynisk nok?

    T. Nielsen26-12-16 22:48

  • ★★★★★0

    Jeg er mest forundret over, at Sauls Søn kan tolkes på så mange måder. Jeg må hellere se den igen en dag med den tanke i baghovedet. Da jeg så den, virkede den tolkning, jeg kom frem til, som den eneste mulige. Det er dog fedt, hvis den er lavet som et mere tvetydigt værk. Den slags er jeg lidt en sucker for.

    David Lund26-12-16 23:20

  • ★★★★★★0

    Legendary Weapons of China

    En af de bedre klassiske martial arts film. Der er glimt i øjet, fantasy og fede kampscener. Hvis I kun vil se nogle af de gode, så se den her!

    8/10

    ----

    Chi-Raq

    Spike Lee er en personlig favorit, selvom han er utroligt svingende. Hans Do the Right the Thing er med rette på mange lister (og højt oppe) over all-time bedste film, mens 25th Hour ofte bliver nævnt blandt hans nyere film. Selvfølgelig er der også Malcolm X, Clockers og Inside Man samt den fremragende dokumentarserie, When the Leeves Broke. Men, men, men...så er der også ujævne Da Sweet Blood of Jesus, Girl 6, Red Hook Summer og Bamboozled. Chi-Raq er både i førstnævnte og i sidstnævnte kategori.

    Jeg mener ikke, at Spike Lee har lavet en decideret dårlig film, fordi han altid har noget på hjertet, og det har Chi-Raq så sandelig også. Når den er bedst, så er det et brøl og et opråb i stil med Do the Right Thing. Når den er værst, er det en rodet og fingerpegende affære. Han er af mange blevet kritiseret for at være ensidig, men her er det både de systematiske raceproblemer og bandeproblemerne, han påpeger. Måske har han læst på IMDB's board, hvor der er en stor mængde hate, men Chi-Raq er en af hans mest nuancerede og satiriske film.

    Det er svært at give den karakterer, fordi den til tider er virkelig, virkelig god - man bliver helt opslugt af de enkelte scener, og får lyst til at gå på gaden og demonstrerer mod uretfærdigheder. Men på andre tidspunkter har man bare lyst til at spole videre. Jeg ender på en 7/10, men for det meste er den bedre end det.

    Det skal lige nævnes, at det er Terence Blanchard, der igen har komponeret musikken, og jeg er helt vild med hans lyd. 

    Guldager29-12-16 01:25

  • ★★★★0

    Har du set "Summer of Sam"? Den er også fremragende.

    chandler7529-12-16 11:57

  • ★★★★★★0

    Ja, det er også en af hans gode...har set alle hans spillefilm og to af hans dokumentarer :)

    Guldager29-12-16 15:01

  • ★★★★0

    Det er længe siden jeg har glædet mig til en Spike Lee film. Faktisk kun 'Inside Man' de sidste 10 år. Oldboy var da totalt unødvendig og kan ikke se, hvad han skulle have på hjertet. 

    Babo29-12-16 15:17

  • ★★★★2

    Zootopia (BD) - 8/10

    Jeg blev meget positivt overrasket over denne Disney film, som havde en god, simpel historie kørende med et velment budskab. Mega grineren hele vejen og ustandselig underholdende og bare godt fundet på. 

    Babo31-12-16 00:09

  • ★★1

    Zootopia (BD) - 8/10

    Jeg blev meget positivt overrasket over denne Disney film, som havde en god, simpel historie kørende med et velment budskab. Mega grineren hele vejen og ustandselig underholdende og bare godt fundet på. 

    Vil ..... du ..... høre ..... en ..... vits?

    BN31-12-16 11:23

  • ★★★★0

    Vil ..... du ..... høre ..... en ..... vits?

    Haha!

    Ja......................................kom........................................................med....................den

    Babo31-12-16 12:36

  • ★★0

    ;-D

    BN31-12-16 16:25

  • ★★★★0

    Going Clear - 9/10

    Skræmmende indblik i Scientology og hvad der sker bag lukkede døre. Man tror ikke sine egne øjne. Den benytter sig af en række velfungerende tekniske midler, som fik 2 timer til at glide ubesværet ned. Klipningen er intet mindre end fantastisk. 

    Babo 1-01-17 22:30

  • ★★★0

    Going Clear - 9/10

    Skræmmende indblik i Scientology og hvad der sker bag lukkede døre. Man tror ikke sine egne øjne. Den benytter sig af en række velfungerende tekniske midler, som fik 2 timer til at glide ubesværet ned. Klipningen er intet mindre end fantastisk. 

    Og Tom Cruise er en nutcase.

    Glimrende dokumentar. 

    Essal 2-01-17 00:02

  • ★★★★0

    Fuldstændig virkelighedsfjern. 

    Babo 2-01-17 09:42

  • ★★★★★0

    Sherlock Season 4 Episode 1

    Spoiler you have been warned!



    Så fik jeg set begyndelsen på den nye Sæson, og jeg må sku indrømme jeg var lidt let down mod slutningen, det startede ellers ret godt, hvor vi ser Sherlock i fuld gear, gennemgå hændelserne fra Season 3, men det blir så brugt til og viske hele tavlen ren, så selv om han Skød Magnussen, så faker de video'en og han blir aldrig dømt, ville også være svær go skrive sig ud af, men igen det er rimelig fri tøjler manden har.

    Hele Did you Miss me dealen med Moriaty blir der ikke rigtig berørt særligt meget, det havde jeg heller ikke forventet fra start af, dog kom fokusset for episoden mig som lidt en overraskelse, det handler igen om Mary Watson, og hendes fortid, ja ok vi får da en lille kort deductin case i starten, efter Sherlock har more sig med alle mulige trivielle sager. Men selv den her "store" sag, blir ordnet i løbet af få minutter.

    Nej det som er primære fokus her er og fjerne Mary Watson fra linien, for og flytte fokus over på Sherlock og Dr. Watson igen, hvilket jeg også har det fint nok med, men måde de vælger og dræbe Mary Watson på virkede for mig noget tilfældigt, hun er ingen bodyguard men vælger aligevel og kaste sig ind foran en pistol for og redde Sherlock, hvilket self. gør Dr. Watson inderligt vred, hans scene fungerede godt, den måde han nærmest græder vredt, og herefter self. hader Sherlock, fordi han jo har brudt det løfte han Gav dem i forb. med bryluppet, med at beskytte dem.

    Så self. kommer der en sag/skurk der vil bringe dem sammen igen, men jeg ved ikke jeg synes bare hele dealen med Mary Watson tangerede ud i nogle tråde der blev en kende rodet.

    Jeg håber og tror på Episode 2 er bedre, men ja Episode 1 var ikke hel det jeg havde forventet, og skurken til sidst som var skyld i Mary's død, var noget tilfældig for mig.

    Den måde de bruger historien The Appointment in Samarra, virker dog ganske godt og understøtter hele afsnittet, og er egentlig også med til og fortælle skæbnen for en karakter, og mundhuggen med Mycroft blir aldrig kedelig og se. Og så er der jo små ting undervejs såsom Watson's tilsydenladen affære, jeg er dog overbevist om der stikere mere under med den kvinde han "tilfældigt" støder på, på bussen.

    Men ja lidt for mig underwhelming start på Season 4 må jeg indrømme, men ok der er nogen gange et afsnit der er lidt under de andre, det her var måske blot det, vi må se.

    Elwood 2-01-17 21:44

  • 0

    Det blev et gensyn med Young Sherlock Holmes.

    Flere gange kom jeg til at tænke på JK Rowlings Harry Potter univers:

    Sherlock, Watson og Elizabeth er
    Harry, Ron og Hermione.

    Visse settings er HP'iske og skolen er Hogwarts.

    Den pensionerede lærer Waxflatter kunne være Dumbledore.

    Og så har filmen et par Rowlingistiske twists.

    Yay or no fucking nay? 

    misuma 2-01-17 22:53

  • ★★★★★★0

    Il racconto dei racconti - Tale of Tales (2015)

     

    Det er visuelt ekstravagant at se på og fortællermæssigt er det ofte til den lettere bizare side, med denne udgave af en klassisk fabel, delt i flere små nærmest svulstige historier, der uden at hænge direkte sammen dog berører hinanden. Det er underholdende i dens aparte tilgang, skræmmende og sarkastisk i tonen og det prikker til ens nysgerrighed efter hvor vi skal hen, men mangler måske lidt der for alvor overrasker i fortællingen, nu når udtrykket gøres så ganske originalt.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen 3-01-17 10:32

  • ★★★★0

    Mean Streets - 8/10

    En af Scorsese's tidlige film og første samarbejde med Robert De Niro. Filmen i sig selv, er faktisk rigtig god med flere af Scorsese's varemærker. Blot få år senere fulgte mesterværket 'Taxi Driver', som denne her naturligvis ikke helt er i samme liga, men så absolut mere end godkendt tidelig start på karrieren. Og jeg er stadig glad for Scorsese både holder den høje standard og laver film. 

    Babo 3-01-17 20:42

  • ★★★★★★0

    Napoleon, 1927

    Abel Gances mesterværk om Napoleons tidlige karriere er grunden til, man skal interessere sig for filmhistorie. Påbegyndt i 1923-25, afsluttet i 1927. Påbegyndt restaurering i 1960'erne, færdiggjort i 2000 og nu opgraderet til HD. Et genialt score af mesteren Carl Davis.

    Den absolut mest ambitiøse stumfilm nogensinde - og en af de bedste af slagsen. Det er grandiost og episk, og ikke mindst er den hamrende innovativ. Flowet i filmen er langt bedre end de fleste andre stumfilm, og selvom der er lidt skønhedsfejl i den berømte triptych-sekvens(en sekvens hvor Abel Gance har sammensæt optagelser fra 3 kameraer og vel sagtens lavet widescreen før begrebet blev opfundet), er den stadig imponerende.

    Mellemstykket er lidt tungt at komme igennem, hvis man ser det hele i et stræk, så jeg vil anbefale, at man ser den som 3 film i de tre akter, den er delt ind i.

    Napoleon er klart en af de film, der for altid vil have beriget mit liv og filmunivers, og hvis midterstykket havde været lidt mere trimmet, var det klart en 10/10. Første og tredje akt er nemlig helt og aldeles fremragende, og akt 2 er selvfølgelig også god, men den kunne ikke på samme måde suge mig helt ind i den æstetiske og medrivende stemning, som de to andre akter.

    Nuvel, 9/10 og en plads på top250.

    Jeg kan kun anbefale at smide pengene efter BFI's BD, selvom det er en dårlig indpakning og ekstra-materialet ikke er det bedste. Men filmen er de næsten 300 kr værd alligevel...

    Guldager 3-01-17 22:10

  • ★★★★★0

    Den har jeg også længe haft kig på. Den må ryge i kurven en af dagende.

    Kruse 3-01-17 23:49

  • ★★★★★0

    Jeg må sige, at jeg er pænt skuffet over det seneste Sherlock-afsnit (4.1). Jeg er ikke emotionelt investeret i det længere, og (melo)dramaet I dette afsnit havde ingen effekt på mig. Sæson 3 var lidt svag, især det trættende bryllupsafsnit, men det her er ikke meget bedre... De lagde ellers godt ud, og jeg hyggede mig de første 20 minutter, men så tog de det hele i en meget kedelig retning. 

    Egentlig skulle jeg vel være taknemmelig for, at de har killed off Mary, som siger mig nul og niks. Problemet er bare at for at skaffe hende af vejen, så har de brugt en tredjedel af de nye afsnit, og det lader endda til, de ikke er helt færdige med hende endnu...

    Jeg savner de gamle dage, hvor Sherlock og Watson forsøgte at opklare bizarre sager sammen. Nu slås de i stedet som fornærnede teenagepiger, mens "sagerne" er blevet reduceret til fanservice og jokes. 

    Lars! 4-01-17 08:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen